Advertentie | |
|
03-01-2003, 08:59 | |
Ik vind de reclame op zich wel mee vallen. Wat ik wel kwalijk vind zijn de belspelletjes voor kinderen. Deze komen bij een redelijk groot aantal kinderprogrammas voor. Er staat natuurlijk in beeld wel met kleine lettertjes : JE MOET TOESTEMMING VRAGEN AAN JE OUDERS OM TE BELLEN maar natuurlijk gebeurt dit nagenoeg in. Reclame mag va mij nog wel blijven, belspelletjes moeten IMHO als eerste aan perken worden gelegd!!!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
|
03-01-2003, 11:54 | ||
Citaat:
En bij jongeren denk ik niet dat ouders nog echt te zeggen hebben naar welke programma's zij kijken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
03-01-2003, 12:54 | ||
Citaat:
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
|
04-01-2003, 16:58 | ||
Citaat:
Ik vind dit in ieder geval een goede ontwikkeling
__________________
I thought we were an autonomous collective!
|
05-01-2003, 13:35 | |
Ik ben erop tegen.
Reclame zorgt voor extra inkomsten, en door die inkomsten kunnen kwalitatief hogere programma's worden gemaakt voor de jeugd. Liever een paar minuten reclame en een goed programma, dan geen reclame en een matig programma.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
|
05-01-2003, 15:20 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan hebben ze dus helemaal geen aandacht meer voor die kwalitatief betere programma's. Citaat:
|
05-01-2003, 17:57 | ||
Citaat:
Ook het beheersen van behoeften is een onderdeel dat hoort bij het volwassen worden. En daar hoort dus ook het weerstaan van reclames bij.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
|
05-01-2003, 21:41 | ||
Citaat:
Er zijn daarom ook al oproepen gedaan om strengere eisen te stellen aan reclame gericht op kinderen. Barbie's mogen bijvoorbeeld tegenwoordig al niet meer 'echt' lopen in reclames, dat is misleidend. Ik ben erg vóór zo'n reclamevrijblok. Kinderen zijn nu eenmaal geen bewuste consumenten. En horen dat ook niet te zijn.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
|
06-01-2003, 21:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja, je kunt natuurlijk jong beginnen met het leren beheersen van de behoeftes. Ben ik zelfs een groot voorstander van. Maar bij reclame voor kinderen zitten ook nog een paar andere dingen mee: 1. Het speelt heel erg in op de kinderfantasie. (kijk! die barbie kan uit zichzelf lopen!) en is bijzonder misleidend voor kleine kinderen. 2. Reclame voor kinderen is bijzonder intensief. Je ziet het niet alleen in de reclame maar later zie je ook nog eens de grote avonturen van de pokemon in de serie waar je elke dag naar kijkt. Wat zou je daar graag aan meedoen! Bovendien volgens mij wordt de meeste kinderen dit geleerd: als je maar lang genoeg zeurt, krijg je het vanzelf wel. *Je zeurt 3 maanden om pokemon en met kerst ligt het er.* |
07-01-2003, 14:06 | ||
Citaat:
En loopt zo'n driejarige peuter in de bart smit te gillen om een barbie die (ooh!) zelf kan lopen, dan is daar een ouder voor die hem op z'n kop geeft (gillen mag niet in de bart smit) en mee naar huis neemt zónder de barbie. Ik bedoel, die reclame zien ze zat hoor, echt niet alleen bij dat jeugdblok. En wij hebben toch allemaal moeten leren dat je niet alles kan hebben wat je wilt! Voor mij maakte het vroeger ook nooit uit of ik nou een reclame had gezien van speelgoed of niet; zodra ik speelgoed zag dacht ik al HEBBEN HEBBEN HEBBEN. Wat het ook was, alles lijkt leuk wanneer je klein bent (is volgens mij nog niet veranderd) dus dan zou je ook de winkels en alles moet afschaffen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
07-01-2003, 22:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
En wij met onze opvoedkundige adviezen, wacht maar tot wij kinderen hebben *Dan ben je ineens geen opvoedkundige meer maar een moeder die net 3 uur geslapen heeft vanwege een kind met een vreselijke verkoudheid, die op weg naar de albert heijn langs de bart smit moest. Dan geef je die barbie als ze maar d'r kop dichthoudt. * |
Ads door Google |
10-01-2003, 22:01 | |
Weg met de reclames voor kinderen! Voral met de feestdagen word je inderdaad doodgegooit met "baby born/baby sofie/baby famosa" reclames (de topper is "baby dodo" met de legendarische openinszin "ik weet dat hij me nodig heeft, want hij maakt geluidjes" aaaaaaaarrrrrrrgggghhhh!!!!!). Meestal krijg ik dan al na 5 minuten zin om mijn hoofd tegen de muur te slaan
|
Advertentie |
|
|
|