![]() |
||
Op een pagina van een medewerker van de research-afdeling van Microsoft staat zo'n verhaal dat niemand kent, maar dat iedereen leuk vindt om te lezen: het verhaal van de geboorte van de smiley. Op een backup-tape van het algemene bulletin board van Carnegie Mellon University School of Computer Science uit oktober 1982 is een thread gevonden waarin een zekere Scott E. Fahlman voorstelt een tekentje te gebruiken om aan te geven dat iets grappig bedoeld is. We schrijven 19 september 1982: de smiley is geboren. De hele thread kun je hier nog lezen. Uit de bewaard gebleven thread is af te lezen dat de smiley vrij snel aansloeg. Niet zo gek overigens, want de draad in kwestie was er een met alleen maar grappen. Op Fahlman's homepage staat een wat langer artikel van de man die met één post een fenomeen geboren liet worden:
Citaat:
hoe denken jullie dat het internet zonder smilies zou zijn? Klein smilies overzicht: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Dit gaat over de 'message board smiley'. Volgens mij bestaat de smiley zelf al langer.
![]() http://www.straightdope.com/classics/a4_031.html Maar goed, hiep hiep hoera! ![]()
||
Citaat:
REIE
|
![]() |
|
|