Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 20:41
Verwijderd
De prijzen en de snelheden zijn de laatste tijd weer veranderd, dus de concurentie tegenover elkaar ook.

Aangezien ik over een halfjaar ga verhuizen is er de optie dat we Chello meeverhuizen, of gewoon ADSL gaan nemen.

Chello levert me ongeveer 1200 Kilobit per seconde, soms wel eens wat minder, maar dat is verwaarloosbaar. Het kost me 49,- per maand.

Ik hoor van mensen dat ADSL beter en sneller is, maar voor de prijs rond de 50,- vind ik alleen rond de 700Kilobit per seconde, dus vraag ik me af wat ik mis.

Wat raden jullie me aan te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 21:39
wyner
wyner is offline
Chello werkt hier (Almere) prima... soms valt het uit, maar is altijd binnen een paar uur weer verholpen. Regelmatig downloads van ~130 KB/sec; heb nooit veel vertraging gevoeld tijdens de spitsuren.

Daarentegen hoor ik dat chello in Amsterdam vaak klote is... misschien kun je het beste mensen vragen in je (toekomstige) buurt, wat zij ervaren met beide soorten providers, zo mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 00:48
Verwijderd
Ik ben na anderhalf jaar eindelijk van Chello af. Wat een vreselijk wanprodukt is dat zeg. Ik weet niet waar jij woont, maar als je Chello in de regio Arnhem/Nijmegen hebt, dan ben je mooi fucked.

Op zich valt de snelheid 'sochtends nog wel mee, maar vanaf een uurtje of 4 'smiddags is het totaal onwerkbaar. Een packetloss van 5% naar je eigen gateway toe, snelheden van maximaal 20Kb/s en pings constant boven de 100. Surfen is vrijwel onmogelijk: elke link moet je wel vijf keer aanklikken voor hij het goed 'pakt'. Dat komt door ontzettend gare DNS-servers in die regio.

Ik heb sinds anderhalve week Basic ADSL bij XS4ALL. Dat bevalt me veel beter. Even duur per maand, en weliswaar een maximumsnelheid van 768Kbit/s (hetgeen in de praktijk neerkomt op +/- 85Kb/sec downloaden) maar wel constant die snelheid. Zondagavond negen uur, het drukste tijdstip, haal ik nog steeds 85Kb/s. Single stream, van álle servers.

Mijn advies: ga NOOIT met UPC/Chello in zee. Ze leveren je een wanprodukt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 04:45
Verwijderd
Heb ook Chello gehad in een zogenaamde 'probleem'-regio. Gruwelijk. Precies wat nare man zegt; behalve dat wij hier tussen 00:00 en 05:00 9 van de 10 keer ook niet eens een fatsoenlijke ping hadden op grote Nederlandse UT/Q3-servers. Zelfs in het eigen UPC-netwerk zaten we met pings van +200ms! Packetloss all around, om een dag of 2 storing (dus dat je helemaal geen internetverbinding meer hebt).

Daar komt bij dat wanneer je 15kB/s upstream verstookt, alle andere zaken onmogelijk zijn. Zelfs browsen is out of the question.

Nu hebben we FastADSL van XS4ALL, zit aan 150kB/s down en 25kB/s up. Je wilt niet weten hoe gruwelijk snel en goed deze verbinding is vergeleken met die van Chello. Daar komt bij dat XS4ALL een heel stuk professioneler en kundiger is. Zijn er storingen, dan zijn die bekend en worden ze a.s.a.p. opgelost. Zo lag laatst de mailserver van hun plat. Mijn vader dacht dat-ie mail aan het 'verliezen' was omdat 't niet doorkwam. Belletje gedaan, heldere uitleg omtrend 't gegeven dat de mail probably nog in de spool zat gequeued. Daar hèb je wat aan!

Voor mij neversnooit geen UPC meer.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 04:48
Verwijderd
Vergeet ik bijna te zeggen dat de newsservers van UPC ook waardeloos zijn. Nauwelijks newsfeed, en àls er al wat door komt is 't bijna 'n dag oud. Binaryfeed met UPC kun je helemaal vergeten.

XS4ALL heeft uitstekende newsservers (newszilla is toch wel even hèèl dope)!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 06:00
Blizz
Blizz is offline
true ik heb ook xs4all en ik heb echt nooit problemen. al is hier het internet down, gewoon even inbellen met een modem (of bellen maar das teveel moeite ) en kijken op xs4all.nl, en er staat wat voor storing er is en wanneer ze denken dat het verholpen is mooi mooi.
kep zoiezo een hekel aan sites van internet providers die proberen een newsportal te zijn, geef mij gewoon fucking links naar de helpdesk enzo niet dat gare nieuws wat toch van anp komt

xs4all rulez , alleen het overstappen van mxstream xs4all naar bbned xs4all zou iets goedkoper moeten zijn, tis nu 550 piek ofzo, alleen maar om een paar administratieve dingen te veranderen (dus exclusief modem splitter, de hele mikmak).
Oud 04-02-2003, 06:52
Knolly
Knolly is offline
Ik heb wel chello, nooit geen problemen, maar bij mensen die ik ken een km verder hebben ze wel constant problemen. Dus ik weet niet wat ik moet doen
Oud 04-02-2003, 07:13
LB06
LB06 is offline
Als je naar een dichtvevolkt gebied verhuisd, kun je maar beter overstappen op ADSL, heb je zeker internet. Als je echter in Brabant ofzo komt wonen, kan ik je zeker aanraden Chello te houden. Zeer weinig storingen en altijd >80kbps (natuurlijk ook afhankelijk van de website). Mensen uit mijn regio hebben allemaal een heel goede verbinding.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 07:17
Verwijderd
Ik woon 10Km onder Eindhoven,
m'n broer woont in Eindhoven en op zich hebben we geen problemen dus met Chello, maar maybe kon het beter

(behalve dat gisteren een DNSserver platlag )
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 08:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Cistron

Krijgt bijna altijd hoogste cijfer, laatst 9,1. Ik ben er heel tevreden over, ik heb MAXX, dat is dus full ADSL. 8Mbit downstream en 512kbit upstream. Met een FUP van 100GB/maand. Ga er soms wel overheen hoor.

Maar Cistron is echt top. Cistron gebruikt het BBned-netwerk, in plaats van het ADSL netwerk van KPN, wat vooral te merken is aan de hogere bandbreedte limieten (KPN vraagt veel € voor elke bit die er over hun netwerk gaat).

Cistron heeft aktie tot eind maart dat je geen aansluitkosten hebt. 1024/512 kost €59/maand en verder ben je eenmalig €169 kwijt voor een ADSL Ethernet modem (voor analoge telefoonlijn), met FUP van 20GB. Dat vind ik een mooi aanbod.

Wil je wat meer, dan denk ik toch aan MAXX met €99/maand en €100 voor Ethernet modem, met 100GB FUP en 8Mbit / 512kbit.
Oud 04-02-2003, 08:46
Talon
Talon is offline
Hier in nijmegen heb ik weinig problemen met chello, alleen wat nare man al zei, dat het af en toe ( ) wat aan de trage kant is.
Ik heb er ook al eens aan gedacht om adsl te nemen, maarja ik ben lui en dan zou ik alles opnieuw moeten configureren enzo en dan heb je geen vast ip meer.. dat vind ik wel wat minder...

ben volgens mij toch nog een van de weinigen met een vast ip bij chello hier... de rest heeft van die klote modems.. (die naar het schijnt wel weer sneller zijn ) dilemma
Oud 04-02-2003, 09:05
Jozzy
Jozzy is offline
Ik heb ook Chello, en heb absoluut geen problemen er mee. Een storing is maar héél af en toe en duurt nooit lang, en downloadsnelheden van 180 kB/sec zijn geen uitzondering (hangt natuurlijk ook weer van de website af). Kortom, ík ben er heel tevreden over!

Ik woon in Zwijndrecht, regio Rotterdam-Zuidoost, tegen Dordrecht aan. Daar hangt het natuurlijk ook van af...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:02
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Talon schreef:
en dan heb je geen vast ip meer.. dat vind ik wel wat minder...
Wel een vast IP.
Oud 04-02-2003, 14:26
Talon
Talon is offline
Citaat:
Octopus schreef:
Wel een vast IP.
De mensen die ik ken met een nieuw modem, dat terrayon geval... die hebben allemaal een dhcp verbinding.
Oud 04-02-2003, 14:51
Harrie
Harrie is offline
fast adsl hier, van XS4ALL -> super
86 € pm, maar ik heb niets te klagen voor dit geld

prima snelheden -> rond de 180 kbs (1536/256 down/up)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:10
Talon
Talon is offline
Citaat:
Harrie schreef:

voor dat geld zou het inderdaad schandalig zijn als er wat te klagen zou zijn!

Vroeger toen chello nog gewoon telekabel was, betaalde we 89 gulden per maand, en was het super!
Oud 04-02-2003, 15:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Harrie schreef:

Dan vind ik voor €13 meer per maand een Full ADSL abo toch beter.
En 100GB FUP.
Oud 04-02-2003, 16:03
Octopus
Octopus is offline
Citaat:
Talon schreef:
De mensen die ik ken met een nieuw modem, dat terrayon geval... die hebben allemaal een dhcp verbinding.
Het ging over ADSL
Oud 04-02-2003, 16:09
Talon
Talon is offline
Citaat:
Octopus schreef:
Het ging over ADSL
oh uh ja kan wel
zit op me werk te forummen, gaat een beetje met 1 oog

blabla
smoesjes
Oud 04-02-2003, 17:03
ekki
ekki is offline
ben in deze grote stad niet al te ontevreden over chello... het kon erger. hebben we ook wel veel boze brieven voor moeten sturen. pingtijden zijn meestal max 60ms, maar vaak ook 30ms.
Oud 04-02-2003, 17:14
Tha Ice
Tha Ice is offline
@home:
Geen klachten over de snelheid behalve dan dat ie de laatste maand een paar keer plat lag.
Speed-> Downstream haal ik soms 10 Mbit/sec. gemiddeld 6 Mbit/sec.
Upstream is een stuk minder 150 Kbit/sec.

Ik ga dus voor kabel.
Kosten €44,95 inclusief modem huur.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Tha Ice schreef:
@home:
Geen klachten over de snelheid behalve dan dat ie de laatste maand een paar keer plat lag.
Speed-> Downstream haal ik soms 10 Mbit/sec. gemiddeld 6 Mbit/sec.
Upstream is een stuk minder 150 Kbit/sec.

Ik ga dus voor kabel.
Kosten €44,95 inclusief modem huur.
Ik meld dat ik chello kan meeverhuizen,
dus als er chello is, is er geen @home
(in de toekomst maybe ja, maar niet nu)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:24
LB06
LB06 is offline
Gisteren was er in Brabant een kabelbreuk ofzoiets, dus hadden wij de hele middag en avond geen internet meer

Gelukkig komt dit bijna nooit voor Kan iedereen gebeuren
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:01
Orion16
Orion16 is offline
Stelletje zeurpieten, wees blij dat je wat te kiezen hebt en je niet in een achterlijk dorp (zoals ik) woont waar ze nog nooit van breedband hebben gehoord en je het moet doen met een 56k modem.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:19
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Stelletje zeurpieten, wees blij dat je wat te kiezen hebt en je niet in een achterlijk dorp (zoals ik) woont waar ze nog nooit van breedband hebben gehoord en je het moet doen met een 56k modem.
Hahahaha, zo dacht ik er ook over, tot 21 januari 2003
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 19:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Tja, waarom woon je daar dan.

Dekking van ADSL is al best groot hoor, en samen met kabel toch zeker een groot deel van Nederland. Maar als je echt in een gat woont, dan kies je daar ook voor, toch?

Wel vervelend als je nog thuis woont en je ouders die keuze voor je maken.
Oud 04-02-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
maar als jij Kabel of ADSL krijg betekend ook dat je meer hier zult zijn,
het heeft dus ook wel degelijk z'n negatieve kanten
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 21:10
CryptapiX
CryptapiX is offline
hier, zon 200 meter van jouw huis , heb ik vaak probs met chello
zuigende ping, dikke packtetloss

soms gaat het maanden goed
maar dan is het na die maanden ook wel weer week flink verneukt

ik stap iig zo snel mogelijk over op bbned, cistron maxx

liever babyxl maarja da is hier voorlopig nog nie
Oud 04-02-2003, 21:33
Thompie
Thompie is offline
Wij hebbe ook chello, wel es wat problemen, maar valt verder wel mee, snelheid is voor wat ik wil goed genoeg, download 95% van de gevallen rond de 150 kb/sec.......... alleen tja dat uploaden.......das klote, maja verder niks te klagen,

terwijl ik wel zit te kijke wat nou beter is ADSL of kabel, maar dat hangt af van waar je woont....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 18:07
Gatara
Gatara is offline
Ik heb zelf adsl van babyxl
en betaal 30 euro/mnd, maar tja... dat gaat via de uni

UPC is zwaar-klote, maar misschien is dat alleen maar zo in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 18:29
TIGEK
TIGEK is offline
Ik 14 Euro (1mb sec) en het werkt ideaal. Het gaat wel via de KUN en SHNN
Oud 06-02-2003, 18:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gatara schreef:
maar misschien is dat alleen maar zo in Amsterdam.
Neu

http://squat.net/ascii/tmp/radio1-05022003-upc.mp3
(lang, maar de moeite waard!)

(en ook leuk voor Dobbie en Nare! )
Oud 06-02-2003, 18:48
dystopia
dystopia is offline
Om nog even inhoudelijk te reageren: ik kan hier @Home en Xs4all krijgen. Ik heb direct voor Xs4all gekozen.

Leuke dingetjes: 4 IP's, DNS naar eigen domein, 100 GB in 1 maand is geen gezeur (was 1x gebeurd)
Minder leuk: upstream. 32 kB/sec is weinig. Maar als het maar 25 kB/sec max is met dan 100 ping ms, is het echt om te huilen.

Axh ja als ik dat van Chello lees heb ik niks te klagen

@Home schijnt hier redelijk te zijn. 1x per week lig je er een paar uur uit, de pings zij redelijk en de download snelheid goed. Echter met hoge upstream gaat de ping time behoorlijk omhoog.
Oud 06-02-2003, 19:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Met 50KB/s uploaden behoud ik nog een ping naar 1e hop van 16ms tot 66ms, wat ik héél mooi vind.

Alleen die lite ADSL abo's hebben veelal maar 64kbit upstream, dat noem ik geen breedband. Vanaf 512/256 wordt het leuk, dan hoef je eigenlijk alleen nog maar te kijken naar je download limiet en de prijs. En sowieso een goede provider, zoals Cistron en XS4ALL.
Oud 06-02-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Om nog even inhoudelijk te reageren: ik kan hier @Home en Xs4all krijgen. Ik heb direct voor Xs4all gekozen.

Leuke dingetjes: 4 IP's, DNS naar eigen domein, 100 GB in 1 maand is geen gezeur (was 1x gebeurd)
Minder leuk: upstream. 32 kB/sec is weinig. Maar als het maar 25 kB/sec max is met dan 100 ping ms, is het echt om te huilen.

Axh ja als ik dat van Chello lees heb ik niks te klagen

@Home schijnt hier redelijk te zijn. 1x per week lig je er een paar uur uit, de pings zij redelijk en de download snelheid goed. Echter met hoge upstream gaat de ping time behoorlijk omhoog.
Tegenwoordig krijg je bij xs4all maar 1 IP :/
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:41
martinozzz
martinozzz is offline
Denk je eindelijk de ideale provider te hebben gevonden NOT!!!
Ik raad iedereen af om bij chello te gaan.
Ik woon in Gemert (Time-Out), en mijn chello valt onder de regio Amsterdam. Maar ik zeg jullie SLOOM!!!
Ik zit SOMS op een gemmiddelde van 1200 Kbit/s
maar ook vaak NET op 500 Kbit/s.

Ik heb overwogen om bij ADSL te gaan.
Maar helaas zit ik aan het 1-jarig contract met chello verbonden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:48
dystopia
dystopia is offline
2: 1 IPv4 en IPv6. Geloof dat je er zelfs nog bij kunt kopen.
Oud 06-02-2003, 20:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
martinozzz schreef:
Denk je eindelijk de ideale provider te hebben gevonden NOT!!!
Ik raad iedereen af om bij chello te gaan.
Ik woon in Gemert (Time-Out), en mijn chello valt onder de regio Amsterdam. Maar ik zeg jullie SLOOM!!!
Ik zit SOMS op een gemmiddelde van 1200 Kbit/s
maar ook vaak NET op 500 Kbit/s.

Ik heb overwogen om bij ADSL te gaan.
Maar helaas zit ik aan het 1-jarig contract met chello verbonden.
Hoe kan Noord-Brabant nou onder Amsterdam vallen? Ex-A2000?
Oud 06-02-2003, 20:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja dat is wel cool van XS4ALL. Je kunt gratis IPv6 adressen krijgen, waardoor je niet met NAT hoeft te werken; iedere comp z'n eigen IP!
Oud 06-02-2003, 20:53
Gatara
Gatara is offline
Vriend van me kan 2mb/s uploaden
(op zn werk dan)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Vriend van me kan 2mb/s uploaden
(op zn werk dan)
FTP-servertje installeren?
Oud 06-02-2003, 21:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Ja dat is wel cool van XS4ALL. Je kunt gratis IPv6 adressen krijgen, waardoor je niet met NAT hoeft te werken; iedere comp z'n eigen IP!
Hey vet een complete /48 /64
dat was enkele maanden geleden maar 1 IPv6 en dat op de 6BONE
(een /128 dus)

Laatst gewijzigd op 06-02-2003 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
FTP-servertje installeren?
afblijven!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 21:56
Koen
Koen is offline
Ik heb nog steeds @Home in Deventer. Ik zit in een 'beter gebied' denk ik. Downstream is gewoon super, vaak érg snelle downloads, daar klaag ik geen ene seconde over. De downtime is ook laag, natuurlijk ligt het er wel eens een keertje uit, maar dat is echt sporadisch.

Alleen die upstream he. 16kb/s is klote. Zeker als je dat met nog 4 man in huis moet delen Punt is alleen dat je voor €50,- per maand wel een grote upload kan vinden, maar dan wel een factor 4 aan downstream inlevert. Dat vind ik dan wel jammer.

Bovendien vind ik het klote dat @Home niks aan servers toestaat. Beetje kinderachtig gezeur, al kan je met 16kb/s toch niet al te veel hosten

Ik hou 't nog ff bij @home. Tot ze me afsluiten ofzo. Dan neem ik wel een ADSL verbinding..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 22:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Upstream is voor mij erg belangrijk. Boven de 1024kbit maakt het me niet zoveel meer uit eigenlijk, als mn limiet maar groot is (100GB).

En geen eigen servers mogen draaien vind ik gewoon censuur, boeit het hen wat ik met mijn verbinding doe? Zolang ik maar binnen de limiet blijf en geen illegale dingen doe, denk ik dan.
Oud 07-02-2003, 17:55
LB06
LB06 is offline
Gefeliciteerd trouwens
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 19:01
`CrazY G
`CrazY G is offline
Citaat:
Blizz schreef:

xs4all rulez , alleen het overstappen van mxstream xs4all naar bbned xs4all zou iets goedkoper moeten zijn, tis nu 550 piek ofzo, alleen maar om een paar administratieve dingen te veranderen (dus exclusief modem splitter, de hele mikmak).
als je wilt overstappen kan je dat het beste bij tweakdsl doen, Daar is het gratis overstappen van mxstream naar bbned.
Ik had fast adsl bij xs4all, nu ga ik overstapppen. UltraDsl neem ik, scheelt 10 euro met fast adsl, maar dan heb je wel een 8.192kbps up/512kbps down conn. 95 euro p/m maar ik deel de kosten met iemand anders
Oud 07-02-2003, 19:18
Puta
Puta is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
ja sorry ik ben nie zo goed in de afkorting van pc taal maar we hebben het basic abbo van xs4all krijg je daar nou meerder adressen bij? zo ja hoe stel je dat in dat ieder zn eigen ip afdres krijg?alvast bedankt
Oud 07-02-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef:
Ik 14 Euro (1mb sec) en het werkt ideaal. Het gaat wel via de KUN en SHNN
Mmm, ik vind het netwerk van de KUN in de SSHN-panden niet echt optimaal...je haalt inderdaad wel regelmatig 800-900Kb/sec maar dat is voor een studentenverbinding helemaal niet zoveel. Een aantal vrienden en vriendinnen van me die in Utrecht studeren en daar in de welbekende flats naast de Kardinaal de Jongweg wonen, hebben een verbinding via de UU van welteverstaan 95Mbit/s downstream én upstream...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 12:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Sting schreef:
ja sorry ik ben nie zo goed in de afkorting van pc taal maar we hebben het basic abbo van xs4all krijg je daar nou meerder adressen bij? zo ja hoe stel je dat in dat ieder zn eigen ip afdres krijg?alvast bedankt
IPv6 is het nieuwe IP-protocool, wat over de tijd IPv4 zal vervangen. Microsoft is echter erg laat met de implementatie hiervan, alleen Windows XP heeft IPv6 support, en ik weet niet hoe goed deze geïmplementeerd is.

Maar als het kan, dan kun je inderdaad elke (WinXP) computer z'n eigen IP geven. Dan heb je alleen een router nodig en geen gateway/NAT.
Reageren

Regels voor berichten