Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar met de serverside talen niet. niet op dit moment voor die jongen iig. Want hij wil een gratis site ![]() en de _meeste_ gratis hosters ondersteunen geen serverside talen.
||
![]() |
Citaat:
XML is nix meer dan opmaak standaard wordt goed ondersteund wordt, het nut voor zijn site ontgaat met dan totaal ![]() |
![]() |
|
misschien om de pagina wat dynamischer te maken zonder elke keer de HTML file aan te passen
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() die gozer moet eerst html leren en wat jij nu oppert moet ikzelf ook nog maar ff op zoek hoe dat zou moeten ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Wie zegt dat je met HTML, Javascript of PHP moet werken?
Ik werk met een hele simpele PageBuilder van Geocities, en dat werkt werkelijk prima. Ik gebruik dit omdat mijn dagelijkse updates op mijn site teveel tijd kosten als ik met bijvoorbeeld flash elementen ga werken. Waar ik trouwens ook wel mee werk, maar niet voor die site. Aanmelden kan op http://www.geocities.com De site zelf is www.baardkoala.tk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik wou gewoon het laatste woord in de discussie hebben ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1) resolutie is veel te groot 2) kleuren zijn veel te flashy & nutteloos en zo kan ik nog wel even voort gaan, maar dat zal je wel niet apprecïeren. ik wil je niet afkraken, maar die site van jou is imo wel een van de duidelijkste voorbeelden die ik ooit tegenkwam dat HTML leren wél nodig is. pagebuilder en al die andere WYSIWYG-rommel is dus duidelijk niet "werkelijk prima". leer html of maak geen site. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En we hebben weer een nominatie voor beste argumentatie ooit! ![]() XML is niet per definitie goed. XML is alleen handig als je je database (indirect) beschikbaar wilt stellen, zodat andere(n ) met die gegevens kunnen spelen/importeren in hun database/progjes maken (zie tweakers.net). Verder heb je geen ruk aan XML (imo dan). Javascript zuigt niet per definitie. Als het zuigt, komt het door de 'maker' van het javascript (volgt de aanbevelingen/standaarden niet, etc). @topicstarter: Probeer eerst een met de Geocities Page buider een pagina te bouwen (host en builder). Daarna misschien MS FrontPage of Macromedia Dreamweaver voor de meer geavanceerde mogelijkheden. En idd: Eerst HTML 4.01 leren. Daarna CSS1 & CSS2 (wil je een leuke opmaak). Vervolgens kun je doorgaan naar XHTML 1.1 (XHTML is stricter dan HTML en daardoor in de meeste browsers er hetzelfde uit ziet, in tegenstelling tot HTML). Als laatste kun je overgaan naar een (meestal) betaalde host en scripting gaan doen. Scripting zoals PHP, Perl, ASP, ColdFusion, etc. Voor scripting is het wel wenselijk dat je wat programmeer ervaring hebt. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() wat dat javascript betreft: het gebeurt heel, heel weinig dat JS goed gebruikt wordt, en zelfs als het goed gebruikt wordt is het meestal overbodige shit. de meeste JS dingen kunnen in 't algemeen door CSS vervangen worden. Citaat:
|
![]() |
|
Veel van de bovengenoemde adviezen zijn ronduit belachelijk. Wat moet deze jongen nou in godesnaam met XML?
Hij wil gewoon een simpele site maken. Mijn advies aan Choke: gebruik Microsoft Frontpage. Makkelijk te gebruiken, zitten ook goede lessen bij.
||
![]() |
Citaat:
wat zijn goede sites, waarmee je een toch wel redelijke site kan bouwen zonder dat het geld kost?? Dan valt bij mij frontpage al af. Dat jij er simpele van maakt oke, maar dan verdraai je de situatie een beetje. Een simpele site bouwen als je net begint leent Frontpage zich zondermeer voor. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan er mijn dagelijkse dingen op kwijt, 4x15mb is bij mij goed voor een 100/150 foto's en een aantal van zo'n 20 mensen per dag kan hij prima aan. Je kunt precies zelf het invullen van hoe of wat je het wil, wanneer ik met HTML werk krijg ik veel te veel gedoe en ik zie het niet zitten om met tientallen codes en duizenden letters op mijn scherm te werken. Ik blijf het de meest simpele en makkelijkste optie vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
met frontpage kan die ook niets als je de 1ste post gelezen had ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je moet echt gewoon is proberen HTML te leren, 't is echt niet zo ingewikkeld en dan kan je echt zeggen dat je 't zelf gemaakt hebt + je zal 't ook wel mooier vinden. |
![]() |
|
Mooie sites? MET FLASH!!!
Je kan ook de trial gebruiken maar zoek gewoon de volledige versie. Ik heb die wel dus als je ze nodig hebt msg maar ![]() ![]() Flash is zeer eenvoudig om mee te werken en bovendien kan je er grafische hoogstandjes mee maken EN combineren met elke serverside language en Met HTML/XML Een aanrader dus ![]() Atox
|
AtOx, ik denk niet dat hij op een niveau zit om meteen aan Flash te beginnen. Inderdaad is Flash heel leuk en mooi om te maken, maar eerste stap lijkt me toch echt HTML. Of een editor, of zelf HTML leren. Van het laatste leer je het meest, en heb je je website echt zelf gemaakt.
Daarna kun je aan serverside scripting en Flash etc. beginnen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Gratis webhost!!! Verwijderd | 5 | 15-12-2012 12:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zeg NEE tegen kernenergie! Curly76 | 81 | 17-04-2011 15:11 | |
De Kantine |