![]() |
|
![]() |
Ik mag binnenkort meedoen aan een PC-prive project van mijn werk. Ik moet voor 19 mei hebben besloten welke machine ik neem...
Ik heb deze machine uitgezocht: De Packard Bell Ixtreme Internet Dream Machine... Voor specificaties: Klik op de nu volgende link: http://www.packardbell.nl/products/n...artner=pentium Geef je mening over deze machine... En ja.. Die geluidskaart schakel ik wel uit en daar dump ik mijn eigen SB Live 1024 in!! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja van die Athlon dat weet ik dat ie in de meesta gevallen sneller is... Maar ik mag alleen maar kiezen uit de nieuwste lijn van Packard Bell computers en daar zitten alleen machines in met een Intel Pentium III of IV.... Dus geen Athlon-machines. Tevens zijn er maar 3 machines waar ik uit mag kiezen en dit is dan verreweg de beste machine uit die reeks, dus moet het deze worden... |
![]() |
||
Citaat:
Als je mij vraagt, of deze Pc, of zelf 1 samenstellen, wordt het absoluut samenstellen, geen twijfel. Tenzij je deze Pc zo goedkoop krijgt dat je die 'mindere' onderdelen verkopen kan, en kan vervangen voor betere. Maar dat lijkt me teveel werk en behoorlijk omslachtig. Niet doen dus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij bedoelt: Helemaal deze PC niet nemen dan?? Ik bedoel qua prijs is het een buitenkansje... Kost ruim 1500,- minder dan in de winkel... en met 19" monitor kost ie mij maar 3900 dan... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik verdien er eigenlijk aan... Ik mag namelijk 5 verlofdagen inleveren en voor elke dag krijg ik 165,-. Maar ik verdien maar 135,- op een dag, dus verdien ik 30,- per dag x 5 = 150,- En trouwens: Ik werk in een computerwinkel... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je zelf in een computerwinkel werkt, dan zou ik zelf de computer helemaal samenstellen, tot 5000 pieken dan wel he. Dan kan je m zo optimaal mogelijk maken. Heb ik ook gedaan via mijn moeder's mogelijkheid om van het PC prive project gebruik te maken, relax, want voor 5000 piek kan je me toch een syteem samenstellen. Dus, conclusie: Nee, die pc die je op t oog had niet kopen. Zelf een samenstellen, en de rekening enzo via dat project regelen.
||
![]() |
Citaat:
Ja maar wat zeg ik nou: Ons Hoofdkantoor heeft besloten dat we alleen Packard Bell machines mogen nemen omdat PAckard Bell rond deze tijd fantastische aanbiedingen heeft... Ik kan me maar tot 19-05-2001 inschrijven anders mag ik al niet meer meedoen. Ik mag dus geen PC zelf samenstellen al had ik dat wel graag gewild uiteraard... |
![]() |
|
![]() |
jou kost ie 3900 piek he? ik sla de nieuwe Mycom prijslijst open en zie:
AMD-DDR: t-bird 1Ghz(100 fsb) op a7a266 met 128 MB ddr (pc266) (voor 100 piek hebbie 1,2Ghz, voor 150 meer hebbie 1,33Ghz de laatste 2 op 266Mhz DDR) Thermaltake Chrome orb sis 8mb video > voor 240 piek rammen ze er een Geforce 2 MX in 20 gig maxtor 5400 rpm, voor 44 piek meer heb je 'n 7200 rpm versie 50x aopen cd-rom Phillips 15" voor 200 piek meer heb je een 17" (ff uitzoeken) standaard keyboard/muis/kast + muismat zonder software (desparing 149 piek op WinME) zonder de door mij toegevoegde wijzegingen is tie 2895, en ik denk dat je daar meer plezier aan heb als aan je P4 van PB geluidskaart heb je nog mooi, pleuren we die er niet eens in.... dus (ff snel gerekend) heb je voor 3400 pieken (de aangegeven wijzegingen, T-Bird 1333, GF 2MX, etc.) een pracht pc die die PB er 5-hoekig uitracet..... als je extreem wil doen hebbe ze voor 200 piek meer nog 128 MB ram extra voor je
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
deze zou ik ook zeker niet nemen. deze heeft namelijk een sis 730 plankje met ddr geheuegen, de (memory)performance deze chipset is bedroevend laag. En ook is het ddr geheugen vrij kostbaar. ik zou geweoon gaan voor een dondervogel 1,2 ghz gaan. met een msi of epox mobo. 256 mb sd-ram, gf 2 gts/ultra afhankelijk van het buget 17/19" monitor de overige meuk zoals brander, geluids kaart e.d.
||
![]() |
Citaat:
en je kiest niet echt de beste componenten.... |
![]() |
|
![]() |
Dit lijkt er meer op:
Athlon Thunderbird 1333mhz Socket A (266FSB) SDRAM 256 MB DIMM 168 pins 133mhz rev. 2 CAS2 (2-2-2) Mushkin Coolermaster FCPGA/Duron/Thunderbird t/m 1,5Ghz EP5-6I11 40 GB IBM 7200 RPM U-DMA 100 2mb 60GXP ABIT KT7A Via KT133A 266FSB Socket A 6x pci 1x isa u-dma 100 389 Asus V7700 GEFORCE-2 GTS 32mb Pure 17 inch LG Flattron 795FT 3 jaar on-site garantie 52x cd-rom A-Open CD952E/TKU Creative DTTP-2200 Theatre speakers digitaal A-Open HQ08 Bigtower lownoise CE ATX 300 Watt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik zou ipv die A-Open een Asus of Afreey aanschaffen.. het liefst een Plex, maar dan heb je ook een SCSI-kaart nodig.. ook ben ik voorstander van gewoon een *echte* versterker met *echte* speakers.. just my 2 cents |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
OK OK OK....
Het is best wel een buitenkansje vind ik. Ik bedoel: Voor die fl. 3820,- heb ik dus dat systeem met een 19" Monitor inclusief... Ik kan dat betalen over 2 jaar, dus kost me dan 126,- per maand als ik mijn 5 verlofdagen heb ingeleverd... Dus op zich valt het reuze mee. Tevens zit er voor dat geld een webcam bij (Logitech Wuikcam Web met ingebouwde microfoon) en een Ethernet-Hub... Omdat ik 3 machines aan elkaar wil leggen hiero... Ik heb geinformeerd bij Packard Bell en op dat mobo zitten 5 pci sloten en 1 AGP. In die AGP zit de Geforce 2 MX en in de PCI zit een netwerkkaart... Ik heb er dan dus nog 4 over en das niet slecht vind ik zelf... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
trouwens, bij comptechworld krijg je bij een nieuw systeem sowieso zo'n webcam gratis, die kutdingen zijn zo el cheapo! hubje, 100 piek hoor! ok dat van dat Mushkin ram is niet zo'n goed id, maar als je wilt gaan oc-en is het de beste keus, en je kunt gewoon starten met zo'n standaardkoelertje... zo'n MSI en Epox mobo is precies even duur als een Abit A-Open of Asus hoor! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Trage IDE-performance Verwijderd | 14 | 30-07-2005 17:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Games |
De oude games Badmutssssss | 97 | 23-06-2005 21:10 | |
Software & Hardware |
[WinXP&98] netwerkgames filmfreak | 2 | 26-12-2004 17:27 | |
Flora & Fauna |
Zijstap -> Dierenbevrijdingsbewegingen MickeyV | 18 | 26-10-2003 01:02 | |
Software & Hardware |
[I/O] Ik krijg LPT 2 poort niet aan de gang Rugbuksnuffer | 11 | 10-05-2003 12:53 |