Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat je gelijk hebt totdat je uit huis gaat en zelf je leven in kunt richten. dan kun je het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken (of zo moeilijk mogelijk maken natuurlijk...)
Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 09:38. |
![]() |
|
Denk dat het wel scheelt dat je
als je uit je puberteit bent, minder veel last van je hormonen ed hebt.. Mja, aan elke periode is wel iets moeilijk, als je erin zit, lijkt datgene van ervoor ook weer makkelijker dan dat het eigenlijk was.. *is weer onduidelijk bezig*
||
Citaat:
Was bij tenminste zo. Nu heb ik gelukkig een behoorlijke lading schijt aan anderen en kan ik er niet veel mee zitten als mensen mij niet mogen of als ze me het moeilijk maken. Heb voldoende -echte-vrienden *knuft echte vrienden* het probleem kan ook zijn dat je te hard gaat proberen om erbij te horen... dan maak je jezelf behoorlijk belachelijk! Niet doen dus. Hou je een beetje op de vlakte. beste advies wat ik kan verzinnen.
|
Verwijderd
|
Ik denk absoluut niet dat wanneer je het moeilijk hebt dit op de middelbare school makkelijker wordt.
Je krijgt het dan juist een stuk drukker, de druk op je schouders wordt steeds groter, wat je doet telt nu mee voor je toekomst etc. Bovendien veranderen de mensen om je heen niet ineens wanneer ze op de middelbare school komen. Van groep 8 naar middelbaar is een grote overstap, ineens moet je van lokaal naar lokaal wandelen, telkens andere leraren/leraressen, andere vakken.. meer huiswerk etc etc. Bovendien is dit de periode waarin meisjes echt borsten krijgen en ongesteld gaan worden, jongens krijgen haar. Iedereen wordt zich bewuster van zijn/haar seksualiteit, liefde gaat spelen, hormonen gieren door je lichaam etc. Ik denk echter wel dat het na de middelbare school makkelijker wordt. Alle veranderingen zijn zo'n beetje voorbij, je school heb je gehaald en die verantwoordelijkheid kon je dus aan enzovoort, dit merk ik zelf iig wel heel sterk |
![]() |
|
Het is makkelijker om je broertje hoop te laten geven door te zeggen "het wordt makkelijker dalijk".
Dan te zeggen "nu gaat 't al klote, en dalijk wordt 't nog moeilijker" Dan ziet hij helemaal door de bomen het bos niet meer. Dus wat heb je liever? (Valse?) hoop op een goede toekomst, of een broertje die niet eens dúrft te dromen over 'een toekomst'?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Frans of Spaans? liwei | 5 | 16-04-2008 16:24 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Psychologie |
vrienden *4 | 30 | 05-08-2005 17:19 | |
Psychologie |