Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 08:27
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
ik heb nog niet zoveel mensen over muziek gehoord, maar ik heb morgen (ja echt morgen al!) muziek-examen vwo. Nou hebben we tot nu toe altijd havo-examens geoefend en 1 x maar vwo en dat bleek een stuk moeilijker te zijn.

Wie van jullie heeft morgen ook muziekexamen en hoe hebben jullie dat geleerd? Zijn jullie er helemaal klaar voor?
Oud 14-05-2003, 09:13
justme17
justme17 is offline
ik heb morgen(!!!!! ) ook al examen muziek. wij hebben in de klas 4 examens vwo gedaan en ik heb thuis nog een gedaan. k blijf t lastig vinden. verder hebben wij een soort samenvatting gekregen..maar verder kan je niet echt veel leren, want je moet het horen op dat moment en als je 2 jaar een beetje opgelet hebt in de klas, dan moet het goedkomen!

suc6 ermee
Oud 14-05-2003, 09:21
disposition
disposition is offline
Op mijn school kun je muziek niet eens kiezen, maatschappijleer overigens ook niet, dus dat wordt morgen een gymzaal met 4 mensen (grieks)
Oud 14-05-2003, 10:20
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
wij zijn met zn drietjes, is dus ook heel gezellig. Ben ook niet zo bang voor muziek, alleen we hebben nooit echt muziekgeschiedenis geoefend en daar vragen ze wel dingen over bij vwo muziek-examen. Over een kwartiertje heb ik mn laatste muziekles en dan nog een uurtje of 3 leren. Als ik dan nog niet klaargestoomd ben!
Oud 14-05-2003, 11:23
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
aloha!
ik heb morgen (!!) ook muziek examen vwo en mijn voorbereiding was als volgt:
- in de lessen heel veel havo- en vwo examens geoefend
- voor de afgelopen SE's goed geleerd (was dezelfde stof als t examen)
- begrippen geleerd
- het lijstje met 20 meest vookomende antwoorden in muziekexamens langsgegaan (ja mijn docent is vreeeeeeeemd)
- thuis nog 1 examen geoefend
Oud 14-05-2003, 12:11
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
en dat lijstje heb je toevallig op je computer staan??
Oud 14-05-2003, 16:02
anansi_de_spin
nou nee maar voor jou maak ik n uitzondering en ren ik naar boven om t te halen en braaf over te typen (ik heb ook al veel aan inet gehad, doe ik ook es wat terug)

ik geloof dat t in willekeurige volgorde was:

tegenbeweging
ostinato
unisono
staccato
pizzicato (arco)
sequens
imitatie
gelijke/paralelle beweging
terrassen dynamiek
echo dynamiek
kortere/langere notenwaarden
ritenuto
legato
portato
bourdon
homofonie/polyfonie
basso continuo
overgangsdynamiek
syncope
fermate

oke de betekenis staat er niet bij, weet ik wel....maar jij als t goed is ook hopelijk heb je er nog waat aan sterkte morgen!

xiao!
Oud 14-05-2003, 16:15
Verwijderd
Brrrrr....
Ik vond het vorig jaar (havo) doodeng, dat eindexamen muziek. Nu had ik voor de proefexamens die we deden ook constant onvoldoendes. Ik heb zitten zweten tijdens dat examen... Nu had ik wel een 5,5 gehaald, wat voor mij echt top is
Oud 14-05-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef op 14-05-2003 @ 17:15:
Brrrrr....
Ik vond het vorig jaar (havo) doodeng, dat eindexamen muziek. Nu had ik voor de proefexamens die we deden ook constant onvoldoendes. Ik heb zitten zweten tijdens dat examen... Nu had ik wel een 5,5 gehaald, wat voor mij echt top is
Dat optreden was echt super wat had je daar ook weer voor?
Oud 14-05-2003, 17:54
justme17
justme17 is offline
onze leraar zegt altijd maar rustig nadenken, goed luisteren en niet (bij de solvege onderdelen) gelijk beginnen te schrijven, maar eerst eens goed luisteren wat er nu eigenlijk gespeeld wordt! veel succes iedereen die morgen muziek doet!
Oud 15-05-2003, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-05-2003 @ 17:18:
Dat optreden was echt super wat had je daar ook weer voor?
1: het was bagger
2: een 6 of een 6,5 ofzo
Oud 15-05-2003, 09:26
Pla
Pla is offline
Ik heb wel muziek maar geen examen. Als examen opdracht heb ik een liedje moeten maken. Dat wil zeggen, componeren en inspelen/zingen..
Oud 15-05-2003, 15:12
anansi_de_spin
en hoe is t gegaan bij iedereen???
ik heb iig goed genoeg gescoord denk ik, ik kijk niks na want dat vind ik vervelend, de helft ben ik toch weer vergeten....maar t gevoel is iig goed

Regels voor berichten