Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 14:02
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hallo mensen!
jawel, aangezien zusjelief gerbils op haar kamer krijgt, mag ik ook een beest. ik dacht eerst aan een hamster, maar heb toch besloten om een rat te nemen (nou ja... twéé ratten dan natuurlijk hé?). Ik heb al best veel "research" gedaan (sherlock holmes kan wel inpakken) maar ik vraag me af: wat is het goede formaat voor een kooi? Ik neem er twee (vanwege het groepsdieren gebeuren), maar in elk boekje en op elke site vermelden ze een ander formaat. Welke afmetingen zijn het betste? En wat is handiger: een traliekooi of een aquarium?
Alle tips zijn welkom!
P.S. Ik heb gehoord dat vrouwtjes minder snel "onaangename geurtjes" verspreiden. Is dat waar?
Oud 01-02-2003, 15:15
AlopiA
AlopiA is offline
de kooi van mijn broer is 1 bij 1.20 bij 1.40
je moet inderdaad 2 ratjes nemen, anders worden ze doodongelukkig.
kijk eens op deze rattensite voor alle info die je nodig hebt, daar heb ik ook al "mijn ratten-kennis" vandaan
koop trouwens nooit een rat bij een dierenwinkel maar altijd bij de fokker
Oud 01-02-2003, 18:09
duifeltje
duifeltje is offline
het is voor de rat fijn als er twee verdiepingengen in een kooi zitten.
ze moeten in iedergeval rechtop kunnen staan en gewoon rennen.
maar de exacte maat weet ik niet.
als ze gewoon genoeg speeltjes hebbn zullen ze zich toch niet snel vervelen.
en je moet het hok iedere keer als je het hebt uigemest veranderen.
(de inrichting)
in de natuur is de omgeving ook niet altijd hetzelfde.

p.s. van een oude lap kan je hel makkelijk een hangmat maken door hem met veiligheidsspelden aan de tralies te maken.
Oud 01-02-2003, 21:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb wel ergens gelezen dat als de kop tussen twee tralies doorkan, de rest van het lijf er ook door past. Zal ik een aquarium nemen? Het is wel makkelijk schoonhouden en de ratten zijn beter te zien, maar je hebt dan volgens mij niet veel ventilatie, en met al die fijne amoniakdampen.... ik ben er niet helemaal uit...
P.S. "koop trouwens nooit een rat bij een dierenwinkel maar altijd bij de fokker"
geen zorgen, ik heb via via het adres van een hele goede rattery (jahaaa! ik ken vaktaal!!! ben ik slim, of ben ik slim.... ) gekregen (nou alleen nog m'n zusje zover krijgen dat ik haar plastick "gerbil vervoerkoffertje" mag lenen, want het is bijna een uur rijden, en die via via persoon had nare ervaringen met de combinatie Rat + Kartonnen Vogeldoosje....)
Oud 02-02-2003, 22:44
DutchGirl
DutchGirl is offline
Frettenkooi

(ik heb 2 frettenkooien, want mijn ratten zitten apart)

(khad er 2, 1tje ging dood, kocht een nieuwe, kon niet bij die ander, moest een nieuwe kast van een kooi kopen voor 1 zo'n kleintje die nu ziek is )
Oud 04-02-2003, 18:58
DaDude
DaDude is offline
Gewoon Fretten nemen !! dat zijn de ruigste en coolste diertes, ik heb er zelf twee maar als het toch bij ratten blijft----> frettenkooi

foto heb ik ff niet maar probeer ik wel erop te zetten voordelen fret
-slapen 22 uur per dag
-je kunt ze altijd wakker maken om te spelen
-bijten niet of je kunt ze heel makkelijk trainen
-zijn niet zo smerig als ratten
-zijn zindelijk poepen in een kattenbak
-zijn heel speels
Oud 05-02-2003, 08:41
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
DaDude schreef:
Gewoon Fretten nemen !! dat zijn de ruigste en coolste diertes, ik heb er zelf twee maar als het toch bij ratten blijft----> frettenkooi

foto heb ik ff niet maar probeer ik wel erop te zetten voordelen fret
-slapen 22 uur per dag
-je kunt ze altijd wakker maken om te spelen
-bijten niet of je kunt ze heel makkelijk trainen
-zijn niet zo smerig als ratten
-zijn zindelijk poepen in een kattenbak
-zijn heel speels
Ten eerste, ratten zijn ook heel makkelijk te trainen, het zijn hele slimme beesten, het is nooit goed om een (knaag)dier wakker te maken als 'ie slaapt, dus bij fretten ook niet, ratten zijn helemaal niet smerig, sterker nog: ratten behoren tot één van de schoonste knaagdierensoorten ter wereld (en dat kun je van fretten niet zeggen, als ik die luch al ruik heb ik het gevoel alsof m'n hoofd loslaat), ratten kunnen ook op kattenkorrels poepen, gewoon een bakje neerzetten. Ratten forever!!!
Oud 05-02-2003, 11:20
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik heb ook 2 ratten, maar ze stinken toch wel hoor je moet het alleen goed bijhouden.
Oud 05-02-2003, 12:24
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
ik heb ook 2 ratten, maar ze stinken toch wel hoor je moet het alleen goed bijhouden.
zijn het mannetjes?
dan vebaasd het me idd niet zoveel
Oud 07-02-2003, 17:16
duifeltje
duifeltje is offline
ik zou geen aquarium nemen, want ze moeten wel frisse lucht krijgen. en er zijn genoeg kooien waar geen rat doorheen past die tralies staan dan zo dicht op elkaar: ________

________
Oud 09-02-2003, 19:55
Main
Main is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ten eerste, ratten zijn ook heel makkelijk te trainen, het zijn hele slimme beesten, het is nooit goed om een (knaag)dier wakker te maken als 'ie slaapt, dus bij fretten ook niet, ratten zijn helemaal niet smerig, sterker nog: ratten behoren tot één van de schoonste knaagdierensoorten ter wereld (en dat kun je van fretten niet zeggen, als ik die luch al ruik heb ik het gevoel alsof m'n hoofd loslaat), ratten kunnen ook op kattenkorrels poepen, gewoon een bakje neerzetten. Ratten forever!!!
Helemaal mee eens! En trouwens, het lijkt me erg saai als mijn huisdier 22 uur per dag zou slapen. Mijn ratten slapen gewoon `s nachts en overdag zijn ze actief.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 13:10
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Ik denk gewoon een caviakooi
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 05:08
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Main schreef:
Helemaal mee eens! En trouwens, het lijkt me erg saai als mijn huisdier 22 uur per dag zou slapen. Mijn ratten slapen gewoon `s nachts en overdag zijn ze actief.
die beesten hebben helemaal geen nacht/dag ritme, maar slapen in kleine dutjes verspreid door de gehele dag, net als veel andere knaagdieren.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 17:38
DaDude
DaDude is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Fretten zijn geen knaagdieren het zijn roofdieren
luchjes --> een keer wassen in het jaar met speciale frettenshampoo en ze ruiken neutraal, en je moet ze castreren anders gaan ze dood door hitsigheid, en ze stinken als ze nog balletjes hebben. fretten poepen ook in een kattenbak
PS ik vind ratten niet smerig

heb je geen foto's ??
Oud 12-02-2003, 17:53
SuperSanne
SuperSanne is offline
Dood door hitsigheid? Er komen nu allemaal zachtsgezegd eigenaardige gedachten bij me naar boven drijven.... Leg eens uit? *is best wel nieuwschierig*

offtopic: leuke alvatar
Oud 12-02-2003, 18:06
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
DaDude schreef:
je moet ze castreren anders gaan ze dood door hitsigheid
ik dacht dat dat de vrouwtjes waren, die dan niet meer aten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:13
fib
fib is offline
zo groooooooooooooot mogelijk!
Oud 22-02-2003, 15:33
eztah
eztah is offline
(drama)

Ok, les 1: maakt niet uit hoe groot de kooi is, hij is altijd te klein.

Ik heb een kooi gemaakt van 1 meter bij 60 centimeter bij 60 centimeter en daaraan nog een kooi van 60x60x40 oid vast en da's gewoon te klein. Dus, ben ik nu bezeig met een kooi van 2,5 meter bij 1 meter bij 1 meter 30 waarin een klimboom komt en heel veel verdiepingen met kettingen, hangmatten etc. etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten