Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 21:20
Nothing
Nothing is offline
Zonder reden,
Laat je niks van je horen.
Zonder reden,
Ging jij mijn leven verstoren.

Zonder reden,
Kwam er een eind aan.
Zonder een reden,
Laat je me hier staan.

Zonder reden,
Zit ik hier nu te wachten, op antwoord van jou.
Zonder reden,
Is het de vraag of ik het je vergeven zou.

Nu nog zonder reden,
Zit ik te denken, hoe jij je voelt.
En met een reden,
Had je het misschien wel anders bedoelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 07:42
Verwijderd
'k vind het een beetje te gerijmd...er is duidelijk naar rijmwoorden gezocht, daardoor zijn sommige regels te standaard (vind ik) en loopt het niet overal even mooi. Zonde, want het zou best een goed gedicht kunnen zijn, denk ik. Het aantal 'zonder rede' is ook wat teveel van het goede, het kan mooi staan, maar ik vind het hier een beetje storend, sorry. Je hebt ook 5 keer 'zonder rede' en dan opeens één keer 'zonder een rede', misschien heeft het een reden...maar misschien ook niet... De laatste strofe vind ik wel een mooie en goede afsluiting van het gedicht. Misschien kun je eens proberen een gedicht te schrijven dat niet rijmt? Of minder? Een gedicht hoeft nl niet per se te rijmen. Laat je ajb niet ontmoedigen door mijn reply.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 09:45
Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-03-2003 @ 08:42:
'k vind het een beetje te gerijmd...er is duidelijk naar rijmwoorden gezocht, daardoor zijn sommige regels te standaard (vind ik) en loopt het niet overal even mooi. Zonde, want het zou best een goed gedicht kunnen zijn, denk ik. Het aantal 'zonder rede' is ook wat teveel van het goede, het kan mooi staan, maar ik vind het hier een beetje storend, sorry. Je hebt ook 5 keer 'zonder rede' en dan opeens één keer 'zonder een rede', misschien heeft het een reden...maar misschien ook niet... De laatste strofe vind ik wel een mooie en goede afsluiting van het gedicht. Misschien kun je eens proberen een gedicht te schrijven dat niet rijmt? Of minder? Een gedicht hoeft nl niet per se te rijmen. Laat je ajb niet ontmoedigen door mijn reply.
Nee doe ik ook niet. Mijn andere gedichten de meeste ervan rijmen ook niet maar dit hele gedicht heeft ook een reden (maar das persoonlijk) Maar daarom heb ik ook die laatste strofe zo gedaan. Kijk het is wat ik er van maak en ik vind uhm (doordat ik de reden weet) heel goed maar ik snap wat je bedoelt, iedereen maakt gedichten op zijn/haar manier...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 29-03-2003 @ 10:45:
Nee doe ik ook niet. Mijn andere gedichten de meeste ervan rijmen ook niet maar dit hele gedicht heeft ook een reden (maar das persoonlijk) Maar daarom heb ik ook die laatste strofe zo gedaan. Kijk het is wat ik er van maak en ik vind uhm (doordat ik de reden weet) heel goed maar ik snap wat je bedoelt, iedereen maakt gedichten op zijn/haar manier...
Hmm, tuurlijk maakt iedereen gedichten op zijn/haar manier. Alleen je post je gedicht hier om meningen van anderen te horen, lijkt me, en dus geef ik mijn mening. Als jij denkt 'hij is perfect, enz.' dan zou je hem eigenlijk niet eens hoeven posten, alleen om hem aan anderen te laten lezen, maar verder niet. Ik vind dat gedichten ook zonder de reden te weten mooi 'moeten' zijn...zodat niet alleen de persoon die hem geschreven heeft hem mooi vindt ed, maar anderen ook. Maar dat is mijn mening. Natuurlijk kun en mag jij er anders over denken. Het is jouw gedicht en je moet het doen zoals jij het wilt, ik geef alleen mijn mening, want oa daarvoor is het forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten