Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 13:12
meissie
meissie is offline
ik heb echt een hele lieve vriend
het is een schat van een jongen
maar ik begrijp hem gewoon niet!
hij zegt dat hij zo bang is om mij kwijt te raken!
en hij is zo bang dat hij iets fout doet bij mij (maar dat doettie echt niet dus)
ook zegt hij dat als ik bij hem ben dat hij dan een heel fijn en warm gevoel heeft maar dat als ik weg ben heeft hij een kut gevoel
en denkt hij dat ik niet van hem hou.
maar als ik dan weer bij hem ben is het weer weg!
ook praat hij de hele tijd over de toekomst
of wij als we 25 zijn nog steeds bij elkaar zijn en wat onze plannen dan zijn
maar ik weet helemaal niet of ik dan nog wel bij hem ben!
misschien volgend jaar al niet meer....
dat vraagt hij dus ook de hele tijd aan mij of dat dit een gewone relatie is die zo ieder moment uit kan gaan of na een jaartje ofzo
of dat ik echt heel mn leven met hem wil delen?
kom op zeg ik ben pas 15! ik weet dat nu toch nog niet?!
soms heb ik de neiging om het uit te maken omdat ik het gevoel heb dat ik aan hem vast zit en verplichtingen heb
maar aan de andere kant wil ik hem ook niet kwijt!
alleen krijg ik het gevoel dat de uitmaak kant sterker begint te worden
maar ik durf dit echt niet aan hem te vertellen!!

HELP!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 13:13
Verwijderd
Klinkt alsof je zijn eerste vriendin bent.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:15
meissie
meissie is offline
nee ben ik niet hij heeft er al zat gehad
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:17
Marcade
Marcade is offline
Neu, maar zo klinkt het wel.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Neu, maar zo klinkt het wel.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:20
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:20
meissie
meissie is offline
ja dus maar wat moet ik nu doen?
ADVIES GRAAG!!!!!!
ik wordt hier namelijk erg gestoord van
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:21
MrfUbU
MrfUbU is offline
hoe oud is je vriend eigenlijk??
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
meissie schreef:
ja dus maar wat moet ik nu doen?
ADVIES GRAAG!!!!!!
ik wordt hier namelijk erg gestoord van
Ik denk dat je daar goed over moet nadenken en met hem over moet praten.

Hij klinkt nogal dromerig en onrealistisch; alsof die meer verliefd is op die droom dan op jou; en dus meer aandacht schenkt aan z'n droom, dan aan jou.

Vooral ook omdat die blijkbaar vind dat z'n eigen leventje waardeloos en somber is; dat die zich kut voelt zonder je. Natuurlijk voel je je beter als je samen met je geliefde bent. Maar dat je je kut voelt als je niet bij elkaar bent is toch niet zo fijn of gezond. Je moet ook onafhankelijk van elkaar, goed voelen. Anders kan je je partner namelijk na een tijd dus inderdaad behoorlijk gaan irriteren. Gaat die druk uitoefenen omdat die zo graag bij je wil zijn etc, etc.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:34
Methuselah
Methuselah is offline
Ja, hoe oud is hij, zijn zijn ouders gescheiden ofzo, van die dingen kunnen allemaal meespelen...
Oud 18-02-2003, 13:38
meissie
meissie is offline
hij is 15 en stikt van de problemen die een normaal mens nog niet eens in een heel leven meemaakt!!
zelfs ik weet nog niet alles.....
je zou er nog niet eens aan willen denken..
maar ja die dingen zouden ook wel mee kunnen spelen ja..
en het klopt wel dat als ik er niet ben dat hij zich erg klote voelt
(behalve als hij drank op heeft daar issie zo'n beetje verslaafd aan)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:41
Dotcom
Dotcom is offline
Zal wel slechte ervaringen hebben mijn zijn vorige verkerinkjes en zodoende wil hij zekerheid bij jou omdat ie onzeker is.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 18:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hij is heel erg onzeker.
ik had het bij mn ex ook: als ik bij hem was, voelde het goed. maar zodra hij weg was werd ik weer gek van die onzekerheid.

daarbij denk ik dat het jou benauwd dat hij zo serieus is, omdat jij er nog helemaal niet aan toe bent.
ik denk namelijk dat je het vrij snel voelt als je met je vriend de komende lange tijd je leven wilt delen. en jij vraagt je nou al af of jullie volgend jaar nog wel samen zullen zijn.
ik vind het fijn om met mijn vriend over later te praten. hij is ook de eerste bij wie ik dat zo voel.
okay, nou zeg ik niet dat we gaan trouwen later, zo naief ben ik nou ook weer niet

vraag je vriend eens of hij onzeker is en waarom dit is. misschien dat hij dan wat los komt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:45
Verwijderd
Ik zou het maar uitmaken, kerels die beginnen te wauwelen over 'een liefde die heel je leven duurt' zijn eng.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:50
Verwijderd
mijn vriend zei op zijn 15e ook al dat hij zijn leve met me wil delen.. en dat zei ik toen ook al tege hem.. jah nu zijn we jaartje ouder... 'k ben misschien wel beetje naief maarja.. ik heb er gewoon een supergoed gevoel over...
ik vind het fijn dat ik zo opgesloten zit in een relatie.. maarja.. dat verschilt natuurlijk voor iedereen
je vriend is gewoon erg onzeker denk ik, en houd zo veel van je dat hij niet zonder jou wil leven.. en daarom voelt hij zich kut als hij niet bij jou is.. want dan denk hij misschien wel dat je een ander leuk vind of vreemd gaat (tenzij je dat nooit zou doen) maar ik heb dat dus ook.. wat jou vriend heeft... heeft mijn vriend trouwens niet zo erg.. want hij voelt zich volgens mij nie zo snel kut daarover.. verschilt per persoon...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:51
Verwijderd
Persoonlijk geloof ik dus niet in goedbedoelde romantische onzin als 'ik kan niet zonder je leven'. De tijd heelt alle wonden, dat klinkt cliché, maar het is een waarheid als een koe.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Persoonlijk geloof ik dus niet in goedbedoelde romantische onzin als 'ik kan niet zonder je leven'. De tijd heelt alle wonden, dat klinkt cliché, maar het is een waarheid als een koe.
ja okee dat is wel zo.. maar voordat de tijd mijn wonden zou hebben geheeld zou ik al dood zijn

sommige mensen zijn te gevoelig
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 07:55
meissie
meissie is offline
ok ok ik snap julie wel maar iedere keer als ik hem vraag waarom hij zich zo voelt en zo onzeker is zegtie dattie het niet weet en dan begint hij spontaan te huilen!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 12:39
miekmuis
miekmuis is offline
Waarschijnlijk is jouw vriend zo afhankelijk van jou omdat hij
al behoorlijk pijnlijke dingen met je heeft gedeelt.
Als hij echt van die erge dingen heeft meegemaakt schept het vertrouwen als je er met iemand over praat. Hij zal misschien bang zijn om dat vertrouwen kwijt te raken.
En ja verder zal hij inderdaad wel erg onzeker zijn.
Oud 19-02-2003, 16:41
ConnX
ConnX is offline
Misschien dat hij sinds hij met jou heeft met dingen bezig is die veel tijd van hem vergen, of misschien piekert hij heel veel.

Ik weet van mezelf te vertellen dat als ik in n relatie zit ik me bewust ben van een plekje waar ik veilig en geborgen ben.
Zodoende kan ik dan vanuit een 'uitvalsbasis van gevoel' de wereld aan en aan de toekomst denken, en dievoor mezelf en misschien n beetje mn relatie plannen. Maar ik maak me geen illusies.
Nu ik sinds n maandje weer single ben merk ik n sterk verschil in hoe ik in het leven sta. Ik leef (weer) van dag tot dag. In bijna alles. Ik hang aan mn vrienden en andere mensen die nog wel met me optrekken zodat ik maar niet alleen overblijf.
Zeer pathetisch hihi.
Misschien wat overdreven zo wals het hier boven staat, maar onbewust maak ik me toch zorgen over waar ik blijf en wie ik word. Omdat ik niet de zekerheid heb op iemand terug te kunnen vallen, omdat ik geen plekje heb waar het niet uitmaakt wie ik ben of word.

Ik denk dat hij zich lanzgaam de grote boze wereld begint te realiseren, of ontdekt dat hij helemaal niet zonder jou kan of wil. En daarom die zekerheid wil. Zijn eigen gevoelens bevestigd.
...

mocht ie eruit komen......

laat me ff weten hoe diet gedaan heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten