Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, het is natuurlijk wel makkelijk voor hem want alles schuift hij op 11 sep. af naar mijn inzien.
|
Jullie gaan allebei te ver ja. Hij GEbruikt de aanslag, maar hij misbruikt ze niet denk ik. Het is een beetje de westerse tegen de islamitische wereld en daarbij bestrijd Bush het terrorisme. Dat zit in Afganistan, maar ook in Irak. Dat hij een slechte economische politiek voert ben ik het zeker ook niet mee eens. het gaat gewoon economisch slecht in de wereld. Dat is het gevolg van 11 september, niet van wat Bush daar doet hoor.
||
Citaat:
Ik begin ook steeds meer de twijfels te krijgen over dat strijd tegen het terrorisme, er zijn ook genoeg niet-moslim terroristen.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]meelman schreef op 19-04-2003 @ 12:46:
Jullie gaan allebei te ver ja. Hij GEbruikt de aanslag, maar hij misbruikt ze niet denk ik. Het is een beetje de westerse tegen de islamitische wereld en daarbij bestrijd Bush het terrorisme. Je zegt het zelf: de Westerse tegen de islamitische wereld, het lijkt wel een kruistocht van de christen Bush tegen de moslims, zoals die in vroeger tijden werden gehouden. We hebben geen behoefte aan het verscherpen van tegenstellingen, daar krijg je ellende van. Je wakkert er haat mee aan. Dat zit in Afganistan, maar ook in Irak. In Irak is dat nog steeds niet bewezen. In Columbia zitten ook terroristen, in Ierland zitten terroristen en in Israël zitten er terroristen in de regering. Dat hij een slechte economische politiek voert ben ik het zeker ook niet mee eens. het gaat gewoon economisch slecht in de wereld. Dat is het gevolg van 11 september, niet van wat Bush daar doet hoor. Juist wel door wat Bush doet, oorlog is absoluut niet goed voor de economie, die al in een slechte toestand verkeerde. En een economisch beleid waarin de rijke Amerikaanse bovenlaag in verhouding minder belasting hoeft te betalen dan de minder rijke lagen van de bevolking vind ik economisch gezien een weinig gelukkig beleid (wat een eufemisme). |
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 19-04-2003 @ 12:56:
Citaat:
Saddam = terrorist, dat hoef je niet te bewijzen, dat weet je, gezien de slachtoffers die hij in eigen land en onder de koerden enzo heeft gemaakt. En over die economie: geef eens cijfers.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zie misbruiken namelijk als iets dat je zelf opzettelijk doet. Je misbruikt iets, met het doel om het te misbruiken. Als Bush in zijn woorden gelooft, gebruikt hij het, maar meent hij niet dat hij ze misbruikt. Althans dat is dan niet zijn opzet. Dat het uiteindelijk wel misbruik kan zijn in de ogen van de buitenwereld staat hier los van.
|
Ik snap niet hoe jullie aan het gegeven komen dat Bush zo gigantisch populair is in de VS.
Tuurlijk. De overwinning maakt heb natuurlijk een stuk populairer, maar de oppositie daar zit ook niet stil. Als het volgend jaar nog steeds slecht gaat met de economie, hoge werkloosheid, en de slechte sociale voorzieningen, overwinning of niet, dat gaat j°hij zeker op zijn bord krijgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]meelman schreef op 19-04-2003 @ 13:02:
Je quote-je werkt niet... ![]() Saddam = terrorist, dat hoef je niet te bewijzen, dat weet je, gezien de slachtoffers die hij in eigen land en onder de koerden enzo heeft gemaakt. ter·ro·´ris·me (het ~) 1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk. Ik interpreteer deze definitie als zijnde het plegen van geweldsdaden tegen de regering van een bepaald land om de regering van dat land te bewegen tot het nemen van maatregelen die wel naar de zin van de desbetreffende terreurbeweging handelt. In die zin is Saddam Hussein geen terrorist, maar een dictator die door middel van onderdrukking zijn machtspositie tracht te handhaven, en dat is geen terrorisme maar een schrikbewind. Dat is iets anders dan het plegen van aanslagen op Amerikaanse doelen, iets wat Saddam Hussein niet gedaan heeft. En over die economie: geef eens cijfers. Ik heb geen cijfers, maar gezien de weinig florissante beursberichten die de laatste tijd uit de VS komen is er weinig reden om aan te nemen dat de Amerikaanse economie er goed voor staat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
de logische volgorde, van beneden naar boven
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Volgens mij denkt Bush nu echt na die aanslagen op 9/11, dat hij nu ineens alle regimes aan mag vallen die hem niet aanstaat. Dus hij gebruikt die aanslag gewoon een beetje als excuus ofzo, hij denkt nu echt dat hij het recht heeft om alles te doen met dingen die hem niet aanstaan ofzo.
Waardeloze vent is het, maar jah dat is mijn persoonlijke mening over hem. Alles draait alleen maar om de macht schijnbaar en de rest is niet belangrijk.
||
![]() |
Citaat:
Toegegeven, dhr. Bush is een eng mannetje, maar de vergelijking met Hitler gaat gelukkig niet op.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]*Burning water* schreef op 20-04-2003 @ 11:32
Ja. Hitler vermoordde bevolkingsgroepen die hem niet aanstonden - er zit volgens mij een verschil tussen moorden in concentratiekampen en moorden in een oorlog waarin je streeft naar zo weinig mogelijk burgerslachtoffers. Het was meer de parallel tussen het aanzetten tot haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Bush doet voorkomen alsof geen één islamitisch land te vertrouwen is, alsof ze allemaal terroristen steunen. En als het wel zo was, moet Bush zich eens afvragen waar dat anti-Amerikanisme vandaan komt. Hitler had bovendien nog minder een reden om omliggende landen aan te vallen dan Bush heeft met betrekking tot Irak. Vergeet niet dat Cheney en Rumsfeld sterke banden hebben met de wapenindustrie. Een goed draaiende wapenindustrie is in hun belang. Maar wat heb je aan wapens als ze je niet kunt gebruiken? Precies dezelfde gedachtegang die Hitler volgde. Natuurlijk, de motieven van Bush zijn anders dan die van Hitler, maar er is een zekere overeenkomst. Bovendien lijkt het er verdacht veel op dat Bush een neo-conservatieve connectie in het Midden-Oosten wil bewerkstelligen. Toegegeven, dhr. Bush is een eng mannetje, maar de vergelijking met Hitler gaat gelukkig niet op. Nee, Bush zie ik geen concentratiekampen bouwen, maar er je kan toch vraagtekens zetten bij zijn beleid, dat hier en daar trekjes van het beleid van Hitler toont. |
![]() |
||
Citaat:
Maar om op saddam terug te komen: akkoord die man is/was gevaarlijk, maar een omverwerping van zijn macht moest volgens mij komen vanuit irak zelf (met steun van liefst de vn), niét door een betuttelende amerikaanse kolonie-politiek. Je kŕn niet ergens een democratie OPLEGGEN, dat is weer zo'n westerse druk. En wat maar helemaal bewijst dat die oorlog alleen om olie draait: de bekende beelden van de plunderingen in de ziekenhuizen, waar geen dokters meer willen gaan werken, omdat het ziekenhuis niet beveiligd is door amerikaanse soldaten. Alle ministeries ook geplunderd, want ook niet beveiligd door amerikaanse soldaten. Maar één ministerie wordt met alle mogelijke tanks en militairen beschermd: het ministerie van Olie (waar alle info omtrent olie zit) verwondert het je nog? |
![]() |
||
Citaat:
hij hoort als president van VS (en zeker als het zo'n groot land is), het goede voorbeeld geven, en dat doet hij niet
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De vs heeft daar hele grote schuld aan dat al die koerden toen werden vermoord, want wie heeft Irak aan al die wapens etc geholpen? juist! de VS
|||
![]() |
Citaat:
Anti-Amerikanisme is inderdaad niet zo vreemd; mensen weten vaak maar een deel van de waarheid, zien in alles wat Amerika doet hun kwade opzet bevestigd, al of niet terecht. Toch zijn er, naar ik meen, uitzonderingen, als het gaat om het niet vertrouwen van islamitische landen (maar ik kan het mis hebben, hoor). Egypte? Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dit komt echter wel heel dicht in de buurt van theoriën die je vindt op New World Order websites |
![]() |
||
Citaat:
Met de oorlog in Afghanistan en Irak is dat allemaal naar de achtergrond gedreven, maar veel vragen zijn onbeantwoord gebleven... "waarom de kapers vrij spel kregen" van Peter Franssen. Is een dun boekje over een dergelijke complottheorie. Lees het eens zou ik zeggen, tis best leuk
|
![]() |
Nog meer theorien hierover:
http://www.hermes-press.com/nazification_step3.htm http://www.counterpunch.org/lindorff02012003.html http://www.takebackthemedia.com/bushnonazi.html
|
Verwijderd
|
[QUOTE]*Burning water* schreef op 20-04-2003 @ 14:31:
Anti-Amerikanisme is inderdaad niet zo vreemd; mensen weten vaak maar een deel van de waarheid, zien in alles wat Amerika doet hun kwade opzet bevestigd, al of niet terecht. En dat weten ze in de VS ook wel, ze spelen met vuur. Toch zijn er, naar ik meen, uitzonderingen, als het gaat om het niet vertrouwen van islamitische landen (maar ik kan het mis hebben, hoor). Egypte? Mubarak is idd minder radicaal dan zijn ambtsgenoten in de andere Arabische landen, maar dikke vrienden met de VS is-ie geloof ik niet. Klopt, op het gebied van de impuls voor de wapenindustrie is er inderdaad overeenkomst. Maar voor de rest, verschillen de situaties nogal. Het is niet eerlijk, denk ik, om Bush een tweede Hitler te noemen. Het ligt eraan, ik vind dat er een aantal overeenkomsten tussen de twee is, en Bush zit soms griezelig dicht tegen Hitler aan. |
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 20-04-2003 @ 16:36:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
- beiden zetten in meer of mindere mate aan tot haat jegens één of meer bevolkingsgroepen - beiden proberen d.m.v een oorlog de aandacht af te leiden van hun zwakke economie en de situatie in eigen land - beiden beginnen een oorlog om de wapenindustrie een impuls te geven - beiden schenden het internationale recht om zonder gegronde reden een ander land aan te vallen - twijfelgeval: Bush en Hitler gebruikten beiden een terroristische aanslag om meer macht naar zich toe te trekken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch grappig, een Duitse minister die dat zegt. De Duitsers hebben tenminste nog wat geleerd van de Tweede Wereldoorlog, de voornaamste slachtoffers (de joden) en de geallieerden (de Amerikanen en Britten, de Canadezen en Fransen wčl) niet. Laatst gewijzigd op 20-04-2003 om 16:17. |
![]() |
||
Citaat:
las vandaag echter het volgende: Duitse spionnen zochten contact met regime Saddam Uitgegeven: 20 april 2003 08:38 LONDEN - De inlichtingendienst van Duitsland heeft vorig jaar de banden met de Iraakse geheime dienst aangehaald. Dat schrijft The Sunday Telegraph zondag op basis van documenten die de Britse krant in Bagdad heeft gevonden. Uit de papieren blijkt dat een Duitse agent op 29 januari 2002 een ontmoeting had met directeur Haboosh van de Iraakse inlichtingendienst. Daar zei de agent dat “mijn organisatie haar relatie met uw organisatie wil uitbreiden”. Van zijn kant bood Haboosh Duitse bedrijven lucratieve contacten aan als Berlijn zou proberen een Amerikaanse invasie in Irak te voorkomen. De ontmoeting was een half jaar voordat de Duitse kanselier Schröder zijn uitgesproken anti-oorlogscampagne begon. Hij werd in september herkozen, vooral vanwege zijn populaire opvattingen over de oorlog tegen Irak. In een reactie zegt een woordvoerder van de Duitse regering in The Sunday Telegraph dat het ‘algemeen bekend’ was dat de Irakezen de Duitsers contracten aanboden als het land vast zou houden aan zijn anti-oorlogsstandpunt. Geeeeeeeeen idee waar dit vandaan komt, want mijn moeder had het me toegestuurd en zij zet dat daar nooit bij ![]()
|
Verwijderd
|
Gatver, ook de Duitsers zijn niet te vertrouwen. Wat een smerige spelletjes worden er gespeeld. De Fransen waren om dezelfde redenen al tegen oorlog.
Anywayz, de Duitse bevolking heeft er dan wel wat van geleerd: in Duitsland was de weerstand tegen de oorlog bijzonder groot. In Spanje ook trouwens, terwijl ze daar toch ervaringen hebben met dictators (Franco). |
![]() |
|
"Where the very safety of the country depends upon the resolution to be taken, no consideration of justice or injustice, humanity or cruelty, nor of glory or of shame, should be allowed to prevail. But putting all other considerations aside, the only question should be: What course will save the life and liberty of the country?"
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |