Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
<=> (16*x+24-3*x2-12)/(2*x2+8)<0 <=> (-3*x2+16*x+12)/(2*x2+8)<0 <=> (3*x2-16*x-12)/(2*x2+8)>0. Omdat de noemer altijd positief is moeten we dus weten wanneer de teller positief is. Stel eerst de teller nul, dus 3*x2-16*x-12=0. Dit geeft: x=(16-sqrt(256+144)/6=(16-20)/6=-4/6 =-2/3 of x=(16+sqrt(256+144)/6=(16+20)/6=36/6=6. Hieruit volgt: 3*x2-16*x-12>0 <=> x<-2/3 of x>6, waarmee de gevraagde ongelijkheid is opgelost. Citaat:
=sin(pi/3)*cos(pi/4)-cos(pi/3)*sin(pi/4)=1/4*sqrt(6)-1/4*sqrt(2). De halveringsformules voor sin(1/2*x) en cos(1/2*x) (als je dat tenminste bedoelt) zijn af te leiden uit de formules cos(x)=1-2*sin2(1/2*x) en cos(x)=2*cos2(1/2*x)-1. Citaat:
Citaat:
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 18:41. |
![]() |
|
He,
Al heel erg bedankt voor je antwoord, maar ik had er nog eentje. Met de afgeleidde kan je de toppen bepalen van een grafiek. Althans de extreme. Je heb dus de som 8x+12/x2+4 De afgeleidde daarvan is 8*x2+4+8x+12*2x/[x2+4]2 maar hoe nu verder?/ Moet je de hele som aan nul gelijk stellen, of alleen dat gene die onder de breuk saat omdat je dan delen door o krijgt, wat automatisch 0 oplevert? Alvast bedankt maar weer
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
|
![]() |
||
Citaat:
(8*x+12)/(x2+4) correct is bepaald. Volgens de quotiëntregel is deze gelijk aan [8(x2+4)-2*x(8*x+12)]/(x2+4)2=(16*x2+32-16*x2-24*x)/(x2+4)2 =(-24*x+32)/(x2+4)2. Stel hiervan de teller nul. Dit geeft: -24*x+32=0, dus x=-32/-24=4/3=1 1/3. Omdat de noemer altijd positief is hoef je alleen maar te kijken hoe de tekenwisseling bij de teller verloopt. Voor x<1 1/3 is de teller positief en voor x>1 1/3 is de teller negatief, dus x=1 1/3 levert een maximum met de waarde 22 2/3:5 7/9=68/3:52/9 =68/3*9/52=17*3/13=51/13=3 12/13.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 12:12. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Profielkeuze wiskunde A Droppiex | 5 | 17-06-2013 21:13 | |
Studeren |
Van wiskunde A naar wiskunde B? xSanne_S | 8 | 31-01-2012 16:13 | |
Studeren |
WISKUNDE A of WISKUNDE B? EmilyDing | 12 | 30-06-2009 09:16 | |
Algemene schoolzaken |
Help wiskunde belgie NickyPWS | 1 | 08-12-2008 18:27 | |
Studeren |
Wiskunde D? liwei | 28 | 11-12-2007 15:19 | |
Algemene schoolzaken |
Voor het 2e jaar waarschijnlijk geen wiskunde meer na 1 feb. Verwijderd | 14 | 27-11-2003 15:28 |