Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 20:22
BlackMystery
BlackMystery is offline
het maakt niet uit wat ik doe
maakt niet uit wat er gebeurt
maar alles loopt gewoon af in verdriet en pijn
maakt niet uit wat ik doe of probeer
het ziet er naar uit dat ik gedoemd ben tot ik sterf
ik weet echt niet wat ik het leven verkeerd heb gedaan maar alles eindigt in pijn en verdriet
alles wat ik in dit leven win zal ik ook wel verliezen
op een paar mensen na
(waar ik echt wel dankbaar voor ben)
en ik begin langzaam aan echt wel alle geloof in het leven en in geluk te verliezen
wat maakt het dan nog allemaal uit?
het is niet dat ik zo pessimistisch ben dat ik de goede dingen niet wil zien
en alleen het slechte onthoud
*zucht*
sorry maar ik moest mijn hart is uitstorten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2003, 20:30
Fantôme
Fantôme is offline
je hart uitstorten mag hier altijd

maar je vraagt;
ik weet echt niet wat ik het leven verkeerd heb gedaan maar alles eindigt in pijn en verdriet
Geloof je echt dat er zoiets bestaat als, dat je één keer iets fout hebt gedaan, en dat je door een 'hogere macht' niet vergeven word oid.
Ja, sorry, dit komt misschien raar over dat ik het zo zeg, maar ik geloof dus helemaal niet in een god die het in de hand heeft, tenzij je zélf die god bent, je eigen god... want alleen JIJ bent degene die dingen kan veranderen!! Anderen kunnen je hierin helpen, maar jij bent toch zelf degene die dit moet volbrengen, niet anderen. Althans, zo denk ik... maar als jij gelovig bent, zal je dit toch niet van me aannemen?

Je zegt dat het niet zo is dat je de goede dingen vergeet.
Toch denk ik heel stiekem dat dat wel een beetje zo is (nu is het niet stiekem meer dat ik dat denk )
Want, wanneer iets (volgens jou) mislukt, heb je daar weer van geleerd, en weet je dat je het een volgende keer anders aan moet pakken. Dan heeft het toch werkelijk zin gehad, al is het maar zo'n klein beetje.

Zou je misschien enkele voorbeelden kunnen geven van wat er volgens jou fout is gegaan?

sorry, lekker nutteloos...

kussie!! wendy
Oud 12-05-2003, 21:12
Verwijderd
ik snap hoe je je voelt... een tijdje geleden voelde ik me precies zo... en ik heb nou t gevoel dat dat ook weer allemaal trug komt...
probeer iemand in vertrouwen te nemen en praat er over... zoek afleiding...
sterkte !
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 22:56
Verwijderd
Je bent 17 man! Hoe kun je nu nou praten over dat je gedoemd bent tot je sterft! Je bent net door een periode gegaan/gaat door een periode waarin je moet ontdekken wie je bent, je hormonen opspelen, je verantwoordelijkheden krijgt enzovoorts. Dat maakt echt wel uit hoor, het klinkt misschien stom maar als je ouder word stabiliseer je ook meer..

Pijn en verdriet zul je nooit kunnen ontwijken, je zult het welk pad je ook bewandelt altijd tegenkomen, het hoort er gewoon bij.. Maar elke pijn en elk verdriet kun je ook weer overwinnen om daarna weer bij het geluk te komen, en als je dat echt ervaart weegt dat ontzettend op tegen het negatieve..

Met jouw benadering, bij voorbaat er vanuit gaan dat het misgaat, schiet je hoe dan ook weinig heb.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 23:40
Rufus
Rufus is offline
Tsjah life sucks, maarja wat doe je eraan. Zeggen dat 't sucked is iig al een ding, maar dan nog wat wil je eraan doen. Wil je er wat aan doen of heb je al aanvaard dat 't sucked.
hmm tsjah. Je kan ook aanvaarden dat life niet sucked.

Het is werkelijk waar een schakeldje in je hoofd wat de ene kant op kan maar daarom dus ook de andere kant.

Suckses <-- dat was een grapje.
ha
nou ja owkay whatever.
Oud 13-05-2003, 01:09
idmind
idmind is offline
Het is heel simpel.
Stel jezelf eens voor dat je in een cirkel zit. Die cirkel geeft de grens aan van de wereld waarin je zit, de ellende die je telkens voelt. Jijzelf staat in het midden van die cirkel. Je kunt niet verder kijken dan de schaduw die je werpt. Omdat het buiten die cirkel donker lijkt te zijn.
Als jij jezelf dit heel goed hebt kunnen voorstellen moet je jezelf af vragen of je binnen deze cirkel wilt blijven of dat je over die grens heen wilt stappen en buiten je cirkel wilt gaan kijken.

Als je dat echt wilt: doe het dan. Stop met alles wat je binnen die cirkel vasthoudt.
Jij hebt de keuze tussen blijven zitten waar je zit of daaruit te stappen.

Even voor de duidelijkheid ik bedoel dus NIET uit het leven stappen maar uit de vicieuze cirkel van pessimisme. Focus je op alle leuke dingen om je heen.

Als je meer wilt weten dan mail je me maar…

If you have made mistakes
There's always another chance for you
You can start over again at any moment
Any little time you choose

Talk about failure
To fall is not to fail
Failure isn't about falling down
Failure is staying down
Oud 13-05-2003, 18:21
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 12-05-2003 @ 23:56:
Je bent 17 man! Hoe kun je nu nou praten over dat je gedoemd bent tot je sterft! Je bent net door een periode gegaan/gaat door een periode waarin je moet ontdekken wie je bent, je hormonen opspelen, je verantwoordelijkheden krijgt enzovoorts. Dat maakt echt wel uit hoor, het klinkt misschien stom maar als je ouder word stabiliseer je ook meer..

Pijn en verdriet zul je nooit kunnen ontwijken, je zult het welk pad je ook bewandelt altijd tegenkomen, het hoort er gewoon bij.. Maar elke pijn en elk verdriet kun je ook weer overwinnen om daarna weer bij het geluk te komen, en als je dat echt ervaart weegt dat ontzettend op tegen het negatieve..

Met jouw benadering, bij voorbaat er vanuit gaan dat het misgaat, schiet je hoe dan ook weinig heb.
dat is juist
ik ben maar 17
maar heb wel heel men jeugd moeten opgeven voor er door te graken
en ja idd, wie weet wat volgt er nog
maar die littekens zijn hier en die zullen blijven,
ze proberen vergeten lukt me niet, er mee leren leven?
jah dat lukt me wel maar op welke manier
en het hoort er deels bij
maar mijn leven gaat niet zoals meeste anderen
er zullen idd wel meer mensen zijn die ook veel hebben meegemaakt
maar ik kan niet geloven dat zij er uit zijn geraakt
ik heb echt veel geprobeert om er uit te graken
maar niets werkt
ik eindig altijd waar ik begon
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 21:28
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 13-05-2003 @ 19:21:
dat is juist
ik ben maar 17
maar heb wel heel men jeugd moeten opgeven voor er door te graken
en ja idd, wie weet wat volgt er nog
maar die littekens zijn hier en die zullen blijven,
ze proberen vergeten lukt me niet, er mee leren leven?
jah dat lukt me wel maar op welke manier
en het hoort er deels bij
maar mijn leven gaat niet zoals meeste anderen
er zullen idd wel meer mensen zijn die ook veel hebben meegemaakt
maar ik kan niet geloven dat zij er uit zijn geraakt
ik heb echt veel geprobeert om er uit te graken
maar niets werkt
ik eindig altijd waar ik begon
Je schrijft dat je je jeugd heb moeten opgegeven.
Geef dan alsjeblieft de rest van je leven ook niet op!
Ga door, voor jezelf!!! Je bent 17, met een beetje geluk nog wel ruim 60 jaar te leven. Maak wat van deze jaren!! Je jeugd opgeven is 1 ding, maar je hele leven opgeven!!

Ik begrijp dat jouw littekens je aan je verleden herrineren, maar probeer er wat van te leren.
Als je er naar kijkt, probeer te denken van; 'Dit wil ik niet meer, nooit meer!' in plaats van weer verdrietig te worden. Zo blijf je in die cirkel zitten.

kus! wendy
Oud 19-05-2003, 15:37
Verwijderd
wat jij hier schrijft kan echt precies mijn verhaal zijn..
alles zit mij op dit moment tegen... maar dan ook echt alles...
heb een klotetijd gehad.. maar zit er ook nog middenin.. ik snap je heel goed..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:35
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Is inderdaad herkenbaar. Ik heb zelf een beetje hetzelfde de laatste tijd. Geen geld, geen werk, al ruim 3 jaar geen vriendin, studie gaat kut, etc.
Er zijn gelukkig ook een hoop leuke dingen in mijn leven daar probeer ik dan zoveel mogelijk aan te denken. Vrienden, vriendinnen, muziek, uitgaan er is genoeg.... dat is ook wat mij overend houd nu,.
Het enige wat ik kan zeggen is: denk aan de positieve dingen, geniet van de kleine dingetjes zoals muziek, de blik van een mooi meisje, een gesprek met een goede vriend, de zon, grappige gebeurtenissen en ga zo maar door.
Reageren

Regels voor berichten