Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Enjambement in de vrije zin. Het zou 'mijn nek' moeten zijn, daar in plaats heb ik het werkwoord 'nekken' (blokkeren) gebruikt. Woorspeling.
Dit gedicht gaat over lucht, oxide, ademen(/stikken). Wanneer iemand zwijgt houdt het trillen van lucht op; men houdt de adem ook vaak in. 'Metafoor' voor 't ophouden met ademen. 'Vluchtig' is een benaming voor een bepaalde eigenschap van stoffen in gasvorm (heel N&G ![]() Een teug zuurstof. De rode draad in 't geheel is in principe de lijdensweg van 't stikken. Het eindigt ook met de dood. Bij zuurstofgebrek wordt alles op den duur zwart; met hemelswit zinspeel ik op een leven na de dood.
||
Citaat:
uitleg maakt het gedicht beter en leuker te lezen, ondanks dat vind ik de vorm nog steeds irritant lezen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Weet niet wat ik moet doen Pedobear- | 6 | 21-07-2012 20:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: voor ik slaap Ieke | 0 | 08-04-2004 19:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat te doen als je bijna stikt ?!?! G.T.C. | 24 | 14-04-2003 19:29 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 | |
Verhalen & Gedichten |
(( Ik weet een Engel te wonen )) *Norena* | 6 | 24-05-2002 14:33 | |
ARTistiek |
Stukje uit MIJN dagboek toen ik nog in groep 8 zat. [DFU]DutchGirllie | 35 | 07-10-2001 14:35 |