Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 08:35
Gothic
Gothic is offline
Hebben jullie wel eens zelf een toneelstuk geschreven en uitgevoerd? Hoe heette het en waar ging het over?

Als je nog nooit zelf een toneelstuk hebt geschreven, als je dat wel zou doen, hoe zou het heten en waar zou het over gaan?

Ik heb dit jaar met nog 5 mensen zelf toneelstuk geschreven en 2x opgevoerd. Het heette Het rechte eind. Het was een rechtzaak tussen moeder natuur en de duivel en ging om het feit of de mens goed was of slecht. Beiden riepen dan getuigen op en dan kwamen er telkens scenetjes als voorbeelden...
Oud 29-04-2003, 11:56
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
met toneel als school vak hadden we een toneelstukje gemaakt over een blinde man ten tijde van de WOII die via toevalligheden zijn hond kwijt raakte en op de trein naar een concentratie kamp ging. Echter hij sprong van de trein en vermoorde per ongeluk hitler in berlijn. Als dank kreeg hij zijn zichtvermorgen weer terug van god.

t lijkt me wel leuk om volgend jaar een project op te zetten met anderen en mee te doen aan de kunstbende.
Oud 29-04-2003, 12:56
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 29-04-2003 @ 12:56:
met toneel als school vak hadden we een toneelstukje gemaakt over een blinde man ten tijde van de WOII die via toevalligheden zijn hond kwijt raakte en op de trein naar een concentratie kamp ging. Echter hij sprong van de trein en vermoorde per ongeluk hitler in berlijn. Als dank kreeg hij zijn zichtvermorgen weer terug van god.

t lijkt me wel leuk om volgend jaar een project op te zetten met anderen en mee te doen aan de kunstbende.
*proest*

Ja, ik heb wel eens meegedaan aan een half door de groep zelf geschreven toneelstuk. Ging over een wegrestaurant waar allemaal gasten kwamen die allemaal eigenlijk even zielig waren. Was wel redelijk leuk.

Verder ook met een groep een moderne versie van "l'histoire du soldat" gespeeld. Was ook best wel .

of het geode stukken waren weet ik eigenlijk niet...

Ik vind over het algemeen zelfgeschreven toneelstukken van mensen op middelbare scholen/studententoneelverenigingen (enige twee waari k echtr stukken van gezien heb) zó slecht dat ik me er liever neit te veel aan waag...
Oud 29-04-2003, 16:17
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Tampert schreef op 29-04-2003 @ 13:56:
*proest*

Ik vind over het algemeen zelfgeschreven toneelstukken van mensen op middelbare scholen/studententoneelverenigingen (enige twee waari k echtr stukken van gezien heb) zó slecht dat ik me er liever neit te veel aan waag...
hey hey dat verhaal was in de tweede .. logisch niet.

verder is zelfgeschreven middelbaar/student idd bijna altijd slecht

edit he wat.

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 17:17.
Oud 29-04-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 29-04-2003 @ 17:17:
verder is zelfgeschreven idd bijna altijd slecht
Zelfgeschreven op middelbare scholen/studententoneelverenigingen neem ik aan dat je bedoeld?
Oud 22-05-2003, 16:11
grunge-chick
grunge-chick is offline
ik en een vriendin hebben ook een toneelstuk geschreven.
nah jah...toneelstuk,het was eigenlijk cabaret.
maar we begonnen op een dag een beetje amsterdams te praten en het klonk gewoon zo tof (op de manier zoals wij dat deden,raar amsterdams dus)
telkens als we weer wat nieuws hadden hebben we het weer op papier gezet en zo kwam dr toch een stuk ui van 3 kwartier.
alleen cabaret ik nog wel eens onrustig enzo...we hebben er heel erg veel bij geiproviseerd toen we aan het uitvoeren waren.
het ging echt helemaal geweldig !
we gaan er vast nog wel mee verder en we hopen nog een paar keer meer uit te gaan voeren

tot sjiens dan mah weersj

kusjes mij
Oud 22-05-2003, 20:53
alpha
alpha is offline
Citaat:
Tampert schreef op 29-04-2003 @ 13:56:
Was wel redelijk leuk.
Klinkt positief!

Wij schrijven bij de jeugdtheaterschool geen stukken zelf maar zetten het wel zelf in elkaar. We bedenken samen of individueel en dan plakken we dat samen in een verhaallijn. Is ook een soort van toneelschrijven toch?

Maar goed, ik ben wel eens begonnen met het schrijven van een stuk, maar daar stop ik dan ook weer gauw mee. Lukt nooit zo goed.

Regels voor berichten