Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2001, 12:50
ShadowLady
ShadowLady is offline
Sorry ik heb niets tegen DBZ verder hoor. maar veel mensen komen niet verder dan dat en denken dan dat ze weten wat anime is.

dus heb je meer gezien van anime? en wat is jou favoriet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2001, 18:25
guyver
guyver is offline
genoeg. zoals evangelion, akira, trigun enzo
teveel om op te noemen
Oud 27-12-2001, 18:35
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
guyver schreef:
genoeg. zoals evangelion, akira, trigun enzo
teveel om op te noemen

jee een reply
Trigun is mijn persoonlijk favoriet.. ik twijfel nog of ik wel aan Evanglion moet beginnen aangezien het zo'n lange serie is.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 18:41
Kojiroh
Kojiroh is offline
JA die zijn er dus.

Akira, Trigun, Cowboy Bebop, Patlabor, Macross, Gundam(alle soorten, maar toch vooral Wing), Rouroni Kenshin, Blood, Tenchi Muyo, Ranma1/2, Neon Genesis Evangelion, Slam Dunk, Bubblegum Crisis, Ninja Scroll en nog veel meer vage shit.

Serieus genoeg.
BTW: De meeste kijken toch alleen maar neer op tekenfilms, ze hebben het typische cartoon look in hun hoofd terwijl er toch echt anime's zijn waarvan je versteld staat hoe goed je getekend zijn.(Blood the last vampire bijvoorbeeld(maar die hebben ook gecheat met 3D tools)
Oud 27-12-2001, 18:45
Kojiroh
Kojiroh is offline
Citaat:
ShadowLady schreef:

Trigun is mijn persoonlijk favoriet..
Let me guess, omdat het funny is??
Oud 27-12-2001, 18:55
Breath
Breath is offline
ik heb Akira op DVD en heb Vampire Hunter D en Vampire Hunter D:Bloodlust op HD , naast nog een paar losse afleveringen van verschillende series
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 19:00
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Ja maar waar kun je die dingen dan kopen?????
Oud 27-12-2001, 19:21
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Mijn zus is een onwijze anime freak!!!!

Ze gaat altijd naar beurzen etc en heeft talloze films.

Persoonlijk vin ik er geen ruk aan.
De site van m'n zus over anime: www.clix.to/sanogirl
Oud 27-12-2001, 19:22
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
Let me guess, omdat het funny is??
Nee omdat ik in het geheim verliefd ben op Knives..
eerlijk gezegd het is in het begin wel funny maar aan het einde word het weer heel dramatisch en "zwaar" dat vind ik wel heel goed

trouwens mag ik jou vragen wat je leuker vind Trigun of Cowboy Bebop
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 19:23
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
ViTa schreef:
Ja maar waar kun je die dingen dan kopen?????
Bestellen uit engeland amerika naja akira enzo kan je hier nog gewoon in de videotheek krijgen..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 19:48
Piccola
Piccola is offline
Mijn vriend is hier ook he-le-maal gek van!!
Die besteld ook vaak uit Amerika en heeft ook films uit Japan!
Ik haat het... Maar ik ben wel lief geweest Heb hem Akira gegeven!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 19:54
Kojiroh
Kojiroh is offline
Het meeste kun je in nederland wel vinden, als je weet waar je moet zoeken.
Bij de Free Record Shop hebben ze er een paar, er zijn nog een paar andere winkels waar je ze kunt halen. Ook zijn er een paar winkeltjes hieren daar waar ze alleen maar van dat spul verkopen. Waarze zitten, geen idee, ik ken er alleen eentje in rotterdam, daar onderin bij de v&d. Future nogwat heet ie volgens mij. Het meeste haal je toch van internet omdat het zo verrekte duur is.
Ik bedoel, betaal je 80 piek voor een film die je in dezelfde kwaliteit van i-net kunt downloaden. Als je echt fan bent en veel geld los hebt zitten doe je dat, maar ik toch echt niet.

BTW: Ik heb eigenlijk nog niet zoveel Cowboy Bebop gezien, vind tot nu toe Trigun leuker.
Oud 27-12-2001, 20:16
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
Het meeste kun je in nederland wel vinden, als je weet waar je moet zoeken.
Bij de Free Record Shop hebben ze er een paar, er zijn nog een paar andere winkels waar je ze kunt halen. Ook zijn er een paar winkeltjes hieren daar waar ze alleen maar van dat spul verkopen. Waarze zitten, geen idee, ik ken er alleen eentje in rotterdam, daar onderin bij de v&d. Future nogwat heet ie volgens mij. Het meeste haal je toch van internet omdat het zo verrekte duur is.
Ik bedoel, betaal je 80 piek voor een film die je in dezelfde kwaliteit van i-net kunt downloaden. Als je echt fan bent en veel geld los hebt zitten doe je dat, maar ik toch echt niet.

BTW: Ik heb eigenlijk nog niet zoveel Cowboy Bebop gezien, vind tot nu toe Trigun leuker.
Ja ik was laatst in london en dacht wel een paar bandjes mee te nemen .. niet dus ongelooflijk duur kheb dus een betere oplossing: een nieuwe harde schijf voor kerst
ik heb wel een vriend die helemaal verslaafd is en dan ook bijna alles koopt..
maja die werkt full time en woont bij zijn ouders.......

mjah bij met hetzelfde dus.. ik las ergens iets van "Well if you liked Cowboy Bebop you should watch Trigun.. its also fun but not in the same league as CB" ik vond het toen best wel een tegenvaller toen ik de eerste ep keek..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 20:20
Kojiroh
Kojiroh is offline
Tja, dat kan gebeuren,
Maar ik vind dat het wel wat heeft Trigun, meestal grappig, soms ook serieuze momenten en ook en boodschap, soms een beetkje te duidelijk, maar dat maakt niet uit.
BTW: welke eps heb je gekeken, er zitten erbij die zijn kwa beeld en geluid zwaar slecht, dan ist vanteoren al minder.
Oud 27-12-2001, 20:34
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
Tja, dat kan gebeuren,
Maar ik vind dat het wel wat heeft Trigun, meestal grappig, soms ook serieuze momenten en ook en boodschap, soms een beetkje te duidelijk, maar dat maakt niet uit.
BTW: welke eps heb je gekeken, er zitten erbij die zijn kwa beeld en geluid zwaar slecht, dan ist vanteoren al minder.
Nou die boodsschappen hebben op zich best wel de manier waarvan ik tegen het leven aankijk verander.
De eerste 3 alleen..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 21:52
Kojiroh
Kojiroh is offline
Kijk, dat ist, ik heb ze allemaal gezien.
De boodschap is vooral in de latere aflveringen een van de grote dingen waar het verhaal om draait. Alleen de laatste aflevering vond ik wat minder, maar toch wel een goed gekozen einde.

En het is inderdaad een zeer diepzinnige boodschap die Trigun met zich me brengt.
Ik denk dat iedereen het een keertje gezien moet hebben, is eigenlijk een van de beste voorbeelden van tekenfilms met een morele waarde erin.

[Dit bericht is aangepast door Kojiroh (27-12-2001).]
Oud 27-12-2001, 23:57
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
Kijk, dat ist, ik heb ze allemaal gezien.
De boodschap is vooral in de latere aflveringen een van de grote dingen waar het verhaal om draait. Alleen de laatste aflevering vond ik wat minder, maar toch wel een goed gekozen einde.

En het is inderdaad een zeer diepzinnige boodschap die Trigun met zich me brengt.
Ik denk dat iedereen het een keertje gezien moet hebben, is eigenlijk een van de beste voorbeelden van tekenfilms met een morele waarde erin.

[Dit bericht is aangepast door Kojiroh (27-12-2001).]
sorry dacht dat je CB bedoelde.. uhm ik ben momenteel bezig met de derde keer... om alle afleveringen te kijken .. die allemaal netjes op mn schijvje staan

------------------
The best you can be is the beast that they dont want to see!

[Dit bericht is aangepast door ShadowLady (28-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 07:31
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
hmm.... tsja, ik heb zelf nooit Trigun gezien, ik poog enkel vaak om Rurouni Kenshin te kijken
Oud 28-12-2001, 09:15
harrypjotter
harrypjotter is offline
Ik heb van de week Trigun helemaal af gezien. Die is idd wel leuk. Maar ik koop ook niks, veel te duur. Bij ons in het winkelcentrum zit wel een winkeltje die een aantal titels heeft, maar da koop ik niet . Gewoon snacht pc laten doordraaien
Oud 28-12-2001, 10:06
Kojiroh
Kojiroh is offline
Het is gewoon jammer dat alles zo duur is anders zou ik het best wel kopen.
Oud 28-12-2001, 12:33
D@mien
D@mien is offline
jullie moten Roruni Kenshin OVA 1 t/m 4 es downen..is vet goor en grof...
Oud 28-12-2001, 12:58
Bird Of Prey
Bird Of Prey is offline
Mwah, kijk niet zo heel veel anime en ik kom idd nie veel verder dan Dragonball Z, maar ik weet dat anime veel verder gaat, Ghost in the Shell vinnik wel goed
Oud 28-12-2001, 14:03
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
D@mien schreef:
jullie moten Roruni Kenshin OVA 1 t/m 4 es downen..is vet goor en grof...
goor grof??
nah kenshin rulezz
heb deel 1 t/m deel 90 ofzo gekeken...

tip: flame of recca is ook supergoed!!

Oud 28-12-2001, 14:08
Kojiroh
Kojiroh is offline
Kenshin grof.
ORO?

Iedereen die een paar eps gelezen heeft wet nou wat ik bedoel.
De oro momenten van Kenshin, bijzonder goor ja, niet dus, meestal lig je in een deuk met die gast. Ok, soms ist ook vette actie.
Oud 28-12-2001, 20:48
Verwijderd
ik lees vooral mangascans vertaald in het engels, en van anime heb ik de volgende gezien op db na: oh my goddess, evangelion, card captor sakura, angelic layer
en ik heb ze allemaal van internet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2001, 21:41
ShadowLady
ShadowLady is offline
Ik heb van kenshin beide films gezien en de 1e OVA.. vond het persoonlijk niet al te geweldig.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 22:47
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
ik ben vandaag naar een manga-zaakje in Antwerpen geweest, was wel vet

daar hebben ze echt tig manga-DVD's, video's, enz.

Een titel die ik bijvoorbeeld nu ken is Demon City Shinjuku

En ik heeft een Soundtrack van Final Fantasy X!!!

*houd ineens heel wat meer van Antwerpen *
Oud 29-12-2001, 13:35
harrypjotter
harrypjotter is offline
wat betekent OVA eigenlijk, ik heb het ook al bij gundam wing gezien, en nou hebben jullie het er weer over. Is zker een of andere algemene term voor iets?
Oud 29-12-2001, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Rufus Lee schreef:
ik ben vandaag naar een manga-zaakje in Antwerpen geweest, was wel vet
Is dat toevallig Mekanik? Ging ik altijd m'n strips kopen

Oh en om ff on-topic te blijven. Kspaar op het moment de akira-manga, nog 2 volumes te gaan. Kprobeer aan blade of the immortal te beginnen, maar kan telkens de 1e volume niet vinden.
Mijn favo anime's zijn van studio ghibli; Nausicaa of the valley of wind, Princess Mononoke, Grave of the fireflies. Andere favo's; CB(imho veel beter dan trigun), Akira natuurlijk en Neon Genesis Evangelion diek jammergenoeg nog niet helemaal heb kunnen zien.

Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 18:26
Kojiroh
Kojiroh is offline
OVA = Original Video Animation = met geluid
OAV = Original Animation Video = zondr geluid

Maar eigenlijk weet je het nooit zeker omdat er mensen zijn die de verkeerde term bij hun files zetten.
Dus als je kabel hebt download ze dan gewoon, en effe preview doen, dan weet je het zeker.

Ik ben vandaag ook effe in een shop geweest.
Effe de nieuwe FF gespeeld, hij is VED.
Maar daar hadden ze ook van alles, ook allerlei films, is handig die winkels, zo kom je nog eens op titels waar je zelf niet eens aan gedacht had. Downloaden maar die hap .
Oud 29-12-2001, 21:50
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:
OVA = Original Video Animation = met geluid
OAV = Original Animation Video = zondr geluid

Maar eigenlijk weet je het nooit zeker omdat er mensen zijn die de verkeerde term bij hun files zetten.
Dus als je kabel hebt download ze dan gewoon, en effe preview doen, dan weet je het zeker.

Ik ben vandaag ook effe in een shop geweest.
Effe de nieuwe FF gespeeld, hij is VED.
Maar daar hadden ze ook van alles, ook allerlei films, is handig die winkels, zo kom je nog eens op titels waar je zelf niet eens aan gedacht had. Downloaden maar die hap .
En ik maar denken dat jij Otaku was. hier klopt dus niets van want de termen OVA en OAV zijn allebei precies hetzelfde en hebben niets met geluid te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 04:02
harrypjotter
harrypjotter is offline
Ik dacht dat het misschien een soort vervolgserie was ofzo, steeds als ergens weer een paar enkele delen van waren dat stond er OVA bij , of OAV, kan ook wel ja
Oud 30-12-2001, 14:02
ShadowLady
ShadowLady is offline
Citaat:
harrypjotter schreef:
Ik dacht dat het misschien een soort vervolgserie was ofzo, steeds als ergens weer een paar enkele delen van waren dat stond er OVA bij , of OAV, kan ook wel ja
ova of oav (ik gebruik meestal ova omdat dat valt uit te spreken) zijn juist de originele series alles wat er na komt (en dus geen ova is) zijn dus de vervolg series
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 18:51
Kojiroh
Kojiroh is offline
Citaat:
ShadowLady schreef:
ova of oav (ik gebruik meestal ova omdat dat valt uit te spreken) zijn juist de originele series alles wat er na komt (en dus geen ova is) zijn dus de vervolg series

Ik heb geen idee waar jij het over hebt.
Ben je misschien atamagaokashii.
Kijk es effe goed, op weet ik veel hoeveel hoog aangeschreven anime site's staat die uitleg die ik heb opgrschreven als uitleg over de afkortingen.

Ik weet niet wat ze jouw hebben verteld ofzo.
Maar het vervolg is meestal gewoon een nieuw seizoen. En niet iets anders.
Tenzij je helemaal iets anders bedoelt.

OVA = de originele versie van een anime, meestal aflevering, aangezien we het meestal niet over hele series hebben. Waarbij de originele taal gesproken word, meestal japans dus.
Dan heb je nog de:
OVA sub: dat is met ondertiteling, zoals sub al zegt, subtitles.
Dan heb je de vertaalde versies die niet met OVA worden aangeduid, maar meestal staat er wel bij welke taal ze zijn.
En dan nog de OAV dit is gewoon zonder geluid maar wel de hele film.
Dat is voor de mensen die wel de film op hun HD zetten maar niet het geluid, dit komt ook weleens voor. (ik heb al regelmatig een paar eps zo gedl. Is zwaar klote, want het is gewoon saai om ze zo te kijken.

En ik ben inderdaad geen otaku, want ik ben geen nerd.
(ja otaku kun jeverschillend vertalen).
Je zult wel weten wat atamagaokashii is??

Oud 30-12-2001, 20:04
Verwijderd
Wat ik hiervoor (voor de edit) heb geschreven, klopt niet. Ik ben ff gaan zoeken op google, "difference between oav and avo".
Op deze pagina staat:
Citaat:
As for the differences between OVA and OAV, there are none - they both mean “Original Video Animation”. Some people say OAV and some people say OVA. There really isn’t a “correct” way.
Er is geen verschil ertussen, ook niet met of zonder geluid.

[Dit bericht is aangepast door pinwing (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 21:58
Kojiroh
Kojiroh is offline
Ok, maar kijk hier eens dan: http://www.animedorks.com/issues/09/ova.html
Dat is wat ik gekopieerd heb.
Dan heb je nog deze: http://www.susis-rumpelkiste.de/animelex.html
maar ook deze mening http://www.abcb.com/ency/o/oav.htm

Ik heb gekozen voor de eerste omdat naar mijn mening deze het beste onderbouwd was.
Lees het hele stuk maar eens door en je zult tot de conclusie komen dat het inderdaad het geloofwaardigst is.
Oud 30-12-2001, 22:49
Verwijderd
Citaat:
If people WERE to use OVA like that, it would mean they wanted to watch just the animation, which would mean it wouldn't have voices, sound effects, background music, a plot (since there's no one to speak and develop one), or any order to it (they could just watch it frame-by-frame or out of order).
Dit betekent niet dat OVA geen geluid heeft, het betekent dat als mensen bij ova het over films zouden hebben, wat niet zou mogen volgens die eerste site, er geen geluid zou zijn.

En ook in de andere twee sites lees ik dat er geen verschil is tussen OAV en OVA, het verwijst allebei naar afleveringen die niet op tv zijn gekomen, waarbij volgens de eerste site, bij de ene afkorting de nadruk ligt op video en bij de andere op animation.

[Dit bericht is aangepast door pinwing (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 11:25
Kojiroh
Kojiroh is offline
Citaat:
pinwing schreef:
Dit betekent niet dat OVA geen geluid heeft, het betekent dat als mensen bij ova het over films zouden hebben, wat niet zou mogen volgens die eerste site, er geen geluid zou zijn.
Spreek je nou jezelf niet tegen in die zin?
Het betekent niet dat een OVA geen geluid heeft..... er geen geluid zou zijn.
Komt volgens mij er dus op neer dat er GEEN GELUID BIJ ZIT.

Citaat:
[b]
En ook in de andere twee sites lees ik dat er geen verschil is tussen OAV en OVA, het verwijst allebei naar afleveringen die niet op tv zijn gekomen, waarbij volgens de eerste site, bij de ene afkorting de nadruk ligt op video en bij de andere op animation.
B]
Oftewel we hebben nu 3 meningen:
1-Er is geen verschil.
2-OVA/OAV gaat over originele animatie met en zonder geluid.
3-OVA/OAV Het zijn afleveringen die niet op tv zijn geweest maar gelijk op video uit zijn gekomen.

Als het 2 of 3 is valt mening 1 af.
Het zal dus ergens tussen de laatste 2 in liggen.
Oud 01-01-2002, 02:19
Breath
Breath is offline
OVA/OAV zijn toch gewoon series die eerst op video zijn uitgebracht en niet bedoeld zijn voor TV????
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Kojiroh schreef:
Spreek je nou jezelf niet tegen in die zin?
Het betekent niet dat een OVA geen geluid heeft..... er geen geluid zou zijn.
Komt volgens mij er dus op neer dat er GEEN GELUID BIJ ZIT.
Nee, ik spreek mezelf niet tegen. Er is een verschil tussen geluid hebben en geen geluid zou hebben.
Citaat:

Oftewel we hebben nu 3 meningen:
1-Er is geen verschil.
2-OVA/OAV gaat over originele animatie met en zonder geluid.
3-OVA/OAV Het zijn afleveringen die niet op tv zijn geweest maar gelijk op video uit zijn gekomen.
Als het 2 of 3 is valt mening 1 af.
Het zal dus ergens tussen de laatste 2 in liggen.
Als drie waar is, is een ook waar.
Citaat:
Breath schreef:
OVA/OAV zijn toch gewoon series die eerst op video zijn uitgebracht en niet bedoeld zijn voor TV????
Daar probeer ik hem van te overtuigen, maar dat lukt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:12
Kojiroh
Kojiroh is offline
Jonge ik weet niet maar als ik ets download waar OAV bij staat, en waar 9 van de 10 keer geen geluid bij zit, dan lijkt het me wel aardig te kloppen.

Verder hoe dat zit met al die dingen, interesseert me geen ene fluit.

OVA is gewoon meestal een ripped DVD/Video met geluid, meestal in het japans en meestal met ondertiteling in het engels(wel of niet fansub maakt dan effe niet uit).
En als je een OAV download zit er bij mij meestal geen geluid bij.

Hoe dat dan verder zit maakt me ook geen ene fluit uit.

Ga nou maar weer lekker gedownloade eps van weet ik veel wat kijken.

BTW: Mij overtuigen heeft toch geen zin, want dit gaat gewoon nergens over.
Mocht je dus zo een mannetje zij wat perse gelijk wil hebben, ga dan degene die de vraag gesteld heeft lastig vallen, want die zien we ook nergens meer.
Oud 01-01-2002, 22:07
Verwijderd
Dat het bij jou geen geluid heeft, kan ook aan jou liggen, maar goed.
Vanuit jouw oogpunt zou ik dan ook zeggen dat zoiets geen geluid heeft.
Ik zal er mee ophouden, aangezien jij en ik beiden denken gelijk te hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 21:20
harrypjotter
harrypjotter is offline
Citaat:
Kojiroh schreef:

Ga nou maar weer lekker gedownloade eps van weet ik veel wat kijken.

BTW: Mij overtuigen heeft toch geen zin, want dit gaat gewoon nergens over.
Mocht je dus zo een mannetje zij wat perse gelijk wil hebben, ga dan degene die de vraag gesteld heeft lastig vallen, want die zien we ook nergens meer.

Oud 05-01-2002, 00:16
Dikkie
Dikkie is offline
animé is
Reageren

Regels voor berichten