Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 02:31
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
Latijn..okey...grieks..okey...kc..huh???
plies somebody?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 08:56
lucy48
lucy48 is offline
Wat is nu precies je vraag??
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:03
<<Latin*Metal>>
Citaat:
lucy48 schreef op 16-05-2003 @ 08:56:
Wat is nu precies je vraag??
Ik heb daar nog nooit van gehoord Of iemand me plies kan uitleggen waar dat voor staat en wat dat betekent...thanx
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:40
lucy48
lucy48 is offline
Klassieke Culturele Vorming
Krijg je les over allerei verhalen en gebeurtenissen uit de klassieke oudheid.
Paar verhaaltjes lezen, werkstukje maken, paar avondjes een voorstelling bezoeken, toneelstukje opvoeren, Romereis voorbereiden, stelt allemaal niet zoveel voor, je leert in ieder geval niet zoveel, maar het is wel leuk en het zijn wel gezellige lessen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 16:25
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 16-05-2003 @ 14:40:
Klassieke Culturele Vorming
Krijg je les over allerei verhalen en gebeurtenissen uit de klassieke oudheid.
Paar verhaaltjes lezen, werkstukje maken, paar avondjes een voorstelling bezoeken, toneelstukje opvoeren, Romereis voorbereiden, stelt allemaal niet zoveel voor, je leert in ieder geval niet zoveel, maar het is wel leuk en het zijn wel gezellige lessen.
Jij hebt een ander beeld van kcv dan ik. Ik neem ontzettend veel kennis op tijdens de kcv-lessen. Op dit moment zijn we bezig met de filosofen van de oudheid. Van natuurfilosofen tot neo-platonici.
Ook hebben we het gehad over beeldhouwkunst, vazen en tragedies/komedies van de oude Grieken en Romeinen. We moesten zelf een redevoering houden uit naam van een beroemd Grieks of Romeins figuur en we leren de geschiedenis van de Peleponnesische oorlogen en over de leefwijze in de Oudheid, enz.

De filosofen vind ik tot nu toe het leukst.
Ja, en de Romereis natuurlijk, maar ik weet niet of je dat mag meetellen. (Was namelijk ook voor alleen Latinisten en Graecisten.)
Oud 17-05-2003, 14:42
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 16-05-2003 @ 17:25:
Jij hebt een ander beeld van kcv dan ik. Ik neem ontzettend veel kennis op tijdens de kcv-lessen. Op dit moment zijn we bezig met de filosofen van de oudheid. Van natuurfilosofen tot neo-platonici.
Ook hebben we het gehad over beeldhouwkunst, vazen en tragedies/komedies van de oude Grieken en Romeinen. We moesten zelf een redevoering houden uit naam van een beroemd Grieks of Romeins figuur en we leren de geschiedenis van de Peleponnesische oorlogen en over de leefwijze in de Oudheid, enz.

Ja, en de Romereis natuurlijk, maar ik weet niet of je dat mag meetellen. (Was namelijk ook voor alleen Latinisten en Graecisten.)
Ja, die kennis het ik inderdaad ook allemaal 'opgenomen', om met jouw woorden te spreken, maar die heb ik inmiddels ook wel weer allemaal 'afgegeven'. Ik weet echt niet meer wat het wereldbeeld van Plato was, of hoe Socrates tegen de wereld aankeek, maar ik kan mij inderdaad wel voorstellen dat je als je er in geïnteresseerd bent, er wel wat van opsteekt
(Is KVC dan niet alleen voor Latinisten en Graecisten??)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 14:52
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 17-05-2003 @ 15:42:

(Is KVC dan niet alleen voor Latinisten en Graecisten??)
Jawel, maar er waren ook mensen mee die geen kcv hadden, maar wel Latijn of Grieks (dat mag bij ons ja).
Oud 17-05-2003, 15:28
Verwijderd
Je kan het misschien het beste vergelijken met wat vroegen mythologie was op school.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 08:06
Leo Nellissen
Leo Nellissen is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-05-2003 @ 15:52:
Jawel, maar er waren ook mensen mee die geen kcv hadden, maar wel Latijn of Grieks (dat mag bij ons ja).
Dit is interessant: een leerling in de bovenbouw die wel Latijn of Grieks doet en geen KCV?
Krijgt zo'n leerling straks een gymnasiumdiploma?
Welke school is dit?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:38
<<Latin*Metal>>
Thank you all very much
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:28
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Leo Nellissen schreef op 19-05-2003 @ 09:06:
Dit is interessant: een leerling in de bovenbouw die wel Latijn of Grieks doet en geen KCV?
Welke school is dit?
Vraag het me ook af
Ik denk dat het andersom bedoeld was, wel kcv, geen la/gr
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Leo Nellissen schreef op 19-05-2003 @ 09:06:
Welke school is dit?
Volgens mij zijn de eisen voor een gymnasiumdiploma dat je VWO doet, op een moment Grieks en Latijn tegelijkertijd hebt gevolgd, en in 1 van deze 2 vakken eindexamen doet. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef op 17-05-2003 @ 15:52:
hebben die dan ckv?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 08:15
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 19-05-2003 @ 20:30:
hebben die dan ckv?
Misschien mochten ze kiezen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 10:55
Veenbes
Veenbes is offline
Het enige dat wij tijdens de KCV-lessen doen is toneelspelen en dan aan het eind van het jaar een uitvoering, iedereen krijgt daar dan hetzelfde punt voor en dat is dan je schoolexamen . Heel leuk en leerzaam, maar we krijgen dus niet echt les. Verder doen we aan voorbereiding voor de Romereis in september.
Oud 15-06-2003, 11:40
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 15-06-2003 @ 11:55:
Het enige dat wij tijdens de KCV-lessen doen is toneelspelen en dan aan het eind van het jaar een uitvoering, iedereen krijgt daar dan hetzelfde punt voor en dat is dan je schoolexamen . Heel leuk en leerzaam, maar we krijgen dus niet echt les. Verder doen we aan voorbereiding voor de Romereis in september.
wat vreemd dat je niet op elke school (ongeveer) hetzelfde doet, wij moesten best veel leren altijd
Oud 15-06-2003, 21:38
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 15-06-2003 @ 12:40:
wat vreemd dat je niet op elke school (ongeveer) hetzelfde doet, wij moesten best veel leren altijd
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 09:05
Verwijderd
Wat? Ik (ga naar 6V) heb KCV net afgesloten met een eindwerkstuk. Ik moest een werkstuk van 60 uur maken plus een presentatie. Bovendien hebben we voor Rome twee werkstukken moeten maken en een presentatie en hebben we in 4V / 5V vier proefwerken gehad.

Ik sta trouwens nu gemiddeld een negen op mijn eindlijst, dus echt vreselijk moeilijk is het niet, maar bij ons is het echt veel en veel zwaarder dan dat stomme culturele kleuter vorming... en dan staan er wel dezelfde uren voor... argh!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:24
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Dminor schreef op 16-05-2003 @ 17:25:
Whaaa!! Die filosofen vond ik juist verschrikkelijk. Ga je een beetje filosoferen. Bah. Ik werd totaal gek al bij de eerste les. Vraagt de docent: Is de stoel is? Snapte dr geen hol van. Verder zijn sommige verhalen wel leuk, alleen die 40uur lezen is echt zwaar klote.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten