Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat heb ik ook wel, niet dat ik nu al kinderen wil, maar wanneer ik echt klaar ben met m'n opleiding en goed werk heb, dan wil ik er serieus over na gaan denken. Mijn vriend wil ook graag kinderen...
Vaak denk ik nu wel na over hoe dat zal zijn, wanneer we allebei geld verdienen en een kindje kunnen krijgen.. Hoe het zal zijn om zwanger te zijn, hoe ik er uit zal zien etc.... en natuurlijk hoe het zal gaan om een kindje te krijgen, de bevalling, onze reacties... hoe we het kindje zullen gaan noemen en hoe ik fotoalbums ga maken (mijn ouders hebben voor mijn zus echt een vol album met allemaal foto's en verhaaltjes, die heb ik zelf niet ![]() Lijkt me echt wel leuk, maar natuurlijk ook zwaar, ik ben niet zo naïef ![]() Ja, ik wil later erg graag kinderen en dat lijkt me niet alleen zwaar, maar ook erg bijzonder... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar het moet idd fantastisch zijn om samen je kind zo te zien opgroeien. * zucht *
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik moet het maar eens mee maken, over een paar jaar ![]() |
![]() |
|
Ik loop stage op een kinderdagverblijf. De groep waar ik zit zijn kinderen van 2 tot 3 jaar oud. Het is echt leuk om met kinderen te werken en gelijk na te denken wat jij later met je kind zou doen. Laatst gingen we met 8 kinderen naar het strand, en dan loop je daar zo met een kinderwagen en dat is echt leuk.. Later wil ik zeker weten een kind maar tegen die tijd zie ik dat wel. Eerst studie afronden en goede baan hebben en een vriend hebben en het dan nog maar eens allemaal goed bekijken.
Het is een grote stap die je neemt. Niet zomaar iets een kind. En idd het zien opgroeien, dat het van jou is. Het is dan in mijn ogen een eigen kind iets bijzonders. (Maar dat vinden alle ouders) |
![]() |
|
Ik denk daar ook wel eens over na. Het lijkt me helemaal geweldig om een (of twee) kind(eren) te hebben. Om zo'n wezentje op te zien groeien tot een leuke vrouw of man, die goed in het leven staat. Heerlijk lijkt het me ook om met de kinderwagen te wandelen, als je kleintje daar lekker in ligt te slapen. Natuurlijk is een kind verzorgen zwaar, maar dat valt vast wel te overleven.
Ik wil sowieso met kinderen gaan werken 'later'. Ik studeer nu pedagogiek, dus ik leer een heleboel over kinderen, en ik geef zwemles en ben oppas, dus ook in de praktijk kan ik lekker wat doen met kinderen. Heerlijk is dat. ![]() Maar... dat zijn allemaal lange-termijn-gedachten. Ik moet er nu echt nog niet aan denken een kind te krijgen! (al zou ik het waarschijnlijk ook weer niet weg laten halen als ik zwanger zou blijken te zijn) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een kind kan twee mensen dichter bij elkaar brengen, maar het kan ook juist het tegenovergestelde tot gevolg hebben. Met een gezond kind is dit 'risico' er, maar met een ziek of gehandicapt kind, denk ik, helemaal. Tuurlijk kan het goed gaan, en dat zal het het merendeel van de keren ook wel, maar het kan ook fout gaan. Sommige mensen willen een kind om dichter bij elkaar te komen, das denk ik erg fout, omdat het ook andersom kan werken en dan heb je ook een kind dat met de gevolgen zit, niet helemaal eerlijk, denk ik.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het krijgen van kinderen lijkt me overigens ook erg pijnlijk en eng. Mijn zus heeft hetzelfde. Mijn moeder heeft ons een beetje uitgelegd hoe het bij ons ging, dat ging vrij vlot, mijn zus duurde 6 uur en ik iets van 4. Maar toen hoorden we hoe de bevalling van mijn buurvrouw was gegaan: het duurde 22 uur.... Maar ja, ik denk dat dat helemaal afhangt van jouw bouw en de bouw van je kindje... verschilt voor iedereen.... maar ik denk dat ik zoiets wel over heb voor een kindje, als je het soms op tv ziet... dan zie je dat de moeders pijn hebben, maar zodra het kindje op hun buik ligt zijn ze alleen daar nog mee bezig... Overigens hoor je ook wel eens dat ouders en schoonouders bij de bevalling zijn... ugh, ik wil echt alleen mijn vriend erbij, en natuurlijk dokter oid, meer niet! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik hoef er ook echt geen video en/of foto's van. |
![]() |
|
Mij lijkt het echt geweldig, kinderen.. IK ben nu al dol op kinderen, ging altijd vaak oppassen enzo en ik vind het ook leuk om af en toe bij mn moeder op school te helpen als ik n dagje vrij heb.. Het lijkt me helemaal mooi om kinderen van jezelf en je partner te hebben!!
hihi zo af en toe ben ik wel eens aan het nadenken over hoeveel en namen enzo.. ![]() Ja ik wil later echt graag kinderen ja.. nu nog niet, vind ik mezelf toch wel te jong voor, maar over een stuk of wat jaartjes dan echt wel!!
||
Citaat:
![]() of hoeveel kinderen je zou willen enzo.. Niet dat we serieuse plannen maken, moet er nu nog niet aan denken.. Hou me nu eerst nog maar bezig met de kinderen van anderen.. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Thomas, Michael en Laurens vind ik wel mooie namen.. ![]() ![]()
|
Mjah zo nu en dan denk ik er ook weleens over na maar zolang ik geen vastigheid heb (geen vaste vriend of goed ebaan) lijkt het me niet verstandig om ermee te beginnen. En daarbij ben ik nog maar net 18, dus ik heb nog een heel leven voor me en nog alle tijd voor kinderen.
Wel wil ik het liefst een stuk of 3/4 kindjes, namen heb ik al ![]() Een jongetje zou ik Ramon, Camiel, Damien, Bo of Youri noemen en voor een meisje dacht ik meer aan Sterre, Bauke, of Danique.
|
Ik wil op een gegeven moment wel kinderen. Gewoon omdat het me leuk lijkt en ik kleine kinderen lekker wel schattig vind...
![]() En het zou natuurlijk zonde zijn om de mogelijkheid mijn briljante geest mee te geven aan de volgende generatie, te laten schieten? Wat zou er dan van de wereld worden? ![]()
|
Ik wil absoluut wel kinderen. Nu nog niet, in elk geval eerst mn school afmaken. Maar het liefst wil ik wel jong moeder worden, in elk geval voor mn 30e.
Ik ga nu ook best veel met kinderen om. Ik geef zwemles (zwem-abc), ga volgend jaar naar de PABO en ik pas regelmatig op het zoontje van vrienden. Ik ben echt helemaal weg van kleine kinderen, vooral als ze net beginnen te praten enzo ![]() |
![]() |
|
Ik vind kinderen helemaal geweldig.
Ik ben leidster van een groep van meisjes tussen 7 en 10, ik ga volgend jaar aan de Pabo beginnen. Haha, en ik wil daarom ook zeker kinderen! Mijn vriend en ik fantaseren er redelijk veel over. Nog niet echt serieus, maar dat we kinderen willen staat vast. En ook staat het vast dat we jong kinderen willen. Mijn moeder is kraamverzorgster en die zegt ook dat de jongere moeders (die nog geen 30 zijn) lang niet zo veel zeuren en klagen over pijnen enz. dan moeders die al wat ouder zijn. Als ik van school kom, wil ik gaan samenwonen en dan al gauw kinderen ![]()
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik zijn het er over eens dat we in ieder geval 1 kind van onszelf willen, daarnaast willen we misschien nog 1 kindje addopteren (aangezien er al genoeg kleine wezentjes zijn zonder lieve ouders) maar dat is misschien een beetje een moeilijke situatie (ik ben bang dat ik mijn eigen kind dan per ongeluk voor ga trekken
![]() Maar goed, twee kinderen is wel ons maximum. Over namen hebben we ook al nagedacht, maar dat is verrekte moeilijk... het moet een naam zijn die bij een baby past en bij een lieve opa/oma, en ook alle fasen daartussen... en dat vind ik zooo moeilijk.. Puk is een leuke babynaam, maar daarna niet echt meer... dus ja, maar goed, dat komt wel een keertje... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar ik denk sowieso dat het beeld van geadopteerde kinderen een beetje verkeerd is. Mijn zusjes zijn voor mij mijn echte zusjes en andersom ben ik hun echte broer. En zo is ook de relatie tussen mijn ouders en mijn zusjes. Mensen vragen me vaak of ik het niet heel erg raar vind allemaal, maar behalve dat ze dan een andere huidskleur hebben zijn het zusjes zoals alle andere zusjes zijn. Dat moest ik gewoon effe zeggen ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een vriendin van me die ziet ook heel graag kinderen, en die kan soms ook zo zeggen dat ze graag al kinderen zou willen enzo. Het gedacht alleen al om op deze leeftijd een kind te krijgen schrikt me echt wel af!! Vooral omdat ik mijn leven voor mezelf al een klein beetje geregeld heb...
![]() ![]() Maar ik denk daar ook volledig niet aan, omdat m'n zus een kindje heeft van +- 8 maand, en ik zie hoeveel werk er is als je een kind hebt ![]() ![]() Neen, dank je! Ik hou liever nog een beetje vrijheid en niet teveel verantwoordelijkheden! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou het dan ook weer niet weg laten halen... Dan zou ik de situatie maar nemen zoals hij is, en me erbij neerleggen dat ik zo'n leuk kleintje ga krijgen, en dat mijn leven dus een stuk zwaarder gaat worden... Sorry, is eigenlijk weer een andere discussie... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
JE moet sowieso natuurlijk alleen aan kinderen beginnen als je een stabiele relatie hebt, maar bij geadopteerde kinderen moet je ook nog is erg sterk in je schoenen staan. En inderdaad het juiste evenwicht weten te vinden tussen je kind te kort komen en verwennen. Steeds toen we in colombia waren, zaten we in een internationaal pension waar ook aardig wat amerikaanse gezinnen zaten. Maar die mensen zien geadopteerde kinderen zo anders. Dat vond ik echt zielig. Die worden echt zo minderwaardig behandeld. (trouwens niet bij alle amerikaanse gezinnen hoor. Ik heb ook veel goeie families ontmoet). Bij een amerikaans stel was het zelfs zo dat ze na 3 weken hun kind weer terug gebracht hadden naar het kindertehuis omdat ze het niet goed genoeg vonden ![]()
|
Verwijderd
|
ik wil ook wel kinderen.. nu nog niet, maar mijn moedergevoelentjes komen af en toe wel naar boven. vooral met zo'n heel piepklein en lief buurmeisje met drie iets grotere 'mormels' erbij om op te passen.
mijn vriend wil absoluut geen kinderen en ook niet trouwen en dat snap ik niet.. kan iemand dat uitlegge? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() (Leedvermaak. ![]() Maar goed, ik wil later wel kinderen... Aan de andere kant, we zijn pas twee dagen bij elkaar, m'n vriendin en ik... ![]() Hopelijk zal dat nog heel wat langer worden... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Gezocht: Engels sprekende vrijwilligers voor een project met kinderen in Zuid Afrika africavolunteer | 0 | 19-07-2014 16:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Misbruikte kinderen in jeugdgevangenis vernederd' koelieboelie | 29 | 01-11-2006 12:31 | |
De Kantine |
Zou jij kinderen willen nemen als je een erfelijke ziekte had? Severus | 50 | 04-08-2004 21:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het moreel verantwoord om in deze tijd nog zelf kinderen te krijgen? Verwijderd | 16 | 06-01-2004 20:53 | |
Gezinnen (met kinderen) financieel extraatje omdat ze kinderen hebben? juliettebinoche | 33 | 26-10-2003 16:10 | |
italiaanse kinderen de dikste kinderen van Europa Couscousje | 3 | 08-09-2003 13:11 |