Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 16:04
Spoeleh
Spoeleh is offline

Ik was hier afgelopen weekend naar toe geweest. Met geen enkele voorbereiding ik had nog geen review gelezen, geen trailer gezien en niemand kende hem. Ok Adaptation is voor mij tot nu toe de beste film van 2003 tering wat een fokkin dope film!! Het verhaal zit zo dope in elkaar. Heel dope geregiseerd en het grappige is dat Being John Malkovich erin geweefd is. Ik moet zeggen dat ik Nicolas Cage nog nooit zo goed heb zien acteren sinds Face/Off die in deze film een dubbele rol heeft hij speelt zichzelf en z'n tweelingbroer. En Meryl Streep heb ik niet meer zo erg goed gezien sinds Death Becomes Her.
Tijdens de film moet je echt goed opletten. Aan het begin is het lastig om het verhaal te volgen, maar het is zo goed geregiseerd dat het je even laat wennen aan de verhaallijn.
Ik moet zeggen GA ERHEEN!! Je zal geen spijt krijgen....ik ga er cker nog een keer heen

Adaptation heeft nu al 2 Golden Globes gewonnen en maar liefst 4 Oscarnominaties® gekregen
-----------------------------------------------------------------------------
Korte Inhoud
--------------------------------------------------------------------------
Spike Jonze en Charlie Kaufman, die ook verantwoordelijk zijn voor het succesvolle Being John Malkovich, weten opnieuw een briljant verhaal te vertellen vol dubbele lagen en onverwachte wendingen. Adaptation heeft nu al 2 Golden Globes gewonnen en maar liefst 4 Oscarnominaties® gekregen.

Na het succes van zijn eerste script wordt Charlie Kaufman (Nicolas Cage) gevraagd om het boek ‘The Orchid Thief’, dat geschreven is door Susan Orlean (Meryl Streep), te bewerken tot een filmscript. ‘The Orchid Thief’ beschrijft de avonturen van John Laroche (Chris Cooper), een fanatieke kweker van orchideeën. Charlie doet zijn uiterste best naast deze avonturen ook de onderliggende gedachte van het boek in het script te verwerken: hoe voelt het om een passie te hebben.

Er is alleen één probleem; Charlie heeft een writers-block, veroorzaakt door zijn onzekerheden op zakelijk maar vooral ook persoonlijk gebied. Tweelingbroer Donald (ook Nicolas Cage), die barst van het zelfvertrouwen, maakt alles nóg erger door bij Charlie in te trekken en binnen no-time een succesvol script te schrijven. Weliswaar van een ander kaliber; het script gaat over een serie-moordenaar met meerdere persoonlijkheden.

Als Charlie écht op instorten staat krijg hij een ingeving; hij schrijft zichzelf in het script. Vanaf dat moment krijgt het verhaal een wending die niemand had kunnen voorspellen...
Oud 17-03-2003, 16:11
10.45
10.45 is offline
hij lijkt me erg goed, ik ga er zeker nog wel heen

goh, hier had je veel aan
Oud 17-03-2003, 17:20
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
dope
Oud 17-03-2003, 17:27
Talon
Talon is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 17-03-2003 @ 18:20:
dope
dom commentaar..
Oud 17-03-2003, 17:37
legatus
legatus is offline
Citaat:
En Meryl Streep heb ik niet meer zo erg goed gezien sinds Death Becomes Her.
Sinds DEATH BECOMES HER? Woon je onder een steen?

ADAPTATION is een erg sterke film, maar toch een teleurstelling. Naarmate het einde vond ik het geheel in elkaar zakken. Cage is fenomenaal en de interactie tussen Charlie en Donald zijn ook de beste stukken in de film. Iedereen speelt goed, het scenario is origineel, maar het is geen meesterwerk.
Oud 18-03-2003, 21:21
Escapism
Escapism is offline
kwil em wel graag zien nog
Oud 18-03-2003, 21:23
Rocksaan
Rocksaan is offline
heb er over gelezen, wil hem idd graag zien
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 21:30
Verwijderd
Beste rol van Nicholas Cage in jaren. Chris Cooper was indrukwekkend. Meryl Streep is weer overrated zoals altijd, wat niet wil zeggen dat ze slecht was.
Spike Jonze en Charlie Kaufman vormen een goed duo, hopelijk blijven ze "origineel".

***SPOILERS***

Geweldige film, het einde vond ik erg passend. Charlie zwijkt onder de conventies en het wordt een soort van actiefilm met een drugsschandaal, een chase-scène en geweren.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 09:38
JoRTh
JoRTh is offline
Dat einde was juist zo meesterlijk omdat de film ook geschreven zou zijn door Charlie en zijn (fictieve) broer Donald.

Die hele zooi clichés aan het einde zijn van de hand van zijn met regels werkende broertje.

Aan de andere kant is het gewoon een bizar excuus...
Oud 19-03-2003, 10:48
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Samen gaan?
Oud 19-03-2003, 11:51
Spoeleh
Spoeleh is offline
[offtopicmode] haha jaa goed plan D, wanneer gaan we? [/offtopic mode]
Reageren

Regels voor berichten