Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 16:17
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
hai mensen
ik speel toneel met school (elk jaar musical) en ook dit jaar weer. we zijn nu bezig met rolinleving en we hebben een opdracht gekregen, namelijk: speel je rol als presentatie. dat klinkt een beetje vaag maar t komt hier ongeveer op neer; je doet een klein toneelstukje met jezelf...voor de rest van de groep.
wel, ik zal even wat over mijn rol vertellen:

naam: maria
leeftijd: 18
klas: 5
waar: florence
-we spelen trouwens een school waar leerlingen met bepaald talent zitten, gevarieeurd van bestuurskunde tot dans-

talent: schrijven
nieuwste project: een geïllustreerd dagboek

goed, ik had dus gedacht om te schrijven in mijn dagboek maar ik ben echt totaal niet geïnspireerd om een goed/leuk/grappig stukje te schrijven... het moet een beetje a la bridget jones' diary.

goed iemand die me kan helpen??

xiao
margreet
Oud 15-05-2003, 16:41
alpha
alpha is offline
Ik snap het niet helemaal. Als je een stukje moet opvoeren, dan moet je niet in een dagboek schrijven. Ik denk dat dat een beetje saai wordt. Je kunt het er wel in verwerken maar niet alleen maar een stuk waarin je in een dagboek schrijft, zeg maar.
Zeg, ik zal er eens over nadenken wat je zou kunnen doen maar ik heb daar op dit moment niet echt tijd voor. Ik kom vanavond misschien wel met iets. (ga ik proberen)
Oud 16-05-2003, 18:25
anansi_de_spin
hai,
tsja de opdracht is ook een beetje vreemd, maar je hoeft dus niet echt een toneelstukje te doen maar t is meer van: laat je personage zien in het dagelijks leven. Bijvoorbeeld wat hij/zij doet onder stress of als hij/zij verliefd is. Het hoeft maar een minuutje te duren en het mag ook 1 ding zijn, als t maar typisch jouw personage is. Aangezien ik in het script ongeveer de hele tijd in mn dagboek schrijf...haha....is dat typisch mijn personage dacht ik. Nu zoek ik dus nog een cool iets waar ik over zou kunnen schrijven in een dagboek-vorm....zo duidelijker?

iig bedankt voor je reactie
Oud 16-05-2003, 18:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
uhm

als je iemand ziet schrijven, is het vaak wel koel als je zeg maar "opzegt" wat je schrijft, maar daar zal je zelf ook wel aan gedacht hebben. Je kunt dan verder door gaan met je mono loog door op te staan ofzo. bla, zo ongeveer ofzo.
(of mis je inspiratie voor het stukje tekst? srry ik ben niet zo scherp)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 11:39
anansi_de_spin
hai, ja ik was ook al zover dat ik t ging voordragen voor de spiegel ofzo...zoiets...maarja dat stukje tekst wil niet haha
Oud 17-05-2003, 14:08
alpha
alpha is offline
Nou, ik ga het ter plekke hier ff proberen. Ik geef geen garantie op succes!

(ff voor de duidelijkheid)
Citaat:
-we spelen trouwens een school waar leerlingen met bepaald talent zitten, gevarieeurd van bestuurskunde tot dans-
Soms kan ik er niet meer tegen! Altijd maar die verwachtingen! Ik weet dat ik kan schrijven, maar waarom moet het toch altijd zo 'perfect' te zijn? Ik mag toch heus ook wel een keer een baaldag hebben? Ik mag toch heus ook wel een keer een flutstukje schrijven!
En alsof dat nog niet genoeg is, krijg ik ook nog Lennart achter me aan! Blijkt dat hij me leuk vind! Nou sorry hoor, maar ik heb dus echt geen zin om iets met hem te beginnen. Ik bedoel, ik hoef niet iemand die een geweldig lijf heeft, prachtige spierwitte tanden, mooie blauwe ogen en donkerblond haar. Iemand die precies op hetzelfde niveau denkt, die humor heeft en lief is voor meisjes. Wat denkt hij wel niet, dat ik me zo verlaag? No way!
Ik wil gewoon iemand die wat minder leuk is. Iemand waarmee ik niet kan praten, iemand die lelijk is! Dat is mijn droomman, en niet Lennart!
....
Ach, hij is wel aardig.
Maar verder niets! Echt niet!
Jeemig, dat je dat kan denken, Maria!

Goed, ik heb het geprobeerd maar echt geweldig is het niet. Je kunt het misschien beter op Letteren zetten, het gaat immers om een stukje, een verhaaltje.
Ik verplaats hem daarheen, reden duidelijk. (verwijzing in Toneel)

Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 18:05
anansi_de_spin
he alpha! ja thx voor t stukje misschien kan ik daar wel mee verder
en ik snap dat ie verplaatst is

xiao!
Oud 17-05-2003, 22:58
alpha
alpha is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 17-05-2003 @ 19:05:
he alpha! ja thx voor t stukje misschien kan ik daar wel mee verder
en ik snap dat ie verplaatst is

xiao!
Tja, ik denk dat je hier wel wat reacties zal krijgen.
Dus mensen: schrijf voor het goede doel van anansi_de_spin!
Oud 16-06-2003, 13:36
Fantôme
Fantôme is offline
hier ben ik dus helemaal niet goed in.
maar ik ga het voor je proberen:

Ik ben Ralph helemaal zat!
Ik blijf maar verhalen voor hem schrijven! onder het motto van: 'ja, ehh, jij zit op zo'n school met 'goeie' mensen.
Maar ik vóel me helemaal niet goed!
niet beter dan de anderen tenminste.

Ik heb nu ook helemaal geen inspiratie. Ik moet voor mezelf nog wat bedenken, en dan komt Ralph ook nog, mét de eis dat het morgen af is, omdat hij anders een onvoldoende krijgt!

en dát is nog niet alles!
nee, als mn ouders zich er nou niet mee zouden bemoeien....
maar die doen er ook nog een schep bovenop!
Ja! dat ik maar eens wat terug moet doen... dat ik zo'n ondankbaar kreng ben.. en dat ik het toch allemaal makkelijk aan kan!

Maar dat is helemaal niet zo...
waarom kijkt iedereen altijd anders naar me, als ik op een 'speciale' school zit.
Ik ben ook een mens, heb ook wel eens een dip!
n dipjes!en vandaag is zo'n dag! Zo'n dag waarop ik me niet goed voel!
zo'n dag waarop ik het liefste de hele dag door chocola eet!
zo'n dag waarop ik iedereen in elkaar wil slaan.
en als allerbelangrijkste: 'zo'n dag waarop ik HEEL EVEN EEN KEERTJE NIET WIL SCHRIJVEN.

ik word hier wel een keer moedeloos van hoor...
Oud 18-06-2003, 16:13
Vlooienband
Vlooienband is offline
'k zal ook eens een poging wagen...

Gegroet, oh gekoesterd dagboek!

Geliefd schrijfblok wat mij ten alle tijden begrijpt, hail! Ja, je begrijpt het. Eens in de zoveel tijd kom ik, -gestressed talentvol meisje nummer vijfhonderddrieënzestig- bij jou uithuilen. Welkom bij weer een nieuwe episode van Maria's leven.
Vandaag was erg leuk. Ik heb de uitdraai van mijn boek, mijn eerste boek, afgeschreven. Morgenochtend stuur ik het meteen op naar de uitgever. Het is allemaal zo geweldig, echt, heerlijk. Niemand begrijpt me en niemand wil me begrijpen.
Het is dan ook vandaag, dat ik mijn schitterende intro ga maken in de grote wereld. De hele schrijverswereld zal gaan zien hoe speciaal ik ben en wat voor een geweldige dingen ik kan bewerkstelligen. Luister goed, lief dagboek. Jij hebt de sleutel tot mijn leven, de sleutel tot het grote alles. Mijn plannen -hoe verschrikkelijk ingenieus en fantastisch ze ook zijn- zullen weldra aan jou onthuld worden.
Ga er rustig voor zitten en luister goed.

Onthulling: stiekem heb ik al een boek geschreven. Het ligt voor mijn neus, dadelijk ga ik het naar de uitgever brengen. Hoe geweldig. Tot over een uur, dan ben ik beroemd.

Wees gegroet en laat alle glorie met u, heilig dagboek, zijn.
Getekend,
Maria.

Dagboek.

Er is een planswijziging gekomen. Het leven is niet fijn, maar ongenadig beroerd. Het leven is niet leuk, maar zo stom als het maar kan. Ik heb geen schrijftalent, maar ben gewoon dom. Dom, dom, dom.
Vandaag heeft mijn domheid zich geuit in het brengen van een DOM boek, naar een geniale uitgeverij. Ik haat mijn leven, alles is nutteloos. Bah.
Nu ga ik naar Thomase Baldi, mijn letteren-docent. Ik zal hem vertellen, hoe leuk hij ook is, dat ik stop met schrijven. Ik ben niks meer waard...
Vaarwel. Jou ga ik op mijn kamer achterlaten, op mijn kamer die ik niet meer waard ben. Dubbel bah.

Getekend,
Maria.

Dagboek!

Het leven is niet slecht, juist niet. Ik blijk nu een doel te hebben. Thomase vond dat het erg onbezonnen van me was, en ook heel, heel erg slecht. Meteen gaf ik blijk van schuld en begon ik te huilen. Dat laatste deed ik echt niet expres, maar goed. Toen ik in tranen uitbarstte, nam hij me mee naar zijn kamertje. Die ene, waar hij schrijft... zijn geweldige werken zijn daar gecreëerd, kan je het voorstellen?
We liepen naar binnen en hij deed de deur dicht. Ik geloof dat 'ie in slot het viel. Krachtig tilde hij me op en zette me op het bureau.
"Maria," zei hij. "Ik heb je altijd al een erg bijzonder meisje gevonden." Terwijl hij dat zei, keek hij me aan. Thomase's prachtige, bruine ogen leken mijn pijn en leed te delen. Ik bleef mijn excuses maar stamelen, zelfs met zijn armen om me heen.
Schitterend moment: zijn ene hand streelt mijn gezicht en de andere kruipt langzaam onder mijn rokje.
We hebben seks gehad, de meest hevige, erotische seks ooit. Mijn god, ik ben verliefd op mijn docent. Kan je het geloven? Verliefd, op hem!
Ik heb overigens besloten om wel de lessen te blijven volgen. Ik kan schrijven en dat wil ik ook gewoon doen. Prof. Baldi zei dat hij me zou helpen.

Getekend,
Maria.
Reageren

Regels voor berichten