Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik vind hem heel mooi, maar ook heel erg confronterend.. ik weet niet wat je doel is met deze brief, maar ik raad je niet aan je moeder onnodig te kwetsen, aan de andere kant heeft zij dat wel bij jou gedaan... ik denkd at je na moet gaan of het NUTTIG is voor de situatie, of dat het er alleen maar zorgt dat er meer afstand komt..
ga eerst eens na wat voor reactie je WIL van je moeder, en wat voor REACTIE je verwcaht van haar, en wat voor reactie jezelf zou geven als je in haar situatie was.
|
![]() |
Eerst wil ik even iets zeggen, echt superbedankt dat jullie hebben gereageerd. Eerlijk gezegd had ik dat niet echt verwacht..maar ik vind het echt superlief! Doet me wel goed moet ik zeggen..
Mijn doel van die brief..eigenlijk begon ik maar een eind weg te typen, met in mijn achterhoofd dat ik hem misschien op zou kunnen sturen. En al zou ik hem opsturen dan met het idee dat ik wil dat ze weet dat ze mij pijn heeft gedaan. Ik kan hopen dat ik een moeder/dochter band met haar zou kunnen krijgen, maar ik weet dat dat onmogelijk is. maar gewoon met haar "praten" over de dingen die er gebeurt zijn.... maar zij heeft het besef niet dat er dingen goed fout ( en dan bedoel ik ook echt goed fout) zijn gegaan... dat ik nu elke dag nog pijn heb om de dingen die er gebeurt zijn. Als zij nou eens contact opnam...maar nee dat doet ze al 2 jaar niet meer ![]() Kan ik het dan eigenlijk maken om na 2 jaar haar zon confronterende brief te sturen? (echt nogmaals bedankt voor het reageren) Liefs Aboe |
![]() |
|
Tja beter nu dan nooit, je zit er nog steeds mee, dit is een manier om je weer een stukje te uiten. Jij laat iniedergeval zien dat je van die negatieve terug-blikken, gedachtens, gevoelens, nog niet genezen bent.
Hopelijk werkt ze nu ook een beetje mee, al moet je daar niet te hard vanuit gaan... suc6!
||
Citaat:
en dr heeft wel iemand iets gezegd die er niet helemaal zeker van is dat je moet sturen hoor... lees dat bericht van load_harmony maar eens... Voor de rest denkt iedereen inderdaad dat het waarschijnlijk beter is om te sturen... maar toch, dat weet jij het beste! Wij kennen jou situatie verder niet, tenminste we weten niet wat er allemaal is gebeurd! Persoonlijk vind ik, zoals ik dus ook al eerder heb gezegd, dat het een hele goede en duidelijke brief is en dat je hem zeker moet sturen. dat 'moet' moet je alleen niet te letterlijk opvatten.... Wij geven alleen een mening, voor de rest is het helemaal jou beslissing! *knuf* mij
|
Ja, ik denk ook dat je hem gewoon moet sturen. Je kan er eigenlijk alleen maar een positieve reactie op krijgen, tenminste, je hebt toch al geen contact meer met je moeder enzo? Veel slechter kan t misschien niet meer worden...
Je moet je moeder iig wel laten weten wat ze jou heeft aangedaan, en daar is zo'n brief een heel goede manier voor. Ik denk dat je er later spijt van krijgt als je haar nooit laat weten hoeveel pijn ze je heeft gedaan.
||
Citaat:
natuurlijk maakt het niks uit dat je reageert...het gaat hier toch ook om jou! Je neemt een risco, ja...en dan is er een kans dat het je moeder aan het denken zet. Als je het risico niet zou nemen zou die kans er helemaal niet zijn! dus ik zeg het toch maar weer: sturen! |
![]() |
|
mooie brief!
k snap ook wel wrom je hem niet wilt sturen. Maar wat valt er nu op dit moment nou werkelijk te verliezen in de relatie met je moeder? als ik die brief zo lees eigenlijk niets. k weet niet of ik hem zou sturen eigenlijk het lucht bij meestal ook al btj op alleen al het schijrven maar als je hem wel stuurt vind ik het cht super van je! kusz *knuff*
|
![]() |
*zegt nogmaals dank je wel voor de lieve reacties*
Ben blij dat StayBeautiful dat er neer heeft gezet, ik kan me af en toe heel boos maken om als ik kijk naar vriendinnen, dat ze ruzie maken met hun moeder om bv kleedgeld..aargh. En dan zeuren dat hun moeder niet goed is.. Dan denk ik echt; maar je moeder is er voor je, die staat voor je klaar... mijn moeder heeft nooit naar me omgekeken..nooit.. maar goed ik ben weer aan het ijlen waar jullie ook niks mee opschieten. Ik ben echt zo aan het twijfelen...... ik weet gewoon niet waar tot ze in staat is... ze woont gelukkig 3 uur rijden met de auto... Ik ben gewoon zo bang, maar ik wil gewoon dat ze..... ik weet niet wat ik wil....... aboe |
![]() |
|
Inderdaad hele duidelijke brief. Ik ben het niet eens met de meeste om de brief naar je moeder te sturen. Ik denk dat zoiets beter besproken kan worden als je bij haar bent. Ik weet ook niet of dat mogelijk is voor jouw. Maar ik denk dat het beter is dat je ziet hoe je moeder reageert op jouw reactie. Blijf hoop houden!!! Veel sterkte!!!!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Echt een heel erg groot deel van die brief komt overeen met mijn gevoelens en gedachten. (alleen dan met mijn vader)
Ik vind het goed hoe je dat onder woorden heb weten te brengen.. Ik zou je zoals iedereen willen zeggen: sturen. Ik heb ook naar mijn vader een brief gestuurd. Ik vond het heel moeilijk. Heel erg. Heb heel lang getwijfeld, maar het uiteindelijk toch gedaan. Het was goed voor mijzelf en ook goed voor mijn vader denk ik. succes meissie.. kus en knuffel |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Inderdaad, ik heb mijn moeder 2 jaar niet meer gezien, verder ook helemaal geen contact(bellen brief of wat dan ook)
Ik zou het niet durven om haar te zien en er dan over te hebben, ik zou echt te bang zijn....... zoals ik al zei ik weet niet tot waar ze toe in staat is.......... ik ben heel bang dat als ik het er met haar over zou hebben, dat ze ja..."uit haar slof schiet" (en dat is echt het laatste wat ik wil) loontje , mag ik vragen hoe dat bij jou is gegaan? Hoe heeft hij gereageerd op jou brief? Ben ik wel benieuwd naar eerlijk gezegd (als je dat niet hier wilt vertellen dan uhm ja..zou ik je dan mogen mailen ofzo? ) Mijn moeder is iemand die heel onvoorspelbaar is... daarom ben ik ook zo bang voor haar reactie... ik heb een aantal dingen in mijn hoofd.. (dankt nogmaals de mensen die hebben gereageerd!) Aboe |
![]() |
|
eej meid, nou ik spreek je ook al op msn
![]() spreek je snel weer! hele dikke knuf mij
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar bennik ut echt totaal meej eens...naja je moet t zelf wete natuurlijk..mijn mening heb je al vaker gehoord! ..... xiejoe meisie...kusjah...love you! ![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() Tis misschien toch wel fijn om te lezen dat er veel zeggen dat ik hem maar moet opsturen...maar ik ben zo bang voor de gevolgens ![]() Mijn moeder is ernsig ziek geweest, toen had ik geen contact met haar. Ik wist dat het een strijd voor haar zou worden...dood/leven. Voor haar hoefde het toen niet meer, maar ze leeft dus nog. Dat had me wel aan het denken gezet en toen heb ik haar opgezocht. Ben er een paar keer naar toe geweest met de hoop dat er dingen veranderd waren.. maar dat was dus niet zo.. sindsdien geen contact. Ja een keer gezien op de verjaardag van mijn zus, die er toen nog wel contact mee had.(nu niet meer) maar ze had toen nix tegen me gezegd. maar goed..weer een hoop geijl..... Aboe |
![]() |
|
heey Aboe!!
Jeej, al een hele tijd niet gesproken op msn zeg ![]() Ik begrijp echt dat het moeilijk is die brief aan je moeder te sturen. Maar aan de andere kant heb je niks te verliezen toch?? Ja, behalve zoals je al zei, dat ze misschien een terugval krijgt. Maartoch.... ze moet toch ook met jou gevoelens rekening houden?? Dat doe je wel bij haar, maar andersom gebeurd het niet. ![]() ![]() ![]() hele dikke knuf wendy
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: De talentenjacht Girly12 | 28 | 16-03-2006 12:19 | |
Verhalen & Gedichten |