Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
De democraten in de Verenigde Staten zijn net zo links als de VVD in Nederland. Daar kun je natuurlijk verschillende conclusies uit trekken: de Amerikaanse democraten zijn te rechts of de Nederlandse VVD is niet rechts genoeg, maar goed.
De vergelijking tussen de Verenigde Staten en Nederland is wel een goede. We zijn namelijk allebei doorgeschoten. Wij hebben te maken met het monster van de vorzorgingsstaat en alle gruwelen die dat met zich mee brengt. De Amerikaanse maatschappij schiet weer door naar de andere kant, waar iedere vorm van een verzorgingsstaat ontbreekt. Wij zouden dus iets meer van de Amerikaanse mentaliteit in onze regels moeten krijgen terwijl het in Amerika een goede zaak zou zijn om een klein beetje van Nederland over te nemen. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
(matige) aanpak gewoon niet toe. t aart van t beestje?? lekker generaliseren..... Citaat:
Citaat:
links wil gelijke kansen. rechts zecht pech gehad. lekker generaliseren..... en in nederland zijn we verwend! men lijkt tegenwoordig zich nog meer zorgen te maken over hun tv dan over die arme kindjes in de derde wereld. ik schaam me dan wel als nederlander!
Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 17:32. |
![]() |
|
![]() |
Nee meneer Aldi, het feit dat er geen linkse partij in de Verenigde Staten is, is dat er geen draagvlak voor is; dezelfde situatie als dat we in Nederland geen extreem rechtse partij hebben. Dit alles is niet de schuld van het twee-partijen stelsel van de Vernigde Staten van Amerika.
|
![]() |
|
![]() |
In de Vernigde Staen zijn er maar heel weinig mensen links als het links dat wij hier kennen. Als je echt het Europese links in Amerika wilt vinden, dan moet je kijken naar groeperingen als die van presidentskandidaat Nader, die er voor heeft gezorgt dat Georg W Bush president is geworden.
|
![]() |
||||
![]() |
Bedankt voor de reacties.
Citaat:
Citaat:
Als je twee ouders zou hebben, waarvan de een echt goede dingen voor je zou willen zoals een goede baan etc. en je aan zou laten pakken en iemand die je alleen maar snoep geeft en tv laat kijken, dan zou je na een tijdje toch wel weten wie er echt om je geeft. Citaat:
Wat zou jij liever willen? Een groot huis of een piepklein huisje. Zou je weleens op vakantie willen? Zou je de rest van je leven een aldi-cassiere willen zijn of zou je wat men een 'succesvol beroep' noemt willen doen? Ik zou voor het laatste kiezen. Natuurlijk is er niets mis met lagere plekken, maar iedereen wil toch zo veel mogelijk uit zichzelf halen wat er in zit? Waarom mavo doen als je ook vwo kan?
Laatst gewijzigd op 26-02-2003 om 20:05. |
![]() |
||
Citaat:
In Europa is de invloed van de staat op de economie zeer groot. Nederland is voor zo'n 55% centraal geregeld bijvoorbeeld. Bij Cuba daaraantegen is dat 75%. Het andere uiterste zijn de VS en Canada, waar 75% van de economie bepaald wordt door de markt. Persoonlijk woon ik redelijk tevreden in het economische klimaat tussen de zandleemstreek en de jonge zeeklei ![]() REIE
||
Citaat:
||
Citaat:
De economische crisis komt helemaal niet alleen door 9-11. Het is al een tijdje daarvoor begonnen, ongeveer toen bush president werdt, iets daarvoor misschien al. Maareh... volgens mij is het alleen maar erger geworden sinds Bush aan de macht is, of niet ?
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik wil deze discussie best aangaan, maar dan moet er ook wat te discussiëren vallen. Abercrombie stelt de zaken zo naief zwart-wit voor (Repubs good, Dems baaaad. Dems willen een verzorgingsstaat, etc.)...de realiteit is niet zo simpel. Het heen-en-weer slingeren van stereotypen is zinloos.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Politiek van de Verenigde Staten Mark Almighty | 205 | 20-04-2007 11:50 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 20-03-2007 12:05 | |
Mid-term elections USA 2006 akumabito | 24 | 10-11-2006 00:30 | |
Senaat VS stemt vóór wet van Bush over marteling Mark Almighty | 29 | 29-09-2006 19:29 | |
Kerry ligt 7% voor op Bush Verwijderd | 500 | 25-10-2004 14:42 |