Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb hem laatst gekocht, en was overdonderd door het eerste nummer. Wat een prachtnummer! 1 van de beste nummers van acda en de munnik, schitterende melodie en samenzang.
Ik vind het eerste deel (1e 6 nummers) beter dan het 2e deel. Ik heb nog steeds (net als op de vorige cds') het idee dat ze een keer een top cd kunnen makne. Daarnaast vind ik Thomas Acda een betere zanger dan Paul, wat vinden jullie? Ik vind de teksten van Paul ook vaak wat slapjes en pseudo-poetisch, net of hij geen inspiratie had voor betere dingen. Het liedje tijd vind ik trouwens wel ok, het mag ook best gezegd worden!
||
Citaat:
de teksten van Paul zijn wel wat makkelijker te verteren dan die van Thomas. En dat is soms wel lekker. Ik vind overigens wel dat "Ik Was Vergeten" (net als "Ergens Zingt Een Zanger" van HierZijn) iets teveel een chansonnier gehalte hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
ik doel ook meer op Lopen Tot De Zon Komt enzo. en inderdaad. ik vind het.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens ben ik het met Morris eens, vanwege dat chansonnier gehalte vind ik "Ik was vergeten" ook niet zo. Ik vind dat er een paar mindere nummers op de cd staan (Ik was vergeten, Welkom terug (al ga ik die steeds mooier vinden), Hoogmoed en de val), maar die zijn goed over de cd verdeeld, waardoor dat niet uitmaakt en ze absoluut niet storen. Mis ik mij vind ik geweldig. Doet me een beetje aan schoolplein denken, maar dat was ook al een van mijn favorieten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik vind dat juist de kracht van thomas acda, de noten laten vallen, hele emotionele stem vind ik
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nouja, beiden hebben wel een fraaie stem en Thomas kan ook zeker wel zingen. Het klinkt al helemaal geweldig samen. Ik ga m zo weer even luisteren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
welke nummers vind jij geweldig? ALs je er 5 mocht pikken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je bij me weggaat Laat me slapen Mis ik mij Henk En Schoolplein, Mis ik jou, Als het vuur gedoofd is, drie keer vallen, de beatles en de buren, zo'n lief als ik had, etc, etc. Alles gewoon, maar die 5 hierboven blijf ik wel het mooiste vinden denk ik. Of bedoelde je de top 5 van het nieuwe album? Niets kan mij nog stoppen (is wel van de poema's, maar zo ontzettend mooi dat ik m er even bij wilde zetten) |
![]() |
|
Doet mij maar:
Drie keer vallen Verkeerd verbonden Lopen tot de zon komt Als je bij me weggaat 5de twijfel ik aan... of 1 van maaiveld (het woord is aan, tijd, mis ik mij) of toch nog één van de 'oudjes'
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
Acda en de Munnik - Groeten Uit Maaiveld Maurice | 21 | 11-03-2004 10:00 | |
Muziek |
favoriete nederlandstalige nummers sublime | 52 | 24-03-2003 20:24 | |
Muziek |