Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 14:49
Noisecrew
Noisecrew is offline
Gisteren is mijn xp fel naar de knoppen geslagen. Ik heb op een andere partitie een reinstall moeten doen en die boot nu weer wel. Kort overzicht:

- Partitie C:\ > Mijn oude xp installatie, als je hierin wil opstarten geeft hij een error dat hal.dll niet gevonden is of beschadigd is.
Wel staan AL mijn documenten nog op deze partitie.

- Partitie G:\ > Mijn nieuwe xp installatie. Deze kan in de verkenner mijn c:\ wel lezen, maar bij het overzetten van mijn gebruikersmap weigert hij omdat die map met een encryptie (win xp user encrytion) is beveiligd.

Ik kan alleen in de map als ik ingelogd ben onder de desbetreffende gebruiker. Maar dit gaat niet meer want die xp installatie geeft error bij opstarten

Is er nu een manier om deze encryptie te omzeilen zodat ik niet al mijn bestanden moet wegdoen?
Oud 08-02-2003, 15:04
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
encryptie? bedoel je niet gewoon dat er onder de oude XP installatie rechten ingesteld stonden die onder de nieuwe niet meer bekend zijn?

als dat zo is, moet je ff naar de eigenschappen van je C schijf gaan, dan naar het tabblad beveiliging (als je simple file sharing uitgeschakeld hebt tenminste). Daar moet je dan wel kunnen zien welke users rechten op die schijf hebben, daar kan je je nieuwe XP user ook wel aan toevoegen, en de oude verwijderen. Dat zullen waarschijnlijk toch geen bekende namen meer zijn.

Weet alleen niet zeker of dit is wat je bedoelt. Succes!
Oud 08-02-2003, 17:09
niemand
niemand is offline
Als je een linux hebt: ik dacht dat als je em mount onder linux alle rechten genegeerd worden, maar als ie echt geencrypteerd is weetik het niet.

Je hoeft linux niet geinstalleerd te hebben, je kan ook gewoon je cd erin doen en 'rescue mode' draaien.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:10
Noisecrew
Noisecrew is offline
rescue mode helpt niet, hij zegt can not open folder bij 'cd' command. En copy gaat al even min.

Toch bedankt!
Oud 10-02-2003, 17:17
Flexx
Flexx is offline
Je moet een gebruikersnaam aanmaken met exact dezelfde naam en wachtwoord als je vorige gebruiker wiens map op de C schijf staat. Dan ziet hij jou nl. als eigenaar en kun je er in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten