Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2003, 12:19
summer1986
summer1986 is offline
...welke eisen stel jij aan een jongen/meisje, behalve dat je verliefd op die persoon bent?
Bv. qua leeftijd, opleidingniveau, uiterlijk, karaktereigenschappen, afstand enz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2003, 12:31
The0
The0 is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 10-05-2003 @ 13:19:
...welke eisen stel jij aan een jongen/meisje, behalve dat je verliefd op die persoon bent?
Bv. qua leeftijd, opleidingniveau, uiterlijk, karaktereigenschappen, afstand enz!
Mooi gevonden topic. Ben bang dat hiet een boel loze termen gaan komen in de zin van: Knap, lief, klein, mooi en stoer. Maarja.

Ontopic:
- HAVO minimaal als mogelijk (kan niet op één lijn komen met mensen daaronder so it seems.
- Leeftijd: 14-20 denk ik
- Uiterlijk (daar komt ie: ) KNAP. Goede uitstraling, in ieder geval goed verzorgd.
- Karakter: Vaak moeilijk te zien wanneer je iemand uitvraagd die je nog niet kent.
- Afstand: hoe minder hoe beter. Op 'fietsafstand' in ieder geval.
- Geslacht: vrouwelijk

Oud 10-05-2003, 12:32
Verwijderd
Afstand: irrelevant, hoewel Den Helder of Maastricht wel erg ver weg zijn.

Opleiding: ze moet in ieder geval op een acceptabel niveau met me kunnen praten en discussies voeren, een grote algemene ontwikkeling hebben, middenin het leven staan, de actualiteit volgen, een logische, heldere denkwijze en wetenschappelijke instelling hebben en veel zelfkennis hebben. Deze eisen moet je streng interpreteren, dus ga er maar vanuit dat ze op de universiteit moet zitten.

Uiterlijk: ik moet minstens tot haar aangetrokken zijn. Nadere eisen zijn niet echt te geven, het liefdeslot is grillig en hormoongedrag laat zich niet voorspellen.

Karaktereigenschappen: stabiel, niet te emotioneel, realistisch, nuchter, lekker rebels, onderzoekend, zelfverzekerd, behulpzaam.

Leeftijd: uit punt 2 vloeit voort dat ze minstens 17-18 moet zijn.

Nota bene: ik stel niet de eis van verliefdheid. Ik moet wel minimaal tot haar aangetrokken zijn maar ik hoef zeker niet verliefd te zijn, sterker nog ik denk dat het beter is om dat níet te zijn. Anders heb je weer een kortstondige relatie waarbinnen de koek na een paar weken al op is en de vlam dooft. Ik zoek een maatje en geen minnares.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
leeftijd: 15-17
opleidingniveau: maakt mij nie uit..
uiterlijk: als ik der maar knap vind
karaktereigenschappen: liev

ik was niet verliefd toen ik net met r had.. ik vond r alleen leuk.. ik werd pas verliefd toen ik r eenmaal leerde kenne..
en nu n jaar later *zwijmel*
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 13:05
Verwijderd
Afstand: Ik moet er niet aan denken dat ze meer dan een uur reizen bij me vandaan woont dat is gewoon niet te doen. Het liefst in dezelfde stad en dan ook nog een paar straten verderop (huidige situatie ).

Opleiding: Ja ze moet gewoon weten waar ik het over heb. Ze moet zo snel als ik kunnen denken en ze moet mijn humor snappen. Kijk daar heb je minimaal vwo voor nodig .

Leeftijd: 15-17, een veel ouder of jonger meisje lijkt me niks, tenzij het niet echt opmerkelijk is. Het voelt gewoon vreemd denk ik. Iets ouder is wel goed (huidige situatie)

Karaktereigenschappen: zelfvertrouwen, intelligent, gevoel voor humor, lief, zelfstandig

Uiterlijk: kleiner dan ik in ieder geval. En ze moet vormen hebben om het duidelijk te maken dat het om een vrouw gaat. Oftewel iets dikker dan normaal is wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 13:46
Thomas
Thomas is offline
Ik denk niet dat ik daar een eenduidig antwoord op kan geven, omdat dit per geval moet worden bekeken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 14:34
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-05-2003 @ 13:32:

Opleiding: ze moet in ieder geval op een acceptabel niveau met me kunnen praten en discussies voeren, een grote algemene ontwikkeling hebben, middenin het leven staan, de actualiteit volgen, een logische, heldere denkwijze en wetenschappelijke instelling hebben en veel zelfkennis hebben. Deze eisen moet je streng interpreteren, dus ga er maar vanuit dat ze op de universiteit moet zitten.

Uiterlijk: ik moet minstens tot haar aangetrokken zijn. Nadere eisen zijn niet echt te geven, het liefdeslot is grillig en hormoongedrag laat zich niet voorspellen.

Karaktereigenschappen: stabiel, niet te emotioneel, realistisch, nuchter, lekker rebels, onderzoekend, zelfverzekerd, behulpzaam.

Nota bene: ik stel niet de eis van verliefdheid. Ik moet wel minimaal tot haar aangetrokken zijn maar ik hoef zeker niet verliefd te zijn, sterker nog ik denk dat het beter is om dat níet te zijn. Anders heb je weer een kortstondige relatie waarbinnen de koek na een paar weken al op is en de vlam dooft. Ik zoek een maatje en geen minnares.

wat ben jij degelijk/ nuchter
dat je dat kunt
Oud 10-05-2003, 15:45
Verwijderd
Hij moet dichtbij genoeg wonen om hem vaak genoeg te kunnen zien. Ik heb geen zin in zo'n eens-in-de-twee-weken relatie, dat is de moeite vrijwel niet waard.
Ik moet hem aantrekkelijk vinden. Wát ik nou precies aantrekkelijk vind, kan ik niet eens omschrijven. Staat niet vast. Goede uitstraling, mooi lichaam, mooi alles. Maar dat mooi is nogal betrekkelijk *wijst naar vriendinnen die het nooit met haar eens zijn over welke jongens nou leuk zijn*
Hij moet wat te melden hebben. Het moet klikken qua innerlijk, we moeten aan elkaar gewaagd zijn. Hij moet zich kunnen weren, niet mij over zich heen laten lopen. Hij moet geinteresseerd zijn in ongeveer dezelfde dingen als mij. Ik zal niet de eis stellen dat hij per se heel veel moet lezen en tekenen en paardrijden leuk moet vinden, maar er moeten wel dingen zijn waar we over kunnen praten, anders loopt het op een gegeven moment dood.
Hij moet intelligent zijn, een zieke geest hebben en ongeveer hetzelfde gevoel voor humor, anders gaat de lol er ook snel af.

En als het over echt lange termijn gaat: Hij moet van dieren houden of ze tenminste tolereren. Want ik neem een kat als ik uit huis ga en niets kan me daar van weerhouden. *kijkt streng*

En weet je hoe weinig van zulke jongens ik tegenkom? Zo veeleisend ben ik toch niet, maar ze zijn er nauwelijks
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
ikje17 schreef op 10-05-2003 @ 15:34:
wat ben jij degelijk/ nuchter
dat je dat kunt
Hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-05-2003 @ 16:45:
En weet je hoe weinig van zulke jongens ik tegenkom? Zo veeleisend ben ik toch niet, maar ze zijn er nauwelijks
Als je dat uiterlijk even laat vallen ben ik je man.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:12
Evito
Evito is offline
Citaat:
Leeftijd: Dat is van weinig belang. De kans dat ik zal vallen op een jonger meisje is heel klein, omdat de kans dat die heel wijs zijn kleiner is. Laten we zeggen: 16-30, maar beide uiteinden lijken mij onwaarschijnlijk.

Opleidingsniveau: Het meisje dat ik zoek, is wijs, niet bij voorbaat slim. In de praktijk betekent dat meestal minstens HAVO.

Uiterlijk: Geen.

Karaktereigenschappen: Wijsheid. Verder niets. Met wijsheid komt alles in positie, worden al haar eigenschappen met de liefde ingekleurd. Verder stel ik dus geen eisen.

Afstand: Geen. Als ze de ware is, verhuis ik meteen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
leeftijd: 15-21... als mensen jonger dan dat zijn vind ik ze meestal kinderachtig, als ze ouder dan dat zijn vinden ze mij meestal kinderachtig.
opleidingsniveau: Ik stel geen eisen, maar ervaring leert dat VWO prettiger is dan VBO. Ik heb de neiging om me te ergeren aan de domheid van mensen, en je ergeren aan je vriend is niet leuk. Bij voorkeur zelfs nog een VWO'er die intelligenter is dan de gemiddelde VWO'er.
Uiterlijk: Ik moet diegene aantrekkelijk vinden, en ik vind vrijwel iedereen aantrekkelijk. Als iemand er maar gezond uitziet (niet broodmager, niet moddervet, geen extreem bloeddoorlopen ogen, etc).
Karaktereigenschappen: Liefheid, aardigheid, mij niet opeisen en het bezitten van mijn humor zijn de enige eisen. Een filosofische aard, wetenschappelijke interesse, een zekere mate van toegeeflijkheid en emotionaliteit zijn gewenst.
Afstand: Ik moet er in minder dan een uur naar toe kunnen. Met welk vervoersmiddel dat is, maakt niet uit. Liever niet iemand die zo dichtbij woont dat ik het in 5 minuten kan lopen.

Maar die eisen stel ik niet náást verliefdheid. Dit zijn meer eisen die belangrijk zijn óm mij verliefd te laten worden op iemand. Als iemand aan de eisen niet voldoet, wordt ik niet verliefd.

Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:23
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:

automatisch val ik op een jongen die ouder is..

- ik eis dat hij zichzelf blijft..
- ik hoop voor mezelf dat ik ook iemand kies die op dezelfde golflengte zit,
- die verzorgd is,
- die ik kan vertrouwen en die mij vertrouwt..
- hij moet ook wel tonen dat hij van me houdt..
- dat hij mij respecteert zoals ik ben
- en zegt als er iets op zijn lever ligt..

Laatst gewijzigd op 10-05-2003 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 17:03
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
- HAVO minimaal als mogelijk (kan niet op één lijn komen met mensen daaronder so it seems.
- Leeftijd: 14-20 denk ik
- Uiterlijk (daar komt ie: ) KNAP. Goede uitstraling, in ieder geval goed verzorgd.
- Karakter: Vaak moeilijk te zien wanneer je iemand uitvraagd die je nog niet kent.
- Afstand: hoe minder hoe beter. Op 'fietsafstand' in ieder geval.
- Geslacht: vrouwelijk

[/B]
leeftijd: 17-20 dacht ik altijd, totdat ik een jongen van 22 tegenkwam..
nivo: uhm... doens't matter. Zolang we op 1 lijn kunnen praten. Ik moet wel zeggen dat het me wel afschrikt als een jongen aan het werk is (op hele jongen leeftijd) in de bouw of zo. Ze hebben dan vaak geen echte opleiding en zo gedaan.
Uiterlijk: gewoon lieve uitstraling en verzordg
Kratakter: het moet gewoon klikken
Afstand: ach.. het liefst hier ergens in de buurt. Ik woon zelf in Ommen en ga naar school en werk ik zwolle. Ik zou mijn vriendje ook graag in Zwolle willen. Als hij uit Ommen zou komen dan word het snel saai denk ik en het is dan teveel 'thuis' of zo. niemand snapt me nu!
geslacht: mannelijk (toch maar...
Oud 10-05-2003, 17:07
Verwijderd
leeftijd: tussen de 17 en de 22
opleidingsniveau: dat zegt niet zoveel over intelligentie. Maar ik wil wel een redelijk intelligent persoon. Niet dat ik elk woord met meer dan 2 lettergrepen uit moet leggen.
Uiterlijk: groene, grijze of blauwe ogen *yummie*
Karaktereigenschappen: moet tegen mijn botheid kunnen, humor en geen mierenaarscohabitant.
Afstand: 't liefst niet te groot. Ik wil m'n lief binnen bereik hebben. grrrr
enz: hij moet een beetje met m'n ouders op kunnen schieten en betrouwbaar zijn.

humm m'n vriendje voldoet an de meeste eisen..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:17
Loezzel
Loezzel is offline
Als ik verliefd ben, ben ik verliefd. Heb niet veel "eisen".
Hij moet verzorgd zijn en rond mijn leeftijd zijn (dan zit je vaak op één lijn).
Zijn opleiding maakt niet veel uit, als hij maar het soort niveau heb dat ik ook heb. Mijn vriend heeft mavo gedaan, ik doe nu eindexamen vwo, maar hij is echt niet dommer dan ik ofzo.
En hij moet natuurlijk lief zijn!
Oud 10-05-2003, 20:35
gizmo
gizmo is offline
Heb opzich niet zo heel veel eisen maar vind het zeker wel belangrijk dat ik beetje op het zelfde "niveau" zit. Ik wil goed kunnen praten en op dezelfde lijn zitten.. Zelfde muzieksmaak (ben nogal muziekliefhebber) is altijd kewl
Persoonlijke verzorging vind ik ook wel fijn.
Afstand.. ja hoe dichterbij hoe handiger.. maar heb er echt wel een stukkie fietsen voor over hoor.
Leeftijd toch wel 17-22

verder.. ach.. ik schijn beetje op *skate* achtige typjes te vallen
Oud 10-05-2003, 21:02
summer1986
summer1986 is offline
De reden waarom ik dit topic heb geopend is omdat een beetje in de war ben. Ik heb nu 2 jaar geen verkering meer gehad, en in de tijd heb ik veel kunnen nadenken. Dus heb een beetje een beeld kunnen vormen van wat ik precies zoek in een jongen (misschien wel een ietwat geidealiseerd beeld). En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik 'vroeger' al gauw met een jongen verkering nam, omdat ik heel speciaal vond dat ik aandacht kreeg van een jongen. En dit klinkt stom, maar ik krijg nu best veel aandacht van jongens, dus heb het idee dat ik niet te snel moet toehappen. Omdat ik 'nog beter kan krijgen'. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik teveel eisend ben geworden. Ik durf niet snel meer af te spreken met een jongen, omdat ik telkens denk dat hij 'niet leuk genoeg is voor mij'. Ookal heb ik wel degelijk een aantrekkingskracht tot een jongen. Dat 'veel eisend zijn' komt vooral omdat ik 2 jaar geleden heb gezegd dat ik voortaan beter moet nadenken voordat ik iets met iemand begin. Ik was die aan-uit-verkeringen zat. Ook heb ik veel problemen gezien bij vrienden die verkering kregen met iemand van dezelfde leeftijd. En na een tijdje ben ik mijn vrijgezelle bestaan wel gaan waarderen. Ik denk dat ik het vooral 'waardeer' omdat ik er eigenlijk niet uit durf te stappen.

Maar nu ben ik verliefd geworden op een jongen die even oud is als ik, en niet echt voldoet aan 'de eisen'. Maar ik ben bang dat het niet goed zal aflopen, omdat ik best volwassen ben voor mijn leeftijd en eerdere relaties met leeftijdsgenoten geen succes waren. Ik had zo'n idee van: 'de volgende keer moet ik het beter doen'. Vanavond wilde een jongen met me uit, maar ik heb het aanbod afgeslagen. Ik heb wel gezegd dat het een andere keer goed is, maar nu twijfel ik al erg. Hij heeft nog niet eerder een relatie gehad.

Ben ik gewoon een schijterd of kan ik beter niks afspreken?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:24
Briseïs
Briseïs is offline
Leeftijd: 17-22. Ongeveer.
Opleidingsniveau: Liefst minstens HAVO, alhoewel ik heel erg domme HAVOmensen ken...
Uiterlijk: Niet al te lelijk. En niet dik (als ik t over mannen heb).
Karaktereigenschappen: Nouja de logische he, lief, eerlijk, betrouwbaar, etc.
Aftstand: Zo dichtbeij mogelijk.

Wat dat afspreken betreft: als je m een beetje leuk vindt gewoon doen. Je bent nog jong, dus je mag best wat 'uitproberen'.
Oud 10-05-2003, 22:40
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 10-05-2003 @ 23:24:
Wat dat afspreken betreft: als je m een beetje leuk vindt gewoon doen. Je bent nog jong, dus je mag best wat 'uitproberen'.
Dank je voor je reactie Ik denk dat je wel gelijk hebt. Nu ben ik nog vrij om uit te proberen inderdaad, over 10 jaar zit ik misschien wel met een man aan de kinderen en die ongein
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 22:41
Verwijderd
Mja, ik ben het er toch wel mee eens dat je als je verliefd bent gewoon verliefd bent, en de eisen vallen dan toch wel een beetje weg...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 08:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-05-2003 @ 23:41:
Mja, ik ben het er toch wel mee eens dat je als je verliefd bent gewoon verliefd bent, en de eisen vallen dan toch wel een beetje weg...
Mee eens! Maar als ik niet verliefd ben, en ik stel me een 'droomjongen' voor (en hoe het zou zijn in een relatie met hem), dan is dat een jongen die ongeveer op hetzelfde niveau zit als ik (goh, verrassend punt he ), hij hoeft niet superknap te zijn (dan is er veel meer kans dat hij onder je neus weggekaapt wordt ), hij moet lief zijn, begrijpend, kunnen praten en kunnen luisteren, een beetje dezelfde interesses hebben, zover weg wonen dat het mogelijk is hem toch wel minstens een keer in de week te kunnen zien, en hij mag 17 tot een jaar of 22 zijn...
Maar natuurlijk laat ik al mijn 'eisen' vallen als ik verliefd wordt... Alhoewel... Nu hoefde dat niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 11:42
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Leeftijd: 17-30
Opleidingsniveau: Havo/HBO/VWO/WO is pré maar ik knap niet af op lager opgeleiden, zolang ze maar 'pienter' zijn. Zo heb ik een ex-vriendje die mavo en mbo had gedaan, hij was superslim; hij zag alleen het nut van een hogere opleiding niet zo in.
Uiterlijk: aantrekkelijk, dat wil voor mij persoonlijk zeggen: lieve rustige uitstraling, mooie ogen, langer dan ik, verzorgd.
Karaktereigenschappen: de standaarddingen; lief, aardig, grappig, interesse in de wereld, enz
Afstand: hmm toch wel binnen Nederland of in Vlaanderen.. wel zo handig. Het liefst natuurlijk in mijn eigen woonplaats.

Inderdaad.. je laat als je écht verliefd bent je 'eisenpakketje' wel vallen, al word ik bijna altijd verliefd op dezelfde types, die ik hierboven dus beschreven heb.
Oud 11-05-2003, 11:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unique schreef op 11-05-2003 @ 12:42:
Leeftijd: 17-30
30?

Iets zegt me dat je al een vriendje hebt (gehad) eind jaren twintig.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:25
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nouja, eisen is wel een groot woord, maargoed, om het ongeveer in te schatten:

- Leeftijd: 17-24
- Opleidingsniveau: Tsja, daar heb ik niet echt een eis voor, maar ik vind het wel heel belangrijk dat een jongen een normale algemene ontwikkeling heeft en niet echt 'superdom' is. Ik moet er 'normaal' mee kunnen praten zeg maar.
- Uiterlijk: Daar heb ik geen eisen voor. Dat kan je zo ook niet zeggen: je wordt verliefd op het totaal-plaatje, het moet je aanspreken.
Karaktereigenschappen: Tsja, geen ziekelijke jaloersheid, geen clamerigheid en hij moet eerlijk zin. Dat vind ik wel heel belangrijk.
Afstand: Dat ligt ook aan mijn vervoersmogelijkheden op dat moment zeg maar (auto, etc.)
Oud 11-05-2003, 13:29
Soezen
Soezen is offline
Wat vallen er toch best veel mensen op universitair niveau als je zo kijkt..
Terwijl de meeste mensen toch maar "gewoon" MAVO/VMBO hebben gedaan...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:43
moizelf
moizelf is offline
een hogere opleiding garandeerd echt geen sociale intilligentie dat blijkt wel uit mijn dates en kennissen, of ze zijn van die balletjes of ze kunnen geen normaal gesprek beginnen... mavo en havo verschilt overigens niet eens zo veel! ik kan het niet hebben dat je af zou knappen nadat iemand heeft gezegd ik doe vbo of mavo
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:45
Verwijderd
Is niet zo heel raar. Op dit forum zitten vrij veel mensen die havo/vwo doen/hebben gedaan, en het is logisch dat mensen iemand van hetzelfde niveau willen...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:46
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
moizelf schreef op 11-05-2003 @ 14:43:
een hogere opleiding garandeerd echt geen sociale intilligentie dat blijkt wel uit mijn dates en kennissen, of ze zijn van die balletjes of ze kunnen geen normaal gesprek beginnen... mavo en havo verschilt overigens niet eens zo veel! ik kan het niet hebben dat je af zou knappen nadat iemand heeft gezegd ik doe vbo of mavo
Ja precies!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 13:55
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Het garandeerT in ieder geval geen spelfouten
Nee, maar ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Maar het is niet in alle gevallen zo. Vaak kan ik gewoon 'beter' praten met mensen die havo/vwo hebben gedaan... dat is gewoon, maar dat wil niet zeggen dat mensen die vbo/mavo hebben gedaan stommer zijn of dat ik daar niet verliefd op zou kunnen worden (want dat ben ik nu dus wel )... verliefdheid overkomt je, dat kan je niet regelen. Dat is nou het 'erge' ervan
Oud 11-05-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Ik merk zelf als ik praat met mensen die vbo of mavo gedaan hebben dat het al een stuk moeizamer gaat. Want dan ben ik te snel voor ze of ze snappen het niet. Je hebt niet alleen sociale intelligentie nodig voor een relatie met een persoon hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:00
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 11-05-2003 @ 14:55:
Ik merk zelf als ik praat met mensen die vbo of mavo gedaan hebben dat het al een stuk moeizamer gaat. Want dan ben ik te snel voor ze of ze snappen het niet. Je hebt niet alleen sociale intelligentie nodig voor een relatie met een persoon hoor.
Dus nu zeg jij, dat je niet kan praten ( of moeilijker) met Mavo mensen. Ik weet bijna zeker dat wij best een normaal en intelligent gesprek kunnen voeren zonder dat je steeds hoeft te "wachten" op mij.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:04
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 11-05-2003 @ 14:55:
Precies! En dat betekent dat het in de meeste gevallen leuker is om iemand te vinden die van 'jouw niveau' is dan iemand die daar ver onder of boven zit.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Sjoe schreef op 11-05-2003 @ 15:00:
Dus nu zeg jij, dat je niet kan praten ( of moeilijker) met Mavo mensen. Ik weet bijna zeker dat wij best een normaal en intelligent gesprek kunnen voeren zonder dat je steeds hoeft te "wachten" op mij.
Niet alle, natuurlijk. Een van mijn twee beste vriendinnetjes heeft mavo gedaan en ze is alles behalve dom. Maar ze is wel een uitzondering, geen typische mavodoos (wel een doos ). Het enige verschil dat ik zo kan noemen is dat zij een stuk minder filosofisch is ingesteld, ze is zo nuchter als maar kan. "Heeft geen zin om over te denken, want je komt er toch niet uit." Zo denk ik ook, de helft van de tijd. De andere helft ben ik wel filosofisch stiekem, maar daar heb je dan weer andere vriendinnentjes voor.

Maar nou weet ik niet of dat ook typisch mavo is of niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 15:13
maysa
maysa is offline
gewoon iemand die ook filosofisch is ingesteld
dus veel droomt
veel aandacht heeft voor de actualiteit weet mee te praten over vanalles en nog wat waarmee je een normaal gesprek kunt voeren over moeilijke onderwerpen
leeftijd doet er nie toe
meestal zijn ze een stuk ouder
uiterlijke kenmerken heb ik geen nood aan of alleen dat ze iets uitstralen wat me bevalt
gevoel voor humor
interesse voor de wereld mileu(bescherming)
eigenschappen behulpzaam denkend aan anderen zelf al ken je ze niet vriendelijk beslissingen kunnen nemen en gewoon zen zelf blijven
Oud 11-05-2003, 15:43
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Marcade schreef op 11-05-2003 @ 12:49:
30?

Iets zegt me dat je al een vriendje hebt (gehad) eind jaren twintig.

Waarom denk je dat?
Nee, dat is niet zo, maar ik weet van mezelf dat ik eerder zou vallen op iemand van 25-26 dan op een 'broekie' van net 17.. Ik heb de grenswaarden op 17 en 30 gezet omdat ik toch ergens de grens moet trekken, ouder dan 30 hoeft van mij sowieso niet.
Oud 12-05-2003, 09:30
summer1986
summer1986 is offline
Een toevoeging: vinden jullie het belangrijk dat je vriend(in) veel dezelfde interesses heeft? Of heb je dat juist liever niet?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:37
Soezen
Soezen is offline
Natuurlijk is dat wel fijn. Maar soms vind ik het ook gewoon leuk om gewoon te luisteren naar mijn vriend zijn interesses.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Het garandeert het niet, maar het vergroot wel de kans.

MAVO en HAVO verschilt overigens erg veel, veel meer dan HAVO-VWO. Het is niet voor niets dat MBO en HBO/WO twee zulke verschillende stromingen zijn.

En het spijt me, maar dan kun je het maar niet hebben: ik knap af als iemand VMBO of MAVO heeft gedaan. Heeft met instelling te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:55
miro
miro is offline
Hoezo eisen voordag je aan een relatie begint. Verliefd dat word je toch gewoon? Dan ga je toch niet van tevoren eisen stellen.

Zo vanne... die voldoet aan mijn eisen, laat ik daar maar eens verliefd op worden..

Maargoed ik zal even beschrijven waar ik het snelst op zou VALLEN:
  • mooie handen
  • Ik ben nog nooit op iemand gevallen met lager dan havo, maar das toeval denk ik
  • Leeftijd boeit niet
  • Afstand ook niet
  • Interesses hoeven niet hetzelfde te zijn maar hij moet wel geinteresseerd zijn in mijn interesses als je begrijpt wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:56
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 12-05-2003 @ 10:55:
Hoezo eisen voordag je aan een relatie begint. Verliefd dat word je toch gewoon? Dan ga je toch niet van tevoren eisen stellen.
Dat ben ik wel met je eens. Maar het gaat hier blijkbaar om die ideale situatie waarin iedereen op basis van zijn of haar persoonlijke eisenlijst de perfecte partner zou kunnen uitzoeken.

Oh brave new world
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:59
Krayzie
Krayzie is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-05-2003 @ 13:32:

Eigenlijk dit wel alleen dat de mannelijke versie en wat ouder >17, 17 zijn meestal zo jong (ben ik ook, maar daar gaat het nou ff niet om ). En qua die verliefdheid ja hij heb mss wel gelijk, maar tis toch wel leuk om verliefd te zijn, ookal hou ik daar meestal geen rekening mee !
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 10:44
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Een langer iemand.. een ook ouder (in gedrag )
en uh........ mja... hij moet totaal niet jaloers zijn... beetje mag wel.. maar niet van dat "je bent van mij en van niemand anders" jaloers...
En uh.... naja.. de standaard dingen als lief enzow..
En hij moet me goed kunne aanvoelen.. dat als ik in een sjaggie bui ben of geen zin heb om te praten dat ie dan niet dingen mmoet gaan doen die me ergeren...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 11:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2003 @ 10:53:
Het garandeert het niet, maar het vergroot wel de kans.

MAVO en HAVO verschilt overigens erg veel, veel meer dan HAVO-VWO. Het is niet voor niets dat MBO en HBO/WO twee zulke verschillende stromingen zijn.

En het spijt me, maar dan kun je het maar niet hebben: ik knap af als iemand VMBO of MAVO heeft gedaan. Heeft met instelling te maken.
Havo en vwo verschilt vaak ook nog behoorlijk wat...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 11:06
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Nou.. ik heb een ex die deej vwo... maar hij was echt totaal niet slim
Oud 12-05-2003, 11:10
miro
miro is offline
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 12-05-2003 @ 12:06:
Nou.. ik heb een ex die deej vwo... maar hij was echt totaal niet slim
Ik heb ook een ex die op de universiteit zat, die deed alsof ie slim was

Maarem, denk dat nare man van de ene kant wel een punt heeft. Hoewel bij mij niet bewust, val ik nooit op mensen met een lage opleiding.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 11:24
poesiefox
poesiefox is offline
Ik moet hem lief en leuk en geweldig vinden, en wanneer voldoet hij daaraan?

Opleiding: Uni of HBO, of in ieder geval van dat niveau. Geen randdebielen dus. Geen zpelvauten. Verbaal goed ontwikkeld, moet iedereen onder tafel kunnen lullen. Hij moet een brede algemene ontwikkeling en interesses hebben.

Uiterlijk: Zolang het geen lilliputter is of een neanderthaler klaag ik niet. Maar ik val op (blauw)groene ogen.

Afstand: Ach, we gaan toch meteen samenwonen

Leeftijd: Alles van tien jaar jonger tot tien jaar ouder dan ikzelf.

Innerlijk: Nuchter, rebels, verstandig, zorgzaam, mijn gevoel voor humor delen, moet aan mij gewaagd zijn qua dominantie, dus geen watje maar ook geen drilsergeant. En hij zal toch echt van beesten moeten houden.
Oud 12-05-2003, 11:29
Qimm
Qimm is offline
*voelt steek in hart van iedereen die niets met een mavo-er willen*

Oke... ik moet toegeven dat er echt heeeeel domme lui bijzitten hoor, maar serieus... *snif* then again... laat ook maar ik heb er al eentje
Oud 12-05-2003, 11:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 12-05-2003 @ 10:30:
Een toevoeging: vinden jullie het belangrijk dat je vriend(in) veel dezelfde interesses heeft? Of heb je dat juist liever niet?
Mijn vriend heeft wel een aantal dezelfde interesses als ik... We kunnen daar een hele tijd over praten. Maar hij doet bijvoorbeeld Hogere Informatica, en ik heb echt de ballen verstand van computers... Ik kan internetten, tekstverwerken en spelletjes doen, maar dan houdt het ook op . Natuurlijk legt hij wel ooit iets uit, als hij er iets over wil vertellen, maar we hebben daar nou niet echt bepaald diepgaande gesprekken over, net zo min als over onderwerpen uit mijn studie (Pedagogiek)... Maar er blijven nog genoeg andere dingen over om over te praten!
~~~~~
Ik heb ooit een vriendje gehad waar ik eigenlijk totaal niets mee gemeen had... Dat schoot niet op, je moet wel een beetje over dezelfde dingen kunnen en willen praten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 11:49
Verwijderd
Je moet wel ongeveer dezelfde interesses hebben, anders heb je gewoon niks om over te praten. Maar echt niet alles hoeft hetzelfde te zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten