Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2001, 19:12
Strange Dude
Strange Dude is offline
Pas geleden was ik eens aan het kijken of mijn CPU (TB 1.2Ghz) werkte als ik hem overklokte. Ik keek dus in het bios naar de instellingen voor de multiplier, die als mogenlijke instellingen had 'default', 9x, 9.5x, 10x en zo even door. Aangezien 9 default is, zette ik hem op 9.5x om te testen wat dat zou doen. Groot was mijn verbazing toen mijn computer ineens gereduceert was tot een 733 Mhz. Ik had even in Windows gekeken en hij werkte ook echt als een 733 Mhz.
Als ik de multiplier op 10 zette deed hij het wel goed (1333 Mhz dus). Ik snap alleen niet hoe hij ineens terug kan springen naar 733 Mhz...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2001, 19:21
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ge-unlockt met potlood?
Mijn FSB springt trouwens altijd terug naar beneden bij mijn PIII als ik de pc reset terwijl de post bezig is.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 19:36
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ge-unlockt met potlood?
Mijn FSB springt trouwens altijd terug naar beneden bij mijn PIII als ik de pc reset terwijl de post bezig is.

Nee, hij was niet gelocked.

Dat van de FSB terugspringen (wat overigens off-topic is, maarja) is volgens mij iets van je moederbord, de mijne heeft dit dacht ik ook. Als 'ie het niet goed door het overklokken (volgens het moederbord) zet 'ie de FSB terug naar de standaard.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 10:47
ick
ick is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ge-unlockt met potlood?

Nee, hij was niet gelocked.

Dat van de FSB terugspringen (wat overigens off-topic is, maarja) is volgens mij iets van je moederbord, de mijne heeft dit dacht ik ook. Als 'ie het niet goed door het overklokken (volgens het moederbord) zet 'ie de FSB terug naar de standaard.

dus naar 66Mhz ddr? da's nie standaard dude....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 20:38
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
ick schreef:

Err... dat ging over ZIJN probleem. Mijn vraag heeft niets met de FSB te maken (alleen met de multiplier).
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 09:03
Psychoot
Psychoot is offline
De TB1,2Ghz is standaard al ge-unlocked.
Oud 06-09-2001, 11:55
ick
ick is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
ick schreef:

Err... dat ging over ZIJN probleem. Mijn vraag heeft niets met de FSB te maken (alleen met de multiplier).
dat is jou probleem........ als die met de multiplier van 9.5 op 733 draait heeft ie dus 'n 66Mhz FSB..... right?vant 100x9,5 = 950......

enm dattie terugspring... nie op l,etten.... gewoon de multiplier van 9.5 niet gebruiken zal wel foutje in mobo zijn

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten