Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 16:40
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi medeforummer!

Ik heb hier een tijdje geleden een topic gemaakt over afspraken vergeten, maar dit is iets anders....

Ik zal t ff goed uitleggen...

Hoe het aan is gegaan met mn vriend is best wel snel...We hadden heel lang oogcontact op school, soms lachten we lief naar elkaar en we begonnen met 'hoi'...Toen kwam hij een keer naar me toe, toen ik extra les nam in een lokaal met een meisje, de deur stond open...Zijn kameraad zwaaide en hij wilde zien wat ik aan t maken was (handvaardigheid)...Ik nam het mee en liep naar um toe...Wat dingen gevraagd, waar woon je enzo...Die standaardvraagjes....Hij was wel verlegen en dat was zo schattig!
Hij vroeg m'n nummer (die lieve jongen die nu mn vriend is) en na dat gesprek kwam hij weer naar me toe...Weer bij het lokaal (jah, dat meisje en ik namen veel extra uren, anders kregen we het niet af) naja, langdradig....Na dat gesprek heeft hij me verkering gevraagd, nadat we hadden bekend dat we elkaar leuk vonden...Het ging in het begin wel lekker enzo en we leerder elkaar goed kennen!

Nu, bijna 4 maanden later, is het een tijdje pauze tussen ons...
Het ging op t laatst niet meer zo tussen ons, hij deed soms afwezig en ik voelde gewoon dat er iets was, maar hij kwam er niet mee...

Toen heb ik het gevraagd (wat er nou was) en het komt er op neer dat het minder wordt voor hem, het gevoel. Hij zegt dat het in t begin heel leuk was, maar later niet meer zo, hij heeft t er wel moeilijk mee, dat zegt hij ook...

Ik ben voor hem zijn eerste echte vriendin en hij weet niet zo goed wat hij er mee aan moet...Hij is ook nog maar 2 jaar in nderland en ik begrijp heel goed dat het moeilijk voor hem is...

Maar aan de andere kant, hij vroeg mij! Hij weet niet wat hij wil...Of hij verder wil of dat het beter is als we er mee ophouden....Daar denkt hij nu over na...
Ik ben bang dat het niet zo gaat als ik graag zou willen...
Misschien is het volgende week uit, misschien niet...
das echt een kutgevoel, maar het is nu niet uit dus, gewoon ff een tijdje ertussen uit....

Heb jij hier ervaring mee of andere tips misschien wat ik er mee aan moet?
Zo ja, hoe ging dat bij jou?
Oud 09-05-2003, 16:45
Verwijderd
Jup, ervaring mee. M'n vriend vond op een gegeven moment dat alles veel te serieus begon te worden, dat we moesten minderen en gewoon afstand moesten nemen een tijdje. Ik was echt helemaal verliefd op hem dus dat ging best moeilijk, deed ook enorm veel pijn, heb het bijna uitgemaakt omdat ik die onzekerheid gewoon niet langer aankon. Uiteindelijk is alles dan nog goed uitgevallen... Die onzekerheid is afgrijzelijk, dat vreet je echt op... Zoek afleiding, denk alleen aan hem wanneer je dat zelf wil.. dat is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen...
Veel succes natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:50
The0
The0 is offline
Naar mijn mening is 'een pauze in een relatie' extreem fout. Na deze pauze zal het volgens mij nooit meer zo zijn als ervoor.

Verder heb ik ervaring met het - uitvragen en niet meer verder willen - , ik had het al na 6 weken voor elkaar niet verder meer te willen. Ik heb het dus ook eerlijk uitgemaakt, omdat het naar mijn mening niet meer verder ging tussen ons samen.

Ik denk dat je goed moet bedenken of je na de pauze nog verder wil of er echt een . achter wilt zetten (ook vanuit zijn oogpunt kijkend)

succes
Oud 09-05-2003, 17:09
Gothic
Gothic is offline
Je kunt denk ik niet meer dan afwachten en er met hem over praten...

Je kunt niet voor altijd verliefd blijven, maar niet verliefd meer zijn hoeft niet het einde te betekenen...
Oud 09-05-2003, 17:30
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Bedankt voor de reacties!

Het liefst stap ik weer naar hem toe als ik hem zie op school, maar ik weet dat dat niet moet....Ik heb hem voor de keus gesteld, of we stoppen nu, of we nemen pauze, hij wil niet dat t over is, dus hij denkt er over na, kon de dag zelf niet kiezen zei hij...
Ik overviel hem wel ermee...We hadden t nog nooit daarvoor over ons gehad, hoe t nou ging enzo...

Het gesprek is goed geweest...Misschien wordt het idd niet meer als daarvoor, misschien wordt het nu zelfs wel sterker, wie weet...Dat weet ik ook niet. Wel weet ik dat het anders moet als we wel verder gaan!

De onzekerheid vrat me vooral op voor het gesprek toen ik het al een beetje doorhad, maar niet cker wist...

Ik denk er nu al over na of ik wel doorwil na de break...Ik bedoel, dit was de eerste, maar ook de laatste keer dat ik op um w8...Das duidelijk voor mij!

[QUOTE]Je kunt niet voor altijd verliefd blijven, maar niet verliefd meer zijn hoeft niet het einde te betekenen...

Das waar!

Nogmaals, heel erg bedankt!
Ik wou het ook gewoon ff van me af typen!

Het gaat wel lukken met de afleiding, ik ga vanavond een weekend weg met de sportclub dus dat komt wel goed!
Oud 10-05-2003, 11:08
non
non is offline
onzekerheid en twijfel over zoiets is idd het ergste wat er bestaat.... als je zekerheid over iets hebt kan je er tenminste iets mee.. en verwerken en n stukje verder komen, nu blijf je heel erg in iets hangen wat niet leuk is. (dat iets is niet leuk, bedoel ik.. maar dat je blijft hangen natuurlijk ook niet )

tis goed voor jezelf ook denkk dat je n weekend weg bent, ff in n hele andere wereld.. khoop dat het daardoor vanzelf voor ff uit je hoofd gaat en wie weet als je terug bent en hem weer op school ziet je er n beetje anders over denkt, of dat je er n andere visie op hebt zeg maar.

tot slot wil ik nog zeggen dat je nu wel alle keuze/mogelijkheden/verantwoordelijkheid bij hem legt, omdat je zelf ook niet kan kiezen (denk ik). uiteindelijk beslist hij dus over jullie relatie..
ik heb dit zelf ook gedaan bij mn vorige vriendje.. zo van.. ik weet het niet meer, als jij nog wilt wil ik ook wel maar anders kunnen we er beter mee stoppen. en hij had al besloten dat t niet meer ging.. kvoelde me daarna zwak dak hem de keuze had laten maken.... dat was erger dan het feit dat het uit was.

maargoed sterkte in ieder geval, ik hoop dat het allemaal weer goed komt.. en als het uitgaat, dat dan blijkt uiteindleijk blijkt dat dat toch beter was...
xXx
Oud 10-05-2003, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2003 @ 18:09:
Je kunt denk ik niet meer dan afwachten en er met hem over praten...

Je kunt niet voor altijd verliefd blijven, maar niet verliefd meer zijn hoeft niet het einde te betekenen...
Maar als je vijftien bent, vind ik het vrij overdreven om 'te gaan werken aan je relatie'. Op je achttiende trouwens ook. Je bent nog jong, zonde om je dan al zo te binden...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 15:01
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
non schreef op 10-05-2003 @ 12:08:
onzekerheid en twijfel over zoiets is idd het ergste wat er bestaat.... als je zekerheid over iets hebt kan je er tenminste iets mee.. en verwerken en n stukje verder komen, nu blijf je heel erg in iets hangen wat niet leuk is.
Psies!De twijfel (want ik twijfel nu heel erg wat nou de goede keus is, als we al verder gaan, moetener wel dingen veranderen en k hoop dat dat dan wel goed gaat...

Citaat:
tis goed voor jezelf ook denk ik dat je een weekend weg bent, ff in n hele andere wereld.. khoop dat het daardoor vanzelf voor ff uit je hoofd gaat en wie weet als je terug bent en hem weer op school ziet je er n beetje anders over denkt, of dat je er n andere visie op hebt zeg maar.[/B]
Jah, ik ben er nu weer (was echt te gek, heel erg naar me zin gehad en heel weinig aan um gedacht , ik had meer verwacht, maar ze hielpen me er goed mee )

Citaat:
tot slot wil ik nog zeggen dat je nu wel alle keuze/mogelijkheden/verantwoordelijkheid bij hem legt, omdat je zelf ook niet kan kiezen (denk ik). uiteindelijk beslist hij dus over jullie relatie..
ik heb dit zelf ook gedaan bij mn vorige vriendje.. zo van.. ik weet het niet meer, als jij nog wilt wil ik ook wel maar anders kunnen we er beter mee stoppen. en hij had al besloten dat t niet meer ging.. kvoelde me daarna zwak dak hem de keuze had laten maken.... dat was erger dan het feit dat het uit was..[/B]
Misschien doe ik er ook wel verkeerd aan om hem de keus te laten maken...Ik vroeg hem of hij nu wou dat het nu stopte (uit was) of dat we verder gingen...Hij wil niet dat 't uit gaat, dus gaat hij nadenken over wat hij dan wel wil, maar ik ben bang dat hij het gewoon echt niet weet! Ik ga niet langer op hem w88 dan 2 weken das 1 ding wat duidelijk is...Hij komt ook mijn kant op, dat hebben we afgesproken...Ik ga denk ik te vaak zijn kant op, misschien vind hij dat wel niet meer zo leuk, als eerst. Dat moet hij dan wel gewoon zeggen, dan kan ik er iets aan doen...

Citaat:
maargoed sterkte in ieder geval, ik hoop dat het allemaal weer goed komt.. en als het uitgaat, dat dan blijkt uiteindleijk blijkt dat dat toch beter was...
xXx [/B]
dankjewel meissie! Je hebt helemaal gelijk!
Oud 11-05-2003, 15:23
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-05-2003 @ 12:33:
Maar als je vijftien bent, vind ik het vrij overdreven om 'te gaan werken aan je relatie'. Op je achttiende trouwens ook. Je bent nog jong, zonde om je dan al zo te binden...

Misschien heb je gelijk, ik vind het juist mooi dat je je op zo'n jongen leeftijd al zo met iemand verbonden kan voelen, ookal ben je dan nog een 'puber'...Dit is echt geen kalverliefde wat we hebben (hadden?? Ik voel nog steeds veel voor hem!!)
Misschioen moeten we idd niet zo erg binden, maar ik vind het juist heerlijk!
Oud 13-05-2003, 17:16
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Okej, hij zou naar mij toekomen, maar das een beetje lastig deze week (we hebben beide geen schoolweek)...IK heb um net een smsje gestuurd of hij vanavond naar het poolcentrum komt...Ik wil met um praten over ons...Ik mis hem heel erg en ik maak mezelf gek!

Is het niet raar dat ik weer wat van me moet laten horen?
Wat vinden jullie?
Oud 17-05-2003, 19:32
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Okej, ben ik weer...We hebben gepraat...Ik moest wel naar hem toe gaan (op school). M'n vriendinnen haalden me over, anders zou ik spijt krijgen, ik wist dat ze gelijk hadden!

We hebben eerst gepraat over de week (het was heel leuk/gezellig) en ook nog ff serieus gepraat, over ons.
Het komt kort samengevat er op neer dat hij het nog niet weet! En we zijn nu wel anderhalve week verder! Ik wil niet zo lang meer op um wachten en dat heb ik ook tegen um gezegd.

Toen ik hem later weer sprak vroeg ik of het goed was als ik vrijdagavond bij um zou komen, maar dat kon niet. Zaterdag was hij ook niet thuis...Maar hij vraagt dan ook niet verder over zondag

Vrijdagmiddag ben ik met een smoes (samen met een vriendin) naar um toe gegaan en kwamen 2 kameraden van um. Hij bleef op me wachten, terwijl hij weg moest...
Ik zei; ''Je hoeft niet op me te wachten, hoor'' en toen ging hij weg

Ik sprak met zijn pleegmoeder en dat hij dan niet verder vraagt heeft te maken met z'n cultuur zegt ze...
Waarom afspraken maken voor morgen als je er morgen misschien niet meer bent?

Ik vind het wel raar en m'n ma (+ broer) zeggen beide dat je niet alles op z'n cultuur kan afschuiven en m'n broer beweert zelfs dat het duidelijk is dat hij me niet wil zien!

Bah! Dit is zo'n tegenstrijdig gevoel!
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
Moet ik um nog een kans geven or what???
Ik wil um absoluut niet kwijt, maar op deze manier (dat heel veel van mij uit moet komen) kan ik ook niet verder!

Heeft iemand een goede tip?
Alvast bedankt!
Oud 18-05-2003, 13:46
guesst
guesst is offline
Hai,

Uit je verhalen is het wel duidelijk dat hij niet meer echt zin/ behoefte heeft om je te zien... Dit is allereerst pijnlijk voor jou en ik zou mezelf ook afvragen of jij wel op deze manier door wil gaan.. .Dat je je vriend ziet maar dat hij helemaal niet enthousiast is over jou... Ik denk dat je jezelf hier alleen maar mee kwelt en verder verdrietig maakt.

Je moet natuurlijk zelf weten wat je met de situatie wilt, maar stel jezelf de vraag of je op deze manier door wil gaan of dat je er beter mee kan stoppen.

Beide opties zijn niet ' leuk' maar wees verstandig: denk aan jezelf en laat niet met je leuren...ook al is hem kwijt raken misschien het laatste wat je nu wilt...

En verder: what's meant to be will be... dus ook in jouw situatie!

Suc6 met alles maar probeer er redelijk nuchter tegenaan te kijken, te relativeren en bekijk wat voor voordelen bepaalde situaties voor jou meebrengen..Pas dan kun je zeggen wat het beste voor je is!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:43
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Dankje voor je bericht!
Ik vraag me nu inderdaad af hoe t nu verder moet!
Ik doe bijna niets anders
het is echt een vervelende situatie maar ik heb voor mezelf besloten dat als hij morgen op school niet naar me toe komt, dat het dan echt over is voor mijn gevoel!
Nogmaals bedankt!
Reageren

Regels voor berichten