Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 19:45
KIppetje17
KIppetje17 is offline
een HBO-opleiding waarmee ik na mijn propedeuse te hebben gehaald toegelaten kan worden tot Diergeneeskunde??
Slecht idee? En welk profiel heb je precies nodig voor diergeneeskunde???
Bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2002, 20:18
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik heb 't op schoolweb.nl ff voor je opgezocht:

Citaat:
Toelatingseisen:
Vwo-profielen: N&G, N&T met biologie
Vwo met schei- en natuurkunde
Ik zit zelf ook in 5 HAVO en ben van plan naar de universiteit te gaan via VWO, volgens de decaan schijnt dat veel voordeliger te zijn (dan ben je beter voorbereid enz.)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 22:21
Thomas
Thomas is offline
Via VWO zal idd veel voordeliger zijn. Je zult waarschijnlijk op dezelfde school blijven, je kent de zelfde mensen nog etcetera etcetera. Maar je doet natuurlijk wel meer ervaring op als je naar het HBO gaat, sociale vaardigheden, je leert weer nieuwe mensen kennen en zo nog een aantal keren.

Ik denk dus dat het in principe niet uitmaakt of je via het VWO of via de HBO propedeuse naar het WO gaat. Ik zou in jouw geval wel kiezen voor VWO omdat alles daar meer vertrouwd is. Maar het is natuurlijk jouw keuze.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 22:42
Lindansje
Lindansje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...iergeneeskunde

Oud 16-12-2002, 09:46
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
KIppetje17 schreef:
een HBO-opleiding waarmee ik na mijn propedeuse te hebben gehaald toegelaten kan worden tot Diergeneeskunde??
Slecht idee? En welk profiel heb je precies nodig voor diergeneeskunde???
Bedankt!!
eej dat wil ik ook! ik ga volgend jaar vwo doen N&G en daarna diergeneeskunde studeren in gent of utrecht. er is geen enkele goeie HBO-opleiding waarmee je kunt doorstromen naar diergeneeskunde. Je kunt het beste vwo doen
Oud 16-12-2002, 09:50
Thomas
Thomas is offline
Dit gaat niet echt over dierengeneeskunde, toch? Meer over de manier hoe KIppetje17 er kan komen. Ach ja, wat maakt het verder ook uit.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:12
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Dit gaat niet echt over dierengeneeskunde, toch? Meer over de manier hoe KIppetje17 er kan komen. Ach ja, wat maakt het verder ook uit.
Het ging erom dat je niet via een HBO-propadeuse in kunt stromen in diergeneeskunde. Kippetje kan dus beter vwo gaan doen (als ze diergeneeskunde wil gaan doen).
Oud 16-12-2002, 15:42
KIppetje17
KIppetje17 is offline
Heel erg bedankt voor de reacties...was er zelf ook eigenlijk al wel uit dat ik eerst atheneum wou gaan doen en dan dus diergeneeskunde!! nog meer mensen die diergeneeskunde willen gaan studeren???
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 16:09
Ertensoep
Ertensoep is offline
Citaat:
KIppetje17 schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties...was er zelf ook eigenlijk al wel uit dat ik eerst atheneum wou gaan doen en dan dus diergeneeskunde!! nog meer mensen die diergeneeskunde willen gaan studeren???
Jah, maar ik moet eerst nog even van mijn allergien voor dieren afkomen.
(ik moet ook eerst nog vwo doen trouwens.)
Maar in utrecht moet je eerst ook nog ingeloot worden, als dat niet lukt ga ik naar belgie (gent).
Oud 16-12-2002, 23:25
Verwijderd
Als je momenteel HAVO doet en een WO wilt doen, moet je gewoon via de twee-jaar-VWO-route gaan. Dat is zoveel beter en kwalitatief hoger.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 11:35
SweetDevlina
SweetDevlina is offline
Ik ga dus ook diergeneeskunde studeren.. Ik zit nu in 4 havo maar ben daar met nogal een omweg gekomen..
Ik heb 3 jaar gymnasium gedaan, ben toen overgestapt naar 4 vwo.. Door omstandigheden toen halverwege het jaar naar de havo gestapt.. Maar.. Ik kon niet meer overgaan (zou betekenen dat ik een half jaar havo in moest halen onder dezelfde omstandigheden).. Dus zit in nu WEER in 4 havo...
Ik heb niet zo'n zin om nu 2 jaar in 1 te doen na havo voor de vwo, dus ik ga een hbo propedeuse halen, dan certificaten halen voor de vwo diploma's, en dan diergeneeskunde doen (waar dan ook).. Duurt in totaal als het goed is ook ongeveer 2 jaar en je hebt dan de ervaring van een HBO-opleiding erbij...
Kweet niet wat jullie hiermee kunnen, maar ik dacht, ik zeg het maar even

Trouwens, ik zal even een mailtje doorsturen wat ik van de studie diergeneeskunde kreeg over deze vraag
Zet het dan wel even in een volgend berichtje
Oud 28-12-2002, 11:45
SweetDevlina
SweetDevlina is offline
Mijn mailtje:

Geachte J.M Bakker,

Ik zit op dit moment in 4 havo en doe het profiel Natuur en Gezondheid. Ik wil na het behalen van mijn havo-diploma een HBO-opleiding gaan doen als opstapje voor de opleiding diergeneeskunde. Ik heb echter begrepen dat dit niet al te gemakkelijk is, ik zou voor een aantal vakken een VWO-diploma moeten hebben behaald voordat ik aan de opleiding diergeneeskunde kan beginnen. Nou is mijn vraag:
Kan ik met een HBO-diploma de opleiding diergeneeskunde inkomen zonder voor natuurkunde1, scheikunde1, biologie1,2 en wiskunde B1 eindexamen te hebben gedaan op VWO-niveau? Zo ja, kan dit dan na het behalen van een propedeuse van de HBO-opleiding of moet deze in zijn geheel zijn afgesloten voordat ik diergeneeskunde kan gaan studeren?
Mocht het mogelijk zijn om via een HBO-opleiding binnen te stromen bij diergeneeskunde, welke opleidingen zouden dan geschikt zijn? Ik dacht zelf aan diermanagement aan het van Hall Instituut in Leeuwarden, aangezien deze opleiding ook veel met gezelschapsdieren te maken heeft, waarmee ik later veel wil gaan werken.
Ik hoop snel wat van u te horen.

Met vriendelijke groet,
Roseline de Villeneuve

Reactie diergeneeskunde:

Beste Roseline,

Wettelijk geeft vanaf de toelating tot de loting voor toelating per
september 2002 alleen een VWO-diploma met het profiel natuur en gezondheid
toelating tot de loting voor de opleiding diergeneeskunde. Het profiel
natuur en techniek geeft alleen toelating als dat aangevuld is met biologie
1,2.

In aansluiting op de eisen die aan de VWO-diploma's gesteld worden, geldt
voor de HBO-(propedeuse)diploma's en de WO-(propedeuse)diploma's dat vanaf
de loting voor toelating per september 2002 voldaan moet zijn aan de
volgende van voorwaarden:
natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2 en wiskunde B1 aantoonbaar
(certificaten) afgelegd
op het niveau van het eindexamen van het nieuwe VWO-profiel natuur en
gezondheid.
Je zult dus eerst een HBO-propedeusediploma moeten halen, dan de genoemde
vakken aanvullen en meeloten.
Het maakt niet uit welke HBO je kiest, maar ga iets doen wat je eventueel
af wilt maken, want het kan heel goed zijn dat je niet inloot voor
diergeneeskunde.
Denk er toch ook eens over om na je Havo het VWO te gaan doen met het
profiel natuur- en gezondheid. Dat kost je net zo veel tijd als een
HBO-propedeuse en nog 4 deelcertificaten.

Met vriendelijke groeten
Mevr. J.M. Bakker, studieadviseur
Oud 28-12-2002, 12:15
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
SweetDevlina schreef:
*tekstje*
Lijkt me duidelijk, eerst VWO en vervolgens gaan loten voor dierengeneeskunde. Wel hopen dat je dat wordt ingeloot. Misschien moet je gaan uitzoeken hoe groot de kans is dat je wordt uitgeloot.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:05
Shibby
Shibby is offline
Ja zou ik ook doen..wat zeg ik? dat ga ik ook doen ..hoef je niet helemaal naar the middle of nowhere om een hbo propadeuse te gaan halen. Vwo op een normale middelbare school doen is meestal het makkelijkste en dichtste bij denk ik.
Oud 28-12-2002, 15:06
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
Ertensoep schreef:
Jah, maar ik moet eerst nog even van mijn allergien voor dieren afkomen.

*** voor je
Oud 28-12-2002, 15:48
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k weet niet waar je woont maar in amsterdam is een hogeschool waar je in 1 jaar je vwo diploma kan halen.. das veel sneller en leer je ook nieuwe mensen kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten