Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 13:05
moenbase
moenbase is offline
Leuk hoor van die jongetjes van 16, zonder helm, op de brommer...
Reed ik daarnet met de auto, 2 van die jonge gassies achter mij, probeerden me via het aan de weg gelegen fietspad, van rechts in te halen. Dus ik liet ze er mooi niet door, kon ook haast niet wegens het tegenliggende verkeerd, hun schelden
Was haast geneigd om uit te stappen en ze een klap op hun smoel te geven, maar ja, ik ben niet zo geweldadig, dus dat deed ik maar niet. Tevens zou ik dan het verkeer achter mij moeten hinderen.

Leuk he kinders die van rechts willen inhalen? :\
Oud 23-10-2002, 13:19
Qamra
Qamra is offline
Ik word nerveus van auto's die op 50 cm van de achterkant van je brommer vandaan gaan zitten jagen terwijl je zelf fietsers naast je hebt en je brommer niet harder krijgt dan 45 km/u omdat ik me zo netjes aan die kut regels hou (owke ik moet 40 rijden, geen 45, maar ik probeer die 50 centimeter ook 50 te houden en geen 3 mm...)..

Dáár erger ik me aan! Maak lekker een fietspad, bromfietspad en een weg naast elkaar.. Zit niemand mekaar in de weg, kan je lekker 40 km/u rijden zonder jagende auto's of irritante fietsers..

Grom..
Oud 23-10-2002, 13:34
Quiana
Quiana is offline
Blaah..
Ik word gek als ik achter op de scooter
bij wat vrienden zit,
en hij vervolgens 90km/u
id stad gaat rijden :\
En vervolgens stopt ie,
en dan verwacht ie dat
ik nog lief glimlach..
Oud 23-10-2002, 17:35
Q
Q is offline
Dan nog niet te spreken over de 3 bumperklevers die ik deze week ben tegengekomen. En maar schelden als je je gas los laat en ze je inhalen.

En voor afstand, laten we lekker de 2 seconden afstand regel gebruiken. 50 cm is ook erg weinig. Helaas kennen veel kinderen op brommers en scooters de regels nog niet en willen het pas leren als ze half gebroken in het ziekenhuis liggen. Om een goed voorbeeld te geven moet je zelf niet aggresief worden maar idd het is erg moeilijk om jezelf te beheersen als er een paar van die idioten zich misdragen in het verkeer. Er is ruimte zat op de weg, je hoeft niet 30 cm achter iemand te plakken, daar ga je heus niet sneller van. Sneller dood wel... maar ja... daar wil ik niet bij zijn.

2 seconden regel, hou je er gewoon aan...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:47
Talon
Talon is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Blaah..
bij wat vrienden zit,
en hij vervolgens 90km/u
En vervolgens stopt ie,
en dan verwacht ie dat
ik nog lief glimlach..
je gaat gewoon met tuig om
Oud 23-10-2002, 18:30
Shock
Shock is offline
geen richting aangeven
scooterpubertjes die voor een stoplicht hun gas niet los kunnen laten
mensen die zodanig voorgesorteerd staan dat niemand er meer langs kan
Oud 23-10-2002, 18:32
Shock
Shock is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Ik word nerveus van auto's die op 50 cm van de achterkant van je brommer vandaan gaan zitten jagen terwijl je zelf fietsers naast je hebt en je brommer niet harder krijgt dan 45 km/u omdat ik me zo netjes aan die kut regels hou (owke ik moet 40 rijden, geen 45, maar ik probeer die 50 centimeter ook 50 te houden en geen 3 mm...)..

Dáár erger ik me aan! Maak lekker een fietspad, bromfietspad en een weg naast elkaar.. Zit niemand mekaar in de weg, kan je lekker 40 km/u rijden zonder jagende auto's of irritante fietsers..

Grom..
idd ja... bromfietsen op rijbaan vind ik de domste regel die er bedacht is, k word er doodzenuwachtig van als al die auto's achter je blijven hangen, zeker nu ik nogal zuinig op m'n brommer ben
Oud 23-10-2002, 19:21
Optima
Optima is offline

je ziet op het bovenstaande plaatje ene situatieschets op een kruispunt in bakel. Nu schijnt het zo te zijn dat IEDERE KNEUS VAN EEN AUTOMOBILIST hier zich zeer zeker niet aan de regels houdt. Dus...let op mensen.

Als er een auto uit het zandpad komt en er komt tevens een auto aan van rechts MOET hij de auto uit het zandpad voor laten gaan...want deze komt van rechts....

als er een fiets vanuit de onderste straat komt en er komt tevens een auto van links...MOET de auto de fiets voor laten gaan want dit is een BESTUURDERRRRRRRRRRRRRRRRRRR

en op het zebrapad ( de zwart met witte streepjes balkjes zijn drempels) lopen VOETGANGERS die hier OOK voorrang krijgen

als ik deze laatste twee handelingen had gedaan, in de veronderstelling dat anderen dat ook wisten....was ik nu al 20 keer dood geweest, zowel op de fiets als in de auto als te voet...

mijn voorstel: LAAT IEDEREEN ZIJN THEORIEEXAMEN NOG EENS DOEN...of hoed de praktijk in bakel..want geheid dat ze zakken die achterlijke idioten.
Oud 23-10-2002, 19:34
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
auto's die mij geen voorrang geven

mensen die midden op het fietspad/dijk/weg lopen fietsen/lopen/rijden.
en als ze dan ook nog gaan zeiken als ik er rechts voorbij ga heb ik het al helemaal gehad.

automobilisten die hun auto bij een kruispunt te dicht bij de stoep zetten

mensen die uit de auto stappen zonder te kijken of er iemand toevallig net aan komt fietsen

stoplichten (alleen als het druk is, als er niemand is dan geef ik er niks om)

Oud 23-10-2002, 19:43
jungle_brother
jungle_brother is offline
Citaat:
Optima schreef:

je ziet op het bovenstaande plaatje ene situatieschets op een kruispunt in bakel. Nu schijnt het zo te zijn dat IEDERE KNEUS VAN EEN AUTOMOBILIST hier zich zeer zeker niet aan de regels houdt. Dus...let op mensen.

Als er een auto uit het zandpad komt en er komt tevens een auto aan van rechts MOET hij de auto uit het zandpad voor laten gaan...want deze komt van rechts....

als er een fiets vanuit de onderste straat komt en er komt tevens een auto van links...MOET de auto de fiets voor laten gaan want dit is een BESTUURDERRRRRRRRRRRRRRRRRRR

en op het zebrapad ( de zwart met witte streepjes balkjes zijn drempels) lopen VOETGANGERS die hier OOK voorrang krijgen

als ik deze laatste twee handelingen had gedaan, in de veronderstelling dat anderen dat ook wisten....was ik nu al 20 keer dood geweest, zowel op de fiets als in de auto als te voet...

mijn voorstel: LAAT IEDEREEN ZIJN THEORIEEXAMEN NOG EENS DOEN...of hoed de praktijk in bakel..want geheid dat ze zakken die achterlijke idioten.
Hmmm, je klinkt echt als iemand die zijn theorie heeft, maar nog niet het rijbewijs.....(?)
Maar goed....
Als iemand bij mij gaat bumperkleven, en dat gebeurt regelmatig, dan laat ik expres het gas wat los . En als die persoon dan wil gaan inhalen, dan wacht ik tot deze naast mij gaat rijden om vervolgens hard te planken (Kleine auto met 1.8 doet wonderen ).
En tja, scooters. Ik stoor me wel aan ze, vooral als die idioten op de provinciale weg gaan rijden met die opgefokte dingen.
Oud 23-10-2002, 19:47
Marlous
Marlous is offline
Ik erger me aan mensen die mij niet voor laten gaan
Oud 23-10-2002, 20:23
Denise84
Denise84 is offline
ik erger me nooit echt in het verkeer, maar het is wel irritant als automobilisten doen alsof ze doorrijden (dus jij (als fietser) wacht) en ze net op het laatste moment toch maar stoppen, zodat jij alsnog moet gaan rijden, terwijl je net speciaal stil bent gaan staan!
Dat die automobilist dan gewoon even doorrijdt of gewoon van te voren laat merken dat 'ie stopt..
Oud 23-10-2002, 20:24
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
hmmz, weet niet of dit echt een verkeersergernis is, maar vandaag stond ik in de bus met handen vol bagage, wil ik voor uit de bus stappen en ik vraag netjes aan zo'n man: Zou ik er alsjeblieft even door mogen? Gaat ie 3 mm opzij om vervolgens tegen zo'n vrouw naast hem (net 'iets' te hard zodat ik et hoor): Die jeugd ook van tegenwoordig... kunnen niet eens even naar achter lopen om daar uit te stappen.

Djies dan denk ik echt: waar slaat dat op zeg? Of et zo erg is om even iemand erdoor te laten in het gangpad van een bus Die jeugd van tegenwoordig... pfff, ik haat die uitdrukking!
Oud 23-10-2002, 20:33
jungle_brother
Citaat:
Marlous schreef:
Ik erger me aan mensen die mij niet voor laten gaan
Dan wil je mij niet tegen komen voor het stoplicht......ik zal planken alsof mijn leven er vanaf hangt . 15 in zijn 1.......60 in zijn 2......80 in zijn 3 en dan maar hopen dat de motor niet verhit raakt....maar het maakt mij niet uit. Zolang ik maar eerder ben......
Oud 23-10-2002, 20:42
Dark Angel
Dark Angel is offline
Top 5 van ergenissen:

1) Mensen die geen richting aangeven. Tenenkrommend irritant gewoon, helemaal op rotondes etc.

2) Bumperklevers. Ik wil graag een lichtkrant achter op m'n auto waar ik dingen als "zout op man" kan laten verschijnen... En "pas op: bestuurder heeft zwakke zenuwen en spastische rechtervoet"

3) mensen die express gaan toeteren/kleven als we met de paardetrailer rijden. We geven je ruimte om in te halen - schiet op dan!

4) schoolkinderen die zonder op of om te kijken de weg op duiken

5) voetbalsupporters en andere figuren die 5-breed midden op de weg lopen, en dan ook nog schelden/gebaren/stenen gooien als je toetert zodat je ze niet van de sokken rijd!
Oud 23-10-2002, 20:45
PV
PV is offline
mwuh ik erger me niet zoveel in het verkeer..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:20
Verwijderd
- Automobilisten die zien dat je staat te wachten om over te steken/af te slaan, en die vervolgens met een slakkegangetje langskeutelen zodat jij voor jan lul staat te wachten.
- Asocialen die hun auto half op de stoep, geheel op de stoep of erger nog, midden op straat parkeren met de knipperlichten aan om de videotheek te kunnen bezoeken.
- Kinders van 16 die met z'n tweeën, beiden ongehelmd een scooter besturen met een snelheid ver boven de 40 km/u, geen richting aangeven en links van de weg rijden.
- Bejaarde automobilisten die al tien jaar geleden afgekeurd hadden moeten worden vanwege slecht zicht.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik erger me aan zo veel dingen aan het verkeer: dan rijdt die weer te langzaam, dan rijdt die weer te snel. Maar ik geef ze wel geen grote bek, maar ik mompel dan altijd in mijn eigen: "Wat een aso..."" of iets in die trant...
Oud 23-10-2002, 21:28
Boogie
Boogie is offline
Mensen die vlak voor je neus nog oversteken.
Oud 23-10-2002, 21:28
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Optima schreef:
Als je op een onverharde weg rijdt, moet je voorrang verlenen aan bestuurders op verharde wegen.

Grotere ergernis, BMW-rijders die denken dat ze 2x zoveel rechten hebben als Volo-rijders.
Oud 23-10-2002, 22:16
Dark Angel
Dark Angel is offline
Nog 1:
Mensen die zo, zonder te kijken, de kont van hun auto de weg op gooien. Vlak voor je neus dus.

Mensen die vanuit een zijweg zichzelf er tussen proberen te wringen zijn ook irritant, met die neus er alvast half tussen...
Oud 23-10-2002, 22:46
beuk
beuk is offline
-file
-flitspalen
-vrouwen
Oud 23-10-2002, 22:57
Marlous
Marlous is offline
Citaat:
beuk schreef:
-file
-flitspalen
-vrouwen
Hee!
Oud 23-10-2002, 23:20
beuk
beuk is offline
Citaat:
Marlous schreef:
Hee!
hoi
Oud 24-10-2002, 00:09
Verwijderd
ik erger me eigenlijk meestal aan mensen die de heletijd zitten te vloeken achter het stuur.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 07:08
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Blaah..
bij wat vrienden zit,
en hij vervolgens 90km/u
En vervolgens stopt ie,
en dan verwacht ie dat
ik nog lief glimlach..
Toen mijn andere scooter nog 110 ging croste ik ook met 90 dwars door Den Haag

ergenissen:

Les auto's die zich precies aan de snelheid houden
(neej heb me rijbewijs nog niet mag 7 nov afrijden)
Oud 24-10-2002, 08:35
Unexplained
Unexplained is offline
- mensen met groot licht die dit aanlaten als ze je tegemoet komen
- idioten op scooters
- bumperklevers (eventjes op de rem staan helpt prima)
- file natuurlijk
- stoplichten die eeuwig op rood lijken te staan, terwijl er geen verkeer op het kruispunt is
- mensen die niet in hun dode hoek kijken en 'm er dus maar tussenduwen
- mensen die geen of slecht richting aangeven (vooral op rotondes)

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo gefrustreerd in het verkeer hoor
Oud 24-10-2002, 08:42
Verwijderd
All of the above
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 08:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Q schreef:
Dan nog niet te spreken over de 3 bumperklevers die ik deze week ben tegengekomen. En maar schelden als je je gas los laat en ze je inhalen.

En voor afstand, laten we lekker de 2 seconden afstand regel gebruiken. 50 cm is ook erg weinig. Helaas kennen veel kinderen op brommers en scooters de regels nog niet en willen het pas leren als ze half gebroken in het ziekenhuis liggen. Om een goed voorbeeld te geven moet je zelf niet aggresief worden maar idd het is erg moeilijk om jezelf te beheersen als er een paar van die idioten zich misdragen in het verkeer. Er is ruimte zat op de weg, je hoeft niet 30 cm achter iemand te plakken, daar ga je heus niet sneller van. Sneller dood wel... maar ja... daar wil ik niet bij zijn.

2 seconden regel, hou je er gewoon aan...
Juist! Ik heb heus wel door dat ik niet harder kan en dat ik toch écht op de weg moet en ik vind het even ergerlijk als die auto's DUS ROT ACHTER MIJN SCOOTERTJE VANDAAN!
Zal wat zijn zeg; rij ik 40, tikt een auto me aan, ik schuif een meter of 20 over de grond, geen stukje vel meer op me botten en
dat omdat ik me netjes aan de regeltjes hou!

Ik ben ookal zo vaak gesneden door auto's die niet langer willen jagen. Die gaan dan toch even snel inhalen, vlak voordat die vrachtwagen voorbij komt! Rij ik daar met fietsers naast me en een vette patserauto die me snijdt. Nou vertel mij dan maar even waar ik heen moet!
Oud 24-10-2002, 13:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Talon schreef:
je gaat gewoon met tuig om
dank je

Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
En je vond t niet eng? :\
*voelt spontaan weer haar
knieen stijf worden,
en krijgt spontaan
weer de rillingen *
Oud 24-10-2002, 15:25
jungle_brother
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:

ergenissen:

Les auto's die zich precies aan de snelheid houden
(neej heb me rijbewijs nog niet mag 7 nov afrijden)
Ik zal voortaan me deur open doen wanneer jij met 80 of meer voorbij komt rijden op je scooter, eikel.
Bij ons is laatst een oude vrouw dood gereden door iemand die ook vond dat ie alleenrecht had in het verkeer......
Oud 24-10-2002, 15:40
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
jungle_brother schreef:
Ik zal voortaan me deur open doen wanneer jij met 80 of meer voorbij komt rijden op je scooter, eikel.
Bij ons is laatst een oude vrouw dood gereden door iemand die ook vond dat ie alleenrecht had in het verkeer......
Dat soort mensen moeten ze afschieten, nietwaar?
Oud 24-10-2002, 16:50
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik heb een gigantische hekel aan:
- ouwe lullen op de weg
- sleurhutten
- af en toe vrouwen
- sukkels die 60 gaan rijden op een 80 weg enz.
Oud 24-10-2002, 18:25
jungle_brother
Citaat:
moenbase schreef:
Dat soort mensen moeten ze afschieten, nietwaar?
Dan komen ze er wel heel makkelijk vanaf. Ik zou zeggen, armen en benen amputeren en castreren....
Oud 24-10-2002, 20:13
Breg
Breg is offline
grootste ergernis in het verkeer: het regent, ik moet een drukke weg oversteken en de auto´s bljven maar doorrijden en geen 1 die er stopt om je even voor te laten gaan
Oud 24-10-2002, 20:25
Optima
Optima is offline
ik erger me aan alles, heb net mijn theorie examen gehaald zonder fouten 50 GOED! en baal nu van die klote voetgangers die telkens oversteken maar er geen recht op hebben etc....maar dat is dan weer zogenaamd fatsoen als je ze voor laat gaan...en het scheelt in de portomonee bij een civielrechterlijk proces

Oud 25-10-2002, 09:11
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
-Dat de bus maar 80 mag op de snelweg, volgens mevrouw Netelenbos omdat ze anders teveel vervuilen

-Dat de bus daardoor zelfs door vrachtwagens in wordt gehaald;

-Dat de Interliner 100 mag, terwijl er geen enkel verschil is met een gewone bus (behalve de prijs)

-Dat 75% van de automobilisten geen knipperlicht gebruikt bij het verlaten van een rotonde (ik wil oversteken met de fiets);

-En dat van die 75% die wel knipperlicht gebruiken 50% dat pas op het laatste moment doet zodat je toch al gestopt bent.
Oud 25-10-2002, 13:45
Piccola
Piccola is offline
Geen richting aangeven, te hard rijden, gewoon maar lekker voorrang nemen terwijl ik voorrang heb, te langzaam rijden, voor alles wat beweegt remmen, mensen met groot licht aan, door rood rijden!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:53
BBEM
BBEM is offline
- de weg versperren zodat het onmogelijk is om in te halen
- mensen die niet uitkijken
- mensen die beslootloos zijn en niet weten wat ze in welke situatie moeten doen
Reageren

Regels voor berichten