Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 15:31
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Ik wil dat namelijk gaan doen, alleen ik doe nu de MBO opleiding SCW in leeuwarden, waar ik eigelijks vanaf wil door omstandigheden.. maar ik wil graag fysiotherapheut gaan worden, maar is daar ook een speciale of een goede vooropleiding voor??

Iemand??

mail me of post hier een reactie..
Oud 07-02-2003, 17:10
doyou
doyou is offline
HBO Fysiotherapie
Oud 07-02-2003, 17:30
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
doyou schreef:
HBO Fysiotherapie
ja maar daarvoor
Oud 07-02-2003, 17:36
Verwijderd
Volgens mij niet...niet dat ik weet iig. Ja, een mbo opleiding, maar dat doe je al. En als je een andere mbo opleiding gaat doen moet je waarschijnlijk weer opnieuw beginnen. Als je ouder dan 21 bent kun je ook een toelatingstest doen voor het hbo, maar das nog een paar jaar wachten voor jou. Het lijkt mij het 'handigst' als je je mbo opleiding gewoon afmaakt als je fysiotherapie wilt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 09:02
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij niet...niet dat ik weet iig. Ja, een mbo opleiding, maar dat doe je al. En als je een andere mbo opleiding gaat doen moet je waarschijnlijk weer opnieuw beginnen. Als je ouder dan 21 bent kun je ook een toelatingstest doen voor het hbo, maar das nog een paar jaar wachten voor jou. Het lijkt mij het 'handigst' als je je mbo opleiding gewoon afmaakt als je fysiotherapie wilt gaan doen.
naah dan ga ik wel een andere MBO opleiding doen.. want ik moet hier gwoon mee stoppen... denk nu SIOS te gaan doen....
Oud 08-02-2003, 09:37
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
naah dan ga ik wel een andere MBO opleiding doen.. want ik moet hier gwoon mee stoppen... denk nu SIOS te gaan doen....
en is eerst nog havo doen geen optie??
want als je hbo wilt doen dan is het toch altijd beter om havo te hebben enzow... lijkt je dat niet wat???
eventueel kun je ook sprint havo doen

Succes dermee
Oud 08-02-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
CIOS? Schijnt behoorlijk zwaar te zijn (niet alleen qua sporten, maar ook qua theorie), maar als je het leuk vindt ed, dan moet je het vooral doen. Eerst havo is idd ook een idee.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:27
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
let wel op, cios en fysiotherapie zijn twee heel verschillende opleidingen. Op het cios leer je vooral lesgeven. Als je dat niet ligt, begin er dan niet aan!
Oud 09-02-2003, 10:15
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Havo kan niet meer toch??

bedoel heb me mavodiploma en ben daarna MBO opleiding begonnen, maar volgens mij waren mijn cijfers niet echt goed genoeg voor HAVO..
Oud 09-02-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
bedoel heb me mavodiploma en ben daarna MBO opleiding begonnen, maar volgens mij waren mijn cijfers niet echt goed genoeg voor HAVO..
Volgens mij moet je gewoon 7 vakken op D-niveau hebben gedaan...weet niet of je dat gedaan hebt, maar als je dan je diploma hebt dan maken je cijfers volgens mij weinig uit (weet ik niet zeker). En anders kan je altijd het volwassen onderwijs nog proberen (moet je wel aanvragen, denk ik, omdat je nog geen 18 bent).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:50
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij moet je gewoon 7 vakken op D-niveau hebben gedaan...weet niet of je dat gedaan hebt, maar als je dan je diploma hebt dan maken je cijfers volgens mij weinig uit (weet ik niet zeker). En anders kan je altijd het volwassen onderwijs nog proberen (moet je wel aanvragen, denk ik, omdat je nog geen 18 bent).
ik heb 6 vakken maar wel 2 vreemde talen

maja is wel moeilijk dan om weer terug te moeten naar zo'n school als je al weer heel wat anders gewend bent maar ik ga gewoon kijken welke MBO opleiding het beste erop aan sluit..

en als ik toch zou willen volwassene onderwijs.. kan wel want na de zomer ben ik 18
Oud 09-02-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
hitsiepitsie schreef:
ik heb 6 vakken maar wel 2 vreemde talen
Dat moet idd ook...misschien was het wel 6 vakken op D-niveau...weet niet meer precies.

Citaat:
maja is wel moeilijk dan om weer terug te moeten naar zo'n school als je al weer heel wat anders gewend bent maar ik ga gewoon kijken welke MBO opleiding het beste erop aan sluit..

en als ik toch zou willen volwassene onderwijs.. kan wel want na de zomer ben ik 18
hmm, had ik gister naar gekeken (wanneer je jarig was). Volwassen onderwijs is wel heel anders dan een gewone middelbare school...maar idd kijken naar een mbo opleiding kan ook...duurt alleen wel langer, zeker als je weer opnieuw moet beginnen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 07:51
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat moet idd ook...misschien was het wel 6 vakken op D-niveau...weet niet meer precies.

hmm, had ik gister naar gekeken (wanneer je jarig was). Volwassen onderwijs is wel heel anders dan een gewone middelbare school...maar idd kijken naar een mbo opleiding kan ook...duurt alleen wel langer, zeker als je weer opnieuw moet beginnen...
das wel waar, maar ben nu nog maar een halfjaar begonnen.. zou in totaal wel 2 jaar verspillen, aangezien ik ook al eens ben blijven zitten door gebrek aan motevatie maar ja als dat gewoon allemaal beter aansluit en leuker is dan is dat me wel waard...
Oud 11-02-2003, 14:16
Angelx86
Angelx86 is offline
Heyz!
Uhmm ik wilde eerst ook fysiotherapie gaan doen...maar ik heb profiel c&m en toen zeiden ze wel dat er een loting was waar je moeilijk door heen komt met c&m...n&g zou bv beter zijn. Toen zeiden ze dat als ik bv EERST oefentherapie cesar ofzo ging doen..dak er dan wel doorheen kwam....dus uhmm dats een SOORT vooropleiding
xXxjuz...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:29
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
Citaat:
Angelx86 schreef:
Heyz!
Uhmm ik wilde eerst ook fysiotherapie gaan doen...maar ik heb profiel c&m en toen zeiden ze wel dat er een loting was waar je moeilijk door heen komt met c&m...n&g zou bv beter zijn. Toen zeiden ze dat als ik bv EERST oefentherapie cesar ofzo ging doen..dak er dan wel doorheen kwam....dus uhmm dats een SOORT vooropleiding
xXxjuz...
]

thx....ik ga het eens opzoeken
Reageren

Regels voor berichten