Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 10:18
isaaa
isaaa is offline
Ik heb net m'n eerste rijles achter de rug en ik moest meteen alles zelf doen; sturen gassen remmen schakelen. en ook meteen de grote weg op...ik vond het wel cool maar ik had het niet verwacht want ik heb ook weleens gehoord dat je de eerste 2/3 lessen alleen mag sturen...

wat mochten jullie bij je eerste rijles??
Oud 18-03-2003, 10:21
Joël
Joël is offline
Ik mocht sturen, richtingaanwijzer aanzetten , af en toe gassen, en aan het eind heb ik ook een keer geschakeld ! Of je de tweede/derde les ook mag schakelen e.d. hangt af van hoe je rijdt (dat zei die instructeur iig). Hij had ook een leerling die na meer dan 5 lessen nog bezig was met enkel sturen .
Oud 18-03-2003, 10:27
Boogie
Boogie is offline
Ik mocht ook direct de 'grote' weg op, en dat beviel me prima
Oud 18-03-2003, 10:45
Denise84
Denise84 is offline
hetzelfde als jij
Oud 18-03-2003, 12:03
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik moest mijn 1e rijles sturen, gas geven, remmen, knipperlicht aangeven enzo.. alles behalve koppelen en schakelen zeg maar (dat moest ik mn 2e rijles) dus volgens mij is dat wel normaal op zich...
Oud 18-03-2003, 12:04
Verwijderd
hetzelfde als jij, hoe wil je het anders leren..
in 1 les kumn je het al..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn eerste rijles:

De eerste 10 minuutjes legde mijn rij-instructeur alles uit wat je allemaal moet doen voordat je begint met rijden (stoel goed zetten, spiegel goed zetten, gordel om etc.) en dat je op 2 verschillende manieren kunt sturen. Daarna gingen we van mijn huis rijden: hij bediende nog de pedalen en de schakelaar en ik mocht alleen sturen. We gingen naar de parkeerplaats van het MVV-stadion ( ), das zo'n 5 ŕ 10 minuutjes rijden maar omdat het mijn eerste rijles was deed ik er natuurlijk wat langer over. Daarna ging ik leren sturen over het parkeerterrein. Daarna leerde ik hoe ik de pedalen moest gebruiken, vooral de rem en het gaspedaal. Het was een eerste rijles met hel veel uitleg en nog heel weinig rijden. De laatste 10 minuten reden we weer terug naar huis. Toen mocht ik al het gaspedaal en de rem gebruiken. Ben dus ook al de grote weg op geweest. We gingen niet naar mijn huis trouwens maar iemand ophalen maar die woonde vlak bij me.
Schakelen leerde ik de les erna. En na iets meer dan 50 lessen slaagde ik in 1 keer voor mijn examen.
Oud 18-03-2003, 12:06
Talon
Talon is offline
meteen de caravan er al achter
als echte nederlander moet je toch erop voorbereid zijn dat je later met de sleurhut op vakantie gaat?
Oud 18-03-2003, 12:31
Uch
Uch is offline
Ik mocht best veel. Natuurlijk zat de instucteur mij erg te helpen door ook op die pedalen van hem te duwen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef op 18-03-2003 @ 13:06:
als echte nederlander moet je toch erop voorbereid zijn dat je later met de sleurhut op vakantie gaat?

Ik heb volgende week m'n eerste rijles, ben benieuwd...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:53
Tóney
Tóney is offline
Mijn eerste rijles begon bij de rijschool.
Van daar af was het 1 min. rijden naar een groot parkeerterrein. Ik hoefde tot daar alleen richting aan te geven en gas te geven. Op het parkeerterrein ff 5 ŕ 10 min. geoefend met schakelen enzo.
Daarna de weg op (1,5 uur). Alles zelf gedaan incl. schakelen enzo, stukje snelweg en hellingproef gedaan.
Ging naar mijn idee prima, ik vind het alleen zo irritant dat ik niet weet of ik nou het merendeel zelf correct de koppeling heb bediend of dat mn instructeur nog iedere keer zat te helpen...
Ik had iig het id dat ik het allemaal zelf deed, maar volgens mij liet ik vaak de koppeling na het schakelen te snel opkomen, en hield hij em dan een btje tegen...
Oud 18-03-2003, 13:54
miro
miro is offline
Dat was een intest van de ANWB. Dan moet je echt alles zelf doen (schakelen 1,2,3, remmen, sturen, rijden enz.). Dan zit er ook geen instructeur bij je.

Maar donderdag heb ik mn echte eerste rijles (heb toch maar besloten om geen ANWB te doen) zullen zien wat ik dan moet doen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 14:58
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Talon schreef op 18-03-2003 @ 13:06:

ik dee uhm... alles zelf. (sturen, gassen, schakelen, richting etc)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:31
Smartie
Smartie is offline
Ik mocht sturen, koppen, gassen, remmen, knipperen. Tweede les pas schakelen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:56
Verwijderd
ik mocht meteen alles, ongeveer hetzelfde als jij dus. Had ook niet anders verwacht eigenlijk
maar ik heb nu 3 lessen gehad en we zijn nog niet de snelweg op geweest
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:06
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 18-03-2003 @ 20:56:
ik mocht meteen alles, ongeveer hetzelfde als jij dus. Had ook niet anders verwacht eigenlijk
maar ik heb nu 3 lessen gehad en we zijn nog niet de snelweg op geweest
meestal mag je toch pas de snelweg op rond de 10 lessen??
althans iedereen die ik ken (snelcursussen nie mee gerekend)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:31
BBEM
BBEM is offline
eerste rijles was bij een rijschool die zichzelf elite noemt nou dat waren ze dus niet ik mocht helemaal niets in de auto alleen sturen en dat de hele les lang terwijl ik zei dat ik alles kon

meteen andere rijschool genomen en daar mocht ik gelijk alles.
Oud 19-03-2003, 00:52
Atje85
Atje85 is offline
Eerste rijles: sturen en knipperlichtjes en al die kleine dingetjes.
Tweede les: gassen en remmen.
Derde: schakelen erbij.

Dit alles op een zegmaar provinciale weg(in Turkije )

dit doet me denken aan een verhaal dat iemand me vertelde als ik de rest zou vertellen zou ze t niet leuk vinden denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 01:06
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-03-2003 @ 01:52:
Tweede les: gassen en remmen.
Mag ik vragen hoe je het vond om de eerst les hooguit 15 km/h te rijden (op de koppeling dus)?
Of heeft de instructeur in Turkije ook een gaspedaal?
Oud 19-03-2003, 18:24
Onbekende
Onbekende is offline
Mijn eerste rijles hoefde ik het eerste halfuurtje alleen gas te geven, te remmen en te sturen. Toen heeft ze me het schakelen en het gebruik van de koppeling uitgelegd. Dat ging eerst vreselijk. Grappig als je daaraan terugdenkt. Nu denk je helemaal niet meer na bij het schakelen, maar gaat het helemaal vanzelf (gelukkig maar, want anders was het geloof ik niet zo'n goed idee om mij te laten slagen op mijn rijexamen ).
Oud 19-03-2003, 18:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Tóney schreef op 19-03-2003 @ 02:06:

Of heeft de instructeur in Turkije ook een gaspedaal?
Ja. Tenminste mijne wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten