Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2002, 12:18
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik kreeg vandaag een brief binnen van de NS met een boete, voor het reizen zonder treinkaartje. Dit heb ik nooit gedaan, iemand heeft mijn naam en adres opgegeven, blijkbaar...

Hoe kan dit nou? Dat is toch te gek voor woorden dat je gewoon onder iemand anders' identiteit je kan verschuilen?

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of wat vinden jullie hier nou van?
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2002, 12:41
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik kan me voorstellen dat iemand zoiets doet, als hij/zij zelf geen zin heeft om een boete te betalen, maar 'tis wel nogal lullig. Zielige jij...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 13:18
Verwijderd
Ik neem toch aan dat je op de een of andere manier wel kunt aantonen dat jij zelf niet schuldig bent ?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 13:56
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Glow schreef:
Ik neem toch aan dat je op de een of andere manier wel kunt aantonen dat jij zelf niet schuldig bent ?

ehm, nee...... hoe zou ik dat kunnen doen? Ik kan wel zeggen dat ik toen naar school was (was ook zo) en mijn school laten bewijzen dat dat zo is, maar ja, ik weet niet of dat gaat, maar als ik het moet doen, doe ik dat wel....

ik betaal die boete iig niet..
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 14:16
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zij moeten bewijzen dat jij schuldig bent, jij niet dat je onschuldig bent.

Gewoon een brief sturen dat je bezwaar aantekent tegen de boete, dat jij nooit in die trein hebt gezeten. Desnoods vertel je erbij waar je wèl was op die dag.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 14:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Haha best lullig
Ik zou inderdaad een brief sturen waarin je rustig uitlegt wat er aan de hand is, en vertelt waar je op dat moment wel was (op school).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 15:21
Chelsea
Chelsea is offline
jep dat kan soms
toen ik dat had gedaan werd ik meegenomen door de spoorwegpolitie
__________________
*MaskedMage fan*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:01
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Actualiteit & Nieuws --> De Kantine
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:14
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Ik kreeg vandaag een brief binnen van de NS met een boete, voor het reizen zonder treinkaartje. Dit heb ik nooit gedaan, iemand heeft mijn naam en adres opgegeven, blijkbaar...

Hoe kan dit nou? Dat is toch te gek voor woorden dat je gewoon onder iemand anders' identiteit je kan verschuilen?

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of wat vinden jullie hier nou van?
Wij kregen laatst ook zo'n brief voor mijn broer. Alle gegevens klopten behalve de geboortedatum. Gewoon terugsturen die brief met daarin de rede waarom dan ben je er weer vanaf.

Ik vind het echt belachelijk, zoiets doe je toch niet??!!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:21
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
je mag een vals adres opgeven, alleen geen valse naam..
__________________
Tering, dat kriebelt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:
je mag een vals adres opgeven, alleen geen valse naam..
Ik denk niet dat iemand een ander adres met z'n eigen naam gaat opgeven.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:40
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Als je een bewijs hebt dat je die dag ergens anders was... geloven ze dat dan? Lijkt me van wél toch!?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:23
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Zodara je geen treinkaartje kan komen moet je je identificeren... Dat die boete op jouw naar staat betekent dit dat ze verzuimd hebben dit te controleren.... De fout ligt dus duidelijk bij de NS....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:51
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Zodara je geen treinkaartje kan komen moet je je identificeren... Dat die boete op jouw naar staat betekent dit dat ze verzuimd hebben dit te controleren.... De fout ligt dus duidelijk bij de NS....
i totaly agree
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:08
Sjaakie S.
Avatar van Sjaakie S.
Sjaakie S. is offline
gewoon een brief schrijven en een kopie van je ID kaart opsturen lijkt mij het handigst
__________________
Het is heel lekker, begint met de "N" en eindigt op "euken".................................................................... Nasi uit eigen keuken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:19
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Ik kreeg vandaag een brief binnen van de NS met een boete, voor het reizen zonder treinkaartje. Dit heb ik nooit gedaan, iemand heeft mijn naam en adres opgegeven, blijkbaar...

Hoe kan dit nou? Dat is toch te gek voor woorden dat je gewoon onder iemand anders' identiteit je kan verschuilen?

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt of wat vinden jullie hier nou van?
kan niet.
ze moeten het legitimatie van die persoon gezien hebben, en het nummer genoteerd hebben, is dat niet gebeurd, dan heb jij geen betalingverplichting.
in nderland licht de bewijslast bij in dit geval de ns.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:23
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:


Ik denk niet dat iemand een ander adres met z'n eigen naam gaat opgeven.
Nouja, als je Jansen heet (of een adnere standaard naam) kun je het proberen natuurlijk......
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:54
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Laat de NS maar ns aantonen dat jij dat echt bent geweest. Ze mogen je nooit verplicht een boete laten betalen als zomaar zonder meer effe een adres opnemen, dus zonder legitimatie ofzo. Jij hoeft niet aan te tonen dat jij het niet bent geweest, de NS moet aantonen dat je het wel bent geweest.
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2002, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Shock85 schreef:
Laat de NS maar ns aantonen dat jij dat echt bent geweest. Ze mogen je nooit verplicht een boete laten betalen als zomaar zonder meer effe een adres opnemen, dus zonder legitimatie ofzo. Jij hoeft niet aan te tonen dat jij het niet bent geweest, de NS moet aantonen dat je het wel bent geweest.
Makker, dat werd hier al gezegd
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:24
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja van iemand die ik niet mot
Maja ik heb geen vijanden dus dan wordt het moeilijk he
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:35
skyscraper
Avatar van skyscraper
skyscraper is offline
Ik geef vaak ook een ander adres op.....
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 04:32
Snaak
Snaak is offline
ik ken artikel 11B uit de reizigersovereenkomst

als je geen kjaartje en/of identificatie bij je heb moet je de trein verlaten op't volgende station, easy as shit.....

teminste, dat was in 2001 zo, moer ff die van 2002 halen en kijken of't nog steeds zo is

is als't goed is te krijgen op elk statoion, ff vragern aan't loket
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 08:41
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Als je geen kaartje hebt mag je gewoon de trein niet in, makkelijk zat.



Woensdag waren er 2 dames die niet hadden afgestempeld voor de metro, tja, die waren ook de lul dus...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 09:14
Verwijderd
Nee, dat zou ik nooit doen. Ten eerste rijd ik nooit zwart, dat vind ik één van de meest zielige dingen die er bestaan, temeer omdat treinkaartjes niet heel duur zijn. Als je dát al niet eens meer kunt opbrengen, wat ben je dan voor pauper...

Ten tweede, als ik m'n OV of het afstempelen van een ongedateerd kaartje zou zijn vergeten, zou ik de boete gewoon betalen en later schriftelijk uitleggen wat er aan de hand was, inclusief kopie van je OV. Dan krijg je je geld terug.

Als jij het gevoel hebt dat iemand anders een adres heeft opgegeven, dan moet je een brief sturen naar de Spoorwegen waarin je uitlegt dat jij op die betreffende datum niet in de trein aanwezig was. Mensen die een boete krijgen, moeten zich legitimeren. Kunnen ze dat niet, dan moeten ze de trein uit bij het eerstvolgende station (en kunnen ze aan de spoorwegpolitie overgedragen worden). Als de betreffende controleur zomaar een adres heeft opgeschreven zonder officiële legitimatie, dan zit die controleur fout. En daar hoef jij niet de dupe van te worden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:59
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Een vriendin van mij heeft dit een keer gedaan toen ze zonder kaartje reed, toen heeft ze het adres opgegeven van iemand die ze niet uit kan staan. Het meisje had het wel door, omdat ze wist dat mijn vriendin zaterdags vaak naar Amsterdam ging, maar mijn vriendin heeft zich gewoon van de domme gehouden. Toen ze het me vertelde moest ik wel lachen (lag ook een beetje aan de situatie, dat meisje was echt een trut, ze had wat onvrgeeflijks gedaan bij mijn vriendin) maar achteraf dacht ik wel: 'dat kan eigenlijk niet. Als het iemand anders was geweest was ik zeker boos geworden op mijn vriendin.
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 19:08
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, dat zou ik nooit doen. Ten eerste rijd ik nooit zwart, dat vind ik één van de meest zielige dingen die er bestaan, temeer omdat treinkaartjes niet heel duur zijn. Als je dát al niet eens meer kunt opbrengen, wat ben je dan voor pauper...

Ten tweede, als ik m'n OV of het afstempelen van een ongedateerd kaartje zou zijn vergeten, zou ik de boete gewoon betalen en later schriftelijk uitleggen wat er aan de hand was, inclusief kopie van je OV. Dan krijg je je geld terug.

Als jij het gevoel hebt dat iemand anders een adres heeft opgegeven, dan moet je een brief sturen naar de Spoorwegen waarin je uitlegt dat jij op die betreffende datum niet in de trein aanwezig was. Mensen die een boete krijgen, moeten zich legitimeren. Kunnen ze dat niet, dan moeten ze de trein uit bij het eerstvolgende station (en kunnen ze aan de spoorwegpolitie overgedragen worden). Als de betreffende controleur zomaar een adres heeft opgeschreven zonder officiële legitimatie, dan zit die controleur fout. En daar hoef jij niet de dupe van te worden.
ehm, niet om een of ander, maar voor de meeste mensen zijn treinkaartjes vrij prijzig, dus kan er wel inkomen dat iemand zwart rijdt, ik keur het daarmee niet goed.

Over die brief naar de NS: ze werken daar nog langzamer dan bij de overheid en als je geluk hebt krijg je een half jaar later een antwoord, kun je beter niet betalen, krijg je misschien nog sneller een briefje. (bellen naar klanten service zou eventueel ook kunnen helpen)

laatste ben ik met je eens
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:21
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
je kan nooit zeker weten of de NS de identiteitsbewijzen niet heeft gecontroleerd... misschien had zij die niet bij zich.

ik heb vaak ook niets met mn naam erop bij me.
__________________
Red een boom, eet een bever!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stel je vraag aan de politie (deel 2)
Simon
500 26-08-2018 20:53
Werk, Geld & Recht alektum incasso rekening
JustSaying
14 12-11-2013 19:52
De Kantine Waar ben jij nou niet zo blij mee?
Missy
500 18-01-2010 16:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Identiteitsbewijs bijhebben
Fade of Light
245 07-01-2005 11:12
Verhalen & Gedichten schrijfwedstrijd.....heb een stuk geschreven
kikounette
10 24-04-2004 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.