Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2001, 16:22
Verwijderd
Volgende week!!!! *end of message, you may resume your previous activities*

oh er staat trouwens A.I. (typo)

[Dit bericht is aangepast door CycLoner (28-09-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2001, 18:05
fruitmand
fruitmand is offline
wat is AI in hemelsnaam!
Trouwens, ik ben Fab!, die ene waarmee je ruzie had en een tijdje mee heb gemaild? Alleen door een paar...ahum...gemene opmerkingen op het forum van mij, ben ik eraf gegooit! Dus nu ben ik fruitmand!!!! Maarre, was is AI nou?
Kus-x-
Fab!
Oud 28-09-2001, 18:14
Verwijderd
Citaat:
fruitmand schreef:
wat is AI in hemelsnaam!
Trouwens, ik ben Fab!, die ene waarmee je ruzie had en een tijdje mee heb gemaild? Alleen door een paar...ahum...gemene opmerkingen op het forum van mij, ben ik eraf gegooit! Dus nu ben ik fruitmand!!!! Maarre, was is AI nou?
Kus-x-
Fab!
Ja, jou herriner ik me nog
A.I. staat voor Artificial Intelligence, een film van Steven Spielberg en de overleden Stanly Kubrick. Meer info is hier te vinden. http://us.imdb.com/Title?0212720

cycloontje (*hihi*)

Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 18:32
Hannibal
Hannibal is offline
Twee films moest ik zien dit jaar:
Hannibal en A.I.
Ik vrees dat ze beide geen indruk op me zullen schijnen te hebben gemaakt.
Memento en Requiem for a Dream
Oud 28-09-2001, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Hannibal schreef:
Twee films moest ik zien dit jaar:
Hannibal en A.I.
Ik vrees dat ze beide geen indruk op me zullen schijnen te hebben gemaakt.
Memento en Requiem for a Dream
Al gezien?! kheb gehoord dat het misschien nog met wat editen te verhelpen is, true or not?

Met citaat reageren
Oud 28-09-2001, 20:38
fruitmand
fruitmand is offline
NU WEET IK HET WEEEEEEER Bedankt! Oh, en AI is btw nog helemaal niet klaar, dus je liegt ventje! Maar cycloner, lijkt me trouwens echt een toffe film, heb die reclamen vandaag gezien, de trailer, mooi! Dat jongetje is zo lief
Kus-x-
Fabje *hihi*
Oud 28-09-2001, 20:58
Verwijderd
Citaat:
fruitmand schreef:
NU WEET IK HET WEEEEEEER Bedankt! Oh, en AI is btw nog helemaal niet klaar, dus je liegt ventje! Maar cycloner, lijkt me trouwens echt een toffe film, heb die reclamen vandaag gezien, de trailer, mooi! Dat jongetje is zo lief
Kus-x-
Fabje *hihi*
Al klaar sinds juni
http://us.imdb.com/ReleaseDates?0212720
Met citaat reageren
Oud 29-09-2001, 00:39
Lyx
Lyx is offline
*men* zegt dat die film tegenviel ??
( ook van vrienden van me hebben dat gezegd...)

maar ik ga toch kijken !!
Oud 29-09-2001, 12:00
JoRTh
JoRTh is offline
en deze bestond al... http://forum.scholieren.com/Forum34/HTML/002289.html
Oud 01-10-2001, 22:36
BillyFish
BillyFish is offline
toch lijkt ie me erug koel, er waren bij mij ook 2 films die ik moest zien zien dit jaar: A.I en Moulin Rouge, en een er van is in ieder geval al een van mijn favo films ever
Oud 04-10-2001, 09:34
groovyshady
groovyshady is offline
Ik ga hem zien in de bios, het lijkt me wel een coole fim. En ik heb nog 50 piek CKVbonnen over van vorig jaar, dus ik kan er gratizzz heen.
Greetzzz
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 22:58
D@mien
D@mien is offline
lijkt mij 'n film die ten onrechte wordt afgekraakt, en dat de film gewoon roeleert.
Oud 05-10-2001, 20:33
Hannibal
Hannibal is offline
Hulde aan Kubrick! Hulde aan Spielberg!
Prachtige film, geweldige samenwerking. En voor iedereen die zeurt over het laatste half uur, het is prachtig en voltooit de film.

Minpuntjes: de muziek, geeft toch niet echt de Kubrick sfeer, en het feit dat het verhaal toch na één keer kijken al helemaal duidelijk is, iets waar je bij Kubrick zelfs na de 3e keer nog aan kan twijfelen.
Oud 05-10-2001, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Hannibal schreef:
Hulde aan Kubrick! Hulde aan Spielberg!
Prachtige film, geweldige samenwerking. En voor iedereen die zeurt over het laatste half uur, het is prachtig en voltooit de film.

Minpuntjes: de muziek, geeft toch niet echt de Kubrick sfeer, en het feit dat het verhaal toch na één keer kijken al helemaal duidelijk is, iets waar je bij Kubrick zelfs na de 3e keer nog aan kan twijfelen.

Pfew, gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 06-10-2001, 14:32
Hannibal
Hannibal is offline
Mensen die 'm afkraken, begrijpen 'm niet, houden niet van Kubrick-films of hebben een hekel aan Spielberg.
Blijf allemaal zitten tot het eind van de aftiteling, want dan staat de dedication aan Stanley Kubrick nog ff in beeld .
Oud 06-10-2001, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Hannibal schreef:
Mensen die 'm afkraken, begrijpen 'm niet, houden niet van Kubrick-films of hebben een hekel aan Spielberg.
Het waren vooral de negatieve berichten van de kubrick-fans die mij afschrikten, maar eigen mening komt altijd pas na de film gezien te hebben.

Citaat:
Hannibal schreef:
Blijf allemaal zitten tot het eind van de aftiteling, want dan staat de dedication aan Stanley Kubrick nog ff in beeld .
Will do
Met citaat reageren
Oud 07-10-2001, 18:49
BillyFish
BillyFish is offline
oh my! wat een goede film!
tis zo goed dat de film zo lang duurt en dat het heerlijk goed uitgewerkt wordt!
plus i agree..dat laatste stuk maakt de film heel mooi af....

spielberg op de morale toer, werkt heel goed
Oud 08-10-2001, 10:41
JoRTh
JoRTh is offline
Ik ga de film denk ik nog een keer zien.
Maar ik blijf erbij dat ik wegloop voor het einde.

hebben de recensenten toch gelijk: het einde is iets waar eindeloos over gediscussieert kan worden...
Oud 08-10-2001, 13:07
Anonymous John
Anonymous John is offline
Geweldige film, zelfs het einde was perfect.

Helaas was ik de enige uit 20 mensen die hem leuk vond, iedereen had reacties als "kutfilm" enzo
Oud 08-10-2001, 21:24
niceman1984
niceman1984 is offline
Geweldige film! mooie effects,goed acteert en goed verhaal zeker 1 van de betere films die ik afgelopen tijd heb gezien in de bioscoop!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 09:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Offtopic: Vreemd, ik had hier een bericht neergezet, nu is 'ie weg....poging twee.

Tja, wat kan ik zeggen, het is een fascinerende film. Er zijn elementen uit zowel Kubrick's als Spielberg's oeuvre terug te zien. Dat gaat niet altijd even goed samen, maar het blijft desondanks een interessante film. Wat jammer is, is het laastste half uur. Zoals anderen al hebben gezegd, lijkt de film op een gegeven moment te eindigen, maar dan wordt er dmv een soort deus ex machina ineens nog een stuk achteraan geplakt. In mijn ogen totaal overbodig, en wat is het doel? Er een soort van happy ending van maken? Het past IMO totaal niet bij de rest van film. Het eerste "einde" was een prachtig voorbeeld van hoe sommige dromen altijd onbereikbaar zullen blijven.

Trouwens werd er in de film gebruik gemaakt van muziek van Ministry. Dat is net zoiets als Celine Dion in een David Fincher film.

O ja, ook ironisch: David heeft niet lief, maar imiteert slechts liefde. Er is een verschil.
Oud 10-10-2001, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Offtopic: Vreemd, ik had hier een bericht neergezet, nu is 'ie weg....poging twee.
Don't look at me
Met citaat reageren
Oud 10-10-2001, 19:36
the tourist
the tourist is offline
ik wil hem ook zien!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2001, 18:03
Verwijderd
...het laatste halfuur....
Geen bezwaar tegen gehad, maar het nut ervan...
Tja, verder niet echt iets toe te voegen wat hierboven al is gezegd.
Oh, en Jude Law was geweldig! Jammer dat zijn aftrede zo abrupt was.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2001, 18:23
scala
scala is offline
hij lijkt me wel koel..ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2001, 23:31
BillyFish
BillyFish is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Oh, en Jude Law was geweldig! Jammer dat zijn aftrede zo abrupt was.
jan inderdaad, hij had ook niet echt een...cruciale rol in de film..allen dat hij david steeds uit de penarie haalde en andersom...
Oud 14-10-2001, 15:39
~Yvonne~
~Yvonne~ is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
...het laatste halfuur....
Geen bezwaar tegen gehad, maar het nut ervan...
Helemaal mee eens
Oud 17-10-2001, 20:08
Verwijderd
Citaat:
BillyFish schreef:
toch lijkt ie me erug koel, er waren bij mij ook 2 films die ik moest zien zien dit jaar: A.I en Moulin Rouge, en een er van is in ieder geval al een van mijn favo films ever
Ik heb ze ook allebei gezien...

AI is echt een soort ET film (titels zeggen het zelf al een beetje). Maar errug goed.

Moulin Rouge is.... fantastisch...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 14:10
legatus
legatus is offline
S-PI-L-E-R-S

Ik heb dus een gigantisch bezwaar tegen het laatste stuk. Aliens die een robot gaan vertellen dat de mens een briljante creatie was die de zin van het leven in allerlei variaties uitbeelden en daarom de sleutel waren tot het bestaan? *grijpt een emmer en leegt z'n maag*. en voor één dag terugbrengen?

Het had moeten stoppen bij toen David onderwater zat bij de Blauwe Fee en bleef staren naar het beeld terwijl hij nooit zijn wens zou krijgen. Het lijkt de gelovige wel die naar jesus' beeld blijft staren en hopen op zijn wensvervulling. SCREENPLAY BY STEVEN SPIELBERG, toen zag ik de bui al hangen.

Toch een goed begin met een paar sterke scenes. Verschrikkelijke Chris Rock-scene.

Toch wel interessant wat William Hurt zei "Didn't God create Adam to be loved?".
Oud 19-10-2001, 18:33
Verwijderd
Ik heb 'm al gezien
En eigenlijk is het helemala geen film voor mij maar ik vond hem wel heel mooi, heel aparte film, en heel lief jongetje!!
ik heb wel 10x gedacht nu is het afgelopen maar ja, ik vond het laatste halfuur niet irritant

liefs xxx
Met citaat reageren
Oud 19-10-2001, 21:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
SCREENPLAY BY STEVEN SPIELBERG, toen zag ik de bui al hangen.
Volgens mij was het verhaal al af voordat Spileberg ermee aan de slag ging. Of niet?

Citaat:
legatus schreef:
Toch een goed begin met een paar sterke scenes. Verschrikkelijke Chris Rock-scene.
Ehm, wie was dat? Comedian Mecha? Die minstrel-robot?
Oud 20-10-2001, 13:46
legatus
legatus is offline
Spielberg en Kubrick faxten en spraken elkaar al jaren over het A.I. project mar kubrick vond dat de filmwereld technisch nog niet gereed was. Hij wou ook graag Spielberg's input, waar hij wel eens vaker naar vroeg.

Chris Rock-scene was de eerste robot die in het kanon werd gestopt als David and Joe toekijken. Gewoon Chris z'n gezicht en zijn stem...

Oud 20-10-2001, 14:51
Hannibal
Hannibal is offline
De aliens opn het eind zijn gewoon een verre generatie robots en geen aliens.
Oud 20-10-2001, 15:08
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Spielberg en Kubrick faxten en spraken elkaar al jaren over het A.I. project mar kubrick vond dat de filmwereld technisch nog niet gereed was. Hij wou ook graag Spielberg's input, waar hij wel eens vaker naar vroeg.

Chris Rock-scene was de eerste robot die in het kanon werd gestopt als David and Joe toekijken. Gewoon Chris z'n gezicht en zijn stem...
Weet ik. M'n punt was dat dat laatste half uur al geschreven was toen Kubrick nog leefde, en dat je dat Spielberg niet echt kan aanrekenen.

Okee.

Citaat:
legatus schreef:
De aliens opn het eind zijn gewoon een verre generatie robots en geen aliens.
Is dat zo? Hmmm, dat zou beter zijn, maar ik vind het nog steeds overbodig.
Oud 20-10-2001, 17:49
legatus
legatus is offline
Er is geen enkele aanwijzing te vinden dat de Aliens robots zijn. Eigenlijk vind ik dat nog de meest ver gezochte verklaring. Spielberg noch Kubrick zou dat van plan zijn geweest.

De robot, en dan vooral David, was de perfecte laatste creatie van de mens, zei de Alien zelf. En dan komen er Alien-robots?

Ze zijn geen robots maar gewoon een andere levensvorm. Maar totaal ondergeschikt aan het verhaal.

Ik denk persoonlijk niet dat Kubrick het laatste gedeelte heeft geschreven, en sommige andere stukken ook niet. Dit is Spielberg's visie met de geest van Kubrick geinjecteerd.
Oud 21-10-2001, 21:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Er is geen enkele aanwijzing te vinden dat de Aliens robots zijn. Eigenlijk vind ik dat nog de meest ver gezochte verklaring. Spielberg noch Kubrick zou dat van plan zijn geweest.
Ik weet niet, ik heb het ook net van iemand anders gehoord. Het klinkt iig beter dan aliens die ineens uit de lucht komen vallen.

Ik wil de mensen trouwens deze briljante recensie niet onthouden:

"A.I. - Een film

Recensie door Pim Soomer en Ype Driessen.

Waarom heeft Herrie Vulles de afgelopen vijf jaar nog nooit een boek geschreven met W.F. Hermans? Omdat als anderhalve groten der aarden halfpostuum de handen ineen slaan, er onvermijdelijk een zevenkoppige draak geboren wordt. Vanaf 4 oktober kunt u zichzelf hiervan overtuigen - laten we hopen uitsluitend in achterafbioscoopzaaltjes, zodat eerlijke producties als Soul Assassin nu eindelijk eens de ruimte krijgen die ze verdienen - wanneer A.I. in premiëre gaat.

A.I. is een film van Steven Spielberg, maar een "Stanley Kubrick productie". Kosten noch moeite zijn door de Joodse Bedrieger gespaard om geruchtenmolens in stelling te brengen die het publiek moeten doen geloven dat A.I. een heuse Stanley Kubrick film zou zijn. Welnu, als A.I. ook maar iets met Stanley Kubrick uitstaande heeft, dan is De Ontdekking van de Hemel het magnus opus van Gerard (Kornelis Franciskus, Markies van het) Reve.

Wat zal de weduwe van Kubrick gedacht hebben, toen Spielberg bij haar langs kwam met het 'eindresultaat' onder de snelbinders? Waarschijnlijk liepen tijdens de privè-screening bij beiden de waterlanders in gestage stromen over de wangen - tegen het laatste kwartier wat minder gestaag dan gedurende de eerste twee epische uren - zij het om verschillende redenen. Want geen mens die Kubrick, of de cinematografie als zodanig, een warm hart toedraagt, houdt het droog bij de slachting die A.I. heet, en Spielberg zelf houdt het, zoals algemeen bekend, nooit ergens bij droog.

Het verhaal van A.I. bestrijkt een duizelingwekkend spectrum van genres. De kijker volgt de lotgevallen van een robotjongetje dat geprogrammeerd is om lief te hebben. Het object van zijn affecties, zijn adoptiemoeder, heeft echter wel wat beters aan haar hoofd, als onverwachts haar echte zeun uit een coma ontwaakt. Het robotjongetje wordt dan ook aan een boom in het bos gebonden en beleeft vervolgens doldrieste avonturen met een Wim Sonneveld-achtige robothoer en een humoristische teddybeer. Hij wil graag een echt jongetje worden, en hoopt daarom de blauwe fee te vinden, die hij kent uit het verhaal van Pinocchio. Geloof het of niet lezers, maar hoewel de film begint als dramatische science fiction, vindt hij - pas op: spoiler! - die fee op het eind nog ook!

De casting is op en top Kubrickiaans. Het schattige jongetje van de Sixth Sense (Macauly Culkin o.i.d.) speelt het robotje David. Wij houden rekening met een Oscar, want geen moment ziet de kijker in deze performance een jongetje van vlees en bloed. Zijn 'moeder' (Frances Whatchamacallit) geeft ook al zo'n hartverwarmend optreden ten beste, terwijl Sam Robards diepte geeft aan het karakter van de vader. William Hurt is als uitvinder van de robot ook weer in een film te zien. Een geestige bijrol is weggelegd voor Robin Williams (als de stem van de hilarische Dr. Know), die in dit genre al eerder zijn sporen verdiende met het onderschatte Bicentennial Man.

De film zit tjokvol gewaagde Kubrickiaanse wendingen en citaten. Gewaagd, maar helaas verre van geslaagd! Als er dan iets is dat Spielereiberg van Kubrick had kunnen opsteken, dan is het subtiliteit. Een jongetje dat honderd keer "I love you, mommy," blërt, roept bij het publiek slechts walging en worglust op. Daarbij is het onvoorstelbaar dat het jongetje van deze moeder zou kunnen houden, daar zij een kille, klagerige en bovenal fletse teef is, met een al even kille en fletse echtgenoot, die zo verschrikkelijk veel op professor William Hurt lijkt, dat we pas na afloop op de aftiteling zagen dat het hier twee verschillende rollen betrof.

Het verhaal neemt zulke heftige zwenkingen, dat het soms lijkt alsof het nog half geschreven moest worden, toen de eerste scënes al geschoten werden. Wat te denken van een tijdssprong van 2000 jaar, aangekondigd door een totaal uit de lucht vallende voice-over van Ben Kingsley. Zou Spielberg daarmee misschien willen aangeven dat de plot van 2001: A Space Odyssey op soortgelijke wijze verduidelijkt had moeten worden? Reeds twee uur heeft de kijker zich dan ongewillig murw laten beuken, om in het finale kwartier vergast te worden op:

1. Nog een voice-over van deze of gene.
2. Het einde der tijden. (Ja, wat dat betreft toch wel handig, die voice-over.)
3. Tot aliens doorgeëvolueerde robots.
4. Een gecomputeriseerde blauwe fee.
5. De terugkeer van de teef, zij het slechts voor ÈÈn dag, dit overigens mogelijk gemaakt door de humoristische beer, die nog enkele van heur haren uit zijn hol weet te toveren.
6. Ja, het is namelijk zo, alle gebeurtenissen liggen opgeslagen in de structuur van de Ruimte-Tijd, weet u wel.

Misschien is dit een goed moment om enkele fans van de film aan het woord te laten: This is not a movie, this is pretentious art. A.I. is an absolutely brilliant collaboration between two masters.

Wij zijn het op zijn zachtst gezegd niet met bovenstaande commentaren eens. Wij zijn eerder overtuigd van het volgende: Als er op de set van A.I. niet bij tijd en wijle (of eigenlijk: voortdurend) een lichtend schijnsel met een grote baard rondwaarde, dat fluisterde "No no, do not finish this project," dan is dat het definitieve bewijs dat spoken niet bestaan.

Bij leven en welzijn was het Kubricks ambitie in ieder genre de definitieve film af te leveren. Zo is The Shining de definitieve horror, Barry Lyndon het definitieve kostuumdrama en Full Metal Jacket de definitieve oorlogsfilm. Namens Kubrick maakte Spielberg met A.I. de definitieve kutfilm.

Ype Driessen & Pim Soomer"
Oud 22-10-2001, 10:09
JoRTh
JoRTh is offline
Wat ik niet snap van alle commentaren op de film, is het feit dat de film niet Kubrick genoeg zou zijn.

Maar waarom in hemelsnaam zou Spielberg al die jaren met Kubrick hebben gepraat over dit project, waarom vond Kubrick dat zijn visie door Spielberg kon worden verbeeld, waarom heeft Kubrick honderden storyboards laten maken?
Toch niet om vervolgens Spielberg maar even een eigen interpretatie te laten geven van het geheel?

Het lijkt mij tenminste verre van realistisch.
Het oevre van Kubrick was zeer gevarieerd, hij liet allerlei uitersten zien van wat er op film mogelijk is.
Een dergelijk (toch wel redelijk) recht toe recht aan science fiction verhaal had hij tot nog toe niet gemaakt. Dus waarom zou dit wat er nu op het beeld te zien is niet Kubricks visie zijn?

Spielberg is de persoon die drama op het doek weet te brengen, Kubrick wist dat natuurlijk ook, daarom mocht hij deze film maken.

Het is wel heel makkelijk om de 'schuld' op Spielberg te leggen. Dat is voor de mensen die niet willen geloven dat Kubrick deze keer geen meesterwerk heeft (laten) gecreëerd. Eyes Wide Shut was zeker ook niet door Kubrick gemaakt...

[Dit bericht is aangepast door JoRTh (22-10-2001).]
Oud 22-10-2001, 10:11
JoRTh
JoRTh is offline
Oh, en legatus, ik zie ook nog steeds niet in dat die aliens aan het einde robots zijn...

maar mensen om mij heen blijven het volhouden. tsssssssssk.

ooh, iets redelijks anders: die aliens uit AI komen terug in Episode II....
Oud 22-10-2001, 10:16
niceman1984
niceman1984 is offline
Oh man ik vond A.I echt een goede film het heeft best een indruk op me gemaakt dus niet klagen, ik dacht idd toen David dat jongetje met dat onderzeebootje voor die fee'enbeeld was de film echt was afgelopen (mischien was het ook wel goed dat die film daar ophield) maar dat derna kwam zag er wel mooi uit hoor moet ik zeggen met die aliens vond ik wel mooi lijken maarja het was idd overbodig mischien maar niet dat ik het zo erg vind het leek wel mooi dat die aliens zo met dat ruimteschip net boven de grond reden en dan uitelkaar ging en die aliens deruit stapte!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 10:19
niceman1984
niceman1984 is offline
nouja boven de grond reden nee "zweefden" meer, ohja nog iets je zag toen in die ene scene dat david met gigolo joe en teddy zo naar new york vloogen je zag toen net boven het water die 2 torens van de WORLD TRADE CENTER die nog 2000 jaar later er nog waren dat klopt dus niet he want die zelfde jaar dat die uitkomt waren die torens eral niet meer !
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 11:16
Verwijderd
kvond het ook een goede film, het einde was wel een beetje overbodig maar toch vond ik het wel leuk om naar te kijken....wel lange film, maar ja...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2001, 13:40
legatus
legatus is offline
Dat gezeur over de Twin Towers, he. Kappen daarmee! Een film kent Pre-production, Production en Post-production... Laat nou de release van AI in amerika ook al maanden geleden geweest zijn... Twin Towers zijn praktisch nog geen maand weg en iedereen ligt te jammeren.

Die recensie vond ik van een erg vreemde aard en was mischien wel correct maar niet overtuigend. Maar het feit veranderd niet dat er nergens wordt gesuggereerd dat de Aliens, Robots zijn. En als daar niet naar gehint, gesuggereerd of verwezen word dan betekent dat automatisch dat ze het ook niet zijn. Plus het is ONLOGISCH, zoals ik al zei. Het was wel beter geweest als de Robot-Aliens door andere Aliens gemaakt waren en beter functioneren omdat zij geen menselijke normen en waarden kennen, maar dat was de bedoeling niet... Het ging over het liefhebben, door machines en mensen. En dat David, als robot, een wens achtervolgt die zelfs een mens soms niet vervuld krijgt - Laat Spielberg die hele gedachtengang alleen verknooid hebben.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-10-2001).]
Oud 22-10-2001, 15:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dat gezeur over de Twin Towers, he. Kappen daarmee! Een film kent Pre-production, Production en Post-production... Laat nou de release van AI in amerika ook al maanden geleden geweest zijn... Twin Towers zijn praktisch nog geen maand weg en iedereen ligt te jammeren.

Precies. Bovendien kunnen ze de Twin Towers tegen die tijd best herbouwd hebben.

Die recensie vond ik van een erg vreemde aard en was mischien wel correct maar niet overtuigend.

De recensie was ook niet 100% serieus....
Oud 22-10-2001, 16:39
legatus
legatus is offline
Nee dat had ik door erg sarcastische maar slechte recensie.
Oud 25-10-2001, 13:33
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
Oh man ik vond A.I echt een goede film het heeft best een indruk op me gemaakt dus niet klagen, ik dacht idd toen David dat jongetje met dat onderzeebootje voor die fee'enbeeld was de film echt was afgelopen (mischien was het ook wel goed dat die film daar ophield) maar dat derna kwam zag er wel mooi uit hoor moet ik zeggen met die aliens vond ik wel mooi lijken maarja het was idd overbodig mischien maar niet dat ik het zo erg vind het leek wel mooi dat die aliens zo met dat ruimteschip net boven de grond reden en dan uitelkaar ging en die aliens deruit stapte!

twaren geen aliens, twaren robots, op zoek naar hun maker, net zoals mensen naar god zoeken...
wel flauw einde helaas
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 13:37
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik heb nu nog een ngrotere hekel aan harryjoelosmoneteihahita hoedieoomkhete
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 14:35
legatus
legatus is offline
Ik begin me te ergeren... oke enigma hoe ben jij in jouw briljante hoofd tot de conclusie gekomen dat het robots waren opzoek naar GOD?

In de eerste plaats hoe kom je erbij dat het robots waren? De beelden die op hun hoofden verschenen waren puur bedoeld als visuele uitleg dat zij data snel konden overgeven naar elkaar door aanraking. Heeft nog niks te maken met robots. "Het zou kunnen" maar dan klopt de film niet als de mens de perfecte robot-creatie creeerde zoals de aliens zelf beweren.

En waar haal jij God vandaan? Ze hebben het over 'de zin van het leven', en hoe de mens dit door variaties als kunst, muziek, etc. tot meerdere uitleggen gebruikte.
Oud 07-11-2001, 10:46
JediJoel
JediJoel is offline
kga r vrijdag heen, met vijf andere. Lijkt me wel een leuke film. (Duh, anders ging ik er niet heen! )
greetzzz
Oud 07-11-2001, 16:56
BillyFish
BillyFish is offline
ik vond de recensie eigenlijk ook waardeloos. Het is wel makkelijk om een film op alle punten de grond in te boren. Veel moeilijker, maar wel van een veel hoger niveau is het om de goede kanten van je onderwerp te erkennen.
En ze lopen op de cinmatografie te fitten? hoe kan dat? Ik heb niks verkeerds aan de cinematografie gezien. en de totale afwezigheid van kubrick begrijp ik ook niet helemaal, ik zag wel degelijk dat er een kubrick stijl door werweven was.

Nu nog even over dat einde: ik vond dat het een hele interessante extra toekomstvisie was, het ging al over de toekomst en nu gaat alles nog een niveautje hoger. daarnaast waren het de enige aliens die ik ooit heb gezien die echt lief waren. E.T was wel ok, maar hij had nog steeds een soort..creepy iets. Deze aliens zijn echt alleen maar lief en aardig
Oud 25-11-2001, 15:19
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ik vond dat jongetje zo zielig!!
Reageren

Regels voor berichten