Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 17:16
M*Licious
M*Licious is offline
Heeft er iemand misschien uittreksels van het boekje Livius?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 17:36
Verwijderd
Kijk eens bij de links in de announcement
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 18:02
M*Licious
M*Licious is offline
heb ik gedaan maar kon niet echt iets nuttigs vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:17
Verwijderd
Wat zou je in godsnaam uit moeten trekken?
Het is vertalen en verhaaltjes lezen....
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:48
@Moon
@Moon is offline
Gheghegheghe onze lieve lieve allerliefste docent Latijn heeft voor ons samenvattingen gemaakt van de Nederlandse teksten die in die grijze blokken staan Maar ja sorry no scanner
Laatst had ze ook nog een DO gegeven over de helft van het boek. Best chill heb ik alvast de helft geleerd voor het eindexamen. En zo saai bleek dat verhaal niet eens te zijn Ze had ook geprobeerd t niveau van het eindexamen te evenaren en die DO viel reuze mee...tenminste als je het geleerd had.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 20:58
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Gheghegheghe onze lieve lieve allerliefste docent Latijn heeft voor ons samenvattingen gemaakt van de Nederlandse teksten die in die grijze blokken staan
wat heb je daar nou weer aan
Oud 18-02-2003, 16:30
@Moon
@Moon is offline
nou daar heb je wel degelijk aan! Je moet ook wat achtergrond kennen, daar krijg je op je examen ook vragen over hoor. En trouwens ons docent zei dat alle teksten die in die grijze blokken zijn verplicht zijn. Die moet je dus sowieso kennen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 22:33
igfy
igfy is offline
je krijgt die teksten in die grijze blokken toch niet in het latijn hoop ik, onze docent is er een beetje vaag over.... Er staat trouwens ook een tijdbalk achter in het boek...
Oud 19-02-2003, 06:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
Bij ons staat er een complete syllabus (of hoe het ook heet) achterin, met alles wat je moet kennen voor het eindexamen.
Verder hebben we met de klas afgesproken dat ieder om de beurt het nederlandse gedeelte van een hoofdstuk samenvat, en de lerares doet de Latijnse teksten samenvatten...
sweet
Oud 01-03-2003, 13:49
lucy48
lucy48 is offline
Wij hebben een stencil gehad met in een pagina de samenvatting van het boekje, maar is een beetje veel werk om over te typen, dus kan ik je niet zo makkelijk geven,
Welk boekje van Livius gebruiken jullie? Of is er maar een?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:18
Verwijderd
Probeer de volgende 3 links eens.

http://cfi.kennisnet.nl/Images/2_2220.pdf (Gebruikt AcrobatReader)

De Latijnse teksten

Hier kan je een vertaalhulp downloaden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:56
igfy
igfy is offline
nog even een vraagje:
hoe uitgebreid moet je alles kennen voor het examen... Wij zijn dus nieteens door de stof heen gekomen, met dank aan onze leraar.. En we hebben het nieteens over de nederlandse tekst in het boek gehad.

Moet je alle geschiedenisfeiten en jaartallen kennen, of alleen maar die in de tekst genoemd worden??
Oud 22-04-2003, 17:57
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik kan me herinneren van vorig jaar examen Latijn dat het bijna puur en alleen om de Latijnse teksten ging. Het is natuurlijk wel handig om de Nederlandse stukjes tussen de teksten door een keer door te lezen, alleen al voor het begrip van het verhaal. Op ons examen werd er niks gevraagd over jaartallen en geschiedenisfeitjes. En dat was maar goed ook, want ik had me volledig toegelegd op de Latijnse teksten en daardoor kwam ik er niet meer aan toe (jaja op het laatste moment allemaal natuurlijk weer ) om de Nederlandse stukken door te lezen. Volgens mij één vraagje daarover, maar dan in vergelijking met een Latijnse tekst, die had ik dan fout, jammer dan. Als je zorgt dat je die Latijnse teksten goed kent + een beetje context, dan zit je goed! Heel veel suc6 met leren!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:14
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
igfy schreef op 22-04-2003 @ 16:56:
nog even een vraagje:
hoe uitgebreid moet je alles kennen voor het examen... Wij zijn dus nieteens door de stof heen gekomen, met dank aan onze leraar.. En we hebben het nieteens over de nederlandse tekst in het boek gehad.

Moet je alle geschiedenisfeiten en jaartallen kennen, of alleen maar die in de tekst genoemd worden??
*rent naar de kast en vist haar examen eruit*
Latijn, oude stijl, 2001 (ik heb geen idee hoe het in de nieuwe stijl was, maar het zal wel veelal hetzelfde zijn):
Van de 23 vragen is er eentje die echt gaat voer een stukje geschiedenis ('Beschrijf de periode 49-44 voor Chr. en de rol van Caesar daarin. Verwerk jin je antwoord naast de naam van Caesar nog vier relevante namen/begrippen/gebeurtenissen. Gebruik bij voorkeur niet meer dan 75 woorden') en nog een paar vragen waarvoor je wel enige kennis moet hebben, verder zijn er veel vragen specifiek gericht op de latijnse tekst: ('waar verwijst ea naar?' 'waar verwijst quae naar' 'van regel 5 zijn twee vertalingen, welke vertaling is juist en waarom?').
Ik zou me vooral richten op de Latijnse teksten, die beslaan verreweg het grootste deel van het examen. De helft van het examen is al de proefvertaling en van de vragen zijn de meeste op de Latijnse tekst gericht. Verspil je tijd dus niet aan het alleen maar leren van de geschiedenisfeiten. Ik weet niet hoe dat dit jaar is, maar in mijn examenboekje Latijn zat een soort samenvatting achterin van de belangrijkste geschiedenisdingen over het onderwerp. Dat heb ik geleerd en de rest wat laten zitten (tijdgebrek).
Veel succes met leren en het examen!
Oud 30-04-2003, 19:43
Miess
Miess is offline
Ik ben er het levende bewijs van dat je je eindexamen Latijn niet hoeft te leren. Ik had een 9 op m'n eindlijst (8,6 voor CSE geloof ik) en toen ik in 2000 zelf eindexamen Latijn deed heb ik er in de weken ervoor niks aan gedaan, enkel op de vooravond heb ik het grammaticaoverzicht en een paar teksten uit het boek bestudeerd. Wij kregen het grammatica overzicht en een woordenboek erbij, daarmee lukte het vrij aardig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 16:44
E!!en
E!!en is offline
Hallo Medelatinsten!

Ik heb een hele fijne site gevonden:

http://members.lycos.nl/Situs_Classi...003/index.html

Alle vertalingen staan er op, maar ook alle antwoorden op de vragen uit je boek!

Succes met leren allemaal!

xxx Ellen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 08:11
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
E!!en schreef op 13-05-2003 @ 17:44:
Hallo Medelatinsten!

Ik heb een hele fijne site gevonden:

http://members.lycos.nl/Situs_Classi...003/index.html

Alle vertalingen staan er op, maar ook alle antwoorden op de vragen uit je boek!

Succes met leren allemaal!

xxx Ellen
Van welk boekje zijn dit de antwoorden? Er zijn er toch twee?
Ik heb de meeste antwoorden en vertalingen wel in de les gehad, maar er ontbreken nog wat antwoorden.
Ik vind het trouwens behoorlijk stom dat dat andere boekje (dus niet het boekje van Hermaion-Lunteren) eigenlijk beter is, de examenvragen zullen meer overeenkomen met de vragen uit het andere boekje dan met die van dit boekje
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 08:11
lucy48
lucy48 is offline
Oh, ik zie het al, het zijn de antwoorden van het boekje dat ik heb, gelukkig maar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten