Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 16:01
Rufus
Rufus is offline
Hoe kan het dat je iemand wel of niet mag... is dat aangeleerd? of is dat genetisch vast gelegd...
Oud 29-01-2003, 16:14
Isa
Isa is offline
of doordat iemand bepaald gedrag vertoont of heeft vertoontdat je niet zint of juist wel, of omdat iemand er lelijk uitziet en dat is meestal onbewust.

ik denk dat het laatste genetisch. er is onderzocht en bijna iedereen plaats dezelfde categorie foto's bij mooi en dezelfde bij lelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 16:38
Big Brother
Big Brother is offline
das niet aangeboren, dat zijn van die dingen die voor iedereen anders zijn en ook per persoon nogal eens wil veranderen
al noemt iemand je een klootzak of al loopt ie raar, dan kan het al zijn dat je hem meteen niet mag
al zegt iemand dat ie van je houdt, zal je die persoon wel opeens meer waarderen etc

veranderd steeds
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 22:28
Verwijderd
denk als je n beetje dezelfde principes hanteert dat je elkaar wel liever zult hebben.
meestal heb je wel een deel van uw principes mee van uw omgeving (oa ouders, vrienden, school, media...)
maar is niet genitisch denk ik doordat je oa wat principes zou hebben meegekregen door uw ouders.

ik ben nogal rechtuit/eerlijk --) ik appricieer mensen met een oprechte mening, mensen die eerlijk zijn en te vertrouwen zijn.

mijn ouders hechten veel belang aan eerlijkheid.
maar daarom heb ik hun eerlijkheid nog niet geërfd.

hoop dat je n beetje snapt wat ik wil zeggen...

greetz
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:28
smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Ik stel juist op openheid en eerlijkheid, terwijl mijn ouders het liefst alles voor me verzwijgen. Absoluut niet erfelijk dus.
Oud 01-02-2003, 00:44
Verwijderd
wel dat zei ik dus ook, mss neem je wel enkel principes (al dan niet bewust) over, maar daarom ben je er nog niet mee geboren é.
als je bv ziet dat uw ouders heel conservatief zijn, en jij vindt dat die manier van denken niet zo goed werkt, dan kan het heel goed zijn dat je net heel modern en alternatief denkt. (net omdat je het niet goedkeurt, als het erfelijk zou zijn, zou je ook conservatief zijn é)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:28
LivingDeadDoll
LivingDeadDoll is offline
Voor zover ik weet mag je mensen als eigenschappen van jezelf in die ander te herkennen zijn ..

Maar ook zijn er bijv. momenten waarop je mensen ontmoet en je WEET gewoon dat je die niet mag .. Dus ik zou het eigenlijk niet weten joh .. Vooroordelen spelen vaak ook een grote rol.

Greets ,

Rachel Sheldon.
Oud 18-02-2003, 17:21
Verwijderd
Er zit een groot verband tussen geur en iemand mogen. Als iemand zijn/haar geur je niet aanstaat, zul je je minder snel, op wat voor manier dan ook, aangetrokken voelen tot die persoon.

Verder is het natuurlijk zo dat als iemand's principes recht tegenover die van jou staan, dat dat dan best wel een probleem kan opleveren. Maar dit ervaar ik niet zo, ik vind mensen met het tegenovergestelde meestal wel boeiend.

Op een of andere manier heb ik ook wel altijd een tegenovergestelde mening als iemand die ik totaal niet mag. Dan ga ik automatisch tegen hem/haar in, dan kan ik niets hebben, raak ik snel geirriteerd en ben er zo ver mogelijk van uit de buurt.

Verder is het inderdaad zo dat vooroordelen een rol spelen, maar dit is niet het werkelijke 'niet mogen' of 'wel mogen' van iemand, want meestal neem je vanwege de vooroordelen juist geen tijd en moeite om iemand echt te leren kennen. Zo kun je een donker iemand 'haten' zonder dat je diegene echt kent, en wie weet zou het juist je grootste vriend zijn..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:06
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Kwestie van smaak.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:08
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Kwestie van smaak.
En daarmee is eigenlijk alles mee gezegd.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 14:55
Verwijderd
de vraag is waar die smaak vandaan kwam, dus is er eigenlijk niets mee gezegd....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten