Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 07:19
boehoe
boehoe is offline
hmmzz, ik wee nie echt waar ik dit onder moet plaatsen.
maar moet het wel ff zeggen.
Ik ga ervan uit dat de meeste mensen hier rechtshandig zijn, en daarom ook de muis met rechts bedienen.
Maar hoe zit het met de linkshandigen hier. Ik ben dus zelf linkshandig, maar ik heb altijd gewoon een rechtshandige muis gehad die ik altijd met rechts bedien, en kan het dus ook beter met men rechterhand, dan met links+een linkse muis.
Hoe zit dat met anderen hier????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2003, 07:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je bent links, maar muizen ben je gewend rechts? Muizen met je linkerhand vind je onwennig? Of omdat sommige muizen gemaakt zijn voor rechtshandigen?

De MX500 is voor beide geschikt, en is toch wel de beste muis voor gamen.
Oud 27-02-2003, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Je bent links, maar muizen ben je gewend rechts? Muizen met je linkerhand vind je onwennig? Of omdat sommige muizen gemaakt zijn voor rechtshandigen?

De MX500 is voor beide geschikt, en is toch wel de beste muis voor gamen.
Ik zat net al te kijken (heb zelf MX-500), het enige dat niet 'klopt' zijn 2 knopjes aan de linkerkant.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
wouszer schreef:
Ik zat net al te kijken (heb zelf MX-500), het enige dat niet 'klopt' zijn 2 knopjes aan de linkerkant.
Ja oke
Maar afgezien van dat is de muis wel symmetrisch gevormd. En die twee knopjes is voor back en forward bij het webbrowsen, zit voor mij eigenlijk toch maar in de weg. En als je ze als linkshandige toch wilt gebruiken, dan met je pink ofzo?
Oud 27-02-2003, 09:20
boehoe
boehoe is offline
IK heb nooit anders gedaan;de muis besturen met de rechterhand...(maar toch ben ik linkshandig)
En heeft nu niet zoveel zin om het met links te leren, want ik kan het met rechts veel beter
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@rosf schreef:
IK heb nooit anders gedaan;de muis besturen met de rechterhand...(maar toch ben ik linkshandig)
En heeft nu niet zoveel zin om het met links te leren, want ik kan het met rechts veel beter
Apart

Kweenie of ik wel zou kunnen wennen met muizen met mn linkerhand.
Oud 27-02-2003, 09:45
boehoe
boehoe is offline
tsja, en dan heb ik momenten; dan denk ik; was ik niet nog veel beter geweest bij counterstrike als ik had geleerd de muis met links te kunnen besturen? . want ja, dat is men schijf arm, dus die heeft zo ie zo al een betere hand-oog coordinatie als men rechterhand. (dat zegt niet dat je in een x de muis met links vet goed kunt besturen, maar als ik het zou leren, zou ik waarschijnlijk wel beter zijn met men linker.

Maar daar boven op komt natuurlijk dat je het toetsenbord dan met rechts moet besturen, en dat lukt me dus voor geen ene sodemieter
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:48
boehoe
boehoe is offline
Maareh, zijn er nog meer mensen die hier links schrijven, maar de muis met rechts besturen???
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
@rosf schreef:
tsja, en dan heb ik momenten; dan denk ik; was ik niet nog veel beter geweest bij counterstrike als ik had geleerd de muis met links te kunnen besturen? . want ja, dat is men schijf arm, dus die heeft zo ie zo al een betere hand-oog coordinatie als men rechterhand. (dat zegt niet dat je in een x de muis met links vet goed kunt besturen, maar als ik het zou leren, zou ik waarschijnlijk wel beter zijn met men linker.

Maar daar boven op komt natuurlijk dat je het toetsenbord dan met rechts moet besturen, en dat lukt me dus voor geen ene sodemieter
Bekijk het van de andere kant, nu heb je twee rechterhanden.

Je oefent zowel je linker- als je rechterhand voor gecoördineerde dingen.
Oud 27-02-2003, 09:59
boehoe
boehoe is offline
Citaat:
Bekijk het van de andere kant, nu heb je twee rechterhanden.
uhhh, dit is toch geen belediging ? lol

ik heb een paar dagen geleden proberen iets te tekenen in paint met men linker. uhhh, dat was niet iets om mee thuis te komen

ik ga een cursus; "bestuur de muis met je linkerhand volgen"

kijke hoe zoiets in elkaar steekt
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:34
WolterB
WolterB is offline
ik ben linkshandig, maar 'muis' met mn rechterhand

ik heb geen idee waarom ik dit doen, waarschijnlijk omdat dit makkelijker is met gamen aangezien ik shooters speel met mn nummerieke deel van mn toetsenbord en dan mn handen niet zo ver van elkaar heb
met mn toetsenbord maakt het over het algemeen niet uit met welke hand ik de pijltjes bestur, maar odmat ik liever alles een beetje dichter bij elkaar heb doe ik het zo.

muizen met mn linker hand lukt ook wel zonder probleem, maar dan moeten niet de linker en rechter muisknop omgedraait staan, anders wil ik nog wle eens de neiging hebben om verkeerd te klikken :0

edit:
nu kan ik ook gleijk met de muis werken en schrijven, is wel handig

mn vader is btw rechtshandig, maar muist met zn linker hand

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 10:36.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:14
Jozzy
Jozzy is offline
Ik ben rechtshandig, en muis ook overwegend met mijn rechterhand. Maar soms ben ik dat "zat" en ga ik met m'n linkerhand muizen. In het begin eventjes lastig, en ik zou er niets mee kunnen in Paint of in UnrealTournament e.d., maar gewoon internetten enzo kan makkelijk.
Ik laat de muis dan overigens gewoon op "rechtshandig" staan, dus dezelfde knop-instellingen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:56
Verwijderd
Ik kan het gewoon het beste met de rechterhand, maar toen ik m'n rechterpols had gebroken, moest ik wel met links... dus kan ik ook wel aardig met links. Met spelletjes kan dat niet hoor (behalve spelletjes als championship manager ed.)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:13
Verwijderd
Ik doe gewoon alles met link (schrijven en muizen). Ik heb zelfs mijn muisknoppen 'omgedraaid': Rechtsklik is selecteren, linksklik is contextmenu.

En (na enige wenning) werkt het veeeeeeeel beter en fijner dan met rechts, of met links terwijl de knoppen zijn ingesteld voor rechtshandingen....
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 22:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik heb vroeger als linkshandige gewoon leren muizen met rechts. Sinds een jaar ofzo wissel ik het een beetje af. Met spelletjes nog wel rechts, maar internetten meestal links.
Reageren

Regels voor berichten