Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2003, 17:39
sokkebokke
sokkebokke is offline
hebben jullie dat ook als je al een redelijk lange realtie hebben, dat je soms de dingen als gewoon gaat beschouwen?
Dat je twijfelt of jenog echt verliefd bent op je vriend of vriendin of dat het gewoon iets is dat je als normaal beschouwt omdat het er al zo lang is... Ik zit eigenlijk wel met dat probleem. Welke gedachten of ervaringen hebben jullie daarover?

doei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2003, 17:48
Verwijderd
Dit is natuurlijk een heel logisch verschijnsel. Het lijkt mij namelijk niet meer dan normaal dat op een gegeven moment de vlinders en het verliefde gevoel overgaan in houden van.
Ik heb nu (ja precies vandaag ) 25 maanden met me vriend en ik loop echt niet de hele dag meer in de roze wolken.

En inderdaad dan ga je ook dingen als gewoon zien, maar verwacht jij dan dat als je later eventueel getrouwd ook jaaaaaren verliefd blijft?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 17:48
wiebenik
wiebenik is offline
Ik weet precies wat je bedoelt...helaas bij mij is het zelfs zo erg dat ik regelmatig verliefd ben op iemand anders, alleen gaat dat altijd snel weer over, maar deze keer niet...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 18:17
Drizzt
Drizzt is offline
Wacht maar tot het uit is, dan weet je pas wat je mist
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:38
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 19:40
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ja dat had ik in mijn eerste relatie en hij had dat ook toen hebben we besloten om het uit te maken, maar ben wel benieuwd hoe het was gegaan als we door hadden gezet.

ik weet niet wat je in zo`n geval het beste kan doen, erover praten of misschien meer dingen gaan ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 20:42
steentje
steentje is offline
ik zit in precies dezelfde situatie. Maar ik heb er met mn vriend over gepraat en hij had hetzelfde. We weten dat we niet zonder elkaar kunnen......dus we blijven lekker saampjes. We houden te veel van elkaar...ookal is de verliefdheid weg!
Oud 13-02-2003, 21:01
sokkebokke
sokkebokke is offline
Natuurlijk weet ik dat die verliefdjeid overgaat, een deel toch. Maar ik vind het toch jammer.. we hebben het er al over gehad en we willen er allebei echt aan werken, maar je kunt natuurlijk ook niets forceren..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 21:17
Verwijderd
Ja, en om zo'n gedesillusioneerd moment te vermijden (en bovendien de vrijheid van mijn jeugd te bewaren) heb ik dus geen zin in lange 'relaties'.

Blegh.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 21:19
Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Ja
Oud 13-02-2003, 21:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
sokkebokke schreef:
hebben jullie dat ook als je al een redelijk lange realtie hebben, dat je soms de dingen als gewoon gaat beschouwen?
Dat je twijfelt of jenog echt verliefd bent op je vriend of vriendin of dat het gewoon iets is dat je als normaal beschouwt omdat het er al zo lang is... Ik zit eigenlijk wel met dat probleem. Welke gedachten of ervaringen hebben jullie daarover?

doei
Jah ik weet precies wat je bedoelt...Ik heb 11 maanden verkering gehad en na een half jaartje was alles zo gewoon!Maarjah je raakt aan elkaar gewend en ziet elkaar dan best wel vaak dat is gewoon logisch...Je voelt nog wel heel voor voor diegene maar het voelt gewoon anders dan in het begin en tja daar is nixx aan te doen...
Oud 14-02-2003, 10:14
coecie
coecie is offline
dat noemen ze van verliefdheid over gaan naar 'houden van'
ik vind het allemaal goed en wel, maar heb het idee dat zo'n relatie niet goed is voor als je jonge bent. Als je het niet meer spannend leuk of whatsoever vind, dan moet je er een punt achter zetten.

Als je er zeg maar klaar voor bent, en je ontmoet de juiste persoon gaat het leuke gevoel nooit meer weg. daarmee moet je dan trouwen ofzo.

WOOW!! dat is de reden waarom je echt làng een rela moet hebben voordat je gaat trouwen... dat is waarom sterren altijd scheiden enzo en trouwens... ook andere mensen
Oud 14-02-2003, 11:18
Verwijderd
Nee nog niet, zal gegarandeerd een keer komen, maar ik heb t nog niet
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 14:24
Verwijderd
Verliefd zijn wordt op een gegeven moment over het algemeen houden van (tuurlijk kun je ook dan soms nog wel verliefd zijn). En ik denk dat het er (ook) om gaat of je nog genoeg om iemand geeft om voor altijd met iemand samen te leven, dat is iig iets wat bij mij heel erg speelt. Ik heb echt niet meer altijd vlinders in m'n buik als ik aan m'n vriend denk of hem zie, soms wel, maar niet meer 24/7, maar ik houd wel verschrikkelijk veel van hem. En dat is voor mij genoeg om er zeker van te zijn dat ik voor altijd bij hem wil blijven. 'k denk dat je het beter op zo'n manier kunt bekijken, geef je genoeg om hem en houd je genoeg van hem om een relatie te hebben/houden, verliefd zijn blijft niet altijd constant aanwezig nl.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 13:19
Akasha
Akasha is offline
ja, ik en mijn vriend hadden het ook een paar maanden geleden, we hebben er ovcer gepraat en beschouwen de dingen die we doen als minder vanzelf sprekend......ik ben weer helemaal hoteldebotel......en dat na 1,5 jaar
Oud 16-02-2003, 15:21
Verwijderd
ik herken het wel, ja... was na een tijdje ook niet meer verliefd op m'n ex-vriend maar hield toen nog wel van hem, heb het er niet met hem over durven hebben maar na een tijdje kwam de verliefdheid terug... alleen wel jammer dat hij tegen die tijd niet meer op mij verliefd was, en kennelijk niet genoeg van me hield om dat genoeg te vinden, en het dus uitmaakte... maargoed

als je relatie een beetje een gewoonte is geworden, is het misschien een idee om eens nieuwe dingen te gaan doen, overdreven romantisch tegen elkaar te doen... dan kan de verliefdheid zo weer terugkomen. Mijn ouders zijn bijna 27 jaar getrouwd en toch een groot deel van de tijd nog verliefd op elkaar - als het wat minder wordt, dan gaan ze samen een weekendje weg, en komen ze helemaal klef en giechelig terug
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:25
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
volgens mij is het heel normaal dat je na een lange tijd niet meer verliefd op elkaar bent, maar het dieper zit en je gewoon van elkaar houdt...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 15:29
~*~Bananos~*~
~*~Bananos~*~ is offline
Citaat:
sokkebokke schreef:

doei
jeps haedik ook bij me ex daarom hebik ut uitgemaakt
Oud 16-02-2003, 15:59
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
moeilijk moeilijk ja. ik had met mijn exvriend precies hetzelfde. de verliefdheid was weg maar we hielden van elkaar. helaas verwachte hij wel dat die kriebels zouden blijve bij "houden van"... en da heeft ook pijnlijke situaties opgebracht...
maar goed, nu is het al een tijdje uit en ik ben er eigelijk heel blij om. wij zijn 3 jaar samen geweest en het was heel gezellig saampjes, maar ik merk nu pas hoeveel ik gemist heb (gewoon kleine dingetjes)..... we zijn eigenlijk TE lang aan elkaar blijven plakken.... en dat is sonde, je bent jong en je moet lekker feeste enzo. echt een relatie hebben kan altijd nog... nu is de tijd om veel nieuwe mensen te leren kennen..
Oud 16-02-2003, 16:33
clubje
clubje is offline
Ik vind dat niet meer dan normaal en zeker geen reden om het uit te maken. Als je echt denkt: bah, ik ben niet meer graag bij hem/haar, ja dan moet je het uitmaken. Maar als die zogezegde verliefdheid over is...tja, dat kan toch niet anders?
Oud 16-02-2003, 18:03
duifeltje
duifeltje is offline
ik heb er geen ervaring mee want ik ben nog veel te jong voor een lange relatie maar ik denk wel dat verliefd zijn en leuke dingen doen gewoon veranderd in van elkaar houden en je veilig voelen bij de ander.
Oud 16-02-2003, 18:08
poesiefox
poesiefox is offline
Duifeltje is pas dertien en heeft al helemaal door wat het geheim is van het vijftig jarig huwelijk:

Je veilig voelen bij de ander.
Oud 16-02-2003, 19:21
Baxx
Baxx is offline
Ik heb oooit eeens 1 lange relatie gehad in het begin is het echt verlieft zijn maar later begon idd alles een beetje gewoon te worden of het gewoon standaart was maar heb altijd het gevoel gehad en gehouden dat ik echt van der hield en dat verliefd heid ging idd weg maar heb nooit gehad dat het uit zou gaan maar ja wereld is hard
Reageren

Regels voor berichten