Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 11:09
Verwijderd
Heeft iemand die ook? Ik heb m pas gekocht, prachtig Stukken beter dan Hier Zijn, maar wel wat minder toegankelijk. De DVD heb ik er ook al bij bekeken.
Vooral Mis ik mij, Zo is het goed, Ren Lenny ren, Het woord is aan en Slaap liedje vind ik erg cool. Ook de teksten zijn wat somberder, het lijkt of ze meer geschreven hebben vanuit een onderwerp als uitgangspunt voor een liedje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2002, 11:16
Mysterons
Mysterons is offline
ja ik heb em ook .. nog niet echt goed naar geluisterd, dvd ook nog niet gezien. maar voorzover ik heb geluisterd is ie echt mooi.
Oud 14-12-2002, 12:34
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Heeft iemand die ook? Ik heb m pas gekocht, prachtig Stukken beter dan Hier Zijn, maar wel wat minder toegankelijk. De DVD heb ik er ook al bij bekeken.
Vooral Mis ik mij, Zo is het goed, Ren Lenny ren, Het woord is aan en Slaap liedje vind ik erg cool. Ook de teksten zijn wat somberder, het lijkt of ze meer geschreven hebben vanuit een onderwerp als uitgangspunt voor een liedje.
Ik vind ze een beetje als een stel wereldverbeteraars klinken. Vooral in twee bepaalde nummers waarvan ik de naam eventjes vergeten ben. Maar verder is de cd wel erg goed te noemen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Ik vind ze een beetje als een stel wereldverbeteraars klinken. Vooral in twee bepaalde nummers waarvan ik de naam eventjes vergeten ben. Maar verder is de cd wel erg goed te noemen.
Je doelt op Slaapliedje en Tijd (zonder titel) vermoed ik. Dat probleem heb ik ook, vooral met Tijd (zonder titel). Ik vind dat op zich een gaaf nummer, vooral muzikaal, maar de tekst jeukt. In Slaapliedje zingt Paul twee zinnen die dat suggereren, maar daar wordt het niet echt als wereldverbeterend bedoeld, maar gewoon om het lieve wat hij doet en de liefheid van het liedje af te laten steken tegen de rest. Daarin vind ik het juist heel mooi "en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:10
Verwijderd
Vind em steeds beter worden... Heel erg de moeite waard..

Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 18:05
Maurice
Maurice is offline
hij is ok
Oud 15-12-2002, 20:26
86dagreed
86dagreed is offline
Ik heb hem laatst gekocht, en was overdonderd door het eerste nummer. Wat een prachtnummer! 1 van de beste nummers van acda en de munnik, schitterende melodie en samenzang.

Ik vind het eerste deel (1e 6 nummers) beter dan het 2e deel. Ik heb nog steeds (net als op de vorige cds') het idee dat ze een keer een top cd kunnen makne.

Daarnaast vind ik Thomas Acda een betere zanger dan Paul, wat vinden jullie? Ik vind de teksten van Paul ook vaak wat slapjes en pseudo-poetisch, net of hij geen inspiratie had voor betere dingen.

Het liedje tijd vind ik trouwens wel ok, het mag ook best gezegd worden!
Oud 16-12-2002, 11:12
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Daarnaast vind ik Thomas Acda een betere zanger dan Paul, wat vinden jullie? Ik vind de teksten van Paul ook vaak wat slapjes en pseudo-poetisch, net of hij geen inspiratie had voor betere dingen.
Paul is de betere zanger
de teksten van Paul zijn wel wat makkelijker te verteren dan die van Thomas. En dat is soms wel lekker.

Ik vind overigens wel dat "Ik Was Vergeten" (net als "Ergens Zingt Een Zanger" van HierZijn) iets teveel een chansonnier gehalte hebben.
Oud 16-12-2002, 12:58
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
morris schreef:
Paul is de betere zanger
de teksten van Paul zijn wel wat makkelijker te verteren dan die van Thomas. En dat is soms wel lekker.

Ik vind overigens wel dat "Ik Was Vergeten" (net als "Ergens Zingt Een Zanger" van HierZijn) iets teveel een chansonnier gehalte hebben.
paul VIND jij de betere zanger. Ik was vergeten vind ik maar een matig nummer, net als zo is het goed.
Oud 16-12-2002, 13:18
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
paul VIND jij de betere zanger. Ik was vergeten vind ik maar een matig nummer, net als zo is het goed.
Het Woord Is Aan wordt door Paul gezongen.

ik doel ook meer op Lopen Tot De Zon Komt enzo.

en inderdaad. ik vind het.
Oud 17-12-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
Paul is de betere zanger. Je kan Thomas zijn stem misschien mooier vinden, maar Paul is de betere zanger.

Overigens ben ik het met Morris eens, vanwege dat chansonnier gehalte vind ik "Ik was vergeten" ook niet zo. Ik vind dat er een paar mindere nummers op de cd staan (Ik was vergeten, Welkom terug (al ga ik die steeds mooier vinden), Hoogmoed en de val), maar die zijn goed over de cd verdeeld, waardoor dat niet uitmaakt en ze absoluut niet storen.

Mis ik mij vind ik geweldig. Doet me een beetje aan schoolplein denken, maar dat was ook al een van mijn favorieten
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 19:53
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Paul is de betere zanger. Je kan Thomas zijn stem misschien mooier vinden, maar Paul is de betere zanger.

Overigens ben ik het met Morris eens, vanwege dat chansonnier gehalte vind ik "Ik was vergeten" ook niet zo. Ik vind dat er een paar mindere nummers op de cd staan (Ik was vergeten, Welkom terug (al ga ik die steeds mooier vinden), Hoogmoed en de val), maar die zijn goed over de cd verdeeld, waardoor dat niet uitmaakt en ze absoluut niet storen.

Mis ik mij vind ik geweldig. Doet me een beetje aan schoolplein denken, maar dat was ook al een van mijn favorieten
en waarom is paul dan wel de betere zanger?
Oud 17-12-2002, 20:17
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
en waarom is paul dan wel de betere zanger?
Omdat hij technisch beter is en zuiverder zingt, waar Thomas nogal eens een steekje laat vallen.
Ik persoonlijk vind zijn stem ook mooier, maar dat is dus subjectief.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:50
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Omdat hij technisch beter is en zuiverder zingt, waar Thomas nogal eens een steekje laat vallen.
Ik persoonlijk vind zijn stem ook mooier, maar dat is dus subjectief.
ok, ik denk dat je gelijk hebt.

Maar ik vind dat juist de kracht van thomas acda, de noten laten vallen, hele emotionele stem vind ik
Oud 17-12-2002, 22:54
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
ok, ik denk dat je gelijk hebt.

Maar ik vind dat juist de kracht van thomas acda, de noten laten vallen, hele emotionele stem vind ik
Hij heeft zeker een mooie, emotionele stem, maar op zich kan ie wel slechter zingen
Nouja, beiden hebben wel een fraaie stem en Thomas kan ook zeker wel zingen. Het klinkt al helemaal geweldig samen. Ik ga m zo weer even luisteren
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 22:57
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Hij heeft zeker een mooie, emotionele stem, maar op zich kan ie wel slechter zingen
Nouja, beiden hebben wel een fraaie stem en Thomas kan ook zeker wel zingen. Het klinkt al helemaal geweldig samen. Ik ga m zo weer even luisteren

welke nummers vind jij geweldig? ALs je er 5 mocht pikken?
Oud 17-12-2002, 23:34
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
welke nummers vind jij geweldig? ALs je er 5 mocht pikken?
Lopen tot de zon komt
Als je bij me weggaat
Laat me slapen
Mis ik mij
Henk

En Schoolplein, Mis ik jou, Als het vuur gedoofd is, drie keer vallen, de beatles en de buren, zo'n lief als ik had, etc, etc. Alles gewoon, maar die 5 hierboven blijf ik wel het mooiste vinden denk ik. Of bedoelde je de top 5 van het nieuwe album?
Niets kan mij nog stoppen (is wel van de poema's, maar zo ontzettend mooi dat ik m er even bij wilde zetten)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 02:14
86dagreed
86dagreed is offline
ah
ik denk ik

dag esmee
lopen tot de zon komt
Zitten voor de blues
groeten uit maaiveld
Hoe rook het vondelpark vannacht
Oud 18-12-2002, 12:12
Maurice
Maurice is offline
lopen tot de zon komt
als je bij me weggaat
henk
zwerver met een wekker
spaanse moslim

(ik vind de eerste cd het beste ja)
Oud 18-12-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
morris schreef:
(ik vind de eerste cd het beste ja)
Zonder twijfel
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 12:05
-niels-
-niels- is offline
Doet mij maar:

Drie keer vallen
Verkeerd verbonden
Lopen tot de zon komt
Als je bij me weggaat

5de twijfel ik aan... of 1 van maaiveld (het woord is aan, tijd, mis ik mij) of toch nog één van de 'oudjes'
Oud 10-01-2003, 20:09
-niels-
-niels- is offline
Ok ik ben eruit... Het woord is aan... ik vind 'm bijna geniaal...
Oud 11-01-2003, 13:17
Maurice
Maurice is offline
pcies
Reageren

Regels voor berichten