Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Danoontje Powerrr!! Voor als je zelf ook een beetje dorst hebt.
|
![]() |
|
Nu is mijn vraag.Waarom maken ze altijd diesel motoren net iets zwakker dan bezine motoren.
Voorbeeld een 1.9 Benzine is 120 pk en een 1.9 diesel is 90pk of soms heb je van de kleine auto's met 1.6 liter terwijl een diesel ook 1.6 is 40 pk minder is
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is waarschijnlijk ook daarom dat een benzine meer pk's levert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik weet dus best veel van auto's af en kan er ook heel veel mee tot op het niveau dat een drukgroep vervangen moet worden dat laat ik liever aan mensen met een diploma over, maar een draagarmpje eronder zetten of rondom remmen doen dat lukt me best wel... zolang ik over het goede gereedschap beschrik ![]()
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hou mij niet zo bezig met diesels, meer met benzinemotoren en dan vooral amerikaanse varianten ervan met een cilindertje of 8 ![]() ![]() Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
MAAR, toen bedacht iemand dat het wellicht zinnig was om een turbo, directe injectie, common rail, intercoolers enz. enz. (ja ik weet allemaal hoe het werkt, EN wat het nut ervan is enz. enz.) toe te passen en met de juiste chip heb je dan ook zomaar een pk of 130 uit dat (dan aanmerkelijk verstevigde) blok. ZET je echter ook een turbo + intercooler op een BENZINEblok, dan kun je daar toch met groot gemak 200+ pk uithalen ![]() mooie voorbeelden hiervan zijn o.a. de subaru impreza turbo (inmiddels fabriek af 265 pk, maar met een zgn. chip ook 300+ pk uit dat 2.0i blok te halen) en de mitsubishi lancer evo 6, 7 of 8 (standaard 280 pk uit 2literblok, maar met chip ook 420 (!!) pk uit dat blok te halen). Overigens weten fabricanten de laatste tijd ook uit ongeblazen benzine motoren verassend veel vermogen te peuteren (denk aan ford focus RS, civic type R, peugeot 206 RC, clio 16v) ik kan uuuuuuuren doorgaan trouwes (nouja, da's wat overdreven misschien), maar hier laat ik het even bij. op verzoek kan ik het verschil tussen koppel en vermogen nog even uit leggen, maar das weer een BESTE lap tekst ![]() euh, oja, zelf heb ik nog geen auto (student he ![]() ![]() logisch gevolg van geen auto = geen gesleutel ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() CHiptuning bij diesels levert overgens wel veel meer pk's op dan chiptunig bij 'gewone' benzine auto's hoe dit precies zit weet ik niet meer precies. maar het heeft met een reserve te maken die bij benzine auto's al volledig gebruikt is en bij diesels niet. wat ik ook nog even wil opmerken over tubro's... ze slijten wel na verloop van tijd en moeten dan vervangen worden en dit is niet goedkoop lees;heel duur!!! daarom word er ook door sommige de voorkeur gegeven aan een atmosferische motor zonder al die toeters en bellen. CHiptunig zitten ook nog nadelen aan... maar zo kan ik nog wel uren doorgaan ..zucht
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
||
![]() |
even ingaande op de vraag/opmerking dat je geen turbo op een benzinemotor kunt zetten: zie voorbeelden, no problemo. ook moet ik mijzelf nog even corrigeren, daar ik vermelde dat de focus RS ongeblazen is: FOUT, heeft ook een turbo (en is dus op te fokken
![]() ![]() ![]() andere mooie voorbeelden van turbo's zijn de zgn. superchargers op amerikaanse v8-motoren. deze zijn vaak mechanisch aangedreven (compressor heet het dan, turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen), en je kunt de performance wel voorstellen... subaru haalt grofweg 250 pk uit 2 liter, amerikanen gebruiken met regelmaat blokken van 6 of 7 liter motorinhoud ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
chiptuning is op zich niet zo heel moeilijk, tis alleen moeilijk om het goed te doen ![]() ![]() ![]() tenslotte: turbo's kunnen idd kapot, maar dit hoeft niet per definitie. m'n broer heeft net z'n lease-passat weggedaan. tdi-blokje (turbo dus ook aanwezig) met 180.000 km. als je echter wat meer de performance kant op gaat is het wel handig die turbo even uit te laten blazen als je de auto wegzet, bijv. door een minuutje de motor stationair te laten lopen. zo'n turbo kan namelijk wel 10.000 toeren per minuut maken (en produceert door wrijving nogal wat warmte aan wrijving) en dan in 1x uitzetten vindt ie niet fijn (trekken van materiaal etc. etc.) zwakste turbo's around: G-laders van VW. zo, gone for the day ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Contact me op worldpeaceman@hotmail.com Zal ik zeer op prijs stellen. Als je vriendlijke wilt zijn hoeft dat niet persee een reden hebben. peace
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Om in te rijden schijnen ze wel leuk te zijn maar als je eraan moet sleutelen zijn het echt kutauto's allemaal van die speciale dingetjes die altijd kapot gaan >> remcilinder die je terug moet draaien ipv van gewoon even snel terugdrukken die heeft audi trouwens ook op sommige modellen. Ook de aparte eigenschap om zichzelf te verhogen wanneer je de auto start maakt het allemaal niet veel makkelijker om er sommige handelingen aan te verrichten.
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
gemiddelt levert het 20pk op in combinatie met een open luchtfilter. de kosten... verschillend maar denk dat je voor +/- 350 euro wel een goede chip kunt krijgen
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
||
Citaat:
We hebben dit jaar 1 nacht geslapen van midden Marokko naar Gelderland. Lang leven de Vw bedrijven!
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
|
Ads door Google |
![]() |
|
![]() |
Heej... als de diesel zoveeeel voordeel heef, waarom verwissel men dan niet over naar diesel maar blijven op benzine?
diesel is...... pro: goedkoper, ....... (vul in mensen..) cons: ....... (vul in mensen..) ps: ik heb ook gehoord dat diesel slechter verbrandt dan benzine en het neemt vermogen af... crrect me if i'm wrong Greetz XC
__________________
·:/.··:]· RaGNaRoK OnLinE ·[:··.\:·
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
__________________
/ 4AGE POWER \
|
![]() |
|
Diesel is......
Pro: - Goedkoper tanken - Hoger koppel dan benzine - Meer trekkracht bij lage toeren - Slijtvaster dan benzine Cons: - In praktijk langzamer dan benzine - Minder vermogen dan benzine - Duurder in de wegenbelasting - Duurder in aanschaf - Duurder in onderhoud (heel goed BBEM ![]() Genesis |
![]() |
|
ik weet waardoor de motor loopt en dan niet alleen omdat er benzine in zit. Zelf weet ik wel dat amerikaanse hoeresloepe errug zuipe. Onze GMC camper 1 op 4 enb in de ardennen 1 op 1. maar zit mooi geluid onder. En dan onze lincoln. ook 1 op 4
![]() ik weet meer waardoor een lowrider kan springen
__________________
PIMP HOES AND CAR SHOWZZZ
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
improvisaaitie #1295 Verwijderd | 500 | 28-01-2011 17:24 | |
Verkeer & Vervoer |
Show je auto-topic, deeltje 4 KIET | 500 | 26-10-2010 02:05 | |
Verkeer & Vervoer |
autos keuze ebbing | 23 | 24-04-2008 01:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn bestemming? *Jan_QLJ* | 2 | 06-12-2005 15:34 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 |