Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 19:21
Boogie
Boogie is offline
Vandaag zag ik in de Metro van bijna elke partij een advertentie. Ook zag ik van de LPf en de SP reclamespots op tv. De LPF stuurde vliegtuigen de lucht in met leuzen erachter.

Om Amerikaanse toestanden moeten tv-spotjes, posters in bushokjes en advertenties in kranten worden verboden. Hoe langer dit duurt, hoe verder dit uit de hand kan lopen. Daarbij kunnen de verkiezingen oneerlijk worden, omdat ene partij minder geld heeft dan de ander.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 19:25
Mariebel
Mariebel is offline
Ik vind dat ze dat geld beter ergens anders aan kunnen besteden. Die reclame van de SP vind ik nog wel grappig, maar LPF is ronduit slecht!! Vooral dat spotje met Pim erin! En ik ben het me je eens dat het dan oneerlijk wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 19:26
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Zolang het niet uit de hand loopt, wat nu idd wel een beetje zo is, heb ik er geen bezwaar tegen. Helemaal verbieden gaat me iets te ver.
Oud 21-01-2003, 20:38
Verwijderd
Wou er zelf al een keer een topic over maken. Eens dus.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:15
autodropje
autodropje is offline
wat valt er allemaal onder reclame?
Oud 21-01-2003, 21:20
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
autodropje schreef:
wat valt er allemaal onder reclame?
Zoals ik zei: tv-spotjes, posters in bushokjes en advertenties in kranten (onder andere)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:26
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Zoals ik zei: tv-spotjes, posters in bushokjes en advertenties in kranten (onder andere)
Maar wat vind je er dan van dat lijsttrekkers alle mogelijke (en meest onzinnige) tv-programma's aflopen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef:
Maar wat vind je er dan van dat lijsttrekkers alle mogelijke (en meest onzinnige) tv-programma's aflopen?
Ja inderdaad. Dat bedacht ik me daarnet ook. Partijen als D66 worden dan helemaal buitengesloten, wanneer ze geen reclameblok na een debat meer mogen afhuren.
Debatten zijn eigenlijk ook reclame. Als je het tenminste niet te slecht doet in debatten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:13
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ja inderdaad. Dat bedacht ik me daarnet ook. Partijen als D66 worden dan helemaal buitengesloten, wanneer ze geen reclameblok na een debat meer mogen afhuren.
Debatten zijn eigenlijk ook reclame. Als je het tenminste niet te slecht doet in debatten.
Maar ik bedoel ook programma's als live and cooking, dit was het nieuws enz. Welke politicus die nog serieus genomen wil worden gaat in vredesnaam naar Live and cooking
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:15
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
inderdaad, mag dat dan ook niet meer?

In hoeverre mogen ze zichzelf dan nog wel profileren?
Oud 21-01-2003, 23:29
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Dat heeft niks met geld en verdeling van middelen te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:44
dystopia
dystopia is offline
Schaf dan debatten (= reclame) en peilingen (= beinvloed keuze kiezer ook) ook maar af..
Oud 22-01-2003, 11:53
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Schaf dan debatten (= reclame) en peilingen (= beinvloed keuze kiezer ook) ook maar af..
Citaat:
Boogie schreef:
Dat heeft niks met geld en verdeling van middelen te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 12:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hoe moet een beginnende partij dan bekendheid krijgen? En hoe moet een D'66 zich dan profileren? Zo als ze het nu deden waren er tenminste nog een paar mensen van het bestaan ervan op de hoogte...

Op zich ben ik het er wel mee eens, maar ik zou dan eerder een maximumbudget zetten of iets dergelijks.
Reageren

Regels voor berichten