Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2003, 00:33
coecie
coecie is offline
wat vind jij onbetwist de beste stad om uit te gaan en waarom?
de laatste tijd is in het nieuws en in tijdschriften namelijk veel gespeculeerd over rotterdam als nieuwe uitgaans hoofdstad van nederland.

ted langenbach, geestelijk vader van now&wow vertelde in interviews dat het was afgelopen met het monopolie van amsterdam. daarbij kwam dat er in rotterdam steeds meer plek kwam voor het ontwikkelen van nieuwe projecten en het openen van nieuwe clubs. (denk aan off corso en las palmas en die ene nieuwe soort lounge..) Het leven in rotterdam werd steeds bruisender en er worden steeds meer producers uit rotterdam echt bekend. (denk aan jeroen verhey alias secret cinema) cd's met namen als: made in rotterdam kopen aan een stuk door van de loopband en ga zo maar door.

amsterdam verpauperde wat betreft uitgaan, er werden locaties (loos) gesloten, vergunningen voor feesten werden ingetrokken (denk aan New frontier in het Amsterdamse Bos) en op koninginnedag zijn nu plaatsen (nieuwmarkt, nieuwezijds voorburgwal, amstelveld) waar sinds jaar en dag de beste feesten waren koopjesmarkten gepland. De openingstijden van discotheken werden aangepast en ruimte voor nieuwe projecten of clubs was er helemaal niet. elk voorstel werd van de hand gewezen en daarom is bijvoorbeeld de organisatie van chemistry voor het openen van hun nieuwe club 'U' uitgeweken naar de zaanstreek.

Mijn vraag voor jullie: wat denk jij dat de beste uitgaansstad is?

Ik denk dat Amsterdam uiteindelijk toch de beste stad blijft. poptempels zoals Paradiso en de Melkweg zijn er gewoonweg niet in Rotterdam. Er gaan bovendien geruchten dat Nighttown, Off Corso en Calypso moeten sluiten. Las Palmas is als nieuwe club een grote flater. het leek in de eerste plaats een heftige toevoeging aan het nachtleven, maar pikt nu zoveel van de programma's van Off Corso en Now&Wow, dat het niet echt iets vernieuwends genoemd kan worden. Now&Wow is bovendien uitgeweken naar een andere locatie wegens het ophouden van het huurcontact in st Jobsveen. Deze nieuwe locatie is mijns insziens echt minder leuk en bovendien is de vergunning voor deze locatie ook niet helemaal rond. De Pacha (voorheen het Maastheater) is ook weer gesloten.

In Amsterdam is het bestuur weliswaar echt klote, en word het uitgaan steeds meer ingeperkt... clubs als Paradiso, de Melkweg, de Mazzo en de More blijven leuk om naartoe te gaan. Ook is de Item (voorheen de Time) verbouwd en heropend als 020, en wordt de Amuse steeds vaker gebruikt als uitvalshoek voor leuke feestjes. het Warehouse waarheen Awakenings is naartoe verhuisd begint al meer vorm te krijgen en de periode in Now&Wow is voorgoed afgesloten. Ik hoop nog steeds dat Loos ooit weer heropend en dat met het instellen van een Nachtburgemeester (alhoewel ik weinig vertrouwen heb in Eelko Anceaux) een nieuwe weg wordt ingeslagen in het uitgaansleven van Amsterdam.

wat jullie?
Oud 21-02-2003, 17:11
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Hmm, t was toch echt Rotterdam, maar Now&Wow is er nu helaas nie meer.
Als die weer opent, op welke locatie dan ook(Jobsveen of Van Nelle), is Rotterdam weer beter.

Maar allebei heeft z'n charmes, is toch leuk, voor t ene naar Amsterdam en voor t andere Rotterdam, wisselt t een beetje af.
Oud 21-02-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
coecie schreef:
In Amsterdam is het bestuur weliswaar echt klote, en word het uitgaan steeds meer ingeperkt... clubs als Paradiso, de Melkweg, de Mazzo en de More blijven leuk om naartoe te gaan. Ook is de Item (voorheen de Time) verbouwd en heropend als 020, en wordt de Amuse steeds vaker gebruikt als uitvalshoek voor leuke feestjes. het Warehouse waarheen Awakenings is naartoe verhuisd begint al meer vorm te krijgen en de periode in Now&Wow is voorgoed afgesloten. Ik hoop nog steeds dat Loos ooit weer heropend en dat met het instellen van een Nachtburgemeester (alhoewel ik weinig vertrouwen heb in Eelko Anceaux) een nieuwe weg wordt ingeslagen in het uitgaansleven van Amsterdam.

wat jullie?
Ik denk dat Adam bezig is met een hele serieuze comeback, nu iedereen Rdam en now and wow heeft ontdekt. Het duurt niet lang meer of men is now & wow zat. Ik denk dat er met de nachtburgemeester wel het 1 en ander veranderd. Ik heb veel positiefs over de 020 gehoord. En er gaan stemmen op om de beurs van berlage vaker open te stellen voor speciale gelegenheden
Oud 22-02-2003, 00:58
Verwijderd
Amsterdam, omdat vanaf die stad tenminste de hele nacht treinen rijden naar Utrecht.
Oud 24-02-2003, 17:34
amaru14
amaru14 is offline
Citaat:
coecie schreef:
(alhoewel ik weinig vertrouwen heb in Eelko Anceaux)[/B]
Eelco Anceaux is niet de nachtburgemeester!!! dat is de groep nachtwacht
Advertentie

Regels voor berichten