Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 15:00
midyan
midyan is offline
Wat mij opvalt is dat het onderwerp ADHD hier volledig genegeerd wordt, dit is dus weer een teken dat er geen of weinig begrip is voor mensen met adhd, in een gemiddelde klas zitten meestal 2 a 3 kinderen ( jongeren) die ADHD of een soortgelijke aandoening hebben. Waar ik dus benieuwd naar ben is, kenne jullie jongeren die dit hebben en zo ja hoe gaan jullie er mee om en hoe gaan ze er zelf mee om, sluiten ze zich af of proberen ze zich juist op te dringen. Zijn ze wel cool om mee om te gaan of zijn het etters. Het is toch niet zo moeilijk en veel werk om hier een klein antwoordje op te geven. Je helpt er waarschijnlijk jezelf, ouders van kinderen met dit probleem en de personen zelf mee.

Bedankt alvast

http://adhd.qwerty.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 15:29
elledc
elledc is offline
Ik moet toegeven dat ik nog nooit had gehoord van ADHD. (vandaar de weinige replys in je vorige topic)
Blijkbaar is het iets waar niet veel over wordt gebabbeld. Ik heb even een kijkje genomen wat het juist is.
Ik denk dat de meeste die ADHD hebben er wel degelijk iets aan kunnen doen. Niet veel aandacht schenken en geen interesse tonen in de les is voor velen een probleem maar ik denk dat dat wel ligt aan jezelf. En ook gedeeltelijk aan de opvoeding.
En het is toch moeilijk om te concluderen dat de ene persoon ADHD heeft en de andere niet? Iedereen kan eens wat minder interesse hebben voor een bepaald vak en dan voor een ander vak wel interesse tonen.
Ik heb het ook vaak dat ik afdwaal tijdens de les en denk aan mooie momenten maar dan denk ik bij mezelf dat ik er later over kan nadenken en dat ik me nu moet concentreren, als het bijvoorbeeld een belangrijke les is. Als je eenbeetje de wil hebt en niet toegeeft dat het saai is dan moet dat lukken.
Ik kan me wel inbeelden dat dat een werkelijk probleem kan zijn voor sommigen en dat het moeilijk op te lossen is maar wat je eraan kan doen weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:10
midyan
midyan is offline
Kijk en dat is dus ook het probleem he, de mensen weten niet wat ADHD is terwijl het zo vaak voorkomt. Tuurlijk zijn er mensen die er wat aan kunnen doen, Maar als er daadwerkelijk ADHD is gediagnostiseerd is dat voor het leven en kun je er niets aan doen, het heeft niks met niet willen en of slechte opvoeding te maken al lijkt het soms zo, dat is dus de misvatting over ADHD.Ik geef toe hoor dat voor ik ermee geconfronteerd werd en byv in in winkel was een kind hoorde gillen en krijsen, liggend op de grond en stampvoetend en blauw aanlopend, wat een rotkind die mag je wel eens opvoeden. Maar nu zie ik dat heel anders kinderen die dus daadwerkelijk ADHD hebben die moeten 24 uur per dag door hun ouders geholpen opgevoed en gecorriceerd worden, en dat is absoluut een inspannende taak. Dat komt vooral door de vele onbegrip die erom heen hangt, kinderen zoals bijv. mongooltjes of blinde kinderen of invalide daar kun je aan zien dat er iets aan mankeerd maar bij deze kinderen dus niet. Kijk en zo komen dus de vooroordelen de wereld in. Mocht je er meer over willen weten bezoek je gewoon eens onze website daar staat heel veel informatie over ADHD op. En eroverheen groeien gebeurd niet, als volwassenen zou je ermee kunnen leren leven. http://adhd.qwerty.nl
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:34
Verwijderd
Waar baseer je op dat adhd hier genegeerd wordt? Er staan een aantal topics over adhd op het forum, waar best op gereageerd wordt. En als je het aantal topics bedoeld, dat ligt aan de mensen die ze posten. Ik weet wat adhd is, ik kom op m'n stage ook wel eens kinderen tegen die adhd hebben, maar ik heb ze nog niet in de klas gehad. Hoe ik er mee om zou gaan? Zou aan het kind liggen, net als bij andere kinderen, geen enkel kind/mens is het zelfde, dat geldt ook voor kinderen/mensen met adhd.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 17:44
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Het wordt hier niet genegeerd, er post toch gwoon niemand over??
Oud 08-02-2003, 18:44
midyan
midyan is offline
Ik basseer dit op het feit dat hier een aantal topics over ADHD al dagen op 0 staan. En het is logisch dat je omgaat met een kind hoe je er mee omgaat, feit blijft dat ADHD kinderen toch een beetje meer aandacht nodig hebben dan "gewone"kinderen. Ze hebben gewoon een zetje in de rug nodig waar een "gewoon"kind aan 1 keer uitleg genoeg heeft moet een ADHD kind vaak meerdere keren horen hoe het moet, dit komt vaak niet omdat ze het niet weten of kunnen maar meer uit onzekerheid en op deze manier willen ze een extra bevestiging hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:48
Verwijderd
Volgens mij maar één topic...de jouwe (en daar reageer ik niet op omdat het alleen maar over een site gaat), als het er meer zijn wil ik graag urls zien.

Ik leg aan alle kinderen die dat nodig hebben dingen meer dan één keer uit, of een kind nou adhd heeft of niet. Ik zie niet in waarom ik alleen maar onderscheid zou moeten maken omdat een kind wel of niet adhd heeft. Ieder kind is zoals hij/zij is en daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:56
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
midyan schreef:
Ik basseer dit op het feit dat hier een aantal topics over ADHD al dagen op 0 staan.
Dat betekent niet dat er van tevoren geen aandacht aan werd besteed. Als je via de zoekfunctie op het woord ADHD naar topics hierover gaat zoeken zul je er zo een aantal tegenkomen, waarmee jouw opvatting dat ADHD op dit forum genegeerd wordt is ontzenuwd.
Oud 08-02-2003, 19:04
midyan
midyan is offline
trouwens wel leuk dat je citaat bestaat uit minstens 1 ADHDer
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
midyan schreef:
trouwens wel leuk dat je citaat bestaat uit minstens 1 ADHDer
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:06
moonchild
Ik weet wel wat ADHD is en ken genoeg mensen die dat hebben, en ook afwijkende "stoornissen" van ADHD. En misschien kan je er niks aan veranderen je kan er wel mee leren omgaan. Ik heb zelf geen ADHD maar ik ken wel mensen die er mee hebben leren omgaan. Er zijn mensen die kunnen niet omgaan met hoe de wereld is (ik zeg niet dat daar iets mis mee is en dit is ook geen belediging) of die ergeren zich aan de wereld en dat kan zich in verschillende vormen uiten zo ook in ADHD. Er zijn dus echt wel mensen die weten wat ADHD is. Maar ADHD blijft een begrip waar verschillende mensen onder vallen. Er wordt bij mij in de klas stom gedaan tegen iemand met ADHD en dat is nergens goed voor. Maar dat is niet omdat hij ADHD heeft, je hebt dat begrip als je anders bent en daarom word er anders tegen je gedaan niet omdat je het begrip ADHD hebt. Het is wel als je ADHD hebt dat je dan al meteen als anders wordt gezien maar je wordt nou eenmaal zo verklaard als je anders bent en van daar komt een "vooroordeel". Ik vind het niet goed dat er op zulke manieren oordelen komen en er is niks mis met mensen met ADHD maar dat vind niet iedereen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:10
midyan
midyan is offline
ik bedoel het citaat van Mathfreak, Einstein was namelijk ook ADHD-er welliswaar een geniale, maar die zijn er nu ook nog ADHD die hoogbegaafd zijn!!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:13
midyan
midyan is offline
Klopt Moonchild en dat zei ik dus ook volwassen kunnen er mee leren omgaan, alhoewel in chaos vaak. Maar het is heel wat moeilijker voor jongeren vanaf pak hem beet een jaar of 7 tot een jaar of 16 omdat die zich nog aan het vormen zijn en als die vervallen in de maatschappij is het weer moeilijk opkrabbelen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:23
moonchild
ff een vraag hoe oud ben jij?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
midyan schreef:
ik bedoel het citaat van Mathfreak, Einstein was namelijk ook ADHD-er welliswaar een geniale, maar die zijn er nu ook nog ADHD die hoogbegaafd zijn!!
Iedere adhd'er is verschillend, net als ieder ander mens. En dus kun je iemand beter niet als 'adhd'er' behandelen, maar gewoon als mens. Dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 21:14
midyan
midyan is offline
Kijk en dat wilde ik nou graag horen, mensen met ADHD worden te vaak met de nek aangekijken terwijl ze hetzelfde zijn als iedereen, en ook zo behandeld moeten worden, ze zijn misschien wat chaotischer en hebben soms een extra bevestiging nodig maar voor de rest zijn ze net als iedereen vooral mens!!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
midyan schreef:
Einstein was namelijk ook ADHD-er
Ik kan me anders niet herinneren de naam van Einstein te hebben genoemd. Waarop baseer je trouwens het idee dat Einstein ADHD gehad zou hebben?
Oud 09-02-2003, 12:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik kan me anders niet herinneren de naam van Einstein te hebben genoemd. Waarop baseer je trouwens het idee dat Einstein ADHD gehad zou hebben?
"Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker"
Oud 09-02-2003, 14:13
hajo
hajo is offline
Einstein ADHD'er? VET, hij was ook al dyslectisch. En waarschijnlijk over een jaar of tien ook NlD'isch en PDD-nostisch...

Zoals ook op de site staat aangegeven die midyan aangeeft is ADHD nauwverwant (geen idee hoe je dat wel schrijfd, maar dit is fout) aan alle andere "afwijkingen" zoals ADD, Dyslexie, PDD-NOS, autisme en ga zo maar door. Het enige lastige van ADHD is dat het wetenschappelijk niet echt te bewijzen valt.. En dat als je naar de criteria kijkt die je moet hebben om er een etiketje op er te kunnen plakken bijna de helft van de westerse kindertjes er last van heeft. Daarbij is het zo dat het in meer dan de helft van de gevallen heel goed terug te dringen valt met de toediening van mineralen/vitaminen. Vlgs mij is ADHD dus niet veel meer dan een combinatie van verkeerde voeding en een een teveel aan impulsen van buitenaf.... (en ja, ik weet er best wel veel van af, dus ga nou niet zeggen dat mensen die er geen verstand van hebben beter hun mond kunnen houden )
Oud 09-02-2003, 14:47
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
"Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker"
Wat ik bedoelde is dat ik in mijn reply (dus los van mijn signature) niets over Einstein heb vermeld. Ik beschouw dit dus niet als een geldig argument.
*En ja, ik weet dat ik kritisch ben, maar dat is nu eenmaal het geval als je een wiskunde-achtergrond hebt*
Het enige wat je op Einstein aan kunt merken is dat hij zich door zijn verzet tegen de opvattingen van de quatummechanica van zijn collega-natuurkundigen vervreemde en dat hij zich pas tijdens de ontwikkeling van zijn algemene relativiteitstheorie bewust werd van het feit dat wiskunde een grotere rol in de theoretische natuurkunde vervult dan hij zich eerst realiseerde, maar dat is dan weer een andere discussie. Vast staat in ieder geval dat hij een onwettige dochter had (geboren in 1902) en dat zijn jongste zoon Eduard schizofreen was en in Zwitserland werd behandeld, maar dat hij hem daar nooit heeft opgezocht. Geïnteresseerden verwijs ik naar de biografie Einstein: A Life van Denis Brian.
Reageren

Regels voor berichten