Advertentie | |
|
![]() |
||
Uit de Debian manual:
Citaat:
'Vroeger' hield men idd 2x je RAM hoeveelheid aan als Swap partitie. Tegenwoordig is dat, zeker als je meer dan 512 mb ram hebt, natuurlijk waanzin. Als je al 768 hebt, is de hoeveelheid extra swap space natuurlijk minder noodzakelijk aangezien je al heel veel in 't RAM geheugen kwijt kan. Voor normaal huis, tuin en keuken gebruik zou ik zeggen dat voor jouw bak iets in de richting van 500 mb meer dan zat moet zijn. Maar misschien is het verstandig om ook nog even de meningen van anderen meer ervaren gebruikers dan ik af te wachten. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ga je ermee doen?
Over het algemeen moet je kijken naar hoeveel geheugen je maximaal denkt te gebruiken en dit dan verdelen over RAM en swap. Ik zou in jouw geval maar een kleine swap partitie aanmaken van ongeveer 256MB. Dan kun je in totaal 1GB aan geheugen gebruiken. Ik denk dat het zat voldoende is. Zelf heb ik 256MB RAM en 512MB swap en kan daarmee zo'n beetje alles doen wat ik wil (dingen als KDE en de kernel compileren terwijl ik in de tussentijd zit de browsen en in GNOME zit, zijn geen probleem). |
![]() |
|
2 keer je geheugen vind ik echt onzin. Hooguit als je suspend-to-RAM wilt gebruiken, maar dat denk ik niet.
Ik zou juist zeggen dat je swap requirements afnemen naarmate je meer geheugen hebt. Als je 32MB geheugen hebt en je draait er best wat dingen op, is 256MB swap geen overbodige luxe. Als je 768MB geheugen hebt, is 64M of 128M ruim voldoende voor normaal gebruik. Mijn eigen ervaringen, feel free to comment. ![]()
||
Citaat:
![]() ps. don't even ask wat ik met een 386 moet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Harde schijf, voordeel van partities Verwijderd | 13 | 24-09-2007 21:09 | |
Software & Hardware |
Linux swap en windows swap op zelde partitie Warsocket | 2 | 02-09-2007 21:53 | |
Software & Hardware |
[Linux] Ubuntu: paar vraagjes. Verwijderd | 62 | 11-01-2006 07:03 | |
Software & Hardware |
[Win XP] Onvoldoende virtueel geheugen BarbapapaX | 28 | 24-09-2005 10:45 | |
Software & Hardware |
[Bootmenu] Twee onafhankelijk werkende schijven, nu samen? Shock | 24 | 11-03-2005 16:05 | |
Software & Hardware |
[besturingssyst.] Win2k met Linux (op SCSI) Verwijderd | 5 | 29-05-2004 09:11 |