Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 14:07
Verwijderd
Als een slechte doorbloeding hebt, kan het dan zijn dat je daardoor pijnklachten hebt/krijgt? Hoe komt dat (waardoor komt dan de pijn)? En is er iets wat je er tegen kunt doen?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2003 @ 15:07:
Als een slechte doorbloeding hebt, kan het dan zijn dat je daardoor pijnklachten hebt/krijgt? Hoe komt dat (waardoor komt dan de pijn)? En is er iets wat je er tegen kunt doen?
Je kan er idd pijn van krijgen, maar ik weet niet hoe dat komt eigenlijk....
Volgens mij helpt massage erg goed tegen een slechte doorbloeding....
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 14:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-04-2003 @ 14:13:
Je kan er idd pijn van krijgen, maar ik weet niet hoe dat komt eigenlijk....
Volgens mij helpt massage erg goed tegen een slechte doorbloeding....
idd, je krijgt pijn omdat er niet voldoende zuurstofrijk bloed bij de weefsels aankomt. Warmte en massage helpen wel voor goede doorbloeding
Ook lichaamsbeweging stimuleert bloedsomloop, maar ja.. daar wordt je moe van *is luie donder*
Oud 04-04-2003, 15:22
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-04-2003 @ 15:16:
idd, je krijgt pijn omdat er niet voldoende zuurstofrijk bloed bij de weefsels aankomt.
Dat is toch ook als je spierpijn hebt,
dat er dan te weinig zuurstof ed bij je spieren is,
en dat je daardoor spierpijn krijgt? Of was dat wat anders..
Oud 04-04-2003, 15:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pijn volgens mij niet echt maar wel tintelingen geloof ik.
Oud 04-04-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-04-2003 @ 16:44:
Pijn volgens mij niet echt maar wel tintelingen geloof ik.
Tintelingen kietelen in het begin een beetje, daarna gaat het steeds meer pijn doen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 16:11
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 04-04-2003 @ 16:22:
Dat is toch ook als je spierpijn hebt,
dat er dan te weinig zuurstof ed bij je spieren is,
en dat je daardoor spierpijn krijgt? Of was dat wat anders..
Hmmm, spierpijn was dacht ik dat je kleine scheurtjes hebt in je spieren.
Oud 04-04-2003, 16:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij komt spierpijn doordat er melkzuren in je spieren opgeslagen worden ofzow
Oud 04-04-2003, 16:53
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-04-2003 @ 16:29:
Volgens mij komt spierpijn doordat er melkzuren in je spieren opgeslagen worden ofzow
het enige juiste antwoord
maar het staat in verbinding met te weinig toevoer van brandstoffen, daardoor wordt plaatselijk vet verbrand wat melkzuren geeft.
Oud 04-04-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 04-04-2003 @ 17:53:
het enige juiste antwoord
maar het staat in verbinding met te weinig toevoer van brandstoffen, daardoor wordt plaatselijk vet verbrand wat melkzuren geeft.
Wat krijg je dan van scheurtjes in je spieren...? Toch ook 'spierpijn'...? Dat wordt iig wel eens genoemd als een oorzaak van de pijn die je bij fybromialgie hebt, dat er scheurtjes in de spieren ontstaan die niet (goed) meer herstellen...mjah, das toch ook andere pijn, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:10
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2003 @ 17:56:
Wat krijg je dan van scheurtjes in je spieren...? Toch ook 'spierpijn'...? Dat wordt iig wel eens genoemd als een oorzaak van de pijn die je bij fybromialgie hebt, dat er scheurtjes in de spieren ontstaan die niet (goed) meer herstellen...mjah, das toch ook andere pijn, denk ik...
hmm, ik had het laatst met m'n tante over spierpijn en die zei ook dat het van scheurtjes komt. Zij is fysiotherapeute, ze heeft er dus wel verstand van, maar het zou natuurlijk kunnen dat het beide is. Dat het door verschillende dingen wordt veroorzaakt. Maare zeker weet ik dat ook niet...
sorry leonoor als je topic een beetje verpest is.. want je hebt eigenlijk nog steeds geen antwoord op je vraag.
Oud 05-04-2003, 06:50
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 04-04-2003 @ 22:10:

sorry leonoor als je topic een beetje verpest is.. want je hebt eigenlijk nog steeds geen antwoord op je vraag.
Ik dacht zelf al: 'dit is een heel ander onderwerp', maar ook niet onnuttig toch? Misschien komt er nog iemand met het 'echte' antwoord ('k heb al wel wat antwoorden gehad).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:04
bullitgetit
bullitgetit is offline
Ik heb volgens mij ook een niet zo goede doorbloeding. Heb vaak last van heel koude handen of juist heel rode (warme) handen als ik ze een tijdje naar beneden houdt. Heb er verder geen last van ofzo dat niet.. geen pijn dus. Maar waar heb jij het dan? En wat voor pijn?
Oud 07-04-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
bullitgetit schreef op 07-04-2003 @ 11:04:
Maar waar heb jij het dan? En wat voor pijn?
Ik heb regelmatig witte/blauwe handen en voeten en ze zijn dan ook heel koud. Verder heb ik heel vaak pijn in m'n handen, voeten, armen, benen, rug, enz., ik heb fybromialgie (vorm van reuma), maar ik vroeg/vraag me af of het soms ook niet door een slechte doorbloeding zou kunnen komen, dus vandaar.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
veel bewegen is goed voor je doorbloeding. dat is ook goed tegen die vetophopingen in je bloed trouwens. als je nu veel beweegt heb je daar later veel profijt van. omdat je doorbloeding dan goed is en je dus minder ophopingen zult hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten