Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 18:48
dreadlocks
dreadlocks is offline
Ik heb een webcam, digitale cam en mp3 speler in een. Nu was het probleem dat ik geen USB had. Ik heb dus een USB poort gekocht. ( welke USB, lees titel) Ik heb m geinstalleerd en al, maar elke keer als ik de computer opstart vraagt ie of ie moet installeren zeg maar, en nu was het zelfs zo erg dat de computer niet meer wilde opstarten, dus ik heb m maar eruit gehaald.

en om t nog erger te maken, als ik m'n cam aan de USB poort aansloot, zei de computer dat ie geen connectie kon maken, terwijl ik alles goed deed!

als ik namelijk bij m'n vriend m in de USB doe, doet ie t wel gewoon.

wtf doe ik fout?! help!!!
Oud 10-12-2002, 21:11
niemand
niemand is offline
Heb je em wel in een PCI slot gedaan, even aangenomen dat het PCI is?

Word ie wel ondersteund voor jouw os?

Heb je de drivers wel goed geinstalleerd?

Verder zou wat verderen info ook helpen, merk type enzo van de USB2.0 en os versie, wat voor pc je ongeveer hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:32
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
niemand schreef:
Heb je em wel in een PCI slot gedaan, even aangenomen dat het PCI is?

Word ie wel ondersteund voor jouw os?

Heb je de drivers wel goed geinstalleerd?

Verder zou wat verderen info ook helpen, merk type enzo van de USB2.0 en os versie, wat voor pc je ongeveer hebt.
Ey, ja ik had m in een PCI slot gedaan, want de computer indentificeerde m gewoon.

de USB poort is van

Viatech : USB 2.0 Host Controller VPSD-2580E

Mijn computer> GenuineIntel , Pentium Processor, Intel MMX Technology, 64,0 MB RAM

Kja...eh help?
Oud 11-12-2002, 08:44
Verwijderd
Windows versie? Je hebt minimaal 98, ME, 2000 of XP nodig. Windows 95 en NT ondersteunen het niet voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:17
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Windows versie? Je hebt minimaal 98, ME, 2000 of XP nodig. Windows 95 en NT ondersteunen het niet voor zover ik weet.
Oh, en mocht je Windows 9x/ME bezitten; get rid of it a.s.a.p.

2K of XP is de Windows die je moet draaien, de rest is inferieure rommel.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 22:27
niemand
niemand is offline
ME=mislukte editie
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Oh, en mocht je Windows 9x/ME bezitten; get rid of it a.s.a.p.

2K of XP is de Windows die je moet draaien, de rest is inferieure rommel.
Van wat ik lees, heeft ze een standaard Pentium MMX. Die zijn geklocked tussen de 166 en 233 Mhz en niet bepaald de snelste CPU's

Op lowend systemen werkt 2K/XP niet bepaald vlot (understatement). Het gaat de topicstarter trouwens erom die USB controller aan de praat te krijgen

Bij 95/NT zul je wel moeten upgraden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 07:15
dreadlocks
dreadlocks is offline
Citaat:
******** schreef:

Het gaat de topicstarter trouwens erom die USB controller aan de praat te krijgen

Ten eerste is mijn computer niet langzaam, ten tweede draai ik Windows 98, en ten derde zitten jullie maar te brabbelen, maar helpen mij niet! Wie kan mij wel helpen?

Oud 13-12-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Van wat ik lees, heeft ze een standaard Pentium MMX. Die zijn geklocked tussen de 166 en 233 Mhz en niet bepaald de snelste CPU's

Op lowend systemen werkt 2K/XP niet bepaald vlot (understatement). Het gaat de topicstarter trouwens erom die USB controller aan de praat te krijgen

Bij 95/NT zul je wel moeten upgraden.
Hm ja; 't ding heeft niet eens USB aan boord. De oplossing is dan nog steeds eenvoudig: kieper die trage meuk 't raam door en schaf jezelf een rappere PC aan en ga dán XP/2K draaien
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:16
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Hm ja; 't ding heeft niet eens USB aan boord. De oplossing is dan nog steeds eenvoudig: kieper die trage meuk 't raam door en schaf jezelf een rappere PC aan en ga dán XP/2K draaien
jah, waarom niet gelijk 2 pc's voor als er eentje stuk gaat

@ topic starter... heb je de volgende dingen goed gedaan:
a. usb kaart stevig in het pci slot geduwd, dit wil wel eens moeilijker gaan dan je denkt.
b. drivers goed geinstaleerd. dit kan je zien door onder de eigenschappen van ''deze computer'' naar apparaat beheer te gaan en daar te kijken of je ergens een usb controller ziet staan. druk er op en kijk of ie een zegt dat ie een goede driver heeft.
c. heb je een goede kabel?
d. misschien is de kaart die je hebt gekocht wel kapot, probeer 'm eens in een andere pc.

als het daarna nog niet werkt zou ik naar de winkel terug gaan en daar eens vragen wat ze er van denken....
Reageren

Regels voor berichten