Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 19:21
freakje
freakje is offline
Leerlingenparticipatie

Oké, ik weet niet of jullie dit in Nederland kennen, maar in België dus wel. De leerlingen mogen dus allerlei dingen organiseren en beslissen etc.

Maar nu mijn vraagje: ik zit in een creatief dipje en zoek dus creatieve, leuke, goedkope en toffe (en uitvoerbare) initiatieven. Mijn hoofd laat me een beetje in de steek, dus help me en deel je ideeën (of iets wat je zelf al eens gedaan hebt) met mij.

Thanks!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2003, 20:20
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
freakje schreef:
*tekstje*
Das erg leuk allemaal, maar wat moet je doen dan? Wat moet je organiseren?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 20:49
Balance
Balance is offline
Noem eens voorbeelden van wat er eerder al georganiseerd werd.
Dan weet ik wat voor dingen je bedoelt.
Oud 01-01-2003, 21:06
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Noem eens voorbeelden van wat er eerder al georganiseerd werd.
Dan weet ik wat voor dingen je bedoelt.
Juist.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 20:45
freakje
freakje is offline
bijvoorbeeld met het rapport voor de kerstvakantie een ontbijt en kerst-top-20 samengesteld door de leerlingen.

Euhm, ook nog filmpjes tonen onder de middagpauze

Pannenkoekendag (dus pannenkoeken bakken en verkopen)

Bezoekje van Sinterklaas en gevolg

In de toekomst waarschijnlijk ook nog iets met Valentijn, een dag van de leerling, en een moordspel (moest iemand dit al gedaan hebben, je mag altijd uitleggen hoe, want we hebben nog wat praktische probleempjes hierrond) en ook nog meer filmpjes onder de middag, een sponsortocht

Maar ik zoek eigelijk nog super-orginele dingen, dus laat maar los
Oud 02-01-2003, 20:58
Thomas
Thomas is offline
Organiseer een mega blubber powerrace voor alle leerlingen.. noteer tijden van iedereen en ga daarna opver tot de prijsuitreiking.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 21:22
Joyce-b
Joyce-b is offline
- Skivakantie/dag skieen in Winterberg (ik heb voor de 4e klassers een skireis naar Oosterijk georganiseerd met een vriend van me..)
- Weekend weg met de klas

*inspiratieloos*
Oud 02-01-2003, 21:32
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Joyce-b schreef:
*inspiratieloos*
.. Stedentrips doen het altijd goed. Barcelona, Londen, Parijs, Rome, Praag, Berlijn.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 00:44
Balance
Balance is offline
Uhm... het is niet super origineel, maar aangezien je iets met Valentijn wilt doen:
bij ons kon je vlak voor Valentijn een roos bestellen. De organisatie kocht vervolgens de rozen en ging op z'n chic langs de klassen om tijdens de les degene de roos te geven.
Als je het wilt kan je dan je naam op een kaartje schrijven zodat de ontvanger weet van wie het is, maar het mag ook anoniem.

Ennuh, een aantal jaren terug hebben wij ook een Kosovo dag gehad. Toen waren op tv enzo allemaal acties om vluchtelingen uit Kosovo te helpen want daar was toen oorlog. Op school werden dus allemaal inzamelingen gehouden. Zo was er een docent die voor een bepaald aantal guldens ingezameld z'n snor wel af wilde scheren en een ander zou zelfs z'n hoofd kaal scheren! Als de inzameling dus een bepaald bedrag reikte (wat lukte )
Ook waren er kraampjes van bijv. de kringloopwinkel enzo en was er eten te koop waarvan een deel naar Kosovo ging.

Oh ja, ik herinner me ook nog een sneltekenaar toen (zo'n karikatuurtekenaar eigenlijk) en een bandje enzo.
In ieder geval kan je zoiets doen voor een goed doel...
Oud 03-01-2003, 00:53
Balance
Balance is offline
Och, nou ik toch bezig ben (), wij hebben ook eens in de 4 jaar een hele week vol met alleen maar workshops. Je bent dan vanaf 12.30 uitgeroosterd de hele week en kan je voor elke dag voor allemaal workshops inschrijven.
Bijvoorbeeld: jazz-dans, cheerleaderen (van de Amsterdam Admirals mensen), BasketbalClinic, Streetsoccer, DJ-cursus, Kaartleggen, Reiki, Modeltekenen, Digeridoe spelen, Cabaret Improvisatie, Franse keuken, Italiaans voor op vakantie, Koken op kamers, stijldansen, Beleggen, Lagerhuis, Salsa, Schaatsen... en nog wel heel wat meer dingen.
Als afsluiting was d'r ook een feest.
Bijna alles workshops waren gratis, dus veel mensen kozen voor de workshops, maar als je wilde kon je je ook niet inschrijven en was je gewoon lekker vroeg vrij.

De eerste keer dat ik die week meemaakte (toen heette ie EVA-week (Effe Vet Actief)) hadden we ook nog een speciale race. Uit alle jaargangen mochten leerlingen meedoen (die werden ook gemixt, dus zowel bruggers als 6e klassers in één groep) en samen met een docent gingen heel veel groepen dan tegen elkaar spelen.
Er waren allemaal van die lucht dingen, zoals de mega blubber power race (maar dan zonder die blubber, mocht je dat kennen in België). En een klimwand (hebben we in onze gymzaal), een ronddraaiend stier, zo'n balk waarop je moet zitten en elkaar dan van de balk in het water gooien (= leuk bij docenten!!) en nog veel meer.

De laatste keer dat we zo'n week hadden (toen heette ie KEI-week (Kreezy Ektif Impoet)) hadden we deze race niet, omdat ie eerder het jaar al was geweest. Toen zaten er ook dinge bij als levend sjoelen en een menselijke toren maken enzo.

Pfff, lang verhaal geworden
Khoop dat je d'r iets aan hebt
Oud 03-01-2003, 20:22
Yoha
Yoha is offline
Wij hadden in oktober de 538 schooltour, met de dinsdag ervoor een sponsorloop voor terre des hommes. Verder hebben we met alle 3 middelbare scholen hier in Emmen een groot schoolfeest gehouden in een lokale discotheek, was een groot succus, meer als 700 man/vrouw waren er geloof ik. Verder doen wij ook al 3 jaar elk jaar een rozenactie op valentijnsdag, het geld wat we daarmee verdienen gebruiken we weer voor schoolfeesten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten