Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 01:30
Atje85
Atje85 is offline
AH-medewerker en bewaker vast na schoppen dief
Gepubliceerd op woensdag 12 maart 2003 19:30

AMSTERDAM (ANP) - De politie in Amsterdam heeft dinsdagavond een supermarktmedewerker en een beveiligingsmedewerker van een Albert Heijn-filiaal in het oosten van de stad aangehouden op verdenking van zware mishandeling.
De mannen gingen op straat twee winkeldieven achterna die kort tevoren een aantal artikelen hadden gestolen. De medewerker van een professioneel beveiligingsbedrijf zag dat de winkeldieven spullen in een tas stopten en die niet afrekenden bij de kassa. Hij volgde het duo op straat en kwam daar een supermarktmedewerker tegen die zich bij hem aansloot.

Volgens de politie zou een van de dieven met een zakmes hebben gedreigd. Daarop ontstond een vechtpartij, waarbij een van de dieven werd toegetakeld en schoppen in zijn gezicht kreeg. Zijn handlanger wist tijdens de vechtpartij te ontkomen. De politie hield ook de gehavende winkeldief aan. De beveiliger en AH-medewerker zijn na overleg met de officier van justitie opgesloten. Woensdag eind van de middag is de supermarktmedewerker weer op vrije voeten gesteld.

Een woordvoerster van Albert Heijn zegt dat bij enkele filialen in Amsterdam vaker problemen voorkomen dan bij andere. ,,Het is een zorgwekkende situatie dat supermarktmedewerkers vaker worden geconfronteerd met diefstal en geweld.'' De supermarktketen ziet vooralsnog geen reden probleemvestigingen te sluiten. ,,Het is bij ons echter geen beleid om achter overvallers en winkeldieven aan te rennen'', aldus de woordvoerster.

---
hmmm alweer...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 06:53
Gravity
Gravity is offline
Waar blijft Bernhard?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:05
*Burning water*
*Burning water* is offline
Heej, waar ken ik dit toch van?

Toch is dit anders. Deze dieven waren volgens het artikel nog niet ingerekend.
Oud 13-03-2003, 11:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 13-03-2003 @ 11:05:
Heej, waar ken ik dit toch van?

Toch is dit anders. Deze dieven waren volgens het artikel nog niet ingerekend.

Idd, uiteindelijk wel, maar eerst niet nee...

Dus nu valt t ook onder mishandeling zo te zien.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:46
Verwijderd
en ik zeg: GOED ZO, GOED ZO.....

deze mannen verdienen ook een medaille
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:47
apekop123
apekop123 is offline
Tegenwoordig kan je jezelf beter laten beroven dan dat je iets terug doet
Oud 13-03-2003, 11:47
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 13-03-2003 @ 12:46:
en ik zeg: GOED ZO, GOED ZO.....

deze mannen verdienen ook een medaille
Idd

Pak gewoon een keer het zinloos geweld aan en niet het zinvolle geweld
Oud 13-03-2003, 11:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Drexz schreef op 13-03-2003 @ 12:47:
Ja, want als ze er niet ahcterna hadden gezeten en niet hadden gevochten waren ze zeker wel gewoon ontsnapt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:50
Flasher
Flasher is offline
Goede zaak, hadden ze maar niet moeten jatten.
Men moet eens leren met hun fikken van andermans spullen af te blijven.
En wie toch jat, tsjah..... eigen schuld
Oud 13-03-2003, 12:48
Martian
Martian is offline
Hij lag op de grond, en ze schopten hem in zijn gezicht. Als dat waar is, is de aanhouding terecht.
Oud 13-03-2003, 12:52
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-03-2003 @ 13:48:
Hij lag op de grond, en ze schopten hem in zijn gezicht. Als dat waar is, is de aanhouding terecht.
Dat ben ik met je eens. En het gepeupel maar wil gillen dat die jongens niet opgepakt hadden moeten worden. Schetst de domheid van het volk wel.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:53
Verwijderd
sjongejonge, wat een gezeik, ik word hier echt doodziek van, kutregels hier
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:55
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Oud 13-03-2003, 12:59
Verwijderd
tsja, boeiend, zo leren ze een keer dat niet alles ongestraft gaat hier (die dieven)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:02
Zazoo
Zazoo is offline
goed dat ze opgepakt zijn, je hoeft iem niet in t gezicht te schoppen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:05
Martian
Martian is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 13-03-2003 @ 13:59:
tsja, boeiend, zo leren ze een keer dat niet alles ongestraft gaat hier (die dieven)
Als je over lijfstraffen wilt discussieren, maak dan even een nieuw topic. Ik schoffel je argumenten met genoegen onderuit

Als je voor eigen rechter spelen bent: denk daar nog maar even goed over na, of stop het ook in dat andere topic. Ook die discussie wil ik met plezier van je winnen

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:06
Joël
Joël is offline
Citaat:
De aanhouding is sowieso terecht. Maar als die jongen (ik neem aan dat 't een jongen was) nog steeds met een mes dreigde, en het mes heel erg groot was, dan kan ik me voorstellen dat iemand uit angst zo zou kunnen reageren. Een hoop hangt af van de unieke omstandigheden van het geval.
Oud 13-03-2003, 13:10
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joël schreef op 13-03-2003 @ 14:06:
De aanhouding is sowieso terecht. Maar als die jongen (ik neem aan dat 't een jongen was) nog steeds met een mes dreigde, en het mes heel erg groot was, dan kan ik me voorstellen dat iemand uit angst zo zou kunnen reageren. Een hoop hangt af van de unieke omstandigheden van het geval.
Tuurlijk wel; maar alle reacties van 'terecht, schop hem maar lekker kapot' moeten toch wat tegenwicht krijgen.
Oud 13-03-2003, 14:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:

Pak gewoon een keer het zinloos geweld aan en niet het zinvolle geweld
Define zinvol en define zinloos geweld..?

Citaat:
Gravity schreef op 13-03-2003 @ 07:53:
Waar blijft Bernhard?
Mijn gedachte ook. Ik denk niet dat-ie dat nog 'ns doet. Het koningshuis staat momenteel al in een behoorlijk negatief daglicht ivm de kwestie Margeritha. En ten tweede was z'n argumentatie dat ie het uiteindelijk wel betaalde iets in de strekking van 'ik ben een man van mijn woord'. Da's al een stuk gematigder hehe.
Oud 13-03-2003, 14:22
CraigDavid
CraigDavid is offline
er is ECHT iet serieus mis met het zogenaamde AH-winkelketen
volgens mij is de AH gewoon een witwasserij van drugsgeld of zo

maar ff serieus, als je collega een paar maanden geleden is opgepakt voor het mishandelen van een dief en jij doet nu precies htezelfde ben je wel dom bezig.

van mij mogen ze de dief wel aanhouden, maar niet onnodig in zijn gezicht schoppen.
Oud 13-03-2003, 14:22
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 13-03-2003 @ 13:53:
ik word hier echt doodziek van, kutregels hier
YEAH!! total anarchy!!!
666!!! death & destruction!!!

ps: je mag blij zijn met al die kutregels in nl. nl is een van de betere landen om in op te groeien. er zitten mischien hier en daar een paar fouten, maar het nl systeem zit niet vol met corruptie enz.
Oud 13-03-2003, 15:22
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Die beveiligingsmedewerker liep toevallig langs ofzo? Als hij was ingehuurd door AH lijkt het me logischer dat ze die twee de winkel niet uit laten gaan...
Oud 13-03-2003, 15:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 13-03-2003 @ 16:22:
Die beveiligingsmedewerker liep toevallig langs ofzo? Als hij was ingehuurd door AH lijkt het me logischer dat ze die twee de winkel niet uit laten gaan...
Dat was exact mijn eerste gedachte. De 2e was, heel mooi dat men er weer op inspringt, en het niet laat omdat een stelletje plebs er over gaat zeuren.
Oud 13-03-2003, 15:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 13-03-2003 @ 13:52:
Dat ben ik met je eens. En het gepeupel maar wil gillen dat die jongens niet opgepakt hadden moeten worden. Schetst de domheid van het volk wel.
Je bent toch pro D'66?
Oud 13-03-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
inderdaad, dat is wel zo veilig tegenwoordig, gewoon je spullen afgeven anders heb jij t gedaan en niet zo'n mongool dat t gaat stelen, maar we wonen in nederland moet je vooral niet vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 20:37
Verwijderd
Ow nee... Als ze de man al aangehouden hadden en dan nog eens in elkaar trimmen is dat gewoon mishandeling, punt. Als ze gevochten hebben om de man uiteindelijk aan te houden is het wel een goede daad, maar na aanhouding iemand nog eens meppen mag gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:54
Thomas
Thomas is offline
Terecht.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
daar heb je wel gelijk in, maar ik heb in dit geval écht geen medelijden met de dader. Dit zal die dieven op den duur wel leren hoor denk ik. Zeker de kleine criminaliteit zoals spullen jatten bij de AH. Als dit nog een paar keer in de krant komt, dan zullen een aantal mensen zich vast nog wel een keer bedenken als ze iets willen jatten.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

Tuurlijk niet, misschien stond ie wel achter m ofzo in de winkel en niet bij de ingang.
Of in de kantine waar de beveiligingscameras hangen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dus als iemand op de grond ligt issie niet meer gevaarlijk?

Trouwens, er staat NERGENS dat ie op de grond lag.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:52
Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-03-2003 @ 22:46:
Dus als iemand op de grond ligt issie niet meer gevaarlijk?
Ik was er niet bij; maar minder gevaarlijk dan als hij staat. Het lijkt me ook niet nodig om hem dan in z'n gezicht te schoppen.

Citaat:

Trouwens, er staat NERGENS dat ie op de grond lag.
da's waar.
Maar het lijkt me waarschijnlijker dat hij op de grond lag dan dat die AH-medewerker of die bewaker een zwarte band Karate heeft en hem staand in zijn gezicht trapte.
Oud 13-03-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 13-03-2003 @ 22:27:
daar heb je wel gelijk in, maar ik heb in dit geval écht geen medelijden met de dader. Dit zal die dieven op den duur wel leren hoor denk ik. Zeker de kleine criminaliteit zoals spullen jatten bij de AH. Als dit nog een paar keer in de krant komt, dan zullen een aantal mensen zich vast nog wel een keer bedenken als ze iets willen jatten.
dat denk jij? als er bij staat dat de gene die je schopt de cel in gaat ofzo? dat schrik echt geen mensen af dat zet ze volgens mij juist aan
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:29
Verwijderd
Natuurlijk heb ik geen medelijden met de verdachte. Iemand die een strafbaar feit pleegt neemt een zeker risico en is daarvan in meer of mindere mate op de hoogte.

Wat ik uitermate kwalijk vind is dat er mensen schijnen te zijn die denken dat één strafbaar feit gerechtvaardigd wordt door het ander, ook al is het totaal uit proportie. Natuurlijk mag je je wel verdedigen tegen iemand die een mes tegen je trekt, maar niet als mes en verdachte al op de grond liggen en weerloos zijn. Als je dan nog schoppen en klappen uitdeelt moet je gewoon hard aangepakt worden.

Het is nodig dat er jurisprudentie over dit soort gevallen komt, zodat duidelijk wordt wat wél en wat níet mag m.b.t. geweld bij aanhouding.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-03-2003 @ 22:52:
Ik was er niet bij; maar minder gevaarlijk dan als hij staat. Het lijkt me ook niet nodig om hem dan in z'n gezicht te schoppen.

da's waar.
Maar het lijkt me waarschijnlijker dat hij op de grond lag dan dat die AH-medewerker of die bewaker een zwarte band Karate heeft en hem staand in zijn gezicht trapte.

Misschien gaf ie wel een knietje ofzo, dan lag ie dus niet op de grond.
Of een flying-kick
Als hij je onderuit trapt...nou dan issie best nog gevaarlijk genoeg

en nu denkt iederene in dit topic dat ie op de grond lag door een leesffout vna jou
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:11
drama
drama is offline
De albert heijn moet je ook gewoon leeg roven.
Oud 14-03-2003, 00:27
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
drama schreef op 14-03-2003 @ 01:11:
Kapitalisme is moord.
Oud 14-03-2003, 00:36
EggeD
EggeD is offline
wat een illusies
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:46
drama
drama is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 14-03-2003 @ 01:27:
Kapitalisme is moord.
Ik zou eerder kiezen voor het woord uitbuiting maar moord is zeker wel op zijn plaats
Oud 14-03-2003, 13:36
BARON
BARON is offline
Citaat:
drama schreef op 14-03-2003 @ 01:46:
Ik zou eerder kiezen voor het woord uitbuiting maar moord is zeker wel op zijn plaats
Donder alsjeblieft op naar Noord Korea, de heilstaat!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 17:56
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
drama schreef op 14-03-2003 @ 01:11:
als iedere keer een ah - medewerker je tegen probeert te houden zitten de cellen straks vol met ah-medewerkers.
Oud 14-03-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 14-03-2003 @ 18:56:
als iedere keer een ah - medewerker je tegen probeert te houden zitten de cellen straks vol met ah-medewerkers.
Shit, en dat net nu het aandeel weer een beetje begon op te klimmen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:32
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Je bent natuurlijk pas winkeldief als je de winkel uit bent.
Maar natuurlijk mag je zo'n kerel niet mishandelen als je hem eenmaal gepakt hebt, dan is aanhouding volkomen terecht.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:33
NN
NN is offline
Ik heb al eerder aangegeven dat ik het een schande vind als mensen zelf gaan ingrijpen en geen vertrouwen hebben in de Nederlandse rechtsstaat.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef op 14-03-2003 @ 19:32:
Dan nog ben je alleen maar verdachte.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 18:42
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2003 @ 19:37:
Dan nog ben je alleen maar verdachte.
dus... je bent pas een winkeldief als je gepakt wordt??

zodra je langs de kassa loopt met een product waar je niet voor betaald heb (uitzonderingen daargelaten) ben je een dief. en als dit in een winkel gebuert ben je een winkeldief.
Oud 15-03-2003, 00:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 14-03-2003 @ 19:42:
dus... je bent pas een winkeldief als je gepakt wordt??

zodra je langs de kassa loopt met een product waar je niet voor betaald heb (uitzonderingen daargelaten) ben je een dief. en als dit in een winkel gebuert ben je een winkeldief.
Ja, maar als de slome politie de dader niet kan pakken, issie eigenlijk nog wel een dief, maar ook weer niet....

Ik snap en weet ook wel dat voor eigen rechter spelen erg fout is, maar t is meer een stroom van factoren die er in de loop der tijd voor heeft gezorgd dat t volk zich in de steek gealten voelt door de overheid, wat betreft de veiligheid. En tja, dan krijg je dus logischerwijs steeds vaker zulke dingen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 07:17
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ze hebben vast nog nooit een winkel gestolen
Oud 15-03-2003, 08:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 14-03-2003 @ 19:32:
Ja en Nee

Blokker, je ben inderdaad pas een dief als je de winkel uit bent echter mogen de medewerkers je er wel op aanspreken dat ze liever hebben dat je je boodschappen anders verpakt .

Supermarkt, jij bent een winkeldief op het moment dat je de KASSA passeerd. Uitzondering is de klantenservice maar dara kan je inprinciepe alleen bloemen afrekenen (die je zou kunnen jatten). Wij houden je aan als af hebt gerekend :-) staan we met zijn 10en op je te wachten om je in elkaar te slaan (nee geintje ). Maar ik snap het wel degelijk want de politie doet niks komen alleen als je iemand te pakken hebt. Die vriojwillig meewerkt en zodra hij dat niet wilt word je zelf opgesloten laat ze eens een wet maken die winkelpersoneel wat meer vrijheden geeft qua winkeldiefstal!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten