Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Via VWO zal idd veel voordeliger zijn. Je zult waarschijnlijk op dezelfde school blijven, je kent de zelfde mensen nog etcetera etcetera. Maar je doet natuurlijk wel meer ervaring op als je naar het HBO gaat, sociale vaardigheden, je leert weer nieuwe mensen kennen en zo nog een aantal keren.
Ik denk dus dat het in principe niet uitmaakt of je via het VWO of via de HBO propedeuse naar het WO gaat. Ik zou in jouw geval wel kiezen voor VWO omdat alles daar meer vertrouwd is. Maar het is natuurlijk jouw keuze. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() (ik moet ook eerst nog vwo doen trouwens.) Maar in utrecht moet je eerst ook nog ingeloot worden, als dat niet lukt ga ik naar belgie (gent).
|
![]() |
Ik ga dus ook diergeneeskunde studeren.. Ik zit nu in 4 havo maar ben daar met nogal een omweg gekomen..
Ik heb 3 jaar gymnasium gedaan, ben toen overgestapt naar 4 vwo.. Door omstandigheden toen halverwege het jaar naar de havo gestapt.. Maar.. Ik kon niet meer overgaan (zou betekenen dat ik een half jaar havo in moest halen onder dezelfde omstandigheden).. Dus zit in nu WEER in 4 havo... Ik heb niet zo'n zin om nu 2 jaar in 1 te doen na havo voor de vwo, dus ik ga een hbo propedeuse halen, dan certificaten halen voor de vwo diploma's, en dan diergeneeskunde doen (waar dan ook).. Duurt in totaal als het goed is ook ongeveer 2 jaar en je hebt dan de ervaring van een HBO-opleiding erbij... Kweet niet wat jullie hiermee kunnen, maar ik dacht, ik zeg het maar even ![]() Trouwens, ik zal even een mailtje doorsturen wat ik van de studie diergeneeskunde kreeg over deze vraag ![]() Zet het dan wel even in een volgend berichtje
|
![]() |
Mijn mailtje:
Geachte J.M Bakker, Ik zit op dit moment in 4 havo en doe het profiel Natuur en Gezondheid. Ik wil na het behalen van mijn havo-diploma een HBO-opleiding gaan doen als opstapje voor de opleiding diergeneeskunde. Ik heb echter begrepen dat dit niet al te gemakkelijk is, ik zou voor een aantal vakken een VWO-diploma moeten hebben behaald voordat ik aan de opleiding diergeneeskunde kan beginnen. Nou is mijn vraag: Kan ik met een HBO-diploma de opleiding diergeneeskunde inkomen zonder voor natuurkunde1, scheikunde1, biologie1,2 en wiskunde B1 eindexamen te hebben gedaan op VWO-niveau? Zo ja, kan dit dan na het behalen van een propedeuse van de HBO-opleiding of moet deze in zijn geheel zijn afgesloten voordat ik diergeneeskunde kan gaan studeren? Mocht het mogelijk zijn om via een HBO-opleiding binnen te stromen bij diergeneeskunde, welke opleidingen zouden dan geschikt zijn? Ik dacht zelf aan diermanagement aan het van Hall Instituut in Leeuwarden, aangezien deze opleiding ook veel met gezelschapsdieren te maken heeft, waarmee ik later veel wil gaan werken. Ik hoop snel wat van u te horen. Met vriendelijke groet, Roseline de Villeneuve Reactie diergeneeskunde: Beste Roseline, Wettelijk geeft vanaf de toelating tot de loting voor toelating per september 2002 alleen een VWO-diploma met het profiel natuur en gezondheid toelating tot de loting voor de opleiding diergeneeskunde. Het profiel natuur en techniek geeft alleen toelating als dat aangevuld is met biologie 1,2. In aansluiting op de eisen die aan de VWO-diploma's gesteld worden, geldt voor de HBO-(propedeuse)diploma's en de WO-(propedeuse)diploma's dat vanaf de loting voor toelating per september 2002 voldaan moet zijn aan de volgende van voorwaarden: natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1 aantoonbaar (certificaten) afgelegd op het niveau van het eindexamen van het nieuwe VWO-profiel natuur en gezondheid. Je zult dus eerst een HBO-propedeusediploma moeten halen, dan de genoemde vakken aanvullen en meeloten. Het maakt niet uit welke HBO je kiest, maar ga iets doen wat je eventueel af wilt maken, want het kan heel goed zijn dat je niet inloot voor diergeneeskunde. Denk er toch ook eens over om na je Havo het VWO te gaan doen met het profiel natuur- en gezondheid. Dat kost je net zo veel tijd als een HBO-propedeuse en nog 4 deelcertificaten. Met vriendelijke groeten Mevr. J.M. Bakker, studieadviseur
|
Ja zou ik ook doen..wat zeg ik? dat ga ik ook doen
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Van de havo naar het atheneum? saschaaah | 5 | 03-08-2015 07:47 | |
Studeren |
Atheneum of HBO? Xanthe | 0 | 15-02-2012 16:24 | |
Algemene schoolzaken |
vragen lijst voor ckv naam ingebruik | 34 | 24-05-2006 15:12 | |
Algemene schoolzaken |
klas(sen) overslaan Verwijderd | 58 | 21-08-2003 10:55 | |
Eindexamens 2003 |
Het boeit me niet als ik zak. Soortgenoten? heropsychodream | 37 | 15-06-2003 15:05 | |
ARTistiek |
meningen graag??(verhaal) Verwijderd | 8 | 02-05-2002 09:17 |