Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je kunt natuurlijk iemand anders naar benden halen om de mensen aan het lachen te krijgen. Maar dat vind ik zwak (ik bedoel als het echt gemeen bedoeld is, en dat is het meestal wel) Maar mensen die met zichzelf spotten vind ik juist wel een sterke persoonlijkheid hebben. Je kwetst er niemand mee, en toch krijg je de mensen aan het lachen. Ik weet niet of het iets met zelvertrouwen te maken heeft..??
|
![]() |
||
Citaat:
Kan verschillend zijn per persoon,maar bij mij is het denk ik toch meer onzekerheid,weinig tot geen zelfvertrouwen hebben |
![]() |
||
Citaat:
Het is iets kluchtigs en niks drastisch.
||
![]() |
[quote]Celesta schreef:
[b] Citaat:
Mjah is ook wel waar, het verschilt een beetje per persoon denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door legatus (29-03-2002).]
||
Citaat:
nee ben het echt niet met je eens. het kan wel op die manier gaan hoor. maar als ik naar mezelf kijk, ik kan mijn zelfspot behoorlijk overdrijven, en vrienden van mij netzo, en dat is niet doordat we zo zeker van ons zelf zijn, juist niet, maar op die manier proberen we eerder onzelf moed te geven of van anderen te horen dat het niet zo is.... ik denk echt dat er meerdere kanten zitten aan zelfspot. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zelfspot komt voort uit relativeringsvermogen. Je moet een beetje buiten jezelf kunnen treden, jezelf zien in bepaalde situaties, weten waar je zelf mee bezig bent. Je moet je een beetje kunnen voorstellen hoe anderen je zien en dat gebruiken om jezelf een beetje voor gek te zetten. Dat komt dus ook voort uit inbeeldingsvermogen en fantasie.
De meeste simpele mensen hebben daarom ook geen zelfspot, althans geen goede. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
And SAAAAAAAAI will always love you! #1644 fizzle-fluffy | 500 | 15-04-2012 14:59 | |
Muziek |
Bands die niet meer bestaan. Nighttime Bird | 153 | 05-06-2003 07:49 | |
Muziek |
zelfmedelijden muziek cottoncandy | 40 | 02-11-2002 10:03 | |
Lifestyle |
Wat denk je ervan? charly not | 20 | 22-10-2002 21:28 | |
Psychologie |
sarcasme,zelfspot vrolijkevlinder | 17 | 19-09-2002 12:19 | |
Liefde & Relatie |
jongens,waar vallen jullie op?? karinkruiswijk | 74 | 04-04-2002 18:07 |