Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik denk niet dat dat vak helemaal een onzin is ... het is wel saai en te veel werk voor een vak die verder nergens mee telt, maar het moet ( wat voor n dan ook ) nut hebben. Anders hadden ze t niet ingevoerd ... tog ![]() ![]() [Dit bericht is aangepast door No_third_ch@nce (08-12-2001).]
|
![]() |
Kcv is nog véél erger, twee uur in de week naar dat geklets van die vent luisteren en als je geluk hebt (?) mag je naar een griekse tragedie *gaap* ...dat is iets heel anders als naar de film
|
Je krijgt wel van die bonnen voor CKV van 50 gulden, maar dan vertellen ze je acteraf dat je er eigenlijk met je schoolgeld al voor hebt betaald, het lijken dus alleen maar kortingsbonnen, in werkelijkheid is het gewoon je iegn geld alleen dan zo dat je het alleen voor CKV kan gebruiken...
![]() CkV sucks
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb nog geen CKV maar krijg dat volgent jaar wel. Ik heb nu Beeldende Vorming en daar is geen bal aan. Soms krijg je hele domme plaatjes te zien zoals gewoon een blauw vlak of zo en stellen ze vragen daarover wat je daar allemaal inziet en zo. Ik wil later geen kunstenaar worden of zo!!!
|
![]() |
|
![]() |
CKV is idd niet echt leuk, maar zinloos zou ik het niet noemen. Ik denk wel dat het te vroeg gegeven wordt...mensen van onze leeftijd hebben geen/weinig interesse in kunst/cultuur...ik snap ook niet waarom de overheid zo graag wil dat we allemaal meer belangstelling krijgen voor kunst e.d.
||
Citaat:
Schaf anw maar af, ckv mogen ze houden.
|
Het is teveel werk voor een b-vak en dat maakt het zo vervelend. (Bij ons op school hangt de hoeveelheid af van welke leeraar je hebt en er wordt bij de ene iets anders gedaan als bij de andere terwijl er wel dezelfde klassen zijn )
||
Citaat:
dat is geen kunst dat is amateurwerk
|
![]() |
Ik heb nu nog cultuurgeschciedenis. Dat is een soort 'inleiding' op CKV en het wordt ook wel CKV 0 genoemd. Mij lijkt CKV (volgend jaar) een hardstikke leuk vaK. Ik ga waarschijnlijk ook profiel C&M kiezen en daar zitten dus CKV1 ( verplicht ), CKV2 en CKV3 ( praktijk ) in.
|
![]() |
Prachtig en erg interessant vak. Ik heb het vol fascinatie gevolgd. Het is ook één van de redenen waarom ik dit jaar CVK2 (kunstgeschiedenis) gekozen heb, en daar heb ik nog altijd geen spijt van.
Maar: dat ligt slechts aan mij. Ik besef dat het vak CKV, in zijn huidige vorm, zeer slecht gegeven wordt. Bij mij op school althans. Er moet meer eenheid, meer vorm in komen, want met een half afgemaakt vak wek je geen interesse op bij scholieren. Maar onthoud (even moraliserend doen, heeft ook zo zijn charme), Einstein zei al: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
|
![]() |
CKV is saai
we krijgen er geen cijfers voor.. en het enigste wat we altijd doen is tv kijken,muziek luisteren,praten.. gewoon chillen dus.. Niet dat ik het erg vind ofzo.. ![]() *KisS KisS* ShOrTy
|
![]() |
|
Aan de andere kant kan ik wel begrijpen waarom men het vak CKV heeft ingevoerd; omdat de generaties van nu en waarschijnlijk ook die na ons zich geen reet interesseren in de kunstzinnige dingen; wij willen alleen maar TV kijken, computeren, uitgaan en weet ik nog allemaal. We vergeten het belang van de kunst, waar die allemaal voor staat en wat die uitdrukt.
Maar aan de andere kant begrijp ik ook waarom de leerlingen het vak CKV nutteloos vinden. Zeker voor de leerlingen die op die scholen zitten waar men te weinig aan CKV doet. Zoals mijn school. Dat is gewoon uren niksdoen, of uren luisteren naar een docent (die zelf niet veel moeite doet om het vak leuker te maken), en dan nog supersaaie voorstellingen bezoeken (liever moderne, energierijke en frisse voorstellingen, a.u.b.). Er is veel te weinig variatie aangebracht in het vak, waardoor het te weinig de aandacht trekt van de leerlingen en het doel van het vak daardoor hopeloos mislukt. *zucht* Natuurlijk kan ik zo nog wel ff doorgaan, maar.... Ik zou het vak niet nutteloos noemen, ik vind het juist goed dat het er is. Kunst mag niet verloren gaan. Wel mag er van mij het een en ander veranderen, zoals de studielast, en de manier waarop men het vak naar buiten brengt. Het moet de leerlingen meer aanspreken, anders gaan ze na hun afstuderen nooit uit zichzelf naar het theater --> doel mislukt. De kans bestaat dat CKV net zo'n gehaat vak kan worden als bijvoorbeeld Wiskunde. Dus.... veranderingen moeten er komen. Ripper
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
CKV1 is het meest kewle van de hele tweede fase; hartstikke leuk, geweldig en gezellig. lekeer een paar keer winkelen in amsterdam (ja ik kom uit zwolle; een wereldreis voor mij, amsterdam
![]() ![]() ![]() ![]() dan weer een keer vrij voor een leuk reisje hierheen. coedn't be better!!!!!!!!! maar goed ik ben geloof ik nogal een cultuurfreak ![]() adieu |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() wel kut is is dat ik t op di. ut 1ste uur heb en dan v tussenuren.... ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
vragenlijst over ckv Verwijderd | 7 | 08-03-2004 05:52 | |
Algemene schoolzaken |
Welk vak slaat nou echt helemaal nergens op? Isabeau | 170 | 05-01-2004 18:45 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
WaT iS cKv ??? SuShiDeBBy | 21 | 06-04-2003 20:09 | |
Liefde & Relatie |
beantwoord deze vragen plz browneyes | 31 | 11-04-2002 21:09 | |
Algemene schoolzaken |
Ik spuug op CKV Pedro Hermano | 40 | 07-04-2002 21:22 | |
Algemene schoolzaken |
Wie haat ckv Play-R | 43 | 16-02-2002 13:52 |