Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 22:32
Joostje
Joostje is offline
Zip your lip acties gaan binnenkort weer van start vrees ik. Klinkt allemaal heel leuk en aardig enzo, voedsel voor iedereen, maarl ees op de website:

Duurzame verandering en ontwikkeling in samenwerking met de bevolking, waarbij we ons in het bijzonder richten op de behoeften van kinderen;
Humanitaire hulp om mensen te helpen die getroffen zijn door conflicten en rampen;
De naleving van de rechten van de mens door te proberen onrechtvaardige structuren, die de armen onder wie we werken benadelen, te veranderen;
Strategische initiatieven die de christelijke kerk helpen in de uitvoering van haar taak;
Voorlichtingsprogramma's die leiden tot een juist begrip bij het publiek, tot een verantwoord geefpatroon, tot echte betrokkenheid en gebed;
Getuige te zijn van Jezus Christus door leven, woord en daad zodat mensen aangezet zullen worden om te luisteren naar de boodschap van het Evangelie.

Dus, ik vraag me af hoeveel deelnemers ( onschuldige scholieren die worden uitgehongerd) van deze laatste drie doelen afweten.
Oud 24-03-2003, 22:48
Martian
Martian is offline
ik

maar ik ben geen scholier meer
Oud 24-03-2003, 22:50
Nate
Nate is offline
Ik ben ook geen scholier, maar wist er niet vanaf. Twee keer heb ik meegedaan aan zip your lip, maar geld heb ik nooit ingezameld. 'T was meer een excuus om een feestje op school te organiseren...

Ach ja
Oud 24-03-2003, 22:54
Verwijderd
Oeh, blij dat ik daar nooit aan heb meegedaan. Je weet maar nooit, die gristenen proberen echt op alle sneaky manieren zieltjes te winnen...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 22:55
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 24-03-2003 @ 23:32:
( onschuldige scholieren die worden uitgehongerd)
Jij kan overigens best wel overdrijven

Citaat:
nare man
Oeh, blij dat ik daar nooit aan heb meegedaan. Je weet maar nooit, die gristenen proberen echt op alle sneaky manieren zieltjes te winnen...
Bekeren noemt men dat ook wel.
Oud 25-03-2003, 08:30
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik heb meegedaan, en ik wist wel dat 't georganiseerd werd door een christelijke organisatie. Zolang ze met het ingezamelde geld goede dingen doen, heb ik er geen problemen mee, al zie ik natuurlijk liever dat de opbrengst van zo'n actie niet verspild wordt aan christelijk gelul.
Oud 25-03-2003, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 24-03-2003 @ 23:55:
Bekeren noemt men dat ook wel.
Een van de kwalijkste eigenschappen van geloof. Proberen mensen te bekeren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 20:27
moon
moon is offline
Bedankt dat je dit even hebt laten weten! Een vriendin van mij had me namelijk al bijna ingeschreven, maar nu ik dit weet doe ik niet mee. Die vriendin doet namelijk op allerlei mogelijkheden haar best om mij van het geloof te overtuigen. Ik ga hier dus ook niet aan mee doen, hoewel ik de beelden schokkend vond. (ik kreeg namelijk een filmpje te zien van kinderen waar het heel slecht mee ging)
Maar er zijn nog veel meer organisaties die goed werk doen, niet alleen zip your lip!
Oud 25-03-2003, 20:31
Swami Salami
Swami Salami is offline
is al een topic over op eten & drinken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 22:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Swami Salami schreef op 25-03-2003 @ 21:31:
is al een topic over op eten & drinken
die is verplaatsd naar de kantine, en doodgebloed. Trouwens was dat een wiedoetmee topic, en is diteen nieuwstopic. andere invalshoek
Oud 25-03-2003, 23:31
Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2003 @ 10:29:
Een van de kwalijkste eigenschappen van geloof. Proberen mensen te bekeren.
Vanuit hun optiek is het proberen mensen te redden. Hoezo is dat zo kwalijk?

Het kan zijn dat je de verkeerden tegen bent gekomen... ik ken ook vreselijke voorbeelden van de bekerende Christen die mensen alleen maar in hun vooroordelen bevestigen en het niet eens door hebben :/
Oud 26-03-2003, 00:10
dystopia
dystopia is offline
Goede actie.

Een argument waarom het 'het geloof' niet alleen maar negatieve punten heeft. Maar dan vraag ik me toch af.. hoe iemand geloven in een geloof waarvan de volgelingen ons eeuwen lang hebben voorgelogen dat de Zon rond de Aarde draait? En welke organisatie een eigen dictatoriaal (!) regime had welke de xenofobie tov. heksen, homo's, en andere 'le-vens-ge-vaar-lij-ke' groeperingen aanpraatte.

Toch kun je niet generaliseren op 'Christenen'. Er zijn vele verschillen in het Christendom en deze denken echt niet allemaal hetzelfde en hechten niet allemaal 'dezelfde normen en waarden uit hun geloof'. Immers, anders zou het rechtse CDA niet zo'n egoistische samenleving willen. Generaliseren op Christelijk geloof, of substromingen ervan, is niet realistisch omdat de verzuiling niet meer aan bod komt momenteel. Een vredelievende moslim gooi je ook niet op een hoopje met moslimfundementalisten (tenzij je bent gemanipuleerd door bijv Fortuinoogkleppen )

Het is ook niet zo dat iedere Christen op een Christelijke partij stemt oid
Oud 26-03-2003, 00:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dystopia schreef op 26-03-2003 @ 01:10:
Goede actie.

Een argument waarom het 'het geloof' niet alleen maar negatieve punten heeft.

Dat is niet het argument. Het is eerder een kwalijke actie omdat het christelijke deel in mijn ogen niet bekend is bij het merendeel van de deelnemers, en dat is wel kwalijk. Van mij mag je best "zieltjes winnen", en daarvoor geld inzamelen, MAAR ZEG DAT DAN OOK.
Oud 26-03-2003, 08:34
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-03-2003 @ 01:38:
Dat is niet het argument. Het is eerder een kwalijke actie omdat het christelijke deel in mijn ogen niet bekend is bij het merendeel van de deelnemers, en dat is wel kwalijk. Van mij mag je best "zieltjes winnen", en daarvoor geld inzamelen, MAAR ZEG DAT DAN OOK.
Waar heb jij die info vandaan dan? Was het zo moeilijk om daar aan te komen? Ik wist het de eerste keer dat ik meedeed al.

Volgens mij doen ze er absoluut niet geheimzinnig over.
Oud 26-03-2003, 09:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Martian schreef op 26-03-2003 @ 09:34:
Waar heb jij die info vandaan dan? Was het zo moeilijk om daar aan te komen? Ik wist het de eerste keer dat ik meedeed al.

Volgens mij doen ze er absoluut niet geheimzinnig over.
van hun website

slechts bij: over world vision staat iets olve rhunchristelijke achtergrond, voor de rest wordt het niet tot nauwelijks vermeld
Oud 26-03-2003, 09:36
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-03-2003 @ 10:19:
van hun website

slechts bij: over world vision staat iets olve rhunchristelijke achtergrond, voor de rest wordt het niet tot nauwelijks vermeld
Ik zie het inderdaad niet staan als je op de link 'waar je geld naar toe gaat...' klikt...

Ik ben het met je eens dat ze er duidelijker over zouden oeten zijn, dan. Stuur ze een mailtje
Oud 26-03-2003, 18:31
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Martian schreef op 26-03-2003 @ 10:36:
Ik zie het inderdaad niet staan als je op de link 'waar je geld naar toe gaat...' klikt...

Ik ben het met je eens dat ze er duidelijker over zouden oeten zijn, dan. Stuur ze een mailtje
Hmm, zogenaamde goede doelen moeten die niet volgens een of andere wet duidelijkheid geven over hun uitgaven. *gebruikt hulplijn naar nare man*
Reageren

Regels voor berichten