Advertentie | |
|
![]() |
|
Wie zegt dat Windows 2000 Server een verkeerde mailserver is...
oke Linux is veel stabieler dus is het ook een betere mailserver.. (linux valt bijna nooit uit) maar voor linux heb je veel ervaring nodig wil je zoiets kunnen maken Windows 2000 Server is ook erg stabiel en daarom ook goed voor een mailserver... en als je er niet zoveel verstand van heb kan ik je aanraden om Windows2000 te gebruiken... Zeker om mee te beginnen.. En sommige mensen leven nog in de jaren '90 ![]() want mensen denken nog steeds dat windows instabiel is ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2. kijk naar de meeste grote mail servers deze zijn voor 90% linux (ik kan het weten ik onderhoud een aantal grote). 3. check de uptime eens van een windows en linux server. 4. linux hoeft niet de reboten naar ieder prog dat je installeert. 5. linux is beter te beveiligen (kijk naar je eigen UDP poorten) 6. windows 2K heeft al standaard 136 beveiligings fouten(zie de verschillende beveiligings sites voor nadere info hier over ) zou jij hier jouw mail op willen hebben staan? toch even: op mijn server staat linux maar op mijn gewoon systeem staat windows |
![]() |
||
Citaat:
maar even over die laatste opmerking: Code:
bash-2.05a$ uname -a Linux orion 2.4.18 #4 Fri May 31 01:25:31 PDT 2002 i686 unknown bash-2.05a$ daarnaast heb ik met linux/unix letterlijk nog nooit een vastloper gehad, dat kan ik van windows niet zeggen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb hier ene router met win98 (niet eens SE) met een uptime van anderhalf jaar, hij moest er toen af vanwege bliksem. Daarvoor was de uptime rond een jaar.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Er zit een heel erg groot verschil tussen een router en een webserver.
Voor een router zou ik altijd linux/unix draaien want dan heb je maar 1 diskette nodig hoeveel mb (hdd) heb jij nu nodig om windows te draaien als router? (dat niet alleen wie gaat er nu een echte server(dus geen routertje) op windows 98 draaien?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stuk makkelijker dan... |
![]() |
||
Citaat:
Maar met UNIX of Linux kun je wel een veel uitgebreidere firewall rules maken. En stealth ports, anti-portscan utilities, etc.
Laatst gewijzigd op 22-02-2003 om 19:09. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Outlook Exchange Caviamax | 3 | 29-10-2009 17:12 | |
Software & Hardware |
[OUTLOOK] Goede spamfilter gezocht Verwijderd | 5 | 25-06-2006 20:45 | |
Software & Hardware |
[Software] Mailserver (voor linux) met db? ekki | 27 | 07-09-2005 22:01 | |
Software & Hardware |
probleempje met mailserver stonedskippy | 3 | 17-11-2003 18:09 | |
Software & Hardware |
[PHP] imap_mail() geeft niet het gewenste resultaat.. Verwijderd | 3 | 31-10-2003 08:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Aanklacht tegen Kazaa-gebruikers! Systematica | 57 | 21-07-2003 16:51 |